Gå til innhold

Hvordan følger du med på en tv-serie?


Anbefalte innlegg

Bare av nysgjerrighet: Foretrekker du å vente til alle episodene i en serie er klare for dvd eller nedlasting, slik at du kan se flere episoder på rad, eller liker du best å følge med på TV etter hvert som det kommer ny episode?

 

Og, hvor mange tv-serier følger du med på akkurat nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer HELT annpå hvor spennende det er, har jeg sett episode en og vet hvor mange episoder det er så ser jeg på hvær gang. Særlig hvis serien bare sender EN ny episode i uka. "Småbyliv" på NRK må jeg ha med meg hvær lørdag, men jeg kommer til og kjøpe DVD uansett.

 

Tommelfingerregelen er:

 

Har jeg sett episode EN, og det er en sammenhengende historie, så MÅ jeg se alle.

 

Er det derimot slike serier (uansett sjanger) der det holder og kjenne karakterene, men hvær episode har forskjellige historier, er det ikke så farlig. Da tar jeg det eftersom det passer!

 

Akkurat nå følger jeg med på "Småbyliv" på NRK 1, "Alt For Norge" på TVNORGE og "Reisen Til Popstjernen" på TV2!

Endret av SlagerExperten
Lenke til kommentar

Liker best å vente til alle episodene er tilgjengelig, men det er ikke så lett alltid. Det beste er derfor å ikke oppdage serier før de har gått noen sesonger.

 

Nå følger jeg med på The Mentalist, Dexter, Castle og House M.D. Med The Mentalist som favoritt. Prøvde meg også på Chuck, men ble lei av kjærlighetsrotet mellom Chuck og Sarah.

 

Skulle gjerne fulgt med på flere serier men jeg har problemer med å finne noe jeg liker. Skal ikke mye til for at jeg misliker en serie.

Lenke til kommentar

Fåretrekker å se hele sesonger, mest fordi det er så tiltak å laste ned enkeltepisoder, når jeg har sett alt ser jeg random episoder på nytt helt til det kommer noe nytt.

Nå skal det sies at det jeg ser på er mest humor.

 

Family guy

American Dad

The Simpsons

Futurama

The IT Crowd

The Office

Big Bang Theory (Til en vis grad)

Lenke til kommentar

Liker helst å se hele sesonger, ta en kveld hvor man bare krøller seg sammen på sofaen og ser episode etter episode etter episode. Blir som en laaang, gooood film.

Men jeg gjør unntak.. som med The walking dead. Klarer ikke å vente til hele sesongen er ferdig, så nå ser jeg hver episode når de kommer ut, og så ser jeg hele sesongen om igjen når alt har kommet ut.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser episodene etterhvert som de kommer ut :)

 

 

Følger med på:

 

 

Blue bloods

Blue Mountain State

Breaking Bad (Returning: Summer 2012)

Chuck

Criminal Minds

Dexter

Game of Thrones (Returning: Spring 2012)

Man Up!

Nikita

NCIS

Person of Interest

Shameless (US) (returning: January 8th)

Sons of Anarchy (Airing)

Spartacus (Blood and Sand, Gods of the Arena, Vengeance) (Returning: January 2012)

Suits (returning: June 2012???)

Terra Nova (Airing)

The Big Bang Theory (Airing)

The Walking Dead (Airing)

Top Gear (Returning: November/December ???)

Two and a Half Men (Airing)

 

 

 

 

Venter på:

 

 

Alcatraz (US premiere: January 2012)

Awake (US premiere: ???)

Hell on Wheels (US premiere: November 6th)

Luck (US premiere: January 2012)

Touch (US permiere: January 2012)

 

 

Lenke til kommentar

Før i tiden var det VHS med Alias og Oz for min del av serier jeg følgte med ukentlig inntil jeg starta med ninjapirater/båter over atlantern/strømmer/underjordiske raske tunneler fra Amerika tidlig i 2004.

