Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flaut å kjøpe alkohol. Bor på et lite tettsted.


Anbefalte innlegg

Skriv et saklig, men høflig, brev hvor du tar opp de episodene som du finner støtende. En ting er hvis man kjenner personalet, og de kommer med en liten kommentar med et smil om munn, mens det blir noe helt annet slik som du fremstiller det her.

 

Jeg er innom Vinmonopolet flere ganger i uka...

Du er nok ikke den eneste som er det. Ikke at jeg har noe med det, men kan jeg spørre om hvorfor du ikke tar større innkjøp av gangen? Kanskje det ikke hjelper så mye med kommentarene osv. men du vil jo føle ubehaget mindre.

 

Føles så innmari flaut å være stamkunde på Vinmonopolet :(

Du er nok ikke den eneste her heller! :)

Endret av thinkdifferent
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva du skal svare? Du trenger da ikke svare for de.

"Hvordan skal jeg ellers sove?"

"Nei, det er til alle de 18årige jentene jeg får på besøk"

"Jeg er handlemann for et bo- og servicesenter for gamle krigsveteraner"

 

De har kun grunn til å nekte deg drikke hvis du er synlig beruset, ikke hvis de har en mistanke om at du har et alkoholproblem.

 

Hva trenger du si? Du kan forresten også bestille drikke på nettet, men dette må du hente på posten og vise legitimasjon for og hvis ICAen er ditt lokale postkontor så er du vel like langt ;)

 

Takk for svaret. Men jeg føler at det glor på meg så fort jeg vandrer gjennom porten. Akkurat som om de tenker "jaha, nå er alkisen her igjen, lurer på hva han kjøper denne gangen". Føles jævlig pinlig...TS

 

 

Postet av anonym: 49c71485fe0c06fec32407d52f03d63b

 

De legger vel merke til deg siden du er stamkunde. Jeg gjør akkurat det samme der jeg jobber når jeg ser faste kunder. Har f.eks. en fyr som kommer innom hver dag og kjøper 2 pakker snus, og da slår jeg gjerne til med en "Skal du ha det vanlige?" med et smil. Mange kunder setter pris på litt sånn ekstra behandling, og hvis noen legger igjen mye penger i butikken skal/burde de bli behandlet deretter. Så det er nok bare for å være hyggelig, men du virker litt for opptatt hva folk tror om deg. Kanskje de gir totalt faen i hva du kjøper, eller så snakker de kanskje om hvor mye du drikker rett etter at du har gått, det er umulig for deg å vite. MEN det er jo virkelig ikke noe å bry seg om. Bare smil å være hyggelig, kjøp det du vil ha og oppfør deg ordtenlig. Du kan dessverre ikke kontrollere hva folk tenker og sier om deg. Skjønner så klart at det er litt små kjipt siden det er så lite stede da, og ikke en storby hvor du aldri hadde sett mange av dem igjen.

 

Nordmann har jo generelt ganske fuckt opp alkohol vaner, drikker ingenting i uka for å se bli helt totalt møkkings i 2 dager. Når folk er så usunne å drikker 1-2 flasker brus hver dag, burde det være lov å ta seg en flaske vin. Vil så klart ikke anbefale å drikke for mye da (2 glass per dag burde holde, hvis du MÅ drikke hver dag) , siden det er jo usunt å drikke for mye, men det finnes jo verre ting å helle i seg.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

De bak kassa har ingenting med hva du kjøper å gjøre. Og skulle de på noen anledninger nevne det burde det være med et smil om munnen, og ikke på en måte som kan tolkes negativt av deg.

Av samme grunn til at man ikke sier "Åja, den tiden igjen.. " når noen handler,tamponger, eller "sunn idag også ja" hvis noen kjøper en kurv full av snop og brus. Folk må huske at man er på jobb, man gjør en jobb og skal ikke bry seg om hva kundene kjøper.

Er selv stamkunde flere plasser der man gjerne prater om alt mulig og de kommenterer kanskje hva jeg kjøper, men da har det gjerne startet som vennskapelig prat, og vi er nå venner (som hovedsakelig møtes på de butikkene de gjelder). Har jobbet i diverse serviceyrker og har aldri gjort en kunde forlegen ved å kommentere varene. Vanlig høflighet.

 

Edit: Beklager for eventuelle skrivefeil. Taster fra en telefon for øyeblikket.

Endret av uTukt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Er du her igjen unge mann, må slutte å drikke så mye hver eneste dag.. du er en alt for flott gutt til å gå tapt i SYNDEFLODEN" så skakklo eg betalte for ølet mitt å gikk videre.

