Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke mulig å organisere appene manuelt slik jeg kan gjøre på mobiltelefonen?

Ved å dra en apps ikon oppå et annet, holde det der et øyeblikk, så droppe det. Da får du en mappe med de to appenes ikoner.

Det går ikke når jeg prøver å dra et ikon så hopper den til skrivebordet med det ikonet.

Jepp, det er der du organiserer i mapper, på en eller flere av de 5 hjemmeskjermene. Når du går til app-listen er alle listet, det er normalt.

Så på min midterste hjemmeskjerm har jeg etpar widgets oppe, og de mest brukte appene mine samlet i mapper langs bunnen, gruppert som f.eks. "nett" med browser og apps for de mest brukte tjenestene, "kamera" for video og fotokamera-app, "avspilling" for visning av video og bilde og spilling av musikk, "GPS" for kart og gps mm. På en annen hjemmeskjerm har jeg mapper med system-apps osv. En annen hjemmeskjerm igjen er brukt til widgets som henter feeds fra twitter, G+, facebook og mail osv.

Du grupperer og organiserer slik du selv ønsker, og det skjer på hjemmeskjermene.

 

 

Det var fryktelig dumt. Hvorfor er det ikke sli vi har d på mobiltelefon hvor vi også kan organisere denne apapplisten.

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å organisere appene manuelt slik jeg kan gjøre på mobiltelefonen?

Ved å dra en apps ikon oppå et annet, holde det der et øyeblikk, så droppe det. Da får du en mappe med de to appenes ikoner.

Det går ikke når jeg prøver å dra et ikon så hopper den til skrivebordet med det ikonet.

Jepp, det er der du organiserer i mapper, på en eller flere av de 5 hjemmeskjermene. Når du går til app-listen er alle listet, det er normalt.

 

Det var fryktelig dumt. Hvorfor er det ikke sli vi har d på mobiltelefon hvor vi også kan organisere denne apapplisten.

Det er kanskje mulig med en app til akkurat det (og kanskje flere ting), men i vanilla ICS så er hele applisten sånn på brettene. Kan bare snakke av egen erfaring, det er ganske sjelden jeg er inne der for å hente noe. Nesten alt jeg bruker av apps er utvalgte favoritter organisert i mapper med visse kategorier på en hjemskjerm. Det er antagelig en vanesak. Hvis noen finner en sånn app til å organisere applisten så tar jeg gjerne en titt på den.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Firefox 15 burde dere absolutt teste paa transformerene deres. Ser at eg ikkje endaa har faatt norske tegn men. Kom ny firefox for eit par dager sida.

Tja. Hva er vel enda en browser uten mulighet for meg aa skrive ae, oe og aa paa normalt vis? :p Holder lenge med Chrome, og foeler jeg en trang til aa bruke norske tegn, saa har jeg alltids Dolphin.

Lenke til kommentar

Firefox 15 burde dere absolutt teste paa transformerene deres. Ser at eg ikkje endaa har faatt norske tegn men. Kom ny firefox for eit par dager sida.

Tja. Hva er vel enda en browser uten mulighet for meg aa skrive ae, oe og aa paa normalt vis? :p Holder lenge med Chrome, og foeler jeg en trang til aa bruke norske tegn, saa har jeg alltids Dolphin.

 

Adblock på vanlige websider er kjekt å ha på tablets.

Så det er eit problem med nettlesere og norske tegn?

Trudde det var min ting som var noke gale med.

Lenke til kommentar

Det er stadige utsettelser hos MPX. Har hatt en TF300 bestilling inne i lang tid. Ny dato er 6.6.

 

Ny dato er 13.jun.2012...

 

Ny dato er 30.jun.2012

Minner sikkelig på Primen. Utsatt hele tiden...

 

Har jo venta siden februar elns, først på TF 201, fikk beskjed om at den var utgått, og har siden det ventet på TF300...

 

http://www.diskusjon...post&p=19161666

 

Men i dag kom den...

 

Etter noen timers bruk viste det seg at det var feil på skjermen. Den slutter plutselig å virke, noen ganger etter noen minutter, andre ganger etter en time e.l. Enheten ble returnert til MPX som sendte den videre Infocare. De mottok den 09.07.2012 og har nå byttet hovedkort og står med status fra 20.07.2012 «Venter tilbakemelding fra leverandør».

