Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Fint at asus har kommet med en tab uten tastaturdocking. Greit for oss som synes at en tablet skal være en tablet og ikke en semi-laptop. Tror jeg går til innkjøp av en 300 i usa. Der ligger prisen på ca 2200,- Er de som har fått den fornøyd? Er litt nysgjerrig på hvor lenge den klarer å spille av hdfilmer på bare batteriet.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ny firmware bør fikse dette, jeg må si at tegra3 er rimelig søppel - quadcore eller ei, men tableten lagger jo av og til i interface jo! og det er etter hard reset /cold reset og alle mulige triks og fanteri, men asus selv har innsett at dette er et problem og jeg synes synd på dem som skal gå for infinity taben med tegra3. Kanskje fullhd funker bedre med S4.

 

Dette er min første tablet og skulle være en deskop-replacement, og vi er nesten der- håper ting vil skje framover

Lenke til kommentar

Er akkurat det, når jeg sammenligner med en ipad2 så blir jeg misunnelig på hvor utrolig responsiv og laggfree den er, lugger ikke i det hele tatt, og det faktum at android ligger såpass langt bak med "bedre" hardware viser bare hvor flinke apple er på optimalisering av software/hardware - noe nokia og win7 også har bevist.

 

Jaaah, den typiske brukern legger inn mye aps og fjas - men jeg har en minimalistisk design men stock sliter joooh, jeg er fornøyd med tableten da det er min første, men samtidig skuffet spesielt i forhold til prisen.

 

Derfor jeg byttet ut GSII mot nexus igår (GSIII var for meg en gimmikick) og forskjellen er som natt og dag; clean android går 10x raskere enn TW-skallet som var på GSII.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Er akkurat det, når jeg sammenligner med en ipad2 så blir jeg misunnelig på hvor utrolig responsiv og laggfree den er, lugger ikke i det hele tatt, og det faktum at android ligger såpass langt bak med "bedre" hardware viser bare hvor flinke apple er på optimalisering av software/hardware - noe nokia og win7 også har bevist.

 

Jaaah, den typiske brukern legger inn mye aps og fjas - men jeg har en minimalistisk design men stock sliter joooh, jeg er fornøyd med tableten da det er min første, men samtidig skuffet spesielt i forhold til prisen.

 

Derfor jeg byttet ut GSII mot nexus igår (GSIII var for meg en gimmikick) og forskjellen er som natt og dag; clean android går 10x raskere enn TW-skallet som var på GSII.

 

Du vet at du ikke må bruke launcheren som er instalert på telefonen fra fabrikk? Kan kjøre stock launcher, eller velge mellom titals andre.

Lenke til kommentar

Var nettopp å "klødde" på en Ipad 2, å der var det ikke mye lagg nei, når man bladde i sidene.

 

Utrolig at ikke android klarer dette bedre enn nå, med tanke på hvor lenge de har holdt på

 

Det er en drøm å gå fra android brett til en iPad, spesielt til nettleserbruk.

Lenke til kommentar

Hjelp!

Tok primen min ut av dockingen dag etter lading, og får ikke skrudd den på...

Noen som har noen tyvtriks for å få til dette?

Eller må jeg levere den inn?

(har forsøkt med reset knappen, da dette ikke er første gang det skjer.

Men ved tidligere forsøk har dette fungert...)

Lenke til kommentar

Hvordan kan en gjøre det slik at mailer i innboksen ikke forsvinner? Blir bare dagens mailer igjen...

 

Må være noen instillinger du har gjort. De skal ikke forsvinne med mindre du har stilt inn på dette, eller sletter dem manuelt. Spørs også på e-post serveren.

 

Finner ikke noe valg om å beholde mailene, eller flere mailer. Så nå forsvinner de siste mailene som jeg har mottatt. Har valgt at jeg aldri skal slette mailer på serveren...

Lenke til kommentar

... jeg sammenligner med en ipad2 så blir jeg misunnelig på hvor utrolig responsiv og laggfree den er, lugger ikke i det hele tatt, og det faktum at android ligger såpass langt bak med "bedre" hardware viser bare hvor flinke apple er på optimalisering av software/hardware - noe nokia og win7 også har bevist.

 

Resultat av opptegning og precaching av grafiske elementer (bilder, knapper mm) utenfor synlig skjermområde når sider og menyer lastes. Da er de ferdig til visning når de swipes inn i synsfeltet på iPad.

Android tegner dem opp on the fly når elementene kommer inn i synsfeltet, som gir litt stuttering.

 

Hadde iOS gjort det som Android ville det samme skjedd der. Hadde Android precachet isteden for å tegne opp on the fly, så ville en Eee Pad vært like smooth som en iPad.

 

Det betyr at det gjøres på forskjellige måter, ikke at det er noe gærnt med kraften i brettet. Det blir ikke helt smooth ved å kjøpe kraftigere brett, en endring i precaching i Android ville løst det.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

fikk min TF300 idag, men når jeg slår den på så er den helt død. Setter i laderen og venter 5 min, fortsatt død, kommer opp batteri symbolet som fortellet at det et fritt for strøm. Andre som har opplevd dette?

 

Den kom seg etter 10 min med lading. Aldri opplevd en enhet så død og fri for strøm før.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Ser at denne tråden har blitt veldig lang, orker ikke bla igjennom alt.

 

Kan noen som har litt erfraring komme med noen innspill vedr. kjøp av enten Transformer Prime eller TF300T?

 

Prime koster nå 499,-5 med docking og TF300T koster 3295,- uten docking.

 

Hvis jeg kjøper TF300T nå, må jeg ut med 1100-1300,- ekstra når dockingen kommer på markedet, så prisen blir kun 400,- lavere.

 

Har selvfølgelig mest lyst på Prime, det har jeg gjort i flere måneder, men den har ikke vært tilgjengelig, og jeg har sett det har vært mye trøbbel med wifi, gps osv.

 

Er det noen måte å få 3G på disse modellene? Er jo en mulighet å dele wifi fra mobil, men da må jeg igjen lade mobilen i paden, som igjen trekker strøm derfra.

 

Takker for alle innspill.

Lenke til kommentar

Er det noe "downside" med måten iOS gjør det da? Fordi brukeropplevelsen var generelt en god del bedre enn på primen min og det var konstant.

 

Hvorfor valgte android å gjøre det sånn om du enten vet det eller har lyst å spekulelere.

Kan kanskje spekulere litt. Opptegning av grafiske elementer krever ressurser, uansett om de ligger innenfor eller utenfor skjermområdet. En nettside kan naturligvis være mye lengre enn det man ser på skjermen.

Så på iPad tegnes det opp på forhånd, alt sammen, ferdig arbeid. På Android tegnes kun de som kommer inn i synsfeltet, altså ikke alt av grafikk. Ihvertfall ikke hvis man ikke scroller nedover hele siden. Høres ut som ressurser spart om du spør meg. Det er nok snakk om veldig lite uansett.

 

Siden jeg ikke har testet selv; hvordan er iPad når det er en youtube-video lengre nede på siden, er den klar til visning eller lastes den når man kommer ned dit?

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Har ikke fått testet youtube på ipaden men skal når jeg besøker kompisen min neste gang, men nå er vistnok en update til primen like rundt hjørnet så ser fram til det.

 

MEN! Er det noen her som vet om det finnes apps som gjør at jeg kan styre primen via en annen android device? I dette tilfellet få tilgang til filmbibloteket MvideoplayerHD via nexusen min til primen?Så på film istad og var så "vill stress" å stå opp for å ta på pause/back og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...