Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Spilte Lone Druid istad, morsom hero! Men noe usikker på hvordan jeg skulle spille.

Hovedsaklig items -> gikk headdress og creep axe på meg, boots(power på bjørnen, Tranquil på meg)/shield på begge, venom orb på bjørnen, bracer og vladimir på meg selv, så radiance, assualt cuirass og skullbasher på bjørnen. Gikk stort sett i skogen.

Lvla bjørnen og Synergy før resten.

 

På hvilket tidspunkt skulle jeg forlatt skogen? Skulle jeg bygd items annerledes? Andre ting?

Er alltid situational, men finnes noen "fasit svar"

*Sylla i lane er alltid bedre enn Sylla i jungelen, dersom du kan få en solo lane, ta den.

*Ikke gå quelling blade på ranged helter, dersom du overfører det fra bjørnen til deg selv når du er i ulti form er det selvsagt ok.

*Stout shield er så og si core på bjørnen av starting items.

*Treads er dårlig på bjørnen da den ikke kan bruke stats (da kan man heller gå gloves of haste og phase boots, men man går heller mjøllnir eller ac for attack speed.)

 

 

 

Om du går i skogen så bør du forlate den så fort du har radience (som du ikke bør ha stort senere enn 20-22 min. Da er du såpass mye sterkere enn andre helter, og må utnytte det til å ta så mange tårn som mulig, ellers må di farme evig mye mer, siden radience builden faller av utover spillet, og sylla bear er en ganske dårlig 6 slot carry (med det mener jeg at han trenger mer enn 6 slots for å carrrye mot mange andre helter, siden han har 12 så betyr det at han må farme mye mer enn en faceless void/morph, chaos knight, sven, etc for å gjøre samme damage).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi han er en vanskelig helt, spillet handler om mye mer enn å gjøre 655 dmg.

Selvfølgelig, men han foreslår helter som Tide, CM, CK, Lion, Lich (håpløst mange som ikke skjønner at man som regel bør bruke Sacrifice på egne creeps for å denye exp til motstanderen) etc. Ingen nybegynner kan mestre disse heroene fort heller, i tillegg til at de fleste er trege og veldig enkle å drepe. Centaur (fordi han er litt OP) og Skeleton King er jeg enig i er relativt enkle nybegynner heroes.

Lenke til kommentar

Har akkurat begynt å spille, men klarer ikke helt å bestemme meg for en karakter, så hadde satt pris på litt hjelp med å velge en ranged hero

Fine nybegynnerheroes typisk Lich, Lion, Windrunner, Skeleton King, Ursa etc. Enten support heroes med gode / lite komplekse spells, eller litt mer tanky heroes. Eventuelt heroes ála windrunner, som har veldig gode escape mechanisms.

 

Heroes som Sniper, Drow Ranger, Lina etc. ville jeg ikke anbefalt til en nybegynner. Dette fordi de er "glasscannons". Selv om de har høy damage output, og lang range, er de vanskelig å spille - til tross for hva mange sier.

 

Personlig ville jeg prøvd å gjøre meg kjent med de forskjellige "rollene" i DotA, og ikke fokusert på én hero. Spill noen games som carry, noen som support, noen som gankers og noen som initiators. På denne måten vil du skjønne hva det innebærer å spille de forskjellige rollene, og du vil få en større forståelse for spillet - noe som gjør at du også vil lære raskere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig, men han foreslår helter som Tide, CM, CK, Lion, Lich (håpløst mange som ikke skjønner at man som regel bør bruke Sacrifice på egne creeps for å denye exp til motstanderen) etc. Ingen nybegynner kan mestre disse heroene fort heller, i tillegg til at de fleste er trege og veldig enkle å drepe. Centaur (fordi han er litt OP) og Skeleton King er jeg enig i er relativt enkle nybegynner heroes.

 

Det finnes mange helter som er lette for nybegynnere.

 

http://gaming.stackexchange.com/questions/64073/what-are-some-good-heroes-for-a-beginner

Lenke til kommentar

Spilte Lone Druid istad, morsom hero! Men noe usikker på hvordan jeg skulle spille.

Hovedsaklig items -> gikk headdress og creep axe på meg, boots(power på bjørnen, Tranquil på meg)/shield på begge, venom orb på bjørnen, bracer og vladimir på meg selv, så radiance, assualt cuirass og skullbasher på bjørnen. Gikk stort sett i skogen.

Lvla bjørnen og Synergy før resten.

 

På hvilket tidspunkt skulle jeg forlatt skogen? Skulle jeg bygd items annerledes? Andre ting?

Var det dette gamet? Sånn cirka samme tid, og en beskrivelse jeg syntes passet inn så bra. Jeg var Pugna i dette gamet, og ble jo bare baitet hele tiden. Men Dire gikk fem på da, så gjorde ingenting. Ganske lol når LD pusher uhindret ned tier 3 med raxx før alle tpene kommer. Awareness! :p

Selv synes jeg Sniper er en OK begynner-hero fordi du kan maxe Take Aim tidlig og stå langt unna motstanderen(e) din(e). (Erfaringsmessig er posisjonering samt at man ikke kjenner motstanderne sine heroes grunnen til at man dør mye i starten. "Hæ? Hvordan kom den sadokjærringa seg helt hit??")

 

http://www.purgegame...ck#.UOviiW-zKSo

(vet ikke hvorfor Purge ber noobs unngå Sniper, ellers mye bra tips)

 

 

Ellers er denne siden veldig nyttig når du skal lære deg heroes/items, finnes masse guider til hvordan du spiller de forskjellige heroene også:

http://www.playdota.com/heroes (merk at noen av disse heroene ikke finnes i dota 2 enda, og noen har litt endrede navn, men de fleste er det samme).

