Gå til innhold

Anmeldelse: Call of Duty: Modern Warfare 3 (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ikke ett spill verdt å stresse for å få tak i. Online delen vil aldri bli spillt uansett, og det er nok av andre spill å ta tak om dagen for egen del, så da plukker jeg der opp i billigkassen en eller annen gang, muligens.

 

Personlig skjønner jeg ikke hva smo er mer stress med å bestille noe på nett og få det sendt hjem kontra å dra til en fysisk butikk, men to each his own.

 

AtW

Lenke til kommentar

Denne går til anmelder, selv om det kanskje er usannsynlig han/hun ser den her:

 

Det var veldig deilig å lese at CoD og BF er to helt forskjellige spill, jeg er helt enig og må gjenta meg selv til det kjedsomme på dette punktet.

 

Artig at mye av kritikken MW3 får går på at det er mye gjenbruk. Jeg synes nå BF3 ligner ganske mye på forgjengeren sin, også. I tillegg sliter BF3 med en del bugs, noe jeg ikke har hørt noe om i MW3. Allikevel får BF3 9/10. Jeg må presisere at det er ekstremt viktig å være objektiv, særlig i disse tider hvor det går sport i å hate på CoD.

 

Jeg koser meg for øvrig stort med BF3 og kommer nok også til å gjøre det med MW3.

Endret av Broseph
Lenke til kommentar

"Jeg ser et spill som er selvtilfreds, som lener seg tilbake og spiller de samme visene om igjen, og som trekker på smilebåndet når kontoutskriften kommer."

 

Synes det oppsummerte det veldig bra. Glad at dere i Gamer.no faktisk har baller og innsikt nok til å gi MW3 en verdig anmeldelse/karakter i motsetning til veldig mange av de andre anmeldelsene jeg har lest via metacritic.com hvor flere av anmelderne tydeligvis ikke har snøring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Skjønner ikke sammenhengen, spillet er helt likt de forrige spillene. Det var ikke noe mer kreativitet i de forrige spillene heller. Bare skyting på ulike baner.

Traust. Likte heller ikke Battlefield 3 som var enda trøttere.

 

Men Split screen med spec ops på dette spillet overgår Black Ops sin zombie mode.

 

Oppsumert er det bare mer skyting. Man kan ikke forvente nye nytt fra Call Of duty med mindre de begynner å sette settingen i fremmtiden.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Denne går til anmelder, selv om det kanskje er usannsynlig han/hun ser den her:

 

Det var veldig deilig å lese at CoD og BF er to helt forskjellige spill, jeg er helt enig og må gjenta meg selv til det kjedsomme på dette punktet.

 

Artig at mye av kritikken MW3 får går på at det er mye gjenbruk. Jeg synes nå BF3 ligner ganske mye på forgjengeren sin, også. I tillegg sliter BF3 med en del bugs, noe jeg ikke har hørt noe om i MW3. Allikevel får BF3 10/10. Jeg må presisere at det er ekstremt viktig å være objektiv, særlig i disse tider hvor det går sport i å hate på CoD.

 

Jeg koser meg for øvrig stort med BF3 og kommer nok også til å gjøre det med MW3.

 

Ikke for å pirke, men nå fikk vel BF3 strengt tatt 9/10 og ikke 10er

 

Jeg slenger meg på det flere sier her. Syns det blir feil å legge det frem som om at man å velge det ene fremfor det andre. Anmelder og flere kommer med ett viktig poeng, at spillene leverer to forskjellige opplevelser, så får man bare velge hva man liker best selv, eller kanskje kjøpe begge om man trives med det.

Selv har jeg ikke eid ett Call of Duty spill siden Modern Warfare, og er rett og slett ikke noen fan i det hele tatt. Men har fulgt med serien opp igjennom årene og sier meg enig i at det virker som at serien har stagnert. Anmeldelsen og karakteren er egentlig som forventet, og viser vel tydeligere enn noen gang serien bare flyter videre på merkevarenavnet sitt.