 

Fatter ikke at de forsøker å bruke tid til å reparere splitter nye nettbrett og heller ikke sender de tilbake til ASUS.

 

Har som sagt venta siden Februar på ASUS nettbrett som virker. Tror man bør styre unna ASUS nettbrett.

 

Har fått det tilbake etter reparasjon. Infocare sendte det i posten uten annen embalasje enn den vesle ASUS pappesken, men heldigvis ser det ikke ut til å ha blitt skadet i posten.

 

Men problemene er de samme. Programmene krasjer hele tiden og skjermen låser seg. Man får ikke låst opp skjermen fordi den ikke responderer, men den krasjer og booter av seg selv for så å ikke respondere etter self-boot.

 

Jeg har et Samsung Galaxy Tab 10.1 nettbrett. Det er stabilt, men ikke så raskt. Min erfaring er at ASUS nettbrett skal man holde seg langt unna.

 

Jeg var i kontakt med MPX og de vil ikke bytte nettbrettet siden ASUS ikke vil bytte produkter som er over 14 dager (brukte over en uke med system restore, testing, oppgradering til siste Android osv.)

 

De henviser meg til Infocare som har forsøkt å reparere nettbrettet uten å klare det og vil at jeg skal sende det til dem en gang til.

 

Hold deg unna ASUS transformer. Hvis du får problemer som mange andre har fått så får du ikke byttet (i alle fall ikke hos MPX).

Er nesten på samme posisjon som deg. Jeg leverte inn til Siba som leverte til Infocare. De byttet ut motherboard og kamera. Før jeg fikk testet den ordentlig fant jeg ut at den har blitt nedgradert og at jeg ikke får oppdatere den pga mangel på serienummer.

 

Det verste var at Siba mente dette er to forskjellige service da det er to forskjellige feil. Jeg mente dog at det er en jævlig lang service da det er en pådratt feil som Infocare hadde gjort. Siba kontaktet Asus (tror jeg) og de sa at det også er to type feil.

 

Jeg kontaktet Forbrukerrådet og de sa dersom feilen ble påført fra forhandleren og jeg meldte den ifra med en gang, da telles dette som en lang service. Det har nesten gått 6 uker nå... På tide å sende inn en skriftlig klage.

 

Og jeg er helt enig med deg Asicman, hold dere unna Asus når det gjelder tablett. De leverer ikke!

 

 

Jeg har nå fått tilbake min TF300T i fra 2. reparasjon. De har kalibrert skjermen, men den virker fortsatt ikke tilfredstillende.

  • Nettleseren krasjer svært ofte. Den bare avslutter helt plutselig.
  • Enkelte ganger når nettleseren krasjer så power cycler den av seg selv.
  • Ofte så slutter den å respondere til touch skjermbevegeler. Det virker som om den ikke registrerer disse i det hele tatt. Så skjermen dimmes etterhvert og slås av som om den ikke er brukt. Noen ganger er den klar når man slår på power knappen. Andre ganger må man power cycle den.

Har dere slike problemer med deres TF300? Jeg har en Samsung Galaxy Tab 10.1 og den har ingen slike problemer. Den er bare litt tregere, men den krasjer ikke.

 

Jeg skal sende ASUS'en tilbake for 3. reparasjon. Hvis den ikke virker da så kan jeg forlange ny eller pengene tilbake. Det var 23. april jeg bestilte TF300 og det har aldri virket.

 

Jeg anbefaler alle om å holde seg unna ASUS nettbrett pga. den elendige politikken de har på nye defekte produkter.

Lenke til kommentar

Ikke send den inn som 3. service, men send med notasjon om at du vil heve kjøpet pga samme feil 3 ganger. De har nå ikke lov å fikse feilen, men de må faktisk se om feilen du beskrev fortsatt er der. Bedre om du filmer feilene og sender det inn til dem også. Det er selvfølgelig lettere å vise det personlig foran selgeren. Var slik jeg gjorde det.

Lenke til kommentar

Ikke send den inn som 3. service, men send med notasjon om at du vil heve kjøpet pga samme feil 3 ganger. De har nå ikke lov å fikse feilen, men de må faktisk se om feilen du beskrev fortsatt er der. Bedre om du filmer feilene og sender det inn til dem også. Det er selvfølgelig lettere å vise det personlig foran selgeren. Var slik jeg gjorde det.

