Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Drittslenging har eksistert siden

Age of Empires 2

Starcraft

Warcraft 3

 

Drittslenging i Dota har eksistert helt siden 2004 og drittslenging i Warcraft 3 har eksistert helt siden 2002. Det er jo ehmm ikke akkurat noe nytt. Folk slenger like mye dritt i Dota 2 i år 2013 akkurat som de gjorde i år 2004 og oppover. Spesielt i AOE 2 var det også mye drittslenging online.

Noen communities er bedre enn andre likevel.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

"Spill masse matchmaking og kom tilbake da du har lært litt basics! No worries, alle må starte et sted. HF" wp smint :)

 

litt basics? Jeg har over 300 vinn og over 50% win rate. Det er det møkka gather systemet som suger. Hele dritten er korrupt og fullt av fanboys og pappagutter.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar

litt basics? Jeg har over 300 vinn og over 50% win rate. Det er det møkka gather systemet som suger. Hele dritten er korrupt og fullt av fanboys og pappagutter.

Jeg vet ikke... Man skal ha en jævla dårlig dag for å ha 1-19-3, og en sånn dårlig dag tror jeg aldri noen har hatt før. Føles ut som intentional feed for min del. Enten det, eller så har du fortsatt ikke snøring på hva du gjør :wee:.

Lenke til kommentar

Ser proffene bruker Gyro mye om dagen, så tenkte jeg skulle begynne å lære meg han. Har 5-0 sålangt, og må si han er sterk. Sterk i lane, og kan fylle mange roller på laget. Sinnsykt damage tidlig midgame.

 

Proffer er jo bare proffer fordi de er sponset. De er ikke noe bedre enn deg, meg og andre i public games. Hvem som helst kan bli proff og det finnes over 2000 spillere i Norge som er mye bedre enn proffene selv.

 

For eksempel hvis jeg tar fram et eksempel i Street Fighter. Så har proffene tapt mange mange konkurranser og blitt danket ut av ukjente spillere som ikke har sponsorer i det hele tatt. Det samme gjelder for Dota 2 og alle andre spill. Proff eller ei så er det alltid lurt å spille på sin egen måte og ikke kopiere andre for da blir du bare en wannabe copycat.

 

Et godt eksempel er Madcatz Tokido som ble beseiret av en ukjent spiller som ikke er proff i Street Fighter 4. https://www.youtube.com/watch?v=oQT8Pm9DqcY

 

Profesjonelle spillere er bare markedsføring strategier for å selge en vare. Hvem som helst kan bli proff.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

For en befrielse det har vært å komme fra league of legends til dota 2. Ikke bare jeg spillet i seg selv og gameplayet er bedre, men også communitiet på dota er i skrivende stund mye mer voksent og klart bedre enn communitiet til lol. Der drittslenging og trolling var en hverdagslig sak på lol; "ME MID OR I TROLL" "Omg f*cking feeder!" har jeg bare opplevd slikt på dota noen ytterst få ganger. Dota for alle penga nå fremover, det er helt sikkert.

 

Litt offtopic, men skaff deg venner å spille med. Ikke regn med at spillet supplerer deg lag som du kommer overens med, da det så og si aldri skjer. LoL har helt latterlig mange flere spillere enn dota, og derav flere trolls og shitkids. Spiller du ranked/premade er ikke dette tilfellet, det er ihvertfall ikke i nærheten av like ille som i blindpickyoloq.

Lenke til kommentar

LoL har helt latterlig mange flere spillere enn dota, og derav flere trolls og shitkids.

Akkurat hvor mange trolls det er har jo ikke så mye å si, er jo andelen av spillerbasen som teller, så størrelsen på communitiet er vel ikke særlig relevant. Jeg vil tro det har mer å si at dota er et gammelt spill og derfor en eldre spillerbase, i tillegg til at LoL er mer siktet mot casuals (noobs/kids).
  • Liker 1
Lenke til kommentar

litt basics? Jeg har over 300 vinn og over 50% win rate. Det er det møkka gather systemet som suger. Hele dritten er korrupt og fullt av fanboys og pappagutter.

Eller så er det du som er problemet. Det ene gamet jeg spilte med deg, var også katastrofe fra din side. Du er fryktelig dårlig og takk gud for at du har blitt banna.

