Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

På bjørnen: Phase boots/brown boots+orb of venom. Radience/Mjollnir, ikke begge.

Hvorfor full Mjollnir til bjørnen? Er vel bedre å bruke hyperstonen til en AC, i stedet for en minimal oppgradering av chain lightning? (10 dmg i snitt pr. angrep)

 

En liten ting som kan nevnes er også at en god startingbuild om man ikke går i jungle er tre branches + regen (tango+salve) på sylla, stout shield på spirit bear. En grei plass å starte om man er litt utrygg på laning er å få en 1v1-lane. F.eks. mid pleier å være ganske lett med syllabear om man ikke har særlig høy mmr. Man bør også øve seg på å bruke teleport til å dodge tower hits når man harasser. I tillegg er det viktig å bruke control groups. Jeg bruker f.eks. "1" for å selecte bjørn+hero, 2 for å selecte bjørn og F1 for å selecte hero. Den siste er default. Om du bruker 1,2 etc. må du tilordne med ctrl. Finn noe som passer for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en kul game med AM her. Synd at supportene våre feedet alt for mye. Uff når jeg ser på Lion så må han ha trollet hele gamen. Så dårlig er det umulig å gjøre det i mine øyne.

 

https://dotabuff.com/matches/95259498

Hvordan kan du klage på andre når du har games som dette?

https://dotabuff.com/matches/79137072

https://dotabuff.com/matches/79172529

https://dotabuff.com/matches/79160106

Lenke til kommentar

Dette var mer som et svar til syllabear da, men jeg liker radience på lycan også

 

Hehe, skjønte det, bare dårlig formulert svar :p

Men ja, hva går du på Lycan? Har nesten ikke spilt han etter nerfen.

 

En liten ting som kan nevnes er også at en god startingbuild om man ikke går i jungle er tre branches + regen (tango+salve) på sylla, stout shield på spirit bear. En grei plass å starte om man er litt utrygg på laning er å få en 1v1-lane. F.eks. mid pleier å være ganske lett med syllabear om man ikke har særlig høy mmr. Man bør også øve seg på å bruke teleport til å dodge tower hits når man harasser. I tillegg er det viktig å bruke control groups. Jeg bruker f.eks. "1" for å selecte bjørn+hero, 2 for å selecte bjørn og F1 for å selecte hero. Den siste er default. Om du bruker 1,2 etc. må du tilordne med ctrl. Finn noe som passer for deg.

Ja, brukte faktisk 1-3 som ctrl-group. Liker ikke F1 av den enkle grunn av at jeg er lat når jeg først sitter foran pcen.

Som regel når jeg spiller er det med 1-4 andre, så pleier å få en mid hero. Men kan jo ha denne i bakhodet om jeg skulle enda opp med å ta en 1v1-lange med sylla.

 

@EirDir; Så replay nå, ga noen fine tips(spesielt på items/timings).

 

Takker for svar alle sammen!

Nå må jeg bare bevege meg bort fra noob/hvor-skal-jeg-posisjonere meg stadiet.. Irriterende at enten så spiller jeg (imo) bra/ok, eller så spiller jeg ræva og feeder fordi jeg ikke har klart å lære meg posisjonering. Får prøve å ta Dota 2 litt mer seriøst når jeg spiller.

Endret av sleggefett
Lenke til kommentar

hei jeg jobber på kassen i butikk der har vi data med sjakk hver dag jeg spiller denne sjakk mange timer vær dag. nå tror jeg det har blitt 500 timer kanskje å sjakk er jo konkuransespill kan jeg få invite pls jeg vil spille dota så jeg kanskje en dag kan ikke sitte på kasse i butikk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

hei jeg jobber på kassen i butikk der har vi data med sjakk hver dag jeg spiller denne sjakk mange timer vær dag. nå tror jeg det har blitt 500 timer kanskje å sjakk er jo konkuransespill kan jeg få invite pls jeg vil spille dota så jeg kanskje en dag kan ikke sitte på kasse i butikk

 

Assa, jeg vil ikke ha folk i DOTA 2 som spiller det bare fordi det er gratis. På den måten har russerne ødelagt for mange. Mye av russerne suger og de spiller bare fordi det er gratis. Jeg inviterer bare folk som har ambisjon om å bli god i DOTA 2.

 

Personlig syns jeg spillet kunne kostet noen hundrelapper.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

https://dotabuff.com/matches/95520170

 

Clinkz drar etter 5 minutter.

 

Vi har to supports, en som feeder som bare faen, en som feeder litt mindre. Vi er da altså 4.

 

Og vi eier de helt til late-game og så blir de skikkelig stolt over at de vinner 5vs4. Kaller oss noobs osv. LOL, skikkelig bragd å drepe oss når vi er 4 og Lion som ikke vet hvor creep campene er engang.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar

Hadde følt med deg dersom du ikke hadde vært av samme ullet. Dessverre så... (sett inn det du måtte ønske her).