 

Håper du kjenner noen som kan spillet som kan lære deg litt, er mye å ta til seg i starten, lykke til. :)

Sniper er lett på nybegynnere fordi den kanskje ikke krever så mye trykking på knapper for å gjøre. Men pga. dårlig bevegelse (en av de treigeste i spillet tror eg), svak early game og veldig farm-avhengig mener jeg at det er idiotisk for nybegynnere å gå denne helten.

 

Hvorfor? Grunnen til at man ikke burde gå denne som nybegynner, er fordi at det er den letteste carryen å spille mot.

Endret av sch0n
Lenke til kommentar

Noen andre som har gjort SF challenge?

 

*Lag ett eget game og velg sf, ingen bots.

*Gå mid uten items, og ingen skills/stats

*Se hvor mange cs du får (denies+last hits) på 10 minutter.

 

Du kan max få 164 tror jeg. Jeg fikk bare 85 på første forsøk :(

 

92, nå.

 

Om du greier over 100 consistently så skal det visstnok være decent.

 

101 :)

Endret av EirDir
Lenke til kommentar

Er alltid situational, men finnes noen "fasit svar"

*Sylla i lane er alltid bedre enn Sylla i jungelen, dersom du kan få en solo lane, ta den.

*Ikke gå quelling blade på ranged helter, dersom du overfører det fra bjørnen til deg selv når du er i ulti form er det selvsagt ok.

*Stout shield er så og si core på bjørnen av starting items.

*Treads er dårlig på bjørnen da den ikke kan bruke stats (da kan man heller gå gloves of haste og phase boots, men man går heller mjøllnir eller ac for attack speed.)

 

Om du går i skogen så bør du forlate den så fort du har radience (som du ikke bør ha stort senere enn 20-22 min. Da er du såpass mye sterkere enn andre helter, og må utnytte det til å ta så mange tårn som mulig, ellers må di farme evig mye mer, siden radience builden faller av utover spillet, og sylla bear er en ganske dårlig 6 slot carry (med det mener jeg at han trenger mer enn 6 slots for å carrrye mot mange andre helter, siden han har 12 så betyr det at han må farme mye mer enn en faceless void/morph, chaos knight, sven, etc for å gjøre samme damage).

 

Aha. Then I fucked up. Burde jeg f.eks. skippa vlad og gått rett for radiance?

 

Var det dette gamet? Sånn cirka samme tid, og en beskrivelse jeg syntes passet inn så bra. Jeg var Pugna i dette gamet, og ble jo bare baitet hele tiden. Men Dire gikk fem på da, så gjorde ingenting. Ganske lol når LD pusher uhindret ned tier 3 med raxx før alle tpene kommer. Awareness! :p

Hehe, nei, var ikke det :p

Lenke til kommentar

Aha. Then I fucked up. Burde jeg f.eks. skippa vlad og gått rett for radiance?

 

 

Hehe, nei, var ikke det :p

Det finnes uendelig med builds du kan gå på syllabear, men de to mest brukte det siste halvåret er forskjellige varianter av dette:

 

På helten: Boots of speed/tranquil boots (ikke noe poeng i å ha andre boots i early game, da det er bjørnen som skal gjøre skade, og ikke helten.

 

På bjørnen: Phase boots/brown boots+orb of venom. Radience/Mjollnir, ikke begge.

 

Dette er pretty much core, om du er i jungelen og du ser at laget ditt klarer seg fint uten deg kan du gå double hand of midas, en på bjørnen en på helten, disse bør du ha innen 11 minutter, ellers holder det med en. Du bør alltid begynne med stout shield og quelling blade på bjørnen dersom du går i skogen, med mindre du har lyst å pulle en del, du trenger ikke regen, da du alltid har mulighet til å resummone bjørnen når den blir low hp, dersom du ikke fucker up.

 

Du kan skjekke ut denne matchen dersom du vil se efficient jungle syllabear https://dotabuff.com/matches/94931000

 

Tror jeg troller litt etter jeg har fått radience dog, men før det så er alt ganske standard.

Lenke til kommentar

Ganske lett fremdeles imo.

 

Angående radience mener jeg på generell basis at enten må du rushe det, eller så må du drite i det. Å få en radience etter 40 min hjelper ikke så mye, det er i early/mid game radience virkelig er verdt pengene.

Item build på Lycan i jungle nå? Fortsatt skille ulvene og 3'ern eller endre skilling?

 

Rushe radiance, ait.

 

Skal se på replayen litt seinere EirDir, takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Item build på Lycan i jungle nå? Fortsatt skille ulvene og 3'ern eller endre skilling?

 

Rushe radiance, ait.

 

Skal se på replayen litt seinere EirDir, takk for hjelpen! :)

 

jeg testet de fleste start buildene for å jungle med lycan. jeg spawnet og ulvene i fountain og jeg junglet så tregt at jeg fikk lavere level enn de andre i lanes.

 

I min mening er han ikke brukbar i jungelen early game lenger. Er nok mye bedre å stacke first og så pulle.

 

Hadde en kul game med AM her. Synd at supportene våre feedet alt for mye. Uff når jeg ser på Lion så må han ha trollet hele gamen. Så dårlig er det umulig å gjøre det i mine øyne.

 

https://dotabuff.com/matches/95259498

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...