Gå til innhold

Anbefalte innlegg

[quote name='Tombomkom' timestamp='1329649042'

]

no offense til darwin, men jeg skjønner at han trodde menneskene stammet fra apene...

No offence, men hvor lenge skal du fornekte fakta og forsøke å juge om det til andre?

 

Hva ville du heller ha stammet fra? Kålorm? Meitemark? Griser?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville vært kålorm helt klart.

 

kaalorm1.JPG

 

 

Fase to i livet til en kålorm:

kaalorm3.JPG

 

Får spør som Trond Viggo Torgersen i dameforkledning i sketchen:

"Var det feil svar?"

 

Litt kort liv da. Men så er det jo noen som tror på reinkarnasjon. Bør jeg tro på reinkarnasjon? :roll:

Ville kålormen være en levedyktig organisme om la oss si 200 år fra nå? Nuclear blast and every other nasty diseases.

http://en.wikipedia.org/wiki/Disease

 

Hehe:

http://ldolphin.org/twentyways.html

 

Kilde:

http://www.google.com/#hl=en&sclient=psy-ab&q=nuclear+blast+and+every+other+nasty+diseases&pbx=1&oq=nuclear+blast+and+every+other+nasty+diseases&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=3&gs_upl=8050l12933l2l13435l21l19l2l0l0l0l166l2099l0.18l21l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=ab651cf178b9de65&biw=1440&bih=799

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Religion er en blind mann i et mørkt rom, som leter etter en svart katt. Og finner den

 

Det hadde vært artig å se hvor mange som hadde meldt seg frivillig inn i statskirken hvis staten ikke hadde meldt alle inn ved fødsel. Tenker kirken hadde mistet mye av støtten de får i dag.

 

De melder ikke alle inn ved fødsel, jeg er ikke og har aldri i mitt liv vert medlem av statskirken. Der er kanskje kristen dåp du tenker på?

Lenke til kommentar
De melder ikke alle inn ved fødsel, jeg er ikke og har aldri i mitt liv vert medlem av statskirken. Der er kanskje kristen dåp du tenker på?

 

Det er vel slik at om den ene forelderen er medlem av statskirken så står du i en viss fare for å bli meldt inn. Men kan de melde deg inn om du ikke døpes i kirken? Du blir vel kanskje et udøpt medlem, eller er dåp et krav? Husker ikke alle reglene.

 

Men om du ikke har foreldre som allerede er medlem, så skal det vel aldri gå automatikk i at du kan risikere å bli medlem. Det står og faller på foreldrenes medlemsstatus mener jeg å huske.

Endret av G
Lenke til kommentar

Minstemann har aldri blitt døpt i noen kirke, men fordi jeg var meldt inn igjen uten å vite det (etter å ha meldt meg ut første gang) så ble han også meldt inn i jukse klubben igjen ja... Så jo, de melder inn barn som har en av foreldrene stående som medlem i jukseklubben, enten han vet om det eller samtykker om det ja...

 

Fy pokker for en klubb!!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan sikrer man seg at men faktisk er utmeldt?

 

Melder seg inn i et annet trossamfunn, er det eneste mulighet? Da man IKKE kan la pengene gå til mer enn 1 trossamfunn om gangen, er regelen.

 

Er visst et eget organ i statsapparatet som sender ut spørsmål om du skulle falle i fare for at et annet trossamfunn forsøker å karre til seg pengene. Husker ikke navnet på "apparatet" i farten. Men, jeg har vært utsatt for nettopp det.

 

Jeg syntes det var frekt å ikke spørre meg først, så pengene går ennå til Statskirken dessverre. Mulig jeg melder meg ut. Men da kan jeg ikke stemme lengre (noe som det ble bedre orden på nylig), før måtte man aktivt lete i sitt sokn etter stemmeurnen, og komme på at det var valg. Men i dag sender de ut brev med kandidater.

 

Ingen partier å velge mellom, og kun kirkens forhåndsutvalgte kandidater. Så det er lite å velge mellom. Men man kan jo stemme på ymse rare kombinasjoner om man lyster. Bare kvinner, bare unge folk eller bare inngrodde oldinger. Men, når sant skal sies, så er det mange unge kristne som er temmelig flaskeoppfostret med kristensvada. De kan være vel så ekstreme, og de tør ihvertfall ordlegge seg ekstremt, mens en olding kanskje vil passe snakketøyet sitt litt, selv om det skinner igjennom der også.