 

På den annen side virker det som om MM fungerer bra i dette tilfellet. Da du leaver og feeder som de verste gjør i DOTA2, bare rettferdig at du havner ofte med likesinnede folk, vel?

 

Ahh, for en god følelse det var å innse dette!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Hadde følt med deg dersom du ikke hadde vært av samme ullet. Dessverre så... (sett inn det du måtte ønske her).

 

På den annen side virker det som om MM fungerer bra i dette tilfellet. Da du leaver og feeder som de verste gjør i DOTA2, bare rettferdig at du havner ofte med likesinnede folk, vel?

 

Ahh, for en god følelse det var å innse dette!

 

jeg har tre kamper hvor jeg feedet fordi jeg hater MM systemet. 3 kamper av 570. Men du er jo dum nok til å tro at 3 kamper teller mer enn 567. (sett inn det du måtte ønske her også)

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar

jeg har tre kamper hvor jeg feedet fordi jeg hater MM systemet. 3 kamper av 570. Men du er jo dum nok til å tro at 3 kamper teller mer enn 567. (sett inn det du måtte ønske her også)

 

Jeg synes det er morsomt at du klarer å irritere alle du kommer over!

 

Gather, forum, mIRC og ingame, har sett deg skrive det ene meningsløse tullballet etter det andre.

Så fort noen gir deg noen som helst form for kritikk, så begynner flamen og whinen,

jeg kan med trygt si at du er verre enn enhver russer jeg noengang har møtt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har faktisk begynt å bruke ingame voicen. Sikkert litt irriterende for de andre når jeg og en-eller-flere kompiser snakker norsk der men så mye russisk som vi har måtte høre på så må vi da få lov til det. Snakker engelsk hvis det er noe som alle trenger å høre. Av og til spiller vi jo fem sammen også å da er det jo nesten meningsløst å bruke tredjeparts programvare.

Lenke til kommentar

Har faktisk begynt å bruke ingame voicen. Sikkert litt irriterende for de andre når jeg og en-eller-flere kompiser snakker norsk der men så mye russisk som vi har måtte høre på så må vi da få lov til det. Snakker engelsk hvis det er noe som alle trenger å høre. Av og til spiller vi jo fem sammen også å da er det jo nesten meningsløst å bruke tredjeparts programvare.

 

Veit ikke, synes skype er deilig, har ingen bakgrunnstøy, krystallklar lyd og det er behagelig å kunne ha det litt casual med venner.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

bruk teamspeak 3 eller ventrilo og så enabler du voice activation og binder en knapp til mute mic. På den måten kan du snakke samtidig som du kan gjøre de mest avanserte manøvreringene og hvis du må hoste, snakke tull osv med noen i rommet så muter du bare micen midlertidig.

 

Skype har jeg dårlig erfaring med da lyden blir sendt kontinuerlig, det er ingen voice activation og det fører til mye støy på kommunikasjonen for alle. Anbefaler derfor teamspeak eller ventrilo.

 

Teamspeak er best i min mening. Jeg har også en plugin som heter Volume Control (den er inkludert i TS3) og den skrur ned lyden i hvilket som helst spill med hvor mange prosent du måtte ønske når noen prater eller jeg snakker selv, genial funksjon som gjør at du kan høre musikk eller spille på høyt volum samtidig som du er i teamspeak.

 

Hvis du bruker litt tid på å fininstille TS3 til ditt behov og utstyr så kan det bli tilnærmet perfekt for sitt bruk.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar

bruk teamspeak 3 eller ventrilo og så enabler du voice activation og binder en knapp til mute mic. På den måten kan du snakke samtidig som du kan gjøre de mest avanserte manøvreringene og hvis du må hoste, snakke tull osv med noen i rommet så muter du bare micen midlertidig.

 

Skype har jeg dårlig erfaring med da lyden blir sendt kontinuerlig, det er ingen voice activation og det fører til mye støy på kommunikasjonen for alle. Anbefaler derfor teamspeak eller ventrilo.

 

Teamspeak er best i min mening. Jeg har også en plugin som heter Volume Control (den er inkludert i TS3) og den skrur ned lyden i hvilket som helst spill med hvor mange prosent du måtte ønske når noen prater eller jeg snakker selv, genial funksjon som gjør at du kan høre musikk eller spille på høyt volum samtidig som du er i teamspeak.

 

Hvis du bruker litt tid på å fininstille TS3 til ditt behov og utstyr så kan det bli tilnærmet perfekt for sitt bruk.

 

Vet ikke om noen av dere klikket på Skype linken, men det står allerede at jeg bruker teamspeak. Jeg nevner bare at det er en manglende funksjon for skype og burde være noe som blir implementert i programmet.

 

Jeg bare spør om hjelp til å svare på skype linken så Skype eieren vet at det er interesse for dette.

 

http://community.skype.com/t5/Idea-garage/Push-Button-To-Talk-For-video-gamers/m-p/1349446#M1684

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...