Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Heisann,

leste først testen til transformer 300t på amobil.no sine sider, og ble umiddelbart solgt.

Men så leste jeg tråden her, og ble litt mer skeptisk igjen.

 

1. Ønsker meg omsider et nettbrett til avlastning for bærbar PC. Da jeg ofte kobler pcen opp til TV'en, og skulle hatt et annet gadget enn telefonen til rådighet.

2. Har lenge syntes det har vært knotete å skrive på andre nettbrett, når jeg har prøvd de. Aldri eid et selv.

Så tastaturet virker gull, hvis det fungerer så bra som tester sier?

3. Den virker genial til å ha med på skolen, da den ikke tar så mye plass som en laptop, og i tillegg har betraktelig bedre batterikapasitet enn laptopen min.

Kommer eventuelt også til å bruke nettbrettet i forelesninger, og det vil bli mye matte og fysikk i år, noen som vet hvordan en penn evt. funker til å ta forelesningsnotater med? Får man kjøpt egen penn til denne modellen?

 

Har satt taket på rundt 4000 kroner rent økonomisk.

Hadde satt stor pris på noen innvendinger før jeg eventuelt går til innkjøp!

 

Og forresten, fungerer fortsatt ikke Spotify på denne modellen?

 

Min funker supert. Har ikke dock, så har naturlig nok ikke opplevd problemer der. Har ikke hatt problemer med Spotify heller. :) Ang penn, er vel ingen egen penn, men du kan bruke hvilken som helst stylus for slike skjermer.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk tilbake Primen min fra Infocare i dag. De skulle fikse at den ikke ladet fra dockingen, noe som tok fire uker. Når jeg skrur den på etter jeg har hentet den, så er jo problemet fortsatt der. I tillegg har det begynt å flimre av og til i venstre siden av skjermen.

 

Problemet med ladingen startet ca en måned etter jeg kjøpte primen, og reperasjonen tok omtrent like lang tid. Når sammen problem oppstår igjen, har jeg noen rettigheter pga det? Eller må jeg sende den inn enda en gang? Ønsker egentlig å bli kvitt dritten da det bare har vært tull med den.

 

 

HOLD DERE UNNA ASUS-TABLETS

 

Er den grunn til at denne tråden er så forbaska lang.

Lenke til kommentar

Fikk tilbake Primen min fra Infocare i dag. De skulle fikse at den ikke ladet fra dockingen, noe som tok fire uker. Når jeg skrur den på etter jeg har hentet den, så er jo problemet fortsatt der. I tillegg har det begynt å flimre av og til i venstre siden av skjermen.

 

Problemet med ladingen startet ca en måned etter jeg kjøpte primen, og reperasjonen tok omtrent like lang tid. Når sammen problem oppstår igjen, har jeg noen rettigheter pga det? Eller må jeg sende den inn enda en gang? Ønsker egentlig å bli kvitt dritten da det bare har vært tull med den.

 

 

HOLD DERE UNNA ASUS-TABLETS

 

Er den grunn til at denne tråden er så forbaska lang.

Du må dessverre levere den inn igjen for samme feil. Men om det skjer enda en gang kan du faktisk heve kjøpet. Butikken/selgeren har faktisk to forsøk på å reparere samme feil der hvor den tredje skal de kun sjekke om feilen faktisk påligger der.

Lenke til kommentar

1. Ønsker meg omsider et nettbrett til avlastning for bærbar PC. Da jeg ofte kobler pcen opp til TV'en, og skulle hatt et annet gadget enn telefonen til rådighet.

En micro HMDI til HMDI-kabel virker iallefall 100% på min TF201, og burde fungere like bra på TF300.

2. Har lenge syntes det har vært knotete å skrive på andre nettbrett, når jeg har prøvd de. Aldri eid et selv.

Så tastaturet virker gull, hvis det fungerer så bra som tester sier?

Tastaturet fungerer ypperlig. Det fungerer med en gang man setter brettet i docken, og på TF201 i det minste er det av god kvalitet.

3. Den virker genial til å ha med på skolen, da den ikke tar så mye plass som en laptop, og i tillegg har betraktelig bedre batterikapasitet enn laptopen min.

Kommer eventuelt også til å bruke nettbrettet i forelesninger, og det vil bli mye matte og fysikk i år, noen som vet hvordan en penn evt. funker til å ta forelesningsnotater med? Får man kjøpt egen penn til denne modellen?

Jeg er meget fornøyd med min Adonit Jot Pro. Den er solid og sitter greit i hånden, og konseptet med at man har en gjennomsiktig plate rundt spissen gjør den mye mer nøyaktig å bruke enn det som er tilfellet med andre styluser, hvor man ikke ser helt hvor man treffer. Jeg har dog fortsatt til gode å finne et notatverktøy som fungerer så godt at det kan ta plassen til tradisjonell notatblokk og penn, men muligens er dette fordi jeg ikke har klart å omstille meg ennå.