 

Takk for tips. Jeg trodde det var at varen måtte repareres 3 ganger, men da skal jeg sende en melding om at jeg ønsker å heve kjøpet. Jeg har feilen på film, både etter første og andre reparasjon.

Lenke til kommentar

Ikke send den inn som 3. service, men send med notasjon om at du vil heve kjøpet pga samme feil 3 ganger. De har nå ikke lov å fikse feilen, men de må faktisk se om feilen du beskrev fortsatt er der. Bedre om du filmer feilene og sender det inn til dem også. Det er selvfølgelig lettere å vise det personlig foran selgeren. Var slik jeg gjorde det.

 

Takk for tips. Jeg trodde det var at varen måtte repareres 3 ganger, men da skal jeg sende en melding om at jeg ønsker å heve kjøpet. Jeg har feilen på film, både etter første og andre reparasjon.

Jeg hadde en sak før der Expert gjorde det en gang, fikset samme feile tre ganger og nektet å heve kjøpet. De tapte saken lett. De mente faktisk at butikken har rett til å fikse så lenge det lar seg gjøre.

 

Forbrukerkjøpsloven sier selger kun kan forsøke å rette samme feil på et produkt to ganger innenfor reklamasjonstiden. Dette betyr at du som kunde kan be om å få kjøpet hevet om samme feil skulle oppstå for 3. gang på ditt produkt. Elkjøp vil da be et autorisert verksted om å verifisere feilen og om de kan bekrefte at det er samme feil for 3. gang så vil du få kjøpet hevet. Om du i stedet for heving heller ønsker produktet ditt reparert eller byttet i et tilsvarende produkt, så vil vi selvfølgelig hjelpe deg med dette.

 

Elkjøp er den eneste butikken jeg har vært borti som faktisk forstår dette helt. Da mener jeg alle service gutta/jenta kan det. Elprice (som har gått konkurs), Expert og Lefdal er de jeg har slit med. Noen selgere der kan det bare ikke.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler alle om å holde seg unna ASUS nettbrett pga. den elendige politikken de har på nye defekte produkter.

 

Holy Cow. Oppdaget nettopp touch feil på min Infinity. Under glasset er det også to små riper. Har kontaktet ASUS og opprettet garanti sak, så nå er jeg spent på behandlingen jeg får av ASUS.

Endret av Ali I Hagen
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler alle om å holde seg unna ASUS nettbrett pga. den elendige politikken de har på nye defekte produkter.

 

Holy Cow. Oppdaget nettopp touch feil på min Infinity. Under glasset er det også to små riper. Har kontaktet ASUS og opprettet garanti sak, så nå er jeg spent på behandlingen jeg får av ASUS.

 

Hvordan touch feil? Sånn av og til eller ubrukelig? Hjelper det å restarte?

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler alle om å holde seg unna ASUS nettbrett pga. den elendige politikken de har på nye defekte produkter.

 

Holy Cow. Oppdaget nettopp touch feil på min Infinity. Under glasset er det også to små riper. Har kontaktet ASUS og opprettet garanti sak, så nå er jeg spent på behandlingen jeg får av ASUS.

 

Hvordan touch feil? Sånn av og til eller ubrukelig? Hjelper det å restarte?

 

TotaktTotalt ubrukelig, hjalp ikke med factory reset

 

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler alle om å holde seg unna ASUS nettbrett pga. den elendige politikken de har på nye defekte produkter.

 

Holy Cow. Oppdaget nettopp touch feil på min Infinity. Under glasset er det også to små riper. Har kontaktet ASUS og opprettet garanti sak, så nå er jeg spent på behandlingen jeg får av ASUS.

 

Har du kjøpt den direkte fra ASUS? Vanligvis må man forholde seg til selgeren, men det er ASUS som dytter sin "vi bytter ikke DOA produkter som er eldre enn en uke" over på selgeren som igjen dytter det over på kunden.

Lenke til kommentar

Det irriterer meg at oppstartstiden på nettbrettet TF700T er på nesten ett minutt. Det er jo værre enn enkelte PCer som starter opp Windows. Min nye bærbare PC (Samsung Series 9) starter opp Windows 7 på 10-20 sekunder.

 

Dette nettbrettet er jo toppmodellen og har en kraftig prosessor så det burde ikke ta så lang tid å starte opp Android.

 

Den er også litt treg responsivt rett etter oppstarten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...