 

Kanskje best å melde seg ut. Eller danne eget trossamfunn, så de kr 500,- eller hva det er går i egen lomme. :roll:

Endret av G
Lenke til kommentar

Kirken har spilt ut sin rolle. Den er gammeldags og det moderne mennesket trenger ikke religion for å gi mening i livet. Hvis de religiøse menneskene i verden (og det er ikke akkurat få av dem) føler at livet uten religion ville vært verdiløst så er det enkelt og greit pga vane, de har blitt indoktrinert fra fødselen av og aldri hatt muligheten til å ta sitt eget valg.

 

Vi er alle født ateister, og i den perfekte verden så hadde alle fått vokse opp og valgt selv om de ville tro på en gud eller ikke, og om de ble troende, så kunne de valgt sin personlige gud og ikke den samme som alle andre bestemmer at det er rett å tro på.

Endret av Apox
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har noen noe jeg kan bruke for og sette mine superkristne venner i sjakk matt med? Alt så langt som jeg har argumentert har de bare "bøyd" kristendommen til. Slik som at Gud står bak big bang og djevelen plantet dinosaurbein osv...

Umulig å snakke fornuft i slike folk. =P

 

 

Det finnes jo tusenvis av gode argumenter i mot at det finnes en Gud, og ingen gode argumenter for...

 

Det er heller ikke din oppgave å motbevise noe... Det er den eller de som påstår noe som må bevise og argumentere for at påstanden de kommer med er sannsynlig / sann / riktig.

 

Det beste du kan gjøre når det gjelder å argumentere mot kristendommen, det er å spørre spørsmål ved alle de dogmene (Læresetningene/innholdet i religionen)... Spør og grav om alt...

 

Problemet som en kristentro har, er at den består av så mye motsetninger at dersom du begynner å pirke litt i disse, og stille spørsmål, så får de fleste med en kristen tro vanskeligheter med å besvare dette, og kan gi en åpning for tvilen... Å få kristne mennesker til å tvile, er meget sunt. Det er kanskje litt ubehagelig for dem der og da, men jeg tror det vil føre til mer liberale mennesker. At folk slutter opp med å være så utrolig firkantet og opphengte i de bibelske doktrinene (dogmatiske)

 

 

Det er som regel kritiske spørsmål angående det de religiøse tror på, som ofte er avgjørende for deres fremtidige tro... Blir de konfrontert med mange av de problemstillinger som ikke-troende kommer med (som jo også er grunnen til at de ikke-troende, er ikke-troende) så vil troen deres ikke lenger være noe de selv syntes er så alt for sannsynlig, og da begynner de automatisk å lete etter svar andre steder.... Og den tidligere troen blir byttet ut med et nytt og bedre innhold...

 

 

 

................

 

Du kan jo begynne å spørre dem om hvorfor Djevelen skulle plante dinosaurbein, og hva han personlig hadde å tjene på det. Hvis det var for å villede menneskene og forsøke å ødelegge deres tro på Gud, hvorfor fjernet ikke da den allmektige himmelens Gud disse beinene når det er så inderlig viktig for Herren Gud at folk tror på og tilber ham?

 

En Gud som vet alt, kunne jo forutsett dette med en gang, og kunne inspirert bibelforfatterne til å skrive om dette, men det står ingen ting om at Djevelen har ordnet ting til slik at det ser ut som om Gud ikke finnes...

 

En annen ting.. Hvorfor viser ikke Gud seg for oss? Hvorfor er det kun Djevelen som får handlingsrom?

 

Når ingen ting tyder på at verken Djevel eller Gud finnes ... og man bruker Djevelen som forklaring på at de indisiene som tyder på at Gud ikke finnes, så er det en utrolig dårlig bortforklaring...

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kirken har spilt ut sin rolle. Den er gammeldags og det moderne mennesket trenger ikke religion for å gi mening i livet. Hvis de religiøse menneskene i verden (og det er ikke akkurat få av dem) føler at livet uten religion ville vært verdiløst så er det enkelt og greit pga vane, de har blitt indoktrinert fra fødselen av og aldri hatt muligheten til å ta sitt eget valg.

 

Vi er alle født ateister, og i den perfekte verden så hadde alle fått vokse opp og valgt selv om de ville tro på en gud eller ikke, og om de ble troende, så kunne de valgt sin personlige gud og ikke den samme som alle andre bestemmer at det er rett å tro på.

