Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Vel, sendte nå min inn på angreretten, og det var en C3 utgave. Og kan vel trygt si at Wifi problemene ikke er løst. Venter istedet på en TF300, så får man se om den er noe bedre.

 

Jeg har C4, og absolutt null problemer :p

 

Hadde vært interessant å se en poll på folk med og uten wifi-problemer - sortert etter de respektive batchene (C1, C2, C3, C4, og snart C5).

 

At du ikke har problemer betyr ikke at alle de andre C4 er fine, dessverre. Mange hadde bra enheter fra C1, og mange hadde bra enheter fra C3.

 

Håper bare at disse produksjonsproblemene er over når Infinity kommer, men jeg har mine tvil.

Har en C4 og den er veldig svak på WiFi... :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med TF201 er rett og slett det heldekkende aludekslet bak.

 

Om du ser på Infinity så har denne en plaststripe øverst der antennene\gps sitter, og altså ikke ett heldekkende bakdeksel i aluminium som TF201 har.

 

Asus burde tilby å bytte dekslet på TF201, men det blir vel for dyrt....Billigere gi en GPS-dongle og la kundene plages med dårlig rekkevidde på Wlan.

 

Ingen softwareoppdateringer vil fikse dette fullt ut, da problemet som sagt ikke ligger der.

Endret av sony123
Lenke til kommentar

Problemet med TF201 er rett og slett det heldekkende aludekslet bak.

 

Om du ser på Infinity så har denne en plaststripe øverst der antennene\gps sitter, og altså ikke ett heldekkende bakdeksel i aluminium som TF201 har.

 

Asus burde tilby å bytte dekslet på TF201, men det blir vel for dyrt....Billigere gi en GPS-dongle og la kundene plages med dårlig rekkevidde på Wlan.

 

Ingen softwareoppdateringer vil fikse dette fullt ut, da problemet som sagt ikke ligger der.

 

Enig med deg. Men jeg kan ikke fatte hvorfor noen sliter, og andre kjører smoothless...

Lenke til kommentar

Etter 14 dager med bruk av TF300T kan jeg dele min erfaring.

 

Jeg leverte jo inn min TF201 på angrerett grunnet elendig WfFi dekning. Og egentlig har jeg mest lyst til å gjøre det samme med TF300T, men siden angreretten er utløpt så er ikke det ett tema. WiFi dekningen suger rett og slett i forhold til mitt forrige brett, Samsung GT 10.1.

Holder jeg brettet litt feil, eller er uheldig å dekke det til, så raser dekningen, og det blir nærmest umulig å surfe på internet. Har 1. rom i mellom routeren og her jeg sitter, kanskje 5-10 meter. Så dette er sørgelige greier.

 

Så har man den evinnelige nettleseren. ca 80 % av alle sider jeg besøker, så henger den en stund før noe skjer, og som regel kommer boksen med spørsmål om jeg vil vente eller lukke nettleseren. Er det f.eks forum med mange bilder, så går det greitt i begynnelsen, men så begynner den å slite med å laste inn alle og boksen kommer opp.

Ofte så lukker nettleseren seg, ofte virker det som det er uten grunn også.

 

Positive er at den klarer å ta HD video, er god lyd ut av høyttaleren og grei batteritid.

Men det er og stort sett alt.

Men synd det faktisk ikke er gode alternativer ute på markedet, dette er jo faktisk det som på papiret skal være det råeste utenom iPad.

 

Så man får vel egentlig bare smøre seg med tålmodighet og vente på ny FW og se om den hjelper på.

Lenke til kommentar

Det var vel i vinter jeg hadde et stort ønske om å kjøpe transformer prime, og fulgte godt med på denne tråden. Så fant jeg ut at infinity skulle komme, MED 3G, og at den ble bedre - og ventet derfor med å kjøpe noe som helst. Jeg har alltid visst at dette skulle være rundt "sommertider", eller nærmere bestemt juni. I mellomtiden har jeg i all hovedsak ikke fulgt med på denne tråden, og har hverken tid eller ønske om å lese opp og ned hver side i denne tråden ;)

 

Nå begynner det å nærme seg det jeg har oppfattet som en lanseringsdato. Mamma hadde nettopp bursdag og har "fått" iPad 3, men den er ikke levert til Elkjøp enda, fordi enten de eller Apple er trege. Dette var vel for snart to uker siden.. Uansett - jeg har nå tatt en titt i tråden, og opplever det sånn at det ikke er sikkert at Infinity får 3G? Og heller ikke når lanseringsdatoen faktisk er?! Kommer jeg til å bli skuffet over Infinity når den er ved siden av Ipad 3?

 

Så da har jeg tre spørsmål:

-Får Infinity 3G?

-Når er lanseringsdato?

-Er dette brettet egentlig verdt å kjøpe?

Endret av jvdp
Lenke til kommentar

Den skal komme - Asus skal visstnok ha noe pressegreier i dag, så vi får se hva som skjer.

 

Ligger for øvrig versjon både med og uten 3G i prisguiden: https://prisguiden.no/produkt/asus-transformer-pad-infinity-tf700-64gb-wi-fi-og-3g-155992 - dog uten priser. Mener at jeg så en oppføring i prisjakt for noen dager siden men kan ikke finne det.

 

Om det er verdt å kjøpe er vel en annen sak - jeg har ikke bruk for 3G mer enn det jeg kan gjøre via mobilen min uansett - da er kanskje padfone-systemet aktuelt - det er vel i praksis en asus transformer prime + mobil integrert... Se innlegget mitt over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...