Gå til innhold

Kjøp av Gaming PC, 10 000 sh.


Anbefalte innlegg

Då er det dags for å selge den gammle, og kjøpe seg noko nytt. Har kommet fram til dette oppsettet:

 

Hovedkort

 

CPU

 

2x GPU

 

Kabinett

 

Manglar:

- Ram

- Blue Ray/ Dvd

 

Har:

- PSU 750W Corsair.

- Skjerm

- Tastatur/Mus

- Harddisk

----------------------------------------------

 

Er veldig åpen, då det fortsatt er ein stund til eg skal kjøpe. Er veldig usikker på om eg skal gå for SLI, eller heller kjøpe eit grafikkort som er noko dyrare, og kanskje kan yte bedre?

 

Som sagt, veldig åpen for innspill, så kjøyr på!

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett litt meir, og kutta ein del ned på prisen. Oppsettet nuh:

 

GPU

 

Kabinett

 

Hovedkort

 

Prossesor

 

Fortsatt veldig usikker på minnet. Vil minimum ha 8gb, kanskje rundt 12-16gb med 1600mhz. Pris maks 1000kr

 

Pris på dette oppsettet: 7400kr.

 

SSD er uaktulet. Veit prisen kjem til å droppe sinnsvakt om ikkje så alt for lenge, så kjem heller til å handle da. Lett å oppgradere.

Har høyrd mykje dritt om AMD, men du vil anbefale det skjermkortet?

Og kva kjem prisen på HD 7950 til å komme på?

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Hvis det er gaming som er meningen med maskinen er 4 GB nok, 8 GB overkill, og alt over det penger ut av vinduet. Hold deg til 8 GB du.

 

Corsair XMS3 eller Kingston HyperX er gode forslag.

 

 

Du sier det er en stund til du skal kjøpe, hva vil en stund si?

 

På CES neste uke vil vi få vite mer om kommende skjermkort fra AMD og Nvidia, og HD 7970 (AMD) lanseres på mandag (dog er dette kortet over ditt budsjett).

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Hvis det er gaming som er meningen med maskinen er 4 GB nok, 8 GB overkill, og alt over det penger ut av vinduet. Hold deg til 8 GB du.

 

Corsair XMS3 eller Kingston HyperX er gode forslag.

 

 

Du sier det er en stund til du skal kjøpe, hva vil en stund si?

 

På CES neste uke vil vi få vite mer om kommende skjermkort fra AMD og Nvidia, og HD 7970 (AMD) lanseres på mandag (dog er dette kortet over ditt budsjett).

 

-Deluze

Skal handle i starten av Februar, etter dei nye skjermkorta har blitt sluppet. Har 6gb i den maskina eg har nå, og Windows 7 klagar over at det er forlite når eg spillar BF3 og vil skifte til Windows 7 Basic fargeoppsett.

Kan du linke til spesifikke RAM-brikker på Dustin? Skjønnar ikkje korleis systemet er lagt opp der, så er eit helvete å finne fram.

 

Den maskinen du har nå er jo fortsatt mulig å oppgradere i stor grad. En liten overklokk på den i7-920 til 3.4GHz, nytt skjermkort og en SSD, så har du en fullt kapabel maskin.

Kjem til å gi den til syster mi, så har ho noko å spille Sims 3 på :)

Er SSD virkelig så rått som alle skal ha det til? Og den kan umulig vere verdt den blodprisen?

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Skal handle i starten av Februar, etter dei nye skjermkorta har blitt sluppet. Har 6gb i den maskina eg har nå, og Windows 7 klagar over at det er forlite når eg spillar BF3 og vil skifte til Windows 7 Basic fargeoppsett.

Kan du linke til spesifikke RAM-brikker på Dustin? Skjønnar ikkje korleis systemet er lagt opp der, så er eit helvete å finne fram.

 

Kjem til å gi den til syster mi, så har ho noko å spille Sims 3 på :)

Er SSD virkelig så rått som alle skal ha det til? Og den kan umulig vere verdt den blodprisen?

Det med fargeoppsettet kommer tilfeldig mye spill uansett hvor mye minne du har. Jeg har 16GB, og har fått det både når jeg kjører 8GB RAMDisk og ikke.

