Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Det siste som ble sagt er vel 10 juni, da er det release i Italia?

Jeg har bestilt, gleder meg!

 

Den trådløse speilingen, er det noe som er ekslusivt til Asus? Har lest at de har det på de nye hovedkortene.

 

Jeg syns Splashtop fungerte veldig bra på TF201, bortsett fra at den disconnected ganske ofte, samt at pc'en fikk BSOD en sjelden gang.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det siste som ble sagt er vel 10 juni, da er det release i Italia?

Jeg har bestilt, gleder meg!

 

Den trådløse speilingen, er det noe som er ekslusivt til Asus? Har lest at de har det på de nye hovedkortene.

 

Jeg syns Splashtop fungerte veldig bra på TF201, bortsett fra at den disconnected ganske ofte, samt at pc'en fikk BSOD en sjelden gang.

 

Nei, Apple har jo Airplay, Samsung bygger videre på DLNA med sin AllCast. Håper dette er på plass, hvis ikke må jeg nok personlig vente. iPad blir det ikke...

 

Vet ikke om det var det du mente, men Splashtop er motsatt vei av det jeg savner.

Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpe Transformer Infinity. Jeg bor i England, så tenkte å kanskje kjøpe den her, jeg vil tro at prisen er litt gunstigere samt. at den muligens kommer hit før den kommer til Norge. Hvis man kjøper iPad i utlandet mister man en del greier, som garantier o.l., er det noe lignende hos Asus? Hvis jeg kjøper den her kontra i Norge; vil det være noen forskjell på brettene? Jeg tenker da å kjøpe selve nettbrettet her i England og så et norsk tastatur i Norge/nettbutikk. Noen som har peiling på fordeler/ulemper ved dette?

Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpe Transformer Infinity. Jeg bor i England, så tenkte å kanskje kjøpe den her, jeg vil tro at prisen er litt gunstigere samt. at den muligens kommer hit før den kommer til Norge. Hvis man kjøper iPad i utlandet mister man en del greier, som garantier o.l., er det noe lignende hos Asus? Hvis jeg kjøper den her kontra i Norge; vil det være noen forskjell på brettene? Jeg tenker da å kjøpe selve nettbrettet her i England og så et norsk tastatur i Norge/nettbutikk. Noen som har peiling på fordeler/ulemper ved dette?

 

Asus har global garanti, og det vil ikke være noen forskjeller på selve brettene nei. Man velger norsk språk i starten, og så oppfører brettet seg som om det var kjøpt i Norge. Kjøpte selv både dock og tablet i USA, og eneste forskjellene jeg ser er da at man ikke ser ÆØÅ men ; , og [ der man trykker for å få ÆØÅ.

 

Håper og virkelig at Infinity får bedre color gamut på skjermene sine enn det TF201 og TF300 har fått, med bare 39% abobe RGB, som da er under gjennomsnittet for til og med billige 11" laptopper (45%).

 

44985.png

 

Klarer Asus å bumpe den opp til i hvertfall Ipad 2 nivå, så er det godt mulig jeg kjøper infinity, men ellers så blir det nok Galaxy note 10.1 på meg gitt.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Det siste som ble sagt er vel 10 juni, da er det release i Italia?

Jeg har bestilt, gleder meg!

 

Den trådløse speilingen, er det noe som er ekslusivt til Asus? Har lest at de har det på de nye hovedkortene.

 

Jeg syns Splashtop fungerte veldig bra på TF201, bortsett fra at den disconnected ganske ofte, samt at pc'en fikk BSOD en sjelden gang.

 

Nei, Apple har jo Airplay, Samsung bygger videre på DLNA med sin AllCast. Håper dette er på plass, hvis ikke må jeg nok personlig vente. iPad blir det ikke...

 

Vet ikke om det var det du mente, men Splashtop er motsatt vei av det jeg savner.

 

Nei, mente sånn funksjon som splashtop, altså ren speiling/ fjernstyring.

 

Skjønner hva du mener, jeg bruker plex til å vise bilder og spille musikk fra mediasenter til nettfjølen.

Dette funker veldig bra hvertfall, men motsatt vei kan det vel bli vanskelig.

Lenke til kommentar

Prøvde dette å har ikke hatt noen restarts.........idag.

 

[HOW TO] Perform a Factory Reset

Many on the forum have expressed a concern over "how to" Factory Reset. For those who are not sure, here is the process for you. If you own the keyboard dock, follow the process with the dock attached.