Det hadde vært flott om du kunne utdypt litt hva du tenker på her, uthevet skrift. Fra et vitenskapelig ståsted, vil ikke da hjernen på en måte være programmert, eller om man tror på egen vilje vil ikke "du" søke etter svar på de litt uforståelige spørsmål. Mening med livet? Dør man (ja fordi jeg har sett andre mennesker dø, og hørt fra mine nærmeste at de har sett mennesker dø), men hva skjer etterpå?

 

Skal man godta at det ikke finnes en forklaring på alt?

Nei, søren heller :!:

Endret av G
Lenke til kommentar

Kirken har spilt ut sin rolle. Den er gammeldags og det moderne mennesket trenger ikke religion for å gi mening i livet. Hvis de religiøse menneskene i verden (og det er ikke akkurat få av dem) føler at livet uten religion ville vært verdiløst så er det enkelt og greit pga vane, de har blitt indoktrinert fra fødselen av og aldri hatt muligheten til å ta sitt eget valg.

 

Vi er alle født ateister, og i den perfekte verden så hadde alle fått vokse opp og valgt selv om de ville tro på en gud eller ikke, og om de ble troende, så kunne de valgt sin personlige gud og ikke den samme som alle andre bestemmer at det er rett å tro på.

Det hadde vært flott om du kunne utdypt litt hva du tenker på her, uthevet skrift. Fra et vitenskapelig ståsted, vil ikke da hjernen på en måte være programmert, eller om man tror på egen vilje vil ikke "du" søke etter svar på de litt uforståelige spørsmål. Mening med livet? Dør man (ja fordi jeg har sett andre mennesker dø, og hørt fra mine nærmeste at de har sett mennesker dø), men hva skjer etterpå?

 

Skal man godta at det ikke finnes en forklaring på alt?

Nei, søren heller :!:

Bare for å kommentere litt her... Mulig jeg missforstår deg, men er litt trøtt og kjei =P

 

Men han sa jo ikke: "mening med livet", men han sa: "for å gi mening i livet" - det er vel en vesentlig forskjell.

 

Det jeg ville legge til her var at religionene heller ikke besvarer spørsmålet om "hva meningen med livet er".

 

Livet her og nå ville ikke gitt noe mer mening dersom det hadde eksistert en Gud, for eksempel...

 

Tilværelsen er generelt sett noe vi selv må forme og skape mening i. =)

 

Det som eventuelt skjer etterpå, det har uansett ikke noen som helst betydning for oss her og nå uansett, og i alle fall ikke når det kommer til "mening" ...

 

Jeg selv er åpen for at døden kan være noe jeg ikke vet hva innebærer... Tilsynelatende dør man, råtner under jorda og blir til næring. Ikke bare tilsynelatende, men man blir jo det! ... Men alikevel kan det hende at man tar feil hvis man påstår at man dør og blir borte for evig tid... For alt det vi vet så kan det hende at alt i naturen, også mennesker, kommer om og om igjen.. Ikke kun utelukkende en evig produksjon av nye individer, i det evinnelige, men at det faktisk kan være en slags runddans (reprodusjon) der tidligere liv kommer tilbake (vender tilbake til livet) og om igjen av en helt naturlig konsekvens, ved at det de består av og har bestått av, finner samme formen gang på gang... Altså at når man dør, så råtner man opp og etterhvert blir man de grunnstoffene som eksisterte før man ble født, og som endte med liv... Ja, at samme prosessen som skjedde før vi ble født, gjentar seg etter vi er døde og begravet på helt naturlig måte...

 

Slik som snøen kommer tilbake hver vinter, eller det samme regnet regner hver gang det regner...

 

 

Jeg ser egentlig to muligheter: Evig liv i form av en tilbakevendende fødsel/død - fødsel/død sirkelprosess.

 

Man vet jo aldri. Og for meg personlig har det ikke noe å si.

Er det noe etter dette livet, så får jeg ta det når den tiden eventuelt kommer, men det har ingen som helst betydning for meg her og nå. Og om jeg skulle gå fortapt til evig tid, og aldri mer komme til live, så er det akkurat like fint, for da vet jeg jo ikke noen ting om hva jeg går glipp av. Jeg kan ikke føle sorg, og jeg kan ikke oppleve andres død, og jeg trenger ikke gjøre noe jeg ikke har lyst til, og så videre.... og så videre... =)

Lenke til kommentar

Jeg venter på det ultimate beviset for at gud ikke finnes og tror at det vil dukke opp snart.