 

RAM: http://www.dustinhome.no/kingston-ddr3-hyperx-8gb-1600mhz-cl9-(2x4gb)/product/5010603782?intcmp=searchProvider_dacsa

 

En SSD til 1000 kr er en langt større oppgradering enn å gå fra et skjermkort til 1000 kr til et for 3000 kr. Om du klager på pris/GB, hvorfor skal du da ha så mye RAM? Bare lag en 20GB RAMDisk, så har du nok RAM, mye bedre i pris/GB også.

Lenke til kommentar

Sidan eg skal gje den PCen eg har nå, til systra mi, treng eg alt utanom harddisk.

 

ASUS P8P67 DELUXE

 

CORSAIR HX 850W ATX12V 2.3

 

FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3

 

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ

 

LITEON BLURAY BD-R 12X BULK

 

Manglar då:

- Minne (Maks 800, 8Gb)

- Grafikkort (Maks 4000, mest mulig pengar/ytelse)

 

Eg har 0 peiling på Blue ray, så lurar på om den eg har funne er god? Det var den billigaste der.

Korleis er hovedkortet? Vil det eg har funne fram nå fungere godt sammen? Skal brukast til hardcore gaming og film. Ikkje redigering.

 

Er det noko anna enn ein harddisk på 7200rpm som vil bli ein flaskehals?

 

arni90: Får fortsatt ikkje opp det du linkar til. Er det desse?

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

- Grafikkort (Maks 4000, mest mulig pengar/ytelse)

 

Eg har 0 peiling på Blue ray, så lurar på om den eg har funne er god? Det var den billigaste der.

Korleis er hovedkortet? Vil det eg har funne fram nå fungere godt sammen? Skal brukast til hardcore gaming og film. Ikkje redigering.

 

Er det noko anna enn ein harddisk på 7200rpm som vil bli ein flaskehals?

Ser du på å bruke mest mulig penger for mest mulig ytelse eller god nok ytelse for minst mulig pris? Stor forskjell på et GTX 580 og et HD 6870 i pris, men ytelseshoppet er ikke så enormt som prishoppet.

 

PRO-modellen av hovedkortet er også litt billigere og like bra.

Bluray vet jeg ingenting om, tror den du har funnet vil funke bra.

Du har en enormt overdimensjonert PSU.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Er i grunn ute etter ein god spille data, som kan kjøyre det aller meste på high. Og er sjølvsagt ute etter å betale minst mulig for det :)

 

Det var vell sånn at det kom nye grafikkort i starten av Februar?

 

Ang. PSU. Treng ein ikkje så kraftig nå tildags for å kjøyre dei gode grafikkorta? Held det med 750W?

Kan du linke til den PRO modellen?

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Den har veldig høgt støynivå den PSUen du anbefaler arni90.

Kva med denne, 120kr ekstra: http://www.dustinhome.no/corsair-hx-750w-atx12v-22-eps12v/product/5010314588?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Burde eg kjøyre det skjermkortet i xcrossfire?

Og kva er forskjellen på dei hovedkorta?

 

Kan nevne at eg kjøyrer med 2x22" på 1080x1920

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Den har veldig høgt støynivå den PSUen du anbefaler arni90.

Kva med denne, 120kr ekstra: http://www.dustinhome.no/corsair-hx-750w-atx12v-22-eps12v/product/5010314588?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Burde eg kjøyre det skjermkortet i xcrossfire?

Og kva er forskjellen på dei hovedkorta?

 

Kan nevne at eg kjøyrer med 2x22" på 1080x1920

XFXen er seasonic-basert, HX 750 er CWT-basert. CWTs design i HX 750 er eldre og har en mer støyende vifte enn den du finner i XFXen. Det merkede støynivået er bare tull uansett:

Decibel (Loudness) Comparison Chart, begge disse er merket til at de ikke vil høres. Et skjermkorts idle-støy er høyere enn dette. Det er også temperaturstyrt kontroll på begge PSUene du ser på, og jeg har allerede nevnt at ytelsen til XFX-modellen er bedre enn hva HXen klarer.

 

Burde du kjøre CrossfireX? Syns du det er gøy å vente på driveroppdateringer når nye spill kommer ut? Om du er ute etter ytelse burde du kjøpe det kraftigste skjermkortet du har råd til først og så vurdere CFX/SLI derfra.

 

EDIT:

Spiller du på to skjermer med Crosshair i midten? Hvordan klarer du det?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...