This process gives a fresh, clean installation of the most recent firmware that has been installed onto your device, so if you have updated your firmware since purchase, (perhaps from Honeycomb 3.x to Ice Cream Sandwich 4.x) it will not put you back onto Honeycomb.

1. Backup apps & data using the Asus appbackup utility in your app drawer. I found it easier to do this in three or four "groups" of apps. Reading, Media, Games, General. Copy these backups to an external storage - microSD, SD or whatever you have. Maybe cloud storage such as Dropbox, or Box.

2. Backup any other files - photos, videos, documents, epubs etc to an external storage as above.

3. Remove the external storage

4. Go to SETTINGS - BACKUP & RESET - FACTORY DATA RESET (Do not allow the automatic reinstalling of apps)

5. Allow the process to finish. When it restarts skip all the account setting up & wifi passwords etc and repeat the process twice more. For some reason it has been reported that doing the wipe three times is more successful, although there is no reason why this should be so.

6. Having reset three times, go through the new install process properly, adding your account/s & wifi details.

7. Open the browser which will prompt you to go to the market (Google Play will then take its place) for Flash Player. Install it.

8. From the Play Store update any Asus supplied apps - G+ & Kindle for example, Maps etc, etc

9. Open the TegraZone app & confirm that the "check every 12 hours" setting is set to OFF

10. In SETTINGS - ASUS CUSTOMISED SETTING uncheck (turn off) Use Asus Quick Setting.

(Depending on how you use your tablet & wifi, you might also wish to look at , "Disconnect Network During Sleep". What this is, is a shortcut to the advanced settings in wifi. If you set the advanced setting of "keep wifi on during sleep" to "never" then the Asus setting box is ticked. If you set it to "always" then the Asus box is unticked. By default, Asus set this as ticked/checked in order to maximise battery life.)

11. Now do a Cold Boot (see below)

Now use the tablet for a bit - this is as close as you will get to a stable foundation for the future. Including any further incremental firmware updates. However, when in use, always ensure that the home screen is displayed prior to allowing your screen to turn off. It has been demonstrated that leaving a live app displayed onscreen when the screen turns off - automatically, or manually - causes some systems to reboot.

Finally, restore your photos, docs etc & reinstall your apps from the backups, one group at a time & cold boot between each group that you restore.

I do not recommend installing AAM or JuiceDefender or DualBatteryWidget or anything like them at this point. Or, for that matter, any of the social network apps. All of these types of apps have had question marks against them at some point during this process & while some are pretty confident about some of them, it is better for you, at this point, not to take any unnecessary risks. When you are satisfied with the stability of your system, then you could add some of these apps and try them out.

It might take you 90 minutes to do this, but it is worth it to give yourself the best ICS foundation for the future.

You should not need to do this again with future, incremental firmware updates.

Once you have completed this process. If your device remains stable for a few days, you might reconsider points 9 & 10

If your device (especially the tf101) is not stable, then visit this thread ICS tf101 reboots - The definitive thread!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~

HOW TO DO A COLD BOOT(Thanks to forum staff member Leeshor for this process)

This process does not wipe any data

Cold Boot (aka Hard Reset) Unplug the power cord and shut the unit off. Press and hold the VOL DOWN and then POWER button at the same time for at least 10-12 seconds until after the start-up screen appears and is joined by some small print at the top of the screen then let them both go. If the TF booted the way it always does, you have not accomplished the task,try again until you have seen the 2 icons in the screen.

After a few seconds you should see a couple of shapes in the middle of the screen called "Wipe Data" and "Android". The right "Android" will have a green highlight fading in and out. Wait a few more seconds until the term "Cold Booting Linux" appears in the list near the top of the screens and let it reboot. If you own a keyboard dock be sure you do this with the dock connected.

This applies to all TF models, however, if your Prime is locked up, there is a reset available using the hole just below the SD Card slot, this is NOT the same as a hard reset.

La

Lenke til kommentar

Lyst på Inifinty selv, men tror jeg venter til hvordan den fungerer, Tegra 3 er jo ikke helt villig osv. Kanskje det blir den andre versjonen på meg etter tester og oppfatninger, eller så blir det kanskje en Note 10.1, hvis den kjører ren ICS.

 

Asus kjører ren ICS på sine?

Lenke til kommentar

Med .14 er endelig minimun cpu clock tilbake på 102mhz. På .13 skifta CPUen kun mellom 2 clocks: 475mhz og 1200/1300mhz. Med .14 er den ikke like ofte oppe å snuser på de høyeste clocksa heller, opplever dramatisk mye bedre batteri.

