Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

 

Oslo slit med at store deler av dei som bur der er innflyttarar, enten frå utlandet eller frå andre deler av Noreg. I tillegg var det fleire klubbar frå Oslo i toppen, og dei som har holdt med Lyn, Skeid og Frigg har nok ikkje nødvendigvis gått over til VIF berre fordi det no er einaste laget i toppen. I tillegg har dei Stabæk i vest og Lillestrøm i aust som nære konkurrentar. "Nedslagsområdet" til VIF er nokså begrensa, kor svært mange ikkje har nokon spesiell Oslo-tilknytning i utganspunktet.

 

For t.d. Brann og Rosenborg er nedslagsområdet mykje større. Rosenborg har heile Trøndelag samt sørlige Nordland og sikkert også noko av nord/aust i Møre og Romsdal, sjølv om Molde er ein sterkare konkurrent der no. Brann har heile Hordaland og søre deler av Sogn og Fjordane.

Jeps, dette er grunnen til at en klubb med nedslagsfelt i et område med over en million innbyggere har lavere tilskuersnitt enn lag i byer med under 20k innbyggere...

 

Nei du, må nok lengre inn i sentrum med den!

 

 

Du kan umulig ha lese innlegget mitt, eller forstått innhaldet om du har det. No er eg frå vestlandet og bur også her, så eg bryr meg null og niks om lag frå Oslo-området. Men nedslagsfeltet til Vålerenga er på ingen måte ein million innbyggjarar. Det bur 650 000 i Oslo, og delar av byen har tradisjonelt tilhørt andre lag. Det var altså 4 lag i toppen for nokre tiår sidan, medan i t.d. Bergen og Trondheim alltid kun har vore eitt lag byen har samla seg om, og ikkje berre byen, men heile området rundt, fylke og deler av nabofylke. Studentar, vaksne, innvandrarar som ikkje har røter i Oslo er det svært mange av. På 80-talet var det om lag 450 000 innbyggjarar i Oslo. Kva skyldes auken på 200 000? Vålerenga bydel er i aust, så det er naturleg å anta at det er der Vålerenga har sitt naturlege nedslagsfelt. Og herfrå har det komme flest innvandrar og mange nordmenn har flytta vekk. I tillegg nytter Vålerenga Ullevaal Stadion, som er på "feil" side av byen, og som neppe kjennes som nokon naturleg heimebane. I tillegg er tilbodet langt større i ein stor by enn i ein liten, kor det er lettare å samlast om noko.

 

Det eg gjer ovanfor, er å gje nokre forklaringar til kvifor Vålerenga slit med tilskodarar på heimekampar. Fleire av forklaringane er gode. Det finnes andre, som at laget speler dårleg, det er liten grunn til å forventa å kjempa i toppen, samt at Tippeligaen generelt slit med tilskodarar for tida. Det er langt meir fornuftige delforklaringar enn "Oslo og Akershus er patetiske", som nokon skreiv over her.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(...)

 

Her var det mye rart.

 

Alle norske storbykommuner har hatt en befolkningsøkning på ca. 30 prosent siden 80-tallet. Hvorfor er dette da en forklaring på lave tilskuertall i Oslo spesielt, og ikke i Bergen eller Trondheim? Og mangelen på ett lag å samle seg om, samt at lagene til en viss grad er "bydelslag" mer enn bylag, gjelder nærmest alle hovedstadslag i Europa, i hvert fall i Skandinavia. Likevel er hovedstadslagene i Stockholm og København de soleklare publikumsvinnerne i sine respektive land, mens Vålerenga ikke er i nærheten i Norge. "Tilbudet" fra andre arrangementer og annet som skjer er heller ikke akkurat noe mindre i disse byene.

Lenke til kommentar

 

(...)

 

Her var det mye rart.