Bare vent... Er ikke lenge til 21 Desember... ;):thumbup:

 

Men jeg antar at du venter forgjeves... Slik jeg venter forgjeves.

Men jeg er svært interessert i den datoen likevel. Uansett... Jeg ønsker å oppleve og vite hva som faktisk skjer på den datoen! =) Hva slags nyheter det er på den dagen, og så videre. Det blir interessant. Og jeg tror også at det kommer til å bli en god del nye medlemmer den dagen, på dette forumet!! ^^

 

 

Værste scenario: Kristenfundamentalister i USA har henrettet Obama, og på Aftenposten.no står det: "Obama skutt og drept av snikmorder" - Etterfulgt med "kristenfundamentalister har kuppet staten" - etterfulgt av: "Kupp-regjeringen i USA vil utrydde alle muslimer om de ikke vender om til den kristne troen" og "Det nye Kristen-teokratiet USA ønsker å nedkjempe antikristen, som de mener er: Muhammed, og alle hans tilhengere(...)" ..... Og resultatet 3 verdenskrig! =)

 

hehe.. Ja, jeg vet.. Jeg kan ha livlig fantasi på kveldene, etter å ha tatt mine innsovningsmedisiner som fjerner den kritiske sansen! ;- P hehe...

 

Bevis på liv på andre himmellegemer en jorden ville være spikeren i kista for de kristne for hvorfor skulle god skape liv på andre planeter?

Kom dere unna den i hvertfall.

Den er ikke noe problem:

 

Les for eksempel dette innlegget.

 

Prøvde å finne en artikkel som går ut på at katolikker er klare til å misjonere på andre planeter når den tiden kom. Men jeg husker ikke, og finner ikke den siden jeg leste det på... Men det er i alle fall planlagt fra Katolsk side. Og katolisismen er den eldste kirken, og den mest dogmatiske kirken. (Her finnes det ikke en eneste kvinnelig prest!)

Lenke til kommentar

Jeg tengte ikke på 21. desember selv om det blir en morsom dag å legge bak seg.

Og selvsagt må finnepånyeargumenter gjengen finne på noe nytt for å tilpasse seg virkeligheten.

Problemet med det er at det hele blir for åpenlyst in your face at det er lett å gjennomskue.

 

EDIT. Kal bli gøy å se hvilken bibelhenvisninger de benytter for å virke mest mulig troverdige.

Skriftstedet fra Jobs bok virket i hvertfall syltynt som argument i hvertfall

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tengte ikke på 21. desember selv om det blir en morsom dag å legge bak seg.

Og selvsagt må finnepånyeargumenter gjengen finne på noe nytt for å tilpasse seg virkeligheten.

Problemet med det er at det hele blir for åpenlyst in your face at det er lett å gjennomskue.

 

EDIT. Kal bli gøy å se hvilken bibelhenvisninger de benytter for å virke mest mulig troverdige.

Skriftstedet fra Jobs bok virket i hvertfall syltynt som argument i hvertfall

Hehe, ja, det har du rett i :)

Om så er tilfellet, så må Gud være et romvesen som en følge av det. :p

Lenke til kommentar

Ganske sjokkerende historie fra USA:

 

Muslim Attacks Atheist. Muslim Judge Dismisses Case, Blames Victim.

 

 

The Pennsylvania State Director of American Atheists, Inc., Mr. Ernest Perce V., was assaulted by a Muslim while participating in a Halloween parade. Along with a Zombie Pope, Ernest was costumed as Zombie Muhammad. The assault was caught on video, the Muslim man admitted to his crime and charges were filed in what should have been an open-and-shut case. That’s not what happened, though.

 

The defendant is an immigrant and claims he did not know his actions were illegal, or that it was legal in this country to represent Muhammad in any form. To add insult to injury, he also testified that his 9 year old son was present, and the man said he felt he needed to show his young son that he was willing to fight for his Prophet.

 

The case went to trial, and as circumstances would dictate, Judge Mark Martin is also a Muslim. What transpired next was surreal. The Judge not only ruled in favor of the defendant, but called Mr. Perce a name and told him that if he were in a Muslim country, he’d be put to death.

 

Se mer her med sitater fra dommeren:

http://atheists.org/blog/2012/02/22/muslim-attacks-atheist-muslim-judge-dismisses-case-blames-victim

 

http://www.youtube.com/watch?v=kzGTaEQebfE

Endret av Strappado
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...