Det komiske er at du tror du er god.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat hvor mange trolls det er har jo ikke så mye å si, er jo andelen av spillerbasen som teller, så størrelsen på communitiet er vel ikke særlig relevant. Jeg vil tro det har mer å si at dota er et gammelt spill og derfor en eldre spillerbase, i tillegg til at LoL er mer siktet mot casuals (noobs/kids).

 

Vel, da er vi uenige. Det sier seg selv at jo større spillerbase, jo flere drittunger. Og det finnes som sagt måter å unngå de verste på, så dette er langt fra et problem.

 

Hvor har du fra at Lol er mer siktet mot casuals? Skulle gjerne likt å se en riot post om det f.eks, spesielt med tanke på season 3 hvor de har investert i gaminghus i eu/NA, og BETALER lag for å spille fastsatte kamper hver uke for underholdning. I tillegg er det det spillet med høyeste premieutbetalinger, hvor da riot har arrangert turneringer og betalt deler av pengepremien selv til arrangørene for å promotere spillet. Dreamhack ifjord er et godt eksempel på nettopp dette. De legger opp til at spillere skal bli gode og sponset, og det er 18 års grense på riot sine arrangementer.

 

Kjenner at jeg prøver å forsvare LoL her, noe som strengt talt ikke er nødvendig. Du får selvfølgelig mene hva du vil, men at lol er for Casuals/noobs/kids stemmer rett og slett ikke. Spiller forøvrig begge deler, og liker begge deler relativt likt, så er ikke meningen å starte noen krangel :)

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Mener du å si at Smint ikke er god?

 

Tror han hinter til dette, men plx sundelin utdyp deg mer!? :D

 

Vel, da er vi uenige. Det sier seg selv at jo større spillerbase, jo flere drittunger. Og det finnes som sagt måter å unngå de verste på, så dette er langt fra et problem.

Hvor har du fra at Lol er mer siktet mot casuals? Skulle gjerne likt å se en riot post om det f.eks, spesielt med tanke på season 3 hvor de har investert i gaminghus i eu/NA, og BETALER lag for å spille fastsatte kamper hver uke for underholdning. I tillegg er det det spillet med høyeste premieutbetalinger, hvor da riot har arrangert turneringer og betalt deler av pengepremien selv til arrangørene for å promotere spillet. Dreamhack ifjord er et godt eksempel på nettopp dette. De legger opp til at spillere skal bli gode og sponset, og det er 18 års grense på riot sine arrangementer.

Kjenner at jeg prøver å forsvare LoL her, noe som strengt talt ikke er nødvendig. Du får selvfølgelig mene hva du vil, men at lol er for Casuals/noobs/kids stemmer rett og slett ikke. Spiller forøvrig begge deler, og liker begge deler relativt likt. :)

 

Var på ett lan for ett par år siden for å spille en HoN comp, det var 7 lag som kom for hon, 15 for LoL, de 15 fra LoL hadde gjennomsnittsalder på 14, mens HoN var de fleste over 18. Tror det ligger litt i lufta at kids som ikke har råd til å betale 50 kroner, eller ikke har muligheten til å betale ting på nettet velger det som er gratis. (vet at begge er gratis nå, HoN var ikke det før.)

 

 

Det som irriterer meg akkurat nå er antall leavere på færre spilte games, spiller endel solo og da er det nesten alltid en leaver på laget om vi ikke knuser det andre laget innen 15 minutter. Fryktelig slitsomt at mange av mine losses skyldes annet enn faktiske skills.

 

Om man ikke har en leaver, har man nesten alltid en uberflamer som velger å få hele laget i fyr og flamme, ved å stjele items fra couriern, feede med vilje fordi de ikke får vilja si, eller bare være rett og slett vanskelige å ha med å gjøre.

 

Savner å faktisk spille games hvor folk holder kjeft å spiller rollene sine! :D

 

Har spilt ca 50 games på gatheren også, som ofte kan være ett hyggelig avbrekk, det man ser der inne dog er at vi nordmenn ikke er noe særlig bedre enn russerne, og det minner meg mye om HoN, brownspot carry som har 30% win, tallbasert rating og concede "FF" på 15 :D

Endret av AleksanderK
Lenke til kommentar

Vel, da er vi uenige. Det sier seg selv at jo større spillerbase, jo flere drittunger. Og det finnes som sagt måter å unngå de verste på, så dette er langt fra et problem.

