Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne runden gjør meg trist :p Begynner å ligne på sesong nr. 3 på rad uten kamp om gullet. Molde ydmykes og viser at laget er for ungt/ustabilt og Odd går på trynet på hjemmebane. Og vips så var det bare ett topplag igjen i TL.

 

Rosenborg vinner vel serien med 10-15 poeng i år også:/

Lenke til kommentar

Oslo og Akershus er patetiske imo. Helt utrolig at Norges største by og fylke(r ) ikke klarer å fylle Åråsen (eller Ullevaal) i lokalderby, midt på dagen på en lørdag. Minner om at Åråsen tar 12.500 tilskuere....

 

"host" 4500 på treningskamp mot Scum 08 "host".

Lenke til kommentar

Vålerenga har vel i tillegg fått en gave av  Oslo kommune i form av en stadion med kapasitet på 18 000. Hva de skal med de ekstra 10 000 tomme setene i hver kamp sliter jeg med å forstå. Jeg hadde for øvrig blitt rimelig oppgitt om jeg hadde vært Osloborger og mine skattepenger i praksis gikk rett i lomma på VIF.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Oslo slit med at store deler av dei som bur der er innflyttarar, enten frå utlandet eller frå andre deler av Noreg. I tillegg var det fleire klubbar frå Oslo i toppen, og dei som har holdt med Lyn, Skeid og Frigg har nok ikkje nødvendigvis gått over til VIF berre fordi det no er einaste laget i toppen. I tillegg har dei Stabæk i vest og Lillestrøm i aust som nære konkurrentar. "Nedslagsområdet" til VIF er nokså begrensa, kor svært mange ikkje har nokon spesiell Oslo-tilknytning i utganspunktet.

 

For t.d. Brann og Rosenborg er nedslagsområdet mykje større. Rosenborg har heile Trøndelag samt sørlige Nordland og sikkert også noko av nord/aust i Møre og Romsdal, sjølv om Molde er ein sterkare konkurrent der no. Brann har heile Hordaland og søre deler av Sogn og Fjordane.

Endret av Knut Lavngard
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Oslo slit med at store deler av dei som bur der er innflyttarar, enten frå utlandet eller frå andre deler av Noreg. I tillegg var det fleire klubbar frå Oslo i toppen, og dei som har holdt med Lyn, Skeid og Frigg har nok ikkje nødvendigvis gått over til VIF berre fordi det no er einaste laget i toppen. I tillegg har dei Stabæk i vest og Lillestrøm i aust som nære konkurrentar. "Nedslagsområdet" til VIF er nokså begrensa, kor svært mange ikkje har nokon spesiell Oslo-tilknytning i utganspunktet.

 

For t.d. Brann og Rosenborg er nedslagsområdet mykje større. Rosenborg har heile Trøndelag samt sørlige Nordland og sikkert også noko av nord/aust i Møre og Romsdal, sjølv om Molde er ein sterkare konkurrent der no. Brann har heile Hordaland og søre deler av Sogn og Fjordane.

Jeps, dette er grunnen til at en klubb med nedslagsfelt i et område med over en million innbyggere har lavere tilskuersnitt enn lag i byer med under 20k innbyggere...

 

Nei du, må nok lengre inn i sentrum med den!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeps, dette er grunnen til at en klubb med nedslagsfelt i et område med over en million innbyggere har lavere tilskuersnitt enn lag i byer med under 20k innbyggere...

 

Nei du, må nok lengre inn i sentrum med den!

 

 

Dette er selvsagt riktig. I tillegg er det ikke slik at Oslo har noen eksepsjonelt stor andel innflyttere i forhold til andre store norske byer og tettbefolkede områder. Tallene som ligger på SSB viser at de har litt høyere prosentvis nettoinnflytting enn Bergen og Trondheim de siste 15-20 årene, men langt lavere enn for eksempel Bærum. Og hadde vi sammenliknet Oslo med andre hovedsteder som Stockholm og København (som begge har klubber som kan trekke rundt 40.000 tilskuere), tror jeg ikke de er i nærheten når det gjelder antall innflyttere.

 

Interessen man har klart å skape rundt VIF i Oslo er rett og slett begredelig. 

Lenke til kommentar

Stiller spørsmål om det ikke har noe med kulturen innad i klubben, politisk grunnpilar og sånt. Med folk som Arild Rønsen og denslags i korridorene. Det er for mye av en slags hippieclub, og det blir ikke nok nøktern effektiv utvikling.
Gå for fusion i Oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...