Gå til innhold

Anmeldelse: Call of Duty: Modern Warfare 3 (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Like mange MW/COD fanboys her som BFfanboys i BF3 tråden, ikke rart.

 

Like lett å fyre oppunder her som der.

Men jeg tror ikke man kan skjule at BF serien har bedre kvalitet når man ser på realisme (hvis man i det hele tatt kan si realisme om et spill).

+ at FrostBite2 er vanvittig bra. (syntes jeg)

 

COD serien bør jo ikke bli lik BF serien.

De to spillene er jo hovedaktørene i "realistisk" FPS.

Men selv så liker jeg litt mer frie maps der man f.eks. kan gå opp fjellet som er rett i nærheten. Samt f.eks. at men ikke bare får et helikoter , men kan sette seg i det å fly.

 

COD serien bryter dette helt og har sin egen "small court battle".

Feilen med dette er likheten det blir hver gang. Hva skal man sperre av med ? Jo bygninger.

BF er litt mer variert og kan tillate seg begge.

 

Kan forstå de som foretrekker hurtigheten og masse action hele tiden samtidig som de hører på Skrillex. Men likheten gjør at spil som CS fortsatt topper med antall brukere. Det er også langt flere av de som spiller COD som redigerer film og legger dette ut på nettet.

Musikk og død i takt med dubstepen. Ikke like fett med BF kansje ?

 

At SP er bedre i MW skal ikke mye til på handlingssiden og spillbarheten, men grafikkmessig?

 

Men har jo kommet vel mange like COD nå.

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er så morro med folk som misliker en spillserie så mye at de må hovere på internett, og kalle folk noobs, og x andre ting. Bare fordi de ikke liker den. Samtidig er det tydeligvis veldig viktig for dem å nevne hvilket spill de syntes er best.

 

Er så lavmål. Uff.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Er så morro med folk som misliker en spillserie så mye at de må hovere på internett, og kalle folk noobs, og x andre ting. Bare fordi de ikke liker den. Samtidig er det tydeligvis veldig viktig for dem å nevne hvilket spill de syntes er best.

 

Er så lavmål. Uff.

 

Har jo vært litt spenning rundt hvilket av de 2 som ble best da.

Uklarheten er nok heller hva man liker.

 

Hva skal man sammenligne MW3 med hvis ikke BF3 ??

 

Man bruker naturlig nok de termene som er relatert til spill. slik som "noobs". Er jo bare snakk om spill så betyr nok ikke så mye.

Blir man veldig irritert for at noen sier at MW3 er for noobs så bør man kansje ikke spille slike spill heller.

Lenke til kommentar

Pressfire har mistet meg som leser, skal aldri klikke på noe der i fra igjen.

 

En ting er å gi det en 6'ern, men når anmeldelsen ikke gir inntrykk av at det er en 6'er, så blir det for dumt.

 

Og det ser ut til at spillet bringer såpass lite nytt, som også kommer fram i anmeldelsen, at det burde vært mer en 3-4 på terningen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uff... Er ikke mye i spill-verdenen som er flauere enn fanboy-krangling. Jeg skjønner virkelig ikke behovet for å kommentere hvor rævva et spill som jeg ikke en gang har spilt er, og rakke ned på de som liker dette spillet. Virker som om majoriteten i kommentarfeltene for Call of Duty og Battlefield-spillene er tenåringer som gjør alt for å bekrefte myten om at bare nerder spiller spill.

 

Selvfølgelig går det an å ha en saklig diskusjon om hvorfor man foretrekker det ene fremfor det andre, men her er det stort sett viktigst å rakke ned på de som liker spillene i steden, mens man later som om kun det er de andre som er umodne fanboys (de fleste skjønner tydeligvis ikke den ironien). Grøsser når jeg leser en del av kommentarene her - er derfor det fortsatt er litt flaut å si at man liker å spille spill...

Lenke til kommentar
Uff... Er ikke mye i spill-verdenen som er flauere enn fanboy-krangling. Jeg skjønner virkelig ikke behovet for å kommentere hvor rævva et spill som jeg ikke en gang har spilt er, og rakke ned på de som liker dette spillet. Virker som om majoriteten i kommentarfeltene for Call of Duty og Battlefield-spillene er tenåringer som gjør alt for å bekrefte myten om at bare nerder spiller spill.

 

Selvfølgelig går det an å ha en saklig diskusjon om hvorfor man foretrekker det ene fremfor det andre, men her er det stort sett viktigst å rakke ned på de som liker spillene i steden, mens man later som om kun det er de andre som er umodne fanboys (de fleste skjønner tydeligvis ikke den ironien). Grøsser når jeg leser en del av kommentarene her - er derfor det fortsatt er litt flaut å si at man liker å spille spill...

 

Fanboy krangling dukker som regel opp hver gang de det gjelder som regel bare har råd til et av to alternativer (jamfør konsoller eller spill i samme sjanger) De må dermed overbevise alle andre, og mest av alt seg selv, om at de har gjort det riktige valget. Alt de da gjør er å vise alle rundt seg hvor patetiske de er.

 

Selv bruker jeg nok mest tid på Bf3, men har ingen problemer med å se at andre kan velge motsatt, da spillene fokuserer på forskjellige områder.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Veldig hipt å hate på Modern Warfare har jeg merket.

Jeg som en casual gamer kommer nok til å storkose meg med dette. Eneste minuset jeg kan huske ved serien er de som sprang rundt med 2x avsagd hagle, lightweight++ og knertet hver en jævel.

Ellers er det kjempeflott for min del, spiller det online og offline, med og uten kompiser. Blir nok 2-4 dager i uka â 2-4 timer gaming, og tror det blir tøft :)

Venter bare på at platekompaniet åpner 10.00 så er jeg nede og henter min pre-order!

 

NB: Skjønner at dere kanskje ikke liker at spillet ikke forandrer seg drastisk, men veldig mange misliker spillet uten å ha noen gode grunner og bare følger med strømmen.

Helt klart mye fanboyisme ute og går her. Men personlig synes jeg mye av kritikken mot COD-serien er berettiget. For de har virkelig pumpet ut spill etter samme lest de siste årene, hvor kvaliteten har vært dalende eller i beste fall på stedet hvil. For min del går i hvert fall mye av kritikken mot COD-serien på mangelen på kreativitet. Så skal jeg på den ene siden selvfølgelig være enig i at folk må få spille det de liker selv. Men på den andre siden blir jeg jo litt frustrert da, når en ser at spillprodusentene kan fortsette melkingen pga. enorme salgstall uavhengig av kvalitet. Jeg kan jo selvfølgelig ikke forby folk å kjøpe produkter jeg ikke liker, ei heller kalle dem for idioter e.l. Men det må vel være lov til å stille spørsmålstegn ved om det de gjør er lurt ut fra et forbrukerperspektiv. For hadde vi som forbrukere stilt oss litt mer kritiske til melkingen av COD-serien hadde vi kanskje sittet med et nytt COD4:MW i hendene nå, fremfor "MW2.5".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...