 

Om de ansetter kristenfolk på polet, så har disse ingenting med å forkynne for deg. Slikt er nok til å sende klage på. Misjoneringa får de ta på fritiden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

"Er du her igjen unge mann, må slutte å drikke så mye hver eneste dag.. du er en alt for flott gutt til å gå tapt i SYNDEFLODEN" så skakklo eg betalte for ølet mitt å gikk videre.

 

Om de ansetter kristenfolk på polet, så har disse ingenting med å forkynne for deg. Slikt er nok til å sende klage på. Misjoneringa får de ta på fritiden.

Og om ikke det var nok, å ansette kasserere på på Vinmonopolet som oppfordrer kunder til å IKKE komme så ofte innom = IKKE legge igjen så mye penger i kassa på Vinmonopolet = Redusert profitt, er SÆRDELES dårlig butikk og bør faktisk vurderes sparket fra sin stilling snarest! :)

 

Edit: Ser forresten ikke at denne kassereren kommer til å vare særlig lenge i sin stilling dersom vedkommende kommer med liknende kommentarer til andre kunder.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar

Utdrag fra vinmonopolet.no:

 

Du kan hente varene dine i butikkene våre, på postkontoret eller velge utkjøring

 

Altså, handle i nettbutikken. Hvis du ikke er paranoid for postfolkene også, da.

NB; Skal du hente ut pakker fra vinmonopolet på posten må de hentes innen åpningtidene til polet.

postansatte har ikke lov å levere ut pakkene etter polet er stengt.

 

TS kan jo evt prøve å kjøpe smugleralkohol? El brygge sitt eget øl/heimkok hjemme.

 

Ta det som ett hint, slutt og ødelegg kroppen og livet ditt.

Kanskje du har et alkoholproblem?

Hva i all verden vet du om det? og slike innlegg hjelper ikke TS så veldig akkurat...

"cough" Innom vinmonopolet flere ganger i uka. Her er det ikke snakk om et lite glass, høres ut som det er går minimum en flaske dagen.

TS har allrede sagt ifra, slikt OT SKIT vil han IKKE ha i emnet.

Vennligst vær litt voksne av dere å respekter dette. Opprett gjerne et eget emne om dette vil drøfte hva definisjonen av en alkoholiker er.

Lenke til kommentar

Hei. Det har seg slik at jeg synes det er jævlig flaut å kjøpe alkohol, både på ICA og Vinmonopolet. Vinmonopolet har en betjening på 2 personer hovedsakelig, mens ICA har en betjening på 4-5 personer. Synes det er mest pinlig på polet. Kjenner ikke de som jobber der, men får ofte kommentarer som "Regner med du finner hva du leter etter", "Haha, du kjøper vin nå igjen", "Åja, haha, du har legimitasjonen klar denne gangen" osv osv...

De gangene jeg har vært innom Polet har jeg enkelte ganger blitt spurt om jeg trenger hjelp til å finne hva jeg trenger. "Haha, du kjøper vin nå igjen" er derimot en kommentar som kan oppleves nedsettende uten at ekspeditøren nødvendigvis mener det slik.

Hva skal jeg si til dem når jeg skal betale i kassa? At jeg liker et glass vin om kvelden? At jeg deler drikken med familien min?

Du skal ikke måtte unnskylde deg på noen som helst måte. Gå med hodet høyt hevet og ikke vær flau. :)

Føles så innmari flaut å være stamkunde på Vinmonopolet :(

Forstår at det kan føles slik.

 

Nå er jeg ikke like ofte innom Vinmonopolet som du, men jeg pleier ofte å kjøpe øl i butikkene.

 

Jeg bor også på et (relativt) tett sted der mange kjenner mange, noen kjenner noen som kjenner noen, etc. Og du kan være temmelig sikker på at sladremakere har vi her også.

 

Jeg pleier å rullere på butikkene jeg kjøper øl i. Jeg går med hodet høyt hevet uansett hvilken dag det måtte finne sted.

 

Rulleringen er ikke fordi jeg bryr meg om hva andre mener om meg. Jeg pleide å bry meg om det da jeg var yngre, men ikke nå lenger. Om man bryr seg for mye om det, blir man oppfattet som svak og usikker. Men jeg vil ikke ha et rykte på meg for å være alkoholiker pga. stigma'et det fører med seg og kan begrense framtidsutsiktene mine mtp. på yrkesmuligheter, f.eks.

 

Nå skal det legges til at jeg aldri har møtt opp i påvirket tilstand på jobb.

 

 

Postet av anonym: 25d707166b7a0b0506015d5b8afee672

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...