 

Alle norske storbykommuner har hatt en befolkningsøkning på ca. 30 prosent siden 80-tallet. Hvorfor er dette da en forklaring på lave tilskuertall i Oslo spesielt, og ikke i Bergen eller Trondheim? Og mangelen på ett lag å samle seg om, samt at lagene til en viss grad er "bydelslag" mer enn bylag, gjelder nærmest alle hovedstadslag i Europa, i hvert fall i Skandinavia. Likevel er hovedstadslagene i Stockholm og København de soleklare publikumsvinnerne i sine respektive land, mens Vålerenga ikke er i nærheten i Norge. "Tilbudet" fra andre arrangementer og annet som skjer er heller ikke akkurat noe mindre i disse byene.

 

 

Det er ikkje rart, berre fordi du ikkje forstår det.

 

Når du samanliknar folketalsutviklinga i Noreg tenkjer du på Oslo vs. t.d. Bergen og Trondheim. Det er feil tankegang. Vålerenga sitt nedslagsfelt er kun byen, medan Brann har heile Hordaland++, og Rosenborg har begge trøndelagsfylka++. Oslo har auka med 44 % sidan 1990 (ssb.no). Hordaland har auka med 27 %, medan trøndelagsfylka har auka med kun 19 %. VIF har altså hatt ein dobbelt så stor auke i sitt nedslagsområde, noko som er mykje grunna innvandring (frå inn- og utland). Så folket i nedslagsområdet har mindre tilhørighet til Vålerenga. Eit anna viktig argument er at mange som flytter inn til byane, kjem frå nærområda eit stykke unna. Ein som flytter frå Steinkjer til Trondheim går gjerne på Rosenborg-kamp, medan ein som flytter frå Drammen til Oslo neppe går på Vålerenga-kamp, med mindre dei møter Strømsgodset. 

 

Går me til Danmark er altså København dobbelt så stor som Oslo. Likevel har FCK ikkje meir enn ca 15-16 000 tilskodarar i snitt dei siste 5-6 åra. Vålerenga har om lag 11 000. Dette til tross for at FCK har vore det klart største/beste laget i Danmark i mange år! Ut frå dette har slett ikkje Vålerenga unormalt få tilskodarar. I København er det FCK og Brøndby, medan Oslo altså har langt fleire lag i sitt storbyområde. Oslo er elles på størrelse med Gøteborg, som er byen det er lettast å samanlikna med i Skandinavia. IFK har 11 713 tilskodarar i snitt dei siste 15 åra. Vålerenga har 11 601. 

Endret av Knut Lavngard
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når du samanliknar folketalsutviklinga i Norge tenkjer du på Oslo vs. t.d. Bergen og Trondheim. Det er feil tankegang. Vålerenga sitt nedslagsfelt er kun byen, medan Brann har heile Hordaland++, og Rosenborg har begge trøndelagsfylka++.

 

Morsomt at dette kommer fra en som er fra Vestlandet, som burde vite hvor store avstandene i Hordaland er og hvor krøkkete det er å komme seg frem med alle fergeturene. Selv med Bergensbanen tar det over tre timer å komme seg ut av Hordaland om man starter i Bergen. Å regne hele fylket som nedslagsfelt for Branns hjemmekamper er rett og slett komisk. Jeg tipper de aller fleste fotballinteresserte i Odda holder med Brann, men du finner ikke mange som gidder å bruker timesvis på reising for å dra på hver hjemmekamp. I Trøndelagsfylkene tviler jeg på at det er noe særlig annerledes. Om vi hadde snakket om nedslagsfelt i form av klubbtilhørighet hadde du hatt et poeng, men som nedslagsfelt i form av tilskuerpotensiale (som er det vi faktisk diskuterer) er du selvsagt helt på jordet.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og så spørs det jo hva man diskuterer her. At Vålerenga ikke har høyest snitt i TL er nå en ting. Det er noe helt annet at det møtte opp litt over 6000 mot Start og ca 7000 mot Tromsø forrige måned. Det er ikke annet enn pinlig for et hovedstadslag. Faktisk det eneste i TL. Når sånt skjer så gjør man noe alvorlig galt i VIF.