 

Egentlig følgt amerikanske sendinger siden da. Egentlig derfor jeg og har sett så mye som jeg har sett. Er ikke noe fan av å se amerikanske tv-serier enten med tekst eller på norsk tv (og amerikansk tv for den skyld, ikke at muligheten er like stor der).

 

TVNorge spesielt har putta mye dritt inn i sendingene sine, som for eksempel en mongis som Kristan Valen spilte, eller disse Ylvis-guttene som har poppa opp på skjermen under en episode av en amerikansk serie. Dette er selv værre enn de få sekundene på f. eks en serie fra NBC hvor det kommer et lite sekund med en påminnelse om en annen serie som har ny episode/premiere.

 

 

For det meste ser jeg kanskje 1-3 episoder dagelig av diverse serier. En om morningen hvis jeg ikke starter tidlig på jobb, og så en ved middag.

Lenke til kommentar

Venter til sesongen kommer ut på BD/DVD. Har store problem med å følge en serie på TV, med lange reklamepauser, ventetid mellom episoder og bare tenken på å måtte dra hjem bare for å rekke noe på TV synes jeg blir litt dumt :p .

 

Er heller ikke så glad i nedlastede serier på grunn av varierende bilde/lyd-kvalitet. Liker å eie gode serier fysisk.

Lenke til kommentar

Ser episodene etter hvert som de kommer ut :)

 

Ser på:

 

True Blood (Pause)

Smallville

Merlin

Nikita

Hawaii Five-O(2010)

Supernatural (Pause)

Californication (Pause)

Grey's Anatomy

The Walking Dead

Breakout Kings (Pause)

Fringe (Pause)

Game Of Thrones (Pause)

The Voice (Pause)

Alphas (Pause)

Falling Skies (Pause)

Hvem kan slå Aamodt og Kjus (Pause)

The Secret Circel

Person Of Interest

2 Broke Girls

Terra Nova

Homeland

American Horror Story

Weeds

Once Upon A Time

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Venter stort sett alltid til alle episodene er tilgjengelig, da kan jeg se det i mitt eget tempo og gjerne en hel sesong på et par dager. Ser aldri serier på tv lenger (de kan skylde seg selv, ligger for langt etter og alt for mye reklame). Ikke kjøper jeg box sets heller, de slippes alt for langt etter at serien er ferdig, og kommer enda seinere til Norge.

 

Skal nå snart påbegynne Boardwalk Empire s2 og The Walking Dead s2.

Lenke til kommentar

NJah synes vel det er digg å ha hele sesonger tilgjengelig, så er det bare å kjøre gjennom det. Favoritten er vel å begynne å se på en serie som ikke ennå er ferdig, men som er et par sesonger lang. Da har du mye bra du bare kan se gjennom i et kjør og når du tar serien igjen kan du være med å diskutere i et levende miljø og vente i spenning med andre. Synes alltid det er litt trist å oppdage en serie som sluttet for lenge siden, og hvor alt av community til serien er død.

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på.

 

Noen serie ser jeg fortløående (laster de ned når de sendes i USA). Mens andre streamer jeg når det passer meg (pleier å streame de som jeg føler ikke er så veldig viktige).

 

Har aldri ventet til en sesong er ferdig før jeg begynner å se på.

 

Ofte hvis jeg oppdager en serie. Ser jeg nedover. Det vil si fra den siste utgitte til den første. Har blant annet gjort det med big bang theory, community og how I met your mother. Nå ser jeg alle de seriene fortløpende som de kommer ut i USA.

Lenke til kommentar

Jeg ser på episoder med en gang de kommer ut, også før neste sesong kommer ut har jeg gjerne sett hele på nytt i ett.

 

Jeg følger med på 51 forskjellige serier.. Det vil si noen av dem er kanskje kansellert nå, og det er noen som ikke går AKKURAT nå men som starter opp igjen til neste år.

 

Hvis jeg ser på en serie har jeg sett alle foregående sesonger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...