Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Utmerket...

 

 

 

Ser ikke ut som Asus Transformer Pad Infinity TF700T støtter WiFi på 5GHz. Min Samsung Galaxy S2, Samsung Series 9 bærbar kan begge koble seg til mitt trådløse nettverk på 5GHz båndet. Ser ut som jeg må slå over på 2.4GHz for å kunne bruke WiFi med nettbrettet.

 

 

Edit: Hvordan får man oppdatert dette nettbrettet via PC (programvare...)? Gikk under innstillinger og prøvde å sjekke etter ny versjon, men den fant ingen.

 

Hvilket firmware versjon har du? Build nr .26 er den siste.

 

Siden min TF300 er unlocka, får jeg ikke noen offisiell oppdatering til JellyBean.

Men la inn denne i dag: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1854212

Og den går unna gitt! Vet ikke hvordan den er i forhold til offisiell 4.1 da jeg ikke har prøvd, men dette anbefales.

 

Supert! Har fått med meg flere positive tilbakemeldinger om 4.1 på TF 300. Håper Asus gjør en like grundig jobb med TF 700.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utmerket...

 

 

 

Ser ikke ut som Asus Transformer Pad Infinity TF700T støtter WiFi på 5GHz. Min Samsung Galaxy S2, Samsung Series 9 bærbar kan begge koble seg til mitt trådløse nettverk på 5GHz båndet. Ser ut som jeg må slå over på 2.4GHz for å kunne bruke WiFi med nettbrettet.

 

 

Edit: Hvordan får man oppdatert dette nettbrettet via PC (programvare...)? Gikk under innstillinger og prøvde å sjekke etter ny versjon, men den fant ingen.

 

Hvilket firmware versjon har du? Build nr .26 er den siste.

 

Byggnummer: IML74K.WW_epad-9.4.5.26-20120720

Lenke til kommentar

Kjem oppdateringene rett paa brettet eller? Har eit TF700 brett. Faar plutslig ikkje norske tegn....

 

Jupp, det gjør de.

 

Har du dock eller uten? Sjekk innstillingene for keyboard under Language and input

 

Var kun i Firefox Beta som ikkje ville la meg skrive med norske tegn.

Bruker firefox pga en har adblock.

Liker å lese full versjonen av nettsidene.

 

Har med hardware tastaturet ja!

Lenke til kommentar

Kommer Jelly Bean til Prime også? (TF201)

 

Såvidt jeg har fått med meg kommer Jellybean i første omgang til TF201, TF300, og TF700, i tillegg til at Asus lanserer et Nexus-nettbrett med Jellybean allerede på brettet. Det er de 4 som er planlagt.

 

Foreløpig er den under utrulling til TF300 i flere (om ikke alle) regioner. Noen få har snakket om at den har dukket opp på TF700 også, men dette kan anses som ubekreftede rykter. Hvem som faktisk er neste til å få JB etter TF300 er ukjent pt.

 

Videre er det opplyst at de jobber med å få den ut på andre brett også, inkludert TF101, men det blir i neste omgang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

De har bekreftet at neste stopp for JB er TF201.

 

"On G+ a user asked Asus about Jelly Bean for the TF201 and Asus replied "Jelly says it's his next stop"

Lenke til kommentar

Nexus er flaggskipet, og har JB ved lansering.

Hvis TF201 er neste stopp kan det se ut som at de tar det i rekkefølgen:

 

1: Flaggskip (Nexus)

2: Nyeste som allerede er bredt lansert (TF300)

3: Mest utbredte, litt eldre (TF201)

4: High-end tab som ikke er lansert/levert i alle regioner ennå (TF700)

 

I neste omgang følger blant annet eldre brett som delvis er erstattet av nyere modell, f.eks. TF101.

Bare en observasjon.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
www.talkandroid.com/129308-asus-transformer-pad-tf700kl-heading-to-germany-on-vodafones-lte-network/?utm_medium=referral&utm_source=pulsenews LTE versjon på vei....

Konge! Like før eg bestilte 300 med 3g, men då held eg ut litt til (i håp om at 700 lte kjem til Norge snart)

Endret av thamule
Lenke til kommentar

Firefox 15 burde dere absolutt teste paa transformerene deres. Ser at eg ikkje endaa har faatt norske tegn men. Kom ny firefox for eit par dager sida.

