Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det irriterer meg at oppstartstiden på nettbrettet TF700T er på nesten ett minutt. Det er jo værre enn enkelte PCer som starter opp Windows. Min nye bærbare PC (Samsung Series 9) starter opp Windows 7 på 10-20 sekunder.

 

Dette nettbrettet er jo toppmodellen og har en kraftig prosessor så det burde ikke ta så lang tid å starte opp Android.

 

Den er også litt treg responsivt rett etter oppstarten.

 

Såe, hvorfor slå den av?

Bruker omtrent ingenting strøm ved å ligge i "deep sleep"

Velg at wifi skal slåes av når det ikke er i bruk, og du mister knapt noen % batteri i døgnet.

Lenke til kommentar

Selv om disse brettene kjører med flashbasert lagring så er ikke ytelsen på disse brikkene på SSD-nivå. Transformer Prime bruker lang tid på kaldstart den også. Det er nok meningen at man skal gi powerknappen bare et kort trykk slik at den går i dyp powersave, og ikke slå den helt av. Den skal normalt holde rundt en måneds tid på det, bruker ikke særlig strøm i det hele tatt. Da er den oppe igjen på ca. 1 sekund. Jeg slår min av bare hvis jeg vet jeg ikke kommer til å bruke den resten av dagen, kanskje ikke neste dag heller.

 

Tregheten etter oppstart kommer bla. annet av at den sjekker etter oppdateringer til apps, som betyr trafikk på lagring og nett. Jeg syns det virker som den gjør det etter hver kaldstart, men ikke etter hver vekking fra powersave. Kan være forklaringen.

Lenke til kommentar

Har lest denne før, står mye nyttig der og fryktet akkurat dette. Har lest tilsvarende poster på andre forum også.

 

Nå er sprekkene på innsiden av glasset, så etter min meningen så skyldes det fabrikk feil.

 

Men 4k i reparasjons kostnad? En ny koster jo under 5k idag...

 

Hvor gammel er paden?

Den er vel godt innenfor 6 mnd gammel, regner jeg med.

Og da må butikken kunne bevise at du har skyld i skaden.

Det vil de derfor slite med.

Uansett om butikken ikke ordner opp, så ikke gi deg. Da blir Forbrukerrådet neste, og evt FTU om nødvendig.

 

Helt riktig. Dette da i tråd med Forbukerkjøpsloven § 18. Tidspunktet for bedømmelsen av om det foreligger en mangel (http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-004.html#18)

Lenke til kommentar

Hvor gammel er paden?

Den er vel godt innenfor 6 mnd gammel, regner jeg med.

Og da må butikken kunne bevise at du har skyld i skaden.

Det vil de derfor slite med.

Uansett om butikken ikke ordner opp, så ikke gi deg. Da blir Forbrukerrådet neste, og evt FTU om nødvendig.

 

Stemmer det! I følge Forbrukerkjøpsloven § 18. Tidspunktet for bedømmelsen av om det foreligger en mangel (http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-004.html#18)

 

I følge teknikeren så skyldes skaden grunnet ytre påvirkninger. Syntes det er en merkelig påstand siden sprekk befinner seg på innsiden av glasset.

 

Dessuten så skal de ha latterlige 4k for reparasjonen. Og en ny koster underkanten av 5k idag....

 

Utrolig nok så fikk jeg min garantien avvist av InfoCare. De mener sprekkene er forårsaket av ytre skader, og det til tross for at sprekkene befinner seg på INNSIDEN av glasset.

 

Er det mulig?

Har linket til denne før også, men du er ikke alene: http://newth.net/ei...06/17/komplett/

 

Utrolig nok så fikk jeg min garantien avvist av InfoCare. De mener sprekkene er forårsaket av ytre skader, og det til tross for at sprekkene befinner seg på INNSIDEN av glasset.

 

Er det mulig?

Har linket til denne før også, men du er ikke alene: http://newth.net/ei...06/17/komplett/

 

Har lest denne før. Står mye nyttig. Dessverre er det flere som på verdens basis har opplevd dette. ASUS er ikke akkurat kjent for innrømme feil.

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp saken min på min pad, der hele skjermen sprakk tvers over av seg selv. Dette mente de på InfoCare at var pga ytre påvirkning. Jeg ba de bevise det, noe de ikke kunne. Men de hadde tatt det videre med Asus, som står beinhardt på sitt; skjermen er IKKE garanti, fordi dette skjer IKKE uten ytre påvirkning!

 

Jeg kjøpte min i begynnelsen av Juli, sprekken kom i slutten av juli etter ca 3 uker.