 

Men det er klart at tilskuertall henger sammen med resultater, så Vålerenga må foreta seg noe. Der er det mange som gjør en dårlig jobb virker det som, på flere områder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når du samanliknar folketalsutviklinga i Norge tenkjer du på Oslo vs. t.d. Bergen og Trondheim. Det er feil tankegang. Vålerenga sitt nedslagsfelt er kun byen, medan Brann har heile Hordaland++, og Rosenborg har begge trøndelagsfylka++.

Morsomt at dette kommer fra en som er fra Vestlandet, som burde vite hvor store avstandene i Hordaland er og hvor krøkkete det er å komme seg frem med alle fergeturene. Selv med Bergensbanen tar det over tre timer å komme seg ut av Hordaland om man starter i Bergen. Å regne hele fylket som nedslagsfelt for Branns hjemmekamper er rett og slett komisk. Jeg tipper de aller fleste fotballinteresserte i Odda holder med Brann, men du finner ikke mange som gidder å bruker timesvis på reising for å dra på hver hjemmekamp. I Trøndelagsfylkene tviler jeg på at det er noe særlig annerledes. Om vi hadde snakket om nedslagsfelt i form av klubbtilhørighet hadde du hatt et poeng, men som nedslagsfelt i form av tilskuerpotensiale (som er det vi faktisk diskuterer) er du selvsagt helt på jordet.
Eg har lista opp lassevis av forklaringar på kvifor det er slik det er. Du fokuserer på at nokon i Branns naturlege nedslagsfelt må ta ferge for å komma seg på kamp. Eg veit for øvrig om mange som går på Brann Stadion jevnleg som har lang reiseveg. Ja, sågar tek ferge. Dette vert likevel på sida.

 

Av dei som bur i Bergen og innan ei times reise, om det vert enklare for deg, har dei aller fleste Brann som favorittlag, og dei mest interesserte går på kamp. I Oslo er det på ingen måte slik for dei med tilsvarande reiseavstand. Grunnane har eg nemnt før, men eg kan gjera det igjen. Det er MANGE andre lag enn Vålerenga for dei som bur innan ein time frå Oslo. Og, som du glatt hoppar over: Folk som har busett seg i Oslo kjem i langt større grad frå stader kor det er unaturleg å halda med Vålerenga, enn kva situasjonen er for Brann og Rosenborg, osv.

 

Men det er jo slett ikkje sikkert me er så usamde som det kan tyda på. Du er heilt sikkert samd i at Vålerenga hadde hatt fleire tilskodarar, dersom: det hadde vore færre andre lag i og rundt byen, dei hadde hatt ei skikkeleg heimebane, dei ikkje hadde hatt ein så elendig start på årets sesong, ein større andel av Oslos befolkning hadde hatt familiebakgrunn frå Oslo, spesielt østsida, og om interessen rundt Tippeligaen generelt hadde vore større, den har vore fallende dei siste par åra.

 

Men du tykkjer åpenbart ikkje at dette er gode nok grunnar til å forklara publilumssvikten. Kva for teoriar har du? Det eg ser i tråden er fraser som "det er pinlig", "det er patetisk", osv. Det er ikkje argument for noko som helst, det er berre vås. KVIFOR er det pinleg/patetisk? Fordi det bur mange folk i Oslo? Det er altfor enkelt. Sogndal har noko under halvparten på heimekampane som det bur folk i kommunen. Det betyr ikkje at Brann bør ha over 100 000 på heimekampane sine.

Endret av Knut Lavngard
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og så spørs det jo hva man diskuterer her. At Vålerenga ikke har høyest snitt i TL er nå en ting. Det er noe helt annet at det møtte opp litt over 6000 mot Start og ca 7000 mot Tromsø forrige måned. Det er ikke annet enn pinlig for et hovedstadslag. Faktisk det eneste i TL. Når sånt skjer så gjør man noe alvorlig galt i VIF.

 

Men det er klart at tilskuertall henger sammen med resultater, så Vålerenga må foreta seg noe. Der er det mange som gjør en dårlig jobb virker det som, på flere områder.

