Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flaut å kjøpe alkohol. Bor på et lite tettsted.


Anbefalte innlegg

Hei. Det har seg slik at jeg synes det er jævlig flaut å kjøpe alkohol, både på ICA og Vinmonopolet. Vinmonopolet har en betjening på 2 personer hovedsakelig, mens ICA har en betjening på 4-5 personer. Synes det er mest pinlig på polet. Kjenner ikke de som jobber der, men får ofte kommentarer som "Regner med du finner hva du leter etter", "Haha, du kjøper vin nå igjen", "Åja, haha, du har legimitasjonen klar denne gangen" osv osv...

 

Jeg er innom Vinmonopolet flere ganger i uka, og personalet oppfører seg deretter. Men ikke på noen nedsettende måte, men de vet at jeg er stamkunde der og sannsynligvis vet de at jeg drikker for mye også.

 

Hva skal jeg si til dem når jeg skal betale i kassa? At jeg liker et glass vin om kvelden? At jeg deler drikken med familien min?

 

OG har Vinmonopolet rett til å nekte en kunde til å kjøpe alkohol dersom de misstenker at kunden er alkoholiker?

 

Føles så innmari flaut å være stamkunde på Vinmonopolet :(

 

Postet av anonym: 49c71485fe0c06fec32407d52f03d63b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva du skal svare? Du trenger da ikke svare for de.

"Hvordan skal jeg ellers sove?"

"Nei, det er til alle de 18årige jentene jeg får på besøk"

"Jeg er handlemann for et bo- og servicesenter for gamle krigsveteraner"

 

De har kun grunn til å nekte deg drikke hvis du er synlig beruset, ikke hvis de har en mistanke om at du har et alkoholproblem.

 

Hva trenger du si? Du kan forresten også bestille drikke på nettet, men dette må du hente på posten og vise legitimasjon for og hvis ICAen er ditt lokale postkontor så er du vel like langt ;)

 

Det at de kommer med kommentarer er kanskje for å dra i gang litt small talk og bli bedre kjent med deg. Har sett mange stereotyp alkoholikere (skitne klær, vond lukt, masse skjegg etc) i butikker, personalet enser de såvidt, scanner varene og tar pengene.

Lenke til kommentar

Hva du skal svare? Du trenger da ikke svare for de.

"Hvordan skal jeg ellers sove?"

"Nei, det er til alle de 18årige jentene jeg får på besøk"

"Jeg er handlemann for et bo- og servicesenter for gamle krigsveteraner"

 

De har kun grunn til å nekte deg drikke hvis du er synlig beruset, ikke hvis de har en mistanke om at du har et alkoholproblem.

 

Hva trenger du si? Du kan forresten også bestille drikke på nettet, men dette må du hente på posten og vise legitimasjon for og hvis ICAen er ditt lokale postkontor så er du vel like langt ;)

 

Takk for svaret. Men jeg føler at det glor på meg så fort jeg vandrer gjennom porten. Akkurat som om de tenker "jaha, nå er alkisen her igjen, lurer på hva han kjøper denne gangen". Føles jævlig pinlig...TS

 

 

Postet av anonym: 49c71485fe0c06fec32407d52f03d63b

Lenke til kommentar

Vel, etter å ha jobbet som kasserer selv, kan jeg vel slenge ut et svar her som kanskje beroliger deg litt.

 

Vi bryr oss svært lite hva folk kjøper. Er ikke vår business om en mann kjøper sin 10. sixpack i uka. Not my problem. Han og alle andre har like mye rett til å kjøpe hva enn han vil, og det er ingen i kassa eller noen andre i butikken som kan stoppe han fra å gjøre det, heller.

Og hvis det er deg selv det står på, at du syntes det er flaut, er det virkelig ingenting å tenke på. Så og si ingen kasserere bryr seg om hva folk kjøper. Når man sitter og scanner inn varer hele dagen, og ser mange forskjellige kunder, er det lite du trenger å bekymre deg over.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bare si det som det er, hvis du absolutt skal si noe. Ikke at du trenger å si noe.

At de ser på deg når du kommer inn er ganske naturlig. De som sitter bak kassa har nok kunder som drikker mer enn deg, og de har tvilsomt fordommer. Uansett hva de skulle tenke om deg, hvorfor skulle du bry deg? Det er de som sitter bak en kasse og scanner varer, mens du kjøper dyre varer. :)

 

De kan kun nekte å selge til deg dersom du er tydelig beruset. Det at du handler ofte hos dem synes de nok er positivt.

Lenke til kommentar

Enig med Zeromac. Jobbet selv på en Pizzasjappe i 4 år (kanskje ikke helt det samme, men) og der var det kunder som kom innom både 4 og 5 ganger i uken. Selvfølgelig kjente jeg de igjen, men det er ikke mitt problem at de har en usunn livsstil. For min del kan de komme innom flere ganger om dagen. Jeg behandlet alle kunder likt, og det regner jeg med at de også gjør på vinmonopolet.

Lenke til kommentar

Kanskje du har et alkoholproblem?

 

Ja? Det var jo derfor jeg startet denne tråden. Hold deg til emnet og ikke til helserelaterte problemer. TS

 

Postet av anonym: 49c71485fe0c06fec32407d52f03d63b

 

Vel kanskje en tanke siden du synes det er flaut å handle alkohol. Hvis du ikke hadde hatt et problem ville du vel gitt faen i hva faggotene på polet/butikken sier? Oh well ikke mitt problem. Som sakt drit i hva de sier.

Lenke til kommentar

Hva med å heller kjøpe mer sjkeldnere?

 

Det dårligste svaret hittils. Skulle føles enda mer flaut dersom jeg storhandlet og kommer tilbake senere. Da tenker de vel "jaha, nå har han drukket opp storhandlinga si, nå skal han storhandle igjen slik at han greier seg et par dager til". TS

 

 

Postet av anonym: 49c71485fe0c06fec32407d52f03d63b

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg fekk beskjed med kassadama at eg snart måtte slutte å drikke.

 

Det er ikkje flaut, det er egentlig ikkje deira problem.

 

Hvordan sa hun det? Kan du minnes hennes ord og skrive det her? Dette begynner å bli interessant. TS

 

Postet av anonym: 49c71485fe0c06fec32407d52f03d63b

 

Er ikkje trådstarter, til den som måtte tro det, om det var det du mente :p

 

But still she said:

 

"Er du her igjen unge mann, må slutte å drikke så mye hver eneste dag.. du er en alt for flott gutt til å gå tapt i SYNDEFLODEN" så skakklo eg betalte for ølet mitt å gikk videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...