 

De skulle ha over 3000kr for å fikse det, så jeg gikk på nettet og søkte. Fant ei nettside i USA som har glass til TF300 til rundt 600 norske kr.. Så kjenner jeg noen som kan bytte den for meg, så regner med å komme unna med rundt en tusenlapp tilsammen på det.

 

Jeg kjøpte pad'en for å bruke den, ikke for å ha den liggende ødelagt i flere måneder, kanskje ÅR uten å komme noen vei med hverken ASUS, Komplett eller InfoCare. De burde kanskje uansett bytta navn til InfoWeDon'tCare.....

Lenke til kommentar

Selv om disse brettene kjører med flashbasert lagring så er ikke ytelsen på disse brikkene på SSD-nivå. Transformer Prime bruker lang tid på kaldstart den også. Det er nok meningen at man skal gi powerknappen bare et kort trykk slik at den går i dyp powersave, og ikke slå den helt av. Den skal normalt holde rundt en måneds tid på det, bruker ikke særlig strøm i det hele tatt. Da er den oppe igjen på ca. 1 sekund. Jeg slår min av bare hvis jeg vet jeg ikke kommer til å bruke den resten av dagen, kanskje ikke neste dag heller.

 

Tregheten etter oppstart kommer bla. annet av at den sjekker etter oppdateringer til apps, som betyr trafikk på lagring og nett. Jeg syns det virker som den gjør det etter hver kaldstart, men ikke etter hver vekking fra powersave. Kan være forklaringen.

 

Ble fryktelig irritert over tregheten idag. Nettbrettet mitt har ligget ubrukt, på tomgang i 8 timer og når jeg så skulle ta det i bruk var det såvidt den klarte å registrere trykkene jeg gjorde. Endte opp med at jeg gikk å avsluttet alle applikasjoner på den og deretter ble den litt bedre.

 

Gleder meg til Jelly Bean kommer. Er spent på om nettbrettet blir noe raskere og kan respondere på trykkene raskere.

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp saken min på min pad, der hele skjermen sprakk tvers over av seg selv. Dette mente de på InfoCare at var pga ytre påvirkning. Jeg ba de bevise det, noe de ikke kunne. Men de hadde tatt det videre med Asus, som står beinhardt på sitt; skjermen er IKKE garanti, fordi dette skjer IKKE uten ytre påvirkning!

 

Jeg kjøpte min i begynnelsen av Juli, sprekken kom i slutten av juli etter ca 3 uker.

 

De skulle ha over 3000kr for å fikse det, så jeg gikk på nettet og søkte. Fant ei nettside i USA som har glass til TF300 til rundt 600 norske kr.. Så kjenner jeg noen som kan bytte den for meg, så regner med å komme unna med rundt en tusenlapp tilsammen på det.

 

Jeg kjøpte pad'en for å bruke den, ikke for å ha den liggende ødelagt i flere måneder, kanskje ÅR uten å komme noen vei med hverken ASUS, Komplett eller InfoCare. De burde kanskje uansett bytta navn til InfoWeDon'tCare.....

 

Har du link til siden som selger glasset?

 

3k? InfoCare skulle ha 4k for å reparere min..

Lenke til kommentar

Har fått en transformer infinity i hus etter å tidligere å ha eid en prime. Sålangt er jeg ganske så fornøyd mye bedre wifi dekning. Jeg skjønner ikke helt hva ledelsen i asus driver med, driver alle å røyker sokkene til hverandre. De har ett kjempeprodukt når det fungerer, men faller helt igjennom når det kommer til service og support. Jeg har virkelig lyst til å like produktet, men det er ikke lett når man ser på servicen andre kunder har fått. Budsjett modellen TF300 får JB update lenge før den dyrere modellen TF700. Ting tyder nå på at forskjellene i de to versjonene av jelly bean kommer til å bli veldig små så da lurer jeg på hva i all verden de driver med.

 

 

Måten de behandler folk på som har fått knust skjerm er helt latterlig. Jeg så 8 tilfeller i xda tråden hvor folk hadde lagt ut bilder av sin transformer med knust skjerm. 3-4 ganger så mange brukere har meldt om brukkne skjermer. Besøker man samme forum og leter etter brukere som har opplevd det samme med sine samsung tableter så finner man ingen og det selvom jeg antar det selges mye flere samsung tablets enn transformers.