 

Hvor har du fra at Lol er mer siktet mot casuals? Skulle gjerne likt å se en riot post om det f.eks, spesielt med tanke på season 3 hvor de har investert i gaminghus i eu/NA, og BETALER lag for å spille fastsatte kamper hver uke for underholdning. I tillegg er det det spillet med høyeste premieutbetalinger, hvor da riot har arrangert turneringer og betalt deler av pengepremien selv til arrangørene for å promotere spillet. Dreamhack ifjord er et godt eksempel på nettopp dette. De legger opp til at spillere skal bli gode og sponset, og det er 18 års grense på riot sine arrangementer.

 

Kjenner at jeg prøver å forsvare LoL her, noe som strengt talt ikke er nødvendig. Du får selvfølgelig mene hva du vil, men at lol er for Casuals/noobs/kids stemmer rett og slett ikke. Spiller forøvrig begge deler, og liker begge deler relativt likt, så er ikke meningen å starte noen krangel :)

League er jo bare et mye mindre komplekst game enn DotA, da sier det seg selv at det er mer casual.
Lenke til kommentar

League er jo bare et mye mindre komplekst game enn DotA, da sier det seg selv at det er mer casual.

 

Haha, du mener det ja..

 

Casual har lenge vært en betegnelse på en type gamers som vil spille spillet, men ikke vil legge i så mye tid som det kanskje kreves å bli best/bedre. De synes spillet er gøy, uavhengig av antall wins og selvforbedring. Hvor dypt et spill er har aldri vært en definisjon på om et spill er casual eller ei, det er gameren som avgjør om et spill skal spilles casual eller ikke. Det vil si at du kan spille dota akkurat like casual som du kan spille etthvert annet spill, du vil bare aldri bli noe god. Og det samme gjelder for LoL.

 

Et eksempel er WoW. Et spill som har tilrettelagt for casual gaming, men som fortsatt oppfordrer til hardcore gaming. Her kan man spille hva som helst, og du kan være casual og hardcore.

 

Nå kan det være du legger noe annet i casual enn meg, men dette har alltid vært definisjonen, og det er ikke spillet som avgjør dette, men spilleren.

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Haha, du mener det ja..

 

Casual har lenge vært en betegnelse på en type gamers som vil spille spillet, men ikke vil legge i så mye tid som det kanskje kreves å bli best/bedre. De synes spillet er gøy, uavhengig av antall wins og selvforbedring. Hvor dypt et spill er har aldri vært en definisjon på om et spill er casual eller ei, det er gameren som avgjør om et spill skal spilles casual eller ikke. Det vil si at du kan spille dota akkurat like casual som du kan spille etthvert annet spill, du vil bare aldri bli noe god. Og det samme gjelder for LoL.

 

Et eksempel er WoW. Et spill som har tilrettelagt for casual gaming, men som fortsatt oppfordrer til hardcore gaming. Her kan man spille hva som helst, og du kan være casual og hardcore.

 

Nå kan det være du legger noe annet i casual enn meg, men dette har alltid vært definisjonen, og det er ikke spillet som avgjør dette, men spilleren.

DotA er mye mer komplekst, dermed mye vanskeligere å sette seg inn i, og har en mye brattere læringskurve. Dette gjør at folk som "ikke vil legge så mye tid inn i spillet" som du selv sier, heller foretrekker League, som er mye lettere å sette seg inn i. Jeg sier ikke at League er lettere på høyt nivå enn DotA, eller at det ikke er mulig å spille League på et høyt nivå, men at det er mye enklere å sette seg inn i for en nybegynner enn DotA, derfor er det mye mer casual, forstår du?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

DotA er mye mer komplekst, dermed mye vanskeligere å sette seg inn i, og har en mye brattere læringskurve. Dette gjør at folk som "ikke vil legge så mye tid inn i spillet" som du selv sier, heller foretrekker League, som er mye lettere å sette seg inn i. Jeg sier ikke at League er lettere på høyt nivå enn DotA, eller at det ikke er mulig å spille League på et høyt nivå, men at det er mye enklere å sette seg inn i for en nybegynner enn DotA, derfor er det mye mer casual, forstår du?

Jeg har spilt LoL lenge, men da jeg er ganske så "casual" av natur har jeg nå også begynt med Dota2. Grunnen er rett og slett at jeg begynner å bli relativt god i LoL, så jeg irriterer meg over feil andre gjør. I Dota2 er jeg skikkelig elendig, så der kan man igjen sitte på Skype med venner og le av alt mulig man ikke skjønner noenting av.

 

Med andre ord har LoL nå blitt mitt "seriøse" spill, mens Dota2 er "casual".

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...