Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg er en veldig misfornøyd Transformer Prime bruker idag. Alt gikk galt. Først var det da jeg åpner hver enkelte apps at programmet låser seg så får jeg den berømte vent eller lukk meldingen. Da mener jeg på alle appsene jeg åpnet. Helt ubrukelig tablet med andre ord. Hva mer? Jo, i det jeg tok av dokkingen, låste den seg i 5 minutter! 5 minutter! Det er utrolig lenge det.

 

Hva mer skjedde? Jo, den sliter veldig med å koble seg til min Wifi mens min Galaxy Nexus koblet right away. My GOD! Det hjelper litt med å restarte, men dette synes jeg er helt unødvendig. Damas iPad2 er så mye bedre enn denne oppskrytet nVidia Tegra 3 tableten. Er det mulig en slik råkraft funker dårligere enn forrige generasjons teknologi? Er dette noe man kan reklamere for? Begynner å bli sikkelig lei. Om den neste oppdateringen fikser dette, da blir jeg utrolig glad! Da beholder jeg tableten med god samvittighet!

Lenke til kommentar

Tegra 3 er EKSTREMT oppskrytt ja. Android OSet er så dårlig optimalisert at det faktisk trengte 4 kjerner for å kjøre smooth. Man kan sikkert si at Ipad 3 suger fordi den bare har 2 kjerner på 1ghz, men GPUen i ipad3 er vel 3-4 ganger raskere enn GPUen i tegraen. Føler ihvertfall ikke at krafta i tegra 3 blir utnytta overhodet. Med det så magre spillutvalget i google play også, så frister ipad3 ganske mye.

Lenke til kommentar

Jeg nektet iPaden da jeg ikke liker iOS. Muligheten til Android oset har så mye frihet. Det er så mye bra som kommer nå for tiden, men dette hjelper så lite mens din tablet sliter å kjøre simple apps som Facebook eller for min del idag, VG pent.no appsen.

 

En ting til jeg glemte å nevne. Hva skjer med spillene der skjermen bare blinker under gameplay? Da mener jeg de spillene som har drit rå grafikk som Shasow run og Dark Meados.

 

Bare negativt som kommer. Nå må Asus skjerpe seg snart!

Lenke til kommentar

Jeg har aldri eid et apple produkt før, men merker at lysten til Ipad 3 blir større å større for hver dag som går. Dessuten er den en mye bedre fjernkontroll for Pioneer forsterkere enn feks Prime.

 

Har bestilt ny Pioneer receiver og da spørs det om det ikke også blir Ipad 3, ble ihvertfall et mye større argument å anskaffe Ipad 3 nå-:)

Lenke til kommentar

iPad er noen knakende gode brett, ikke minst pålitelige som fy. Lukket og kjedelig OS ja, men du verden så mye mere responsivt og stabilt det er til sitt bruk. Og så har men ett mye større og bedre antall apps da :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ja så var det dette med apps da. Det er utrolig mange spill som ikke støttes av Prime, og desverre enda fler på HTC One X.

 

Kan hende spill er blitt optimalisert og tilgjengelig for T3 når T4 kommer ,men da er det litt sent.

 

Hva kan jeg få for primen?. Er prime med dock

Lenke til kommentar

Jeg har aldri eid et apple produkt før, men merker at lysten til Ipad 3 blir større å større for hver dag som går. Dessuten er den en mye bedre fjernkontroll for Pioneer forsterkere enn feks Prime.

 

Har bestilt ny Pioneer receiver og da spørs det om det ikke også blir Ipad 3, ble ihvertfall et mye større argument å anskaffe Ipad 3 nå- :)

 

Trodde Android appen til Pioneer val lik iOS på 2012-modellene jeg? Er du sikker?

Lenke til kommentar

Jeg kaster meg på her jeg også .. er såååå skuffet over primen at det er latterlig .. og alikavel er asus såpass arrogante at dem har lansert TF300 og nå infinity - kommuniserer dem med communityen? Tester dem egen hardware? Snakker nvidia/google sammen? Virker som om nvidia kun skryter!

 

Om ikke det kommer en update innom nærmeste fremtid da vurderer jeg å selge hele faenskapet og gå til ultrabook (student trenger batteri + keyboard, lav vekt)

 

MEN .. google skal ha pressekonferanse i juni angående tablets og dem har tidligere uttalt at dem er overhodet ikke fornøyd med tablets med android idag ( no shit sherlock) og den er i starten av juni, men as it stands så kanskje jeg "holder ut til windows 8 tablet" til høsten.

Edit : Jeg lastet ned akkurat eksamenspodcast via skolesiden (sterkt flashsider) med nexusen min, der går alt SMOOTH mens på primen så lagger hele faenskapet og henger etter .. fantastisk!

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Jeg har aldri eid et apple produkt før, men merker at lysten til Ipad 3 blir større å større for hver dag som går. Dessuten er den en mye bedre fjernkontroll for Pioneer forsterkere enn feks Prime.

 

Har bestilt ny Pioneer receiver og da spørs det om det ikke også blir Ipad 3, ble ihvertfall et mye større argument å anskaffe Ipad 3 nå- :)

 

Trodde Android appen til Pioneer val lik iOS på 2012-modellene jeg? Er du sikker?

 

Helt sikker. Ipone versjonen er lik, men ikke Ipad som er mye mer avansert med mulihet for å justere MCAA å se 3D grafer blant annet.

 

En annen sak er at det burde komme en slik versjon til android så utbredt som det nå er

Endret av Vallhall
Lenke til kommentar

Bestillte en TF201 hos Amentio i februar og de har enda ikke fått den på lager, det er stadig nye utsettelser og nå sier de 12.Juni. Ser enkelte andre har begynt å få inn noen eksemplar i champagne-farge, men vil helst ha en i sølv/alu farge. Noen som vet når en kan forvente den på markedet i Norge?

 

Amentio er konk og har nå bestillt min TF 201 fra PS som har den på lager :)

 

Har mottatt min TF 201 og er så langt rimelig fornøyd. Bruksanvisning, finnes det?

 

Du har da oss! :D

Enda bra det, har fått lastet ned bruksansvisningen. :)

Sliter med dårlig rekkevidde på WiFi for TF201, dårligere enn på min HTC Desire S (da er det dårlig da).

Er det noe en kan gjøre for å forbedre dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...