 

Jeg kommer uten tvil til å spille Battlefield 3 (som jeg allerede gjør) da dette er mer min type spill, men kan gjerne gi Call of Duty serien en ny sjanse i fremtiden OM de skulle skjerpe seg og tenke litt nytt og innovativt

Endret av NrNine
Lenke til kommentar

Dette er ikke ett spill verdt å stresse for å få tak i. Online delen vil aldri bli spillt uansett, og det er nok av andre spill å ta tak om dagen for egen del, så da plukker jeg der opp i billigkassen en eller annen gang, muligens.

 

Personlig skjønner jeg ikke hva smo er mer stress med å bestille noe på nett og få det sendt hjem kontra å dra til en fysisk butikk, men to each his own.

 

AtW

 

For å si det enkelt. Jeg orker ikke spille ett COD spill med det første da. Jeg gidder ikke å bestille bare for å bestille.Dessuten....madammen reagerer jo støtt og stadig på den økende mengden spill og cd`er som entrér leiligheten :whistle:

Lenke til kommentar

Denne går til anmelder, selv om det kanskje er usannsynlig han/hun ser den her:

 

Det var veldig deilig å lese at CoD og BF er to helt forskjellige spill, jeg er helt enig og må gjenta meg selv til det kjedsomme på dette punktet.

 

Artig at mye av kritikken MW3 får går på at det er mye gjenbruk. Jeg synes nå BF3 ligner ganske mye på forgjengeren sin, også. I tillegg sliter BF3 med en del bugs, noe jeg ikke har hørt noe om i MW3. Allikevel får BF3 10/10. Jeg må presisere at det er ekstremt viktig å være objektiv, særlig i disse tider hvor det går sport i å hate på CoD.

 

Jeg koser meg for øvrig stort med BF3 og kommer nok også til å gjøre det med MW3.

 

Det er ikke så usannsynlig, følger jo selvsagt med på hva leserne våre sier :)

 

Først vil jeg bare klargjøre at jeg gav BF3 9/10. Jeg nevner i anmeldelsen av MW3 også hvordan EA later til å være mer dreven på å skjule gjenbruk, og dette gjør at man ikke merker det så godt. Jeg er ikke enig i at BF3 er et spill som er preget av mye bugs - jeg har spilt nye spill som er mye verre enn akkurat det. Ut over å kamuflere gjenbruket sitt bringer også BF3 nye elementer til både sin egen serie og skytespillmekanikk generelt (taktiske aspekter som lommelykt, lasersikte, og EOD-bot etc).

 

Jeg må også påpeke at spillanmeldelser ikke er objektive, men (i dette tilfellet) basert på min subjektive vurdering av et spill som følge av mine preferanser, min erfaring og hva jeg mener er godt spilldesign og ikke. Et spill forholder seg for eksempel ikke til tallmessige verdier som et kamera, med lukketid, ISO-verdier, megapiksler og så videre, og kan derfor ikke måles. Det kan bare settes i kontekst med tiden det kommer ut i, samt andre spill på markedet.

 

Når det er sagt er det jeg som har anmeldt begge disse spillene og en hel del skytespill generelt for Gamer.no, så jeg vil tro at jeg har en god nok innsikt i sjangeren for å vurdere dette på en best mulig måte. Jeg skal også få legge til at jeg er en mann på 28 år, uten spesielle preferanser for den ene serien eller den andre. Spill er ikke som fotballag for meg, og jeg bryr meg egentlig ikke om hvilken tittel spillet bærer så lenge det er morsomt å spille.

 

For øvrig til dere alle: Til tross for litt trolling, synes jeg det etter forholdene har gått ganske saklig for seg på denne tråden så langt i dag. Kudos til seriøse bidragsytere!

Endret av EmmJay
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg hater med CoD serien er ikke spillet i seg selv men fanbasen og mye av community rundt det. Det er ikke å komme unna at man møter på mange plagsomme drittunger som ikke skulle spille et sånt spill i utgangspunktet og at spillene er oppskrytt. CoD serien er veldig lik Michael Bay filmer og Hollywood generelt, de er underholdene til en viss grad men hvis man ser i det virkelig store bildet og inkulderer alle spill der ute så er de jo så klart ikke de beste der ute og de mangler et innhold som sitter igjen og vil bli husket i lang tid framover.