 

At de driver å nekter å fikse hardware problemer andre steder fordi at du har unlocka er for min helt inkompetent og service fjernt. Folk som unocker telefonene sine vet at de begår en risk og at den kan nekte å starte, men det betyr ikke at man ikke forventer å få fikset en høytaler eller mikrofon som slutter å virke. Ett bilverksted kan ikke nekte å fikse vindusheisen din hvis du har ettermontert en turbo eller noe:S

Ta en titt her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1825265

 

Asus har virkelig misforstått dette med å ha fornøyde kunder. Jeg klarer ikke å anbefale noen transformer produkter selv om jeg har aldri så lyst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp saken min på min pad, der hele skjermen sprakk tvers over av seg selv. Dette mente de på InfoCare at var pga ytre påvirkning. Jeg ba de bevise det, noe de ikke kunne. Men de hadde tatt det videre med Asus, som står beinhardt på sitt; skjermen er IKKE garanti, fordi dette skjer IKKE uten ytre påvirkning!

 

Jeg kjøpte min i begynnelsen av Juli, sprekken kom i slutten av juli etter ca 3 uker.

 

De skulle ha over 3000kr for å fikse det, så jeg gikk på nettet og søkte. Fant ei nettside i USA som har glass til TF300 til rundt 600 norske kr.. Så kjenner jeg noen som kan bytte den for meg, så regner med å komme unna med rundt en tusenlapp tilsammen på det.

 

Jeg kjøpte pad'en for å bruke den, ikke for å ha den liggende ødelagt i flere måneder, kanskje ÅR uten å komme noen vei med hverken ASUS, Komplett eller InfoCare. De burde kanskje uansett bytta navn til InfoWeDon'tCare.....

 

Har du link til siden som selger glasset?

 

3k? InfoCare skulle ha 4k for å reparere min..

 

Hei, beklager litt sent svar, men du finner det her:

https://www.laptopscreen.com/English/section/search/index.php?section=products&model=TRANSFORMER%20PAD%20TF300T&brand=ASUS

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp saken min på min pad, der hele skjermen sprakk tvers over av seg selv. Dette mente de på InfoCare at var pga ytre påvirkning. Jeg ba de bevise det, noe de ikke kunne. Men de hadde tatt det videre med Asus, som står beinhardt på sitt; skjermen er IKKE garanti, fordi dette skjer IKKE uten ytre påvirkning!

 

Jeg kjøpte min i begynnelsen av Juli, sprekken kom i slutten av juli etter ca 3 uker.

 

De skulle ha over 3000kr for å fikse det, så jeg gikk på nettet og søkte. Fant ei nettside i USA som har glass til TF300 til rundt 600 norske kr.. Så kjenner jeg noen som kan bytte den for meg, så regner med å komme unna med rundt en tusenlapp tilsammen på det.

 

Jeg kjøpte pad'en for å bruke den, ikke for å ha den liggende ødelagt i flere måneder, kanskje ÅR uten å komme noen vei med hverken ASUS, Komplett eller InfoCare. De burde kanskje uansett bytta navn til InfoWeDon'tCare.....

 

Har du link til siden som selger glasset?

 

3k? InfoCare skulle ha 4k for å reparere min..

 

Hei, beklager litt sent svar, men du finner det her:

https://www.laptopsc...300T&brand=ASUS

 

Takk, men ser ut som det er til TF300 og ikke TF700.

 

Vel, nå er jeg i kontakt med Forbrukerådet for å få dem til å se på saken.

Lenke til kommentar

Da tenkte jeg å selge min prime201 da jeg rett og slett ikke bruker den lengre ( fikk stasjonær + Galaxy S3)

 

Noen som vet hvor mye den kan gå for av erfaring? Jeg hater å forhandle/diskutere så kommer til å selge den 500 spenn mindre enn andre annet og med tanke på at jeg gav 800 kr ekstra for privat forsikring (expert dumhetsforsikring som innebærer at jeg faktisk kan knuse glasset og få det dekket) samt at jeg har en C3 som jeg aldri har hatt problemer med så burde den bli solgt fort håpre jeg. :O

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan få koblet TF700T opp mot Linux for å kopiere filer til/fra? Jeg kobler den til via USB, men får ikke opp noen enhet.

 

Siden jeg skriver litt Android applikasjoner så har jeg installert Android SDK:

 

http://dl.google.com...0.0.3-linux.tgz

 

Med dette kan du enkelt laste ned/opp filer i fra en Android device:

 

adb -d pull /sdcard/path/to/file
adb -d push mylinuxfile /sdcard/path/to/dir

 

 

Du kan også logge deg på device'n din med et shell:

 

adb -d shell

 

 

Men jeg vil si at det er i litt overkant overkill....

 

Du må også velge at du skal kunne gjøre USB debugging i kontrollpanelet på device'n også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...