Gå til innhold

Anmeldelse: The Elder Scrolls V: Skyrim (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor har du det fra at et spill som får 10/10 ikke kan ha feil?

 

Et spill som får høyeste karakter skal ikke ha slike feil Skyrim har, det sier seg selv i mine øyne. Men, så klart, det er jo ikke bare bugs som er problemet i Skyrim. Jeg nevnte det forferdelige stemmeskuespillet, spillet mangler logikk, klønete kampsystem, hovedhistorien er lite engasjerende og utrolig underveldende og i tillegg er dialogen forsåvidt dårlig skrevet. Ut i fra alt dette, fortjener virkelig ikke Skyrim mer enn 9/10

Lenke til kommentar

Skyrim er et bra spill, men 10/10 hadde jeg aldri gitt det. Til det er spillet alt for overfladisk og infisert med merkelige designvalg og bugs.

 

Skyrim er først og fremst et spill for de som vil ha et spill med et stort bildelpent kart å boltre seg på, masse huler å utforske, en kamphane å bygge opp (siden det er det eneste reelle karaktervalget du har), som ikke har noe imot å høre de samme dialoglinjene ørten ganger, og som heller ikke bryr seg om at questene er lineære så lenge de er i stort nok kvanta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et spill som får høyeste karakter skal ikke ha slike feil Skyrim har, det sier seg selv i mine øyne. Men, så klart, det er jo ikke bare bugs som er problemet i Skyrim. Jeg nevnte det forferdelige stemmeskuespillet, spillet mangler logikk, klønete kampsystem, hovedhistorien er lite engasjerende og utrolig underveldende og i tillegg er dialogen forsåvidt dårlig skrevet. Ut i fra alt dette, fortjener virkelig ikke Skyrim mer enn 9/10

Så fint at anmeldelser også er subjektive da :)

 

Mange er enige i karakteren, noe vil være uenige. Slik er det med alle spill. Gamer sin 10/10 er ikke Feilfritt og perfekt, men genialt.

Lenke til kommentar

Så fint at anmeldelser også er subjektive da :)Mange er enige i karakteren, noe vil være uenige. Slik er det med alle spill. Gamer sin 10/10 er ikke Feilfritt og perfekt, men genialt.

 

En trenger ikke å skrive "bare min mening da" "sorry hvis jeg støter noen da!" "anmeldelser er jo subjektive da..." i hver gang en kommer med en motstridene ytring. Dette er helt helt underliggende. Og Tor92 skriver jo faktisk "i mine øyne".

 

Prøv heller å komme med ekte argumenter istedet for trampe ned andre sine ytringer med meningsløse selvfølgeligheter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En trenger ikke å skrive "bare min mening da" "sorry hvis jeg støter noen da!" "anmeldelser er jo subjektive da..." i hver gang en kommer med en motstridene ytring. Dette er helt helt underliggende. Og Tor92 skriver jo faktisk "i mine øyne".

 

Prøv heller å komme med ekte argumenter istedet for trampe ned andre sine ytringer med meningsløse selvfølgeligheter.

Apropos meningsløse selvfølgeligheter?

 

Jeg er ikke overrasket over at noen ville gitt spillet en dårligere karakter. Helt ærlig så skjønner jeg at dette ikke er et spill som ikke appellerer til alle. Jeg er ikke uenig at han synes sånn og sånn om spillet. Men jeg synes ikke ett spill som får 10/10 trenger å være perfekt. Noe du hadde skjønt om du ikke hadde forhastet med å kommentere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet er altfor lett som magiker. Spiller på Master som er den hardeste vanskelighetsgraden, og det har aldri vært et problem å dra ned hverken drager eller kjemper. Rundt level 10-11, så kom jeg over en camp med 3-4 mammuter og et par kjemper. Det var null stress å trylle frem flame atronarchs for så å kite hele gjengen. Det tok bare litt tid.

 

Men bortsett fra det, og det at man kan bli archmage for det eneste magic colleget i Skyrim, selv om man kun kan apprentice-level spells, og at det ikke er verdens mest engasjerende leveling-system jeg har sett, så er det et fantastisk spill! ;)

Endret av hauk184
Lenke til kommentar

 

Jeg er ikke overrasket over at noen ville gitt spillet en dårligere karakter. Helt ærlig så skjønner jeg at dette ikke er et spill som ikke appellerer til alle. Jeg er ikke uenig at han synes sånn og sånn om spillet. Men jeg synes ikke ett spill som får 10/10 trenger å være perfekt. Noe du hadde skjønt om du ikke hadde forhastet med å kommentere.

 

Problemet mitt er at du trekker inn at "anmeldelser er subjektive" og at "Mange er enige i karakteren, noe vil være uenige" som om dette har noe å si for diskusjonen, når dette kun er underliggende selvfølgeligheter.

 

Hvilke krav du har til de forskjellige karakterene var egentlig ikke det jeg kommenterte på. Dette burde jeg poengtert eller utelatt fra siteringen.

Lenke til kommentar

Bethesda er gode på store, åpne verdener. Dessverre virker det som de ikke er like gode på kvalitetssikring. F.eks. Daggerfall må ha vært et av tidenens mest buggy spill ved lansering, og Skyrim har rett og slett et elendig UI. Alt fra stjernekartet til questlog til inventory er bare pinlig utført. Hvorfor?? Når man i tillegg må knote seg rundt med spakene på Xbox'en, blir det bare trist. Ser frem til å prøve det på PC istedet, der har man i det minste en mus å styre med.

 

Når det er sagt, så er selve _spillverdenen_ god underholdning, med masse å finne på og se. Grafikken kunne definitivt også vært bedre. Igjen, ser frem til å prøve det på PC.

 

På grunn av det klønete UI'et synes jeg ikke 10/10 er en riktig karakter, fordi det er et så stort forbedringspotensiale der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...