 

EDIT: Se forresten http://www.theverge.com/2012/4/10/2925937/best-stylus-ipad-review for en ganske grundig test av forskjellige styluser.

Endret av Te'om
Lenke til kommentar

Hei, jeg har lenge tenkt å kjøpe meg et android nettbrett! Jeg skal begynne på studiespesilaiserinng etter sommeren og lurer på om noen vet/ bruker/ har brukt et av asus transfomer nettbrettene som skole-pc eller jobb-pc. Jeg tror jeg skal kjøpe meg en tf700. Er det verdt det eller er det bedre og gå for prime eller tf300? Nettleserproblemene med tf700 regner jeg med løser seg med

Jelly Bean.

Men det jeg virkelig lurer på er om noen har brukt noen nettbrett fra transformer-familien som skole-pcer. Oppfyller Android alle kravene og blir 10,1 skjerm for lite? Er polaris office godt nok? Er det fysiske tastaturet godt nok? Vil tf700 bli en grei skole-pc`?

Håper virkelig på svar!

Lenke til kommentar

Jeg ville heller valgt en laptop som skole-pc.

TF300/700 virker jo stort sett bra. Mange apper fungerer fullt ut uten noen problemer.

Men jeg regner med at du må surfe på nettet mye på skolen og.

Og jeg vil ikke si at det er helt problemfritt. "Programmet svarer ikke", Trykk vent eller avslutt...

Det er en feilmelding som ofte kommer opp uansett hvilken nettleser jeg bruker.

Har fra før av en GT10.1 og der fikk jeg aldri denne feilen.

 

Det er og snakk om at feilen er en hardvarefeil, noe som da ikke vil bli fikset med ny oppdatering eller softvare. Men jeg håper at ASUS klarer å få fikset feilen snart, om det er mulig.

 

Jeg syntes nettbrettet fungerer veldig bra til veldig mye. Elsker også tastaturløsningen :)

Men å surfe på nettet, da er det best med pc.

Office-pakken er vel og bedre på vanlig pc selvsagt. Men den er fullt brukelig på nettbrettet og.

Lenke til kommentar

De fleste som bruker nettbrett bruke jo som oftest til å søke på nettet. Transformer seriene er veldig dårlige på det stadie her. Nå vet jeg ikke med TF700, hørt at den er mindre nettbugs der.

 

Jeg kjøpte Primen til skolebruk og digget det før alt feilmeldingene og hardwarefeil kom. Brukte det til å skrive notater, var ikke mye jeg fikk til pga dårlige kapasitive styluser som jeg hadde. Gleder meg til Galaxy Note 10.1 :) Brukte så vidt tastaturet da jeg hadde nettbrettet.

Lenke til kommentar

Kjopte primen som skolepc da jeg ble drittlei av aa traske paa den altfor tunge alienware m14x min, jeg elsker batteritiden og WIFI er fair iallefall mot meg, google drive er ikke bra nok til android og er fortsatt ikke fullverdige office-packs til android.

 

Om ikke jellybeam 4.1 fikser dette saa spors det om jeg ikk gaar for en surface win8, asus har fatt nok sjanser. HW-feilen er relatert til skriving til minne men Asus-leading manager skrev for 4 uker siden at I/O kildekoden er funnet og at da var dem i en veldig tidlig beta saa det kommer en fix, sporsmalet er om den kommer separat eller blir bakt inn i 4.1 og tester dette skikkelig.

 

Jeg kjopte prime i paasken og foler meg lurt av anmeldelsene rett og slett, brettet hadde/har potensiale men hva hjelper det naar Asus ikke tester egne brett, keyboardet + skole funker rimelig chill, det kan jeg innroomme.

Lenke til kommentar

Jeg regnet med at det ville være en fordel å ha appene lagret på brettet.

Er vel vandt med å måtte flytte over apper på minnekortet på telefonen.

Men det er rart at move to sd er tatt bort egentlig.

Men jeg har heldigvis 26,8 gb av 29,2 ledig ennå. Så det er ingen krise på en stund.

Men det er rart at de ikke får til å flytte apper, siden filene i de nye spillene blir større og større.

Det er ikke vanskelig å finne en app på som faktisk krever over en gig lagringsplass.

Lenke til kommentar

Er det blitt sagt når en infinity-pad med 3G kommer? Begynner å bli lei av å vente nå, kun wifi holder ikke for min del.

 

Har du ikke hotspot på mobilen? Så slipper du ha to abonnmenter med 3G.

Hørt om tvillingsim? Treng ikkje to abonnementer då ;)

I tillegg tappar jo hotspot batteriet på mobilen ganske så kjapt. Og det er heller ikkje noko særleg elegant løysing... Heng meg på jvdp eg og ventar på infinity med 3g. Men eg er snart så lei av å vente, at det blir kanskje ein tf300 med 3g.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...