Lenke til kommentar

Jeg spiller på PC og for min del ble MW2 ubrukelig siden det ikke hadde dedikerte servere. Førte bare til juksing og lagging. Så bare dette pluss nye kart er nok til at det ligger an til å bli et rått spill for min del. Alle andre forbedringer, som fjerning av last stand og commando blir bare en bonus.

 

Jeg har også spilt Battlefield BC2 og Battlefield 3, og jeg mener våpenfølelsen er mye bedre i Call of Duty-spillene. Spesielt BFBC2 hadde nesten kun spredning istedet for rekyl ved ADS, noe jeg synes ødelegger hele opplevelsen. Det virker som Battlefield 3 har blitt bedre her, men så langt er jeg så plaget av bugs at jeg venter et par måneder før jeg gidder å prøve igjen.

 

Tja, nå er vel disse dedikerte serverene du prater om kun for unranked. Mens alt som er ranked fortsatt foregår på akkurat samme måte som tidligere via P2P.

 

Jeg venter med kjøp til det går for en billig penge. Alt for mye spill som kommer ut nå, og 60 euro på steam synes jeg er vel mye for det.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar
Fikk MW3 i går, og har hatt BF3 siden det kom. Jeg må si at det nesten blir feil å sammenligne disse spillene. I BF er det store opne områder og taktisk krigføring med tanks, fly, etc som gjelder, mens i MW3 er det rask krig på mindre områder og om å gjøre å få flest kills uten å dø for å få killstreaks. Jeg synes begge spillene er supre online og kjøpt begge for å kunne ha noe å velge i mellom vis jeg skule gå lei det ene. Dette er min mening om en multiplayer (X360)Når det gjelder singleplayer må jeg si at MW3 har en bedre single player enn BF3. Jeg må helt erlig si at jeg er skuffa over singleplayer i BF, men multiplayeren er glimrende. Samt at MW3 har en mye bedre COOP del, men alt i alt er jeg glad at jeg har kjøpt begge spill. Alt i alt er begge glimrende spill etter min mening.
Nå må du ikke være så positiv!Alle på internett vet at CoD suger! Og at BF ruler!Og at de som liker CoD er fanbois, mens de som liker BF er voksne og modne! ;)

 

Liker begge deler jeg og i motsetning til deg er jeg ikke en "fanboy". Min mening er min mening og du kan ikke ta fra meg den. Er som alle spill det: Lovers gonna love, haters gonna hate ;)

Lenke til kommentar

Fikk MW3 i går, og har hatt BF3 siden det kom. Jeg må si at det nesten blir feil å sammenligne disse spillene. I BF er det store opne områder og taktisk krigføring med tanks, fly, etc som gjelder, mens i MW3 er det rask krig på mindre områder og om å gjøre å få flest kills uten å dø for å få killstreaks. Jeg synes begge spillene er supre online og kjøpt begge for å kunne ha noe å velge i mellom vis jeg skule gå lei det ene. Dette er min mening om en multiplayer (X360)

 

Når det gjelder singleplayer må jeg si at MW3 har en bedre single player enn BF3. Jeg må helt erlig si at jeg er skuffa over singleplayer i BF, men multiplayeren er glimrende. Samt at MW3 har en mye bedre COOP del, men alt i alt er jeg glad at jeg har kjøpt begge spill. Alt i alt er begge glimrende spill etter min mening.

 

Nå må du ikke være så positiv!

Alle på internett vet at CoD suger! Og at BF ruler!

Og at de som liker CoD er fanbois, mens de som liker BF er voksne og modne!

;)

 

For no' tøys. Dette er stereotypier...Gjør som meg: Kjøp begge spill og nyt det de er gode for på hver sin måte ;)

 

Må si meg helt enig med deg ;) Er alltid morsomt å se fanboys krangle om hvilke spill som er best. Smaken er som baken, alle har vær sin smak. Som deg liker jeg å kose meg med det meste. Alltid greit å ha noe å bytte mellom ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...