Har ikke norsk tastatur uansett, men jeg er mektig imponert av Firefox beta. Det er noen skikkelig sure lus i programmet, men ellers er den milevis foran andre nettlesere naar det kommer til funksjonalitet.
Lenke til kommentar

Det er første gang jeg har hatt problemer med nettleseren opera. Den takler ikke skifte mellom landskapsmodus og portrettmodus. Som vist på de vedlagte bildene så krymper bildet, men touch er fremdeles aktiv på det tomme området. Dette er nok sikkert et problem medopera og ikke android, men mener å huske det fungerte bra tidligere.

 

Jeg kan heller ikke skrive innlegg med opera her fordi tastaturet ikke dukker opp. Skriver dette innlegget med chrome som fulgte med nettbrettet. I chrome så er det kun et tomt tekstfelt, men i opera får jeg full RTF støtte ved skriving. Hadde dog ingen problemer med å skrive innlegg her med opera på min mobiltelefon dersom jeg velger mobile som user agent, men på nettbrettet gikk det med verken tablet eller desktop som user agent.

 

Finnes det noen bedre tastatur jeg kan nedlaste enn det som fulgte med nettnettbrettet? Det virker ikke så veldig rask og responsiv, kan det være tregheter generelt på nettbrettet eller det medfølgede tastaturet?

 

Klokkeslettet ved systemkurven står oppført som HH.MM, men når man åpner den står den i formatet HH:MM. Flere som har det samme? Skal det virkelig være slik?

 

Er det ikke mulig å organisere appene manuelt slik jeg kan gjøre på mobiltelefonen?

Ved å dra en apps ikon oppå et annet, holde det der et øyeblikk, så droppe det. Da får du en mappe med de to appenes ikoner.

Det går ikke når jeg prøver å dra et ikon så hopper den til skrivebordet med det ikonet.

post-9575-0-31885200-1346342043_thumb.jpg

post-9575-0-97173600-1346342056_thumb.jpg

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Kjøpte splitter nytt Asus Transformers TF300 3G fra komplett for et par dager siden, er veldig fornøyd med unntak av noen få ting:

1. Får ikke opp JB updaten... håper det fikser seg etterhvert?!?!?!

2. når jeg bruker 3G så er det ingen apper som klarer å koble seg til, med unntak av Spotify. Facebook klarer ikke å laste inn, det samme gjelder chorme og dropbox. virker som om spotify er på en unntaksliste, fordi det går knirkefritt å streame en sang, og det registreres i databruken alt som spotify gjør. Og NEI det er ikke fordi jeg har satt noen spillelister i Offline, de lastet jeg ned med wlan naturligvis.

 

noen som har samme erfaring, evt løsning på problemet? har Talkmore som sim leverandør, og mottar sms uten problemer.

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å organisere appene manuelt slik jeg kan gjøre på mobiltelefonen?

Ved å dra en apps ikon oppå et annet, holde det der et øyeblikk, så droppe det. Da får du en mappe med de to appenes ikoner.

Det går ikke når jeg prøver å dra et ikon så hopper den til skrivebordet med det ikonet.

Jepp, det er der du organiserer i mapper, på en eller flere av de 5 hjemmeskjermene. Når du går til app-listen er alle listet, det er normalt.

Så på min midterste hjemmeskjerm har jeg etpar widgets oppe, og de mest brukte appene mine samlet i mapper langs bunnen, gruppert som f.eks. "nett" med browser og apps for de mest brukte tjenestene, "kamera" for video og fotokamera-app, "avspilling" for visning av video og bilde og spilling av musikk, "GPS" for kart og gps mm. På en annen hjemmeskjerm har jeg mapper med system-apps osv. En annen hjemmeskjerm igjen er brukt til widgets som henter feeds fra twitter, G+, facebook og mail osv.

Du grupperer og organiserer slik du selv ønsker, og det skjer på hjemmeskjermene.

 

 

1. Får ikke opp JB updaten... håper det fikser seg etterhvert?!?!?!

Den er trolig ikke sluppet i alle markedene ennå, men er veldig kort vei unna. USA og en del andre regioner har fått den, rulles ut etappevis.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...