Tja, Start og TIL er ikkje akkurat publikumsmagnetar. FCK har ved fleire høve hatt kun 7-8000 på heimekampane dei siste par sesongane, og det i ein dobbelt så stor by med færre lag rundt.

 

Vålerenga har eit problem, talet på kjernesupportarar er for lågt, dermed blir det ein svikt når resultatane er svake. Entusiasmen me såg spesielt i 2004 og 2005 er ikkje der, men då var det unaturleg mange medgangssupporter, både grunna sportslege prestasjonar, gratisbillettar og ei generell stor interesse for Tippeligaen. At dei faktisk hadde ein lokal rival, Lyn, var nok også ein fordel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(...)

 

Men du tykkjer åpenbart ikkje at dette er gode nok grunnar til å forklara publilumssvikten. Kva for teoriar har du? Det eg ser i tråden er fraser som "det er pinlig", "det er patetisk", osv. Det er ikkje argument for noko som helst, det er berre vås. KVIFOR er det pinleg/patetisk? Fordi det bur mange folk i Oslo? Det er altfor enkelt. (...)

 

Så vidt jeg husker har jeg aldri sagt at det er pinlig eller patetisk, men det som initierte denne diskusjonen var at jeg nevnte at VIF ikke klarte å fylle bortesvingen i en derbykamp mot LSK, mens jeg husker jeg selv har vært med å fylle den svingen ved minst to anledninger som bortesupporter for Brann. Om ikke DET er verdt å nevne som et faresignal for interessen rundt Vålerenga, så vet jeg ærlig talt ikke hva som er det. 

 

Det virker for øvrig ikke som om du forstår dynamikken i supporterkulturen på Østlandet. Jeg er oppvokst i Bærum, der antall innflyttere er enormt høyt, og der de fleste som vokste opp enten holdt med laget deres foreldre holdt med (som meg) eller med Vålerenga. De eneste som holdt med Stabæk på den tiden var de få som ville identifisere seg med sossekulturen de fleste i Bærum forsøker å distansere seg fra. Bærum er den femte mest folkerike kommunen i landet, og selv med kollektivtrafikk kommer de aller fleste seg til Ullevål Stadion på under en time fra hjemmet sitt. Antallet folk som holder med VIF i kommunene utenfor Oslo er også meget stort i Asker, Kolbotn, på Ski osv. Selv på Holmenkollen og Røa har jeg møtt flere som kaller seg VIF-fans enn Lyn-fans. Det er ganske tydelig at du ikke skjønner hva det reelle nedslagsfeltet til Vålerenga faktisk er.

 

Hva som faktisk er grunnen til at VIF ikke tiltrekker seg folk aner jeg ikke. Jeg har ikke hørt et eneste plausibelt argument så langt. Kanskje har det noe med å gjøre at imaget til Klanen og hele klubben er blitt litt i overkant harry i våre tider.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tja, Start og TIL er ikkje akkurat publikumsmagnetar. FCK har ved fleire høve hatt kun 7-8000 på heimekampane dei siste par sesongane, og det i ein dobbelt så stor by med færre lag rundt.

 

Joda, jeg sa ikke at det var unikt for Vålerenga. Men synes du ikke det er pinlig når et hovedstadslag ikke klarer å trekke mer enn 6000? Det er jo ganske pinlig når FCK har 7-8000 på hjemmekamp i hvert fall, uten at jeg vet hvor ofte det skjer.

 

Hva som faktisk er grunnen til at VIF ikke tiltrekker seg folk aner jeg ikke. Jeg har ikke hørt et eneste plausibelt argument så langt. Kanskje har det noe med å gjøre at imaget til Klanen og hele klubben er blitt litt i overkant harry i våre tider.

 

Vålerenga har kanskje samme problemet som Stabæk. At det er mange Stabæk og VIF supportere som har hytte. Var ikke det en av forklaringene til Lars Bohinen for hvorfor det ikke var flere på Stabæk kamper? Som om det liksom var noe unikt for Bærum :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...