 

Edit: Har heller ikke opplevd noen random reboots eller force closes på apps. smile.gif Beste updaten så langt, by far. .14 updaten kommer til Europa tidlig neste uke.

Hvordan er nettleseren nå, og hvilken bruker du?

Lenke til kommentar

Med .14 er endelig minimun cpu clock tilbake på 102mhz. På .13 skifta CPUen kun mellom 2 clocks: 475mhz og 1200/1300mhz. Med .14 er den ikke like ofte oppe å snuser på de høyeste clocksa heller, opplever dramatisk mye bedre batteri.

 

Edit: Har heller ikke opplevd noen random reboots eller force closes på apps. smile.gif Beste updaten så langt, by far. .14 updaten kommer til Europa tidlig neste uke.

Hvordan er nettleseren nå, og hvilken bruker du?

 

Har ikke eksperimentert så mye med browsere i det siste, så holder meg til det som fungerer, og det for meg er Dolphin. Fins raskere browsere som Opera selvsagt, men opplever mindre feil med dolphin. Har ikke så veldig god wifi på min heller, så skulle kanskje sendt den inn for en RMA, men god wifi er ikke så viktig for meg da jeg bruker nettbrettet mest til spill og film.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpe Transformer Infinity. Jeg bor i England, så tenkte å kanskje kjøpe den her, jeg vil tro at prisen er litt gunstigere samt. at den muligens kommer hit før den kommer til Norge. Hvis man kjøper iPad i utlandet mister man en del greier, som garantier o.l., er det noe lignende hos Asus? Hvis jeg kjøper den her kontra i Norge; vil det være noen forskjell på brettene? Jeg tenker da å kjøpe selve nettbrettet her i England og så et norsk tastatur i Norge/nettbutikk. Noen som har peiling på fordeler/ulemper ved dette?

 

Asus har global garanti, og det vil ikke være noen forskjeller på selve brettene nei. Man velger norsk språk i starten, og så oppfører brettet seg som om det var kjøpt i Norge. Kjøpte selv både dock og tablet i USA, og eneste forskjellene jeg ser er da at man ikke ser ÆØÅ men ; , og [ der man trykker for å få ÆØÅ.

 

Håper og virkelig at Infinity får bedre color gamut på skjermene sine enn det TF201 og TF300 har fått, med bare 39% abobe RGB, som da er under gjennomsnittet for til og med billige 11" laptopper (45%).

 

44985.png

 

Klarer Asus å bumpe den opp til i hvertfall Ipad 2 nivå, så er det godt mulig jeg kjøper infinity, men ellers så blir det nok Galaxy note 10.1 på meg gitt.

 

Husk at i Norge er det 5 års reklamasjon. Tror neppe Asus har dette globalt (men vet ikke)...

Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpe Transformer Infinity. Jeg bor i England, så tenkte å kanskje kjøpe den her, jeg vil tro at prisen er litt gunstigere samt. at den muligens kommer hit før den kommer til Norge. Hvis man kjøper iPad i utlandet mister man en del greier, som garantier o.l., er det noe lignende hos Asus? Hvis jeg kjøper den her kontra i Norge; vil det være noen forskjell på brettene? Jeg tenker da å kjøpe selve nettbrettet her i England og så et norsk tastatur i Norge/nettbutikk. Noen som har peiling på fordeler/ulemper ved dette?

 

Asus har global garanti, og det vil ikke være noen forskjeller på selve brettene nei. Man velger norsk språk i starten, og så oppfører brettet seg som om det var kjøpt i Norge. Kjøpte selv både dock og tablet i USA, og eneste forskjellene jeg ser er da at man ikke ser ÆØÅ men ; , og [ der man trykker for å få ÆØÅ.

 

Husk at i Norge er det 5 års reklamasjon. Tror neppe Asus har dette globalt (men vet ikke)...

 

I England er det 6 års reklamasjon, så skulle ikke være noe problem det. Er det feil på varen, eller bruker ønsker å returere varen til det landet det ble kjøpt fra, så kan han søke tollvesenet om refusjon for toll, eventuelle gebyrer og mva.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpe Transformer Infinity. Jeg bor i England, så tenkte å kanskje kjøpe den her, jeg vil tro at prisen er litt gunstigere samt. at den muligens kommer hit før den kommer til Norge. Hvis man kjøper iPad i utlandet mister man en del greier, som garantier o.l., er det noe lignende hos Asus? Hvis jeg kjøper den her kontra i Norge; vil det være noen forskjell på brettene? Jeg tenker da å kjøpe selve nettbrettet her i England og så et norsk tastatur i Norge/nettbutikk. Noen som har peiling på fordeler/ulemper ved dette?

 

Asus har global garanti, og det vil ikke være noen forskjeller på selve brettene nei. Man velger norsk språk i starten, og så oppfører brettet seg som om det var kjøpt i Norge. Kjøpte selv både dock og tablet i USA, og eneste forskjellene jeg ser er da at man ikke ser ÆØÅ men ; , og [ der man trykker for å få ÆØÅ.

 

Husk at i Norge er det 5 års reklamasjon. Tror neppe Asus har dette globalt (men vet ikke)...

 

I England er det 6 års reklamasjon, så skulle ikke være noe problem det. Er det feil på varen, eller bruker ønsker å returere varen til det landet det ble kjøpt fra, så kan han søke tollvesenet om refusjon for toll, eventuelle gebyrer og mva.

 

Det er jo bra. MEN, råd fra en som har erfaring med utenlandskjøp. J..... mye pes med toll/porto etc. Jeg satser på kjøp i Norge (hvis det blir trådløs mirroring...)

Lenke til kommentar

Det er jo bra. MEN, råd fra en som har erfaring med utenlandskjøp. J..... mye pes med toll/porto etc. Jeg satser på kjøp i Norge (hvis det blir trådløs mirroring...)

Hvordan skal det bli mulig med trådløs mirroring? Det er ikke bare nettbrettet det kommer ann på, mottagerapparatet må snakke over samme protokoll. Grunnen til at dette fungerer med airplay er at dette er en fullstendig definert protokoll med funksjonen innebygd mens DNLA er en løst definert protokoll og så langt jeg vet støtter ikke DNLA i utgangspunktet dette.

Lenke til kommentar

Det er jo bra. MEN, råd fra en som har erfaring med utenlandskjøp. J..... mye pes med toll/porto etc. Jeg satser på kjøp i Norge (hvis det blir trådløs mirroring...)

Hvordan skal det bli mulig med trådløs mirroring? Det er ikke bare nettbrettet det kommer ann på, mottagerapparatet må snakke over samme protokoll. Grunnen til at dette fungerer med airplay er at dette er en fullstendig definert protokoll med funksjonen innebygd mens DNLA er en løst definert protokoll og så langt jeg vet støtter ikke DNLA i utgangspunktet dette.

 

Krever selvfølgelig en dongle ved PC, slik f.eks. AllCast fra Samsung, WHDMI, WIDI, WiCast etc.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en veske eller etui til transformer prime, som en kan bestille fra norsk nettbutikk?

Jeg er også ute etter dette. Her er en Belkin Flip Folio Stand mappe, de fins i flere farger, jeg har en som har burgunder farge på innsiden. Den er slank, lett og fin, og ser brukbart profesjonell ut i designet. Ikke som dem det flommer over av på Amazon og E-bay, med tjukt skinn og litt grovt kuttet.

Problemet er at denne er designet for Galaxy Tab 10.1, og er litt vel trang til Prime. Noen som har sett en utgave for Prime?

belkin-flip-folio-stand-for-samsung-galaxy-tab-10-1-red.png

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Vil annbefale folk med tf300 som plages med force close og at tableten henger seg å prøve en factory reset.

Leste om folk som hadde prøvd dette på xda med stor suksess, og må si det fungerte bra. nå fungerer stock browser som den skal og surfingen flyter fint.

De annbefaler å kjøre en reset med en gang du starter tableten for første gang.

Merkelig at det skal være slik da man starterfra scratch første boot, men det ser ut til å fungere.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en veske eller etui til transformer prime, som en kan bestille fra norsk nettbutikk?

 

Jeg har denne etter tips frå noen i denne tråden, og den passer helt perfekt.

 

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Nettbrett/Futteral/beskyttelse/Case-Logic/Case-Logic-Ipad-sleeve-Herringbone,-10,5x0,6x7,5-116089.aspx

 

 

Noen andre her som klarer å bruke Google Maps? Etter max 1 min så fryser hele appen og jeg må force close. Noen som har giddet å prøve å zoome å pane litt omkring for å se?

Endret av ironman666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...