Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Du kan selvfølgelig tro at forskjellen mellom beta og retail krever et ekstra 580 og vel så det, men da har du ingen peiling på pc hardware overhode ;)

Hva er det som forhindrer retail-ULTRA fra å kreve 2x 580? Crysis 2 gjør det for akseptabel ytelse i 1920x1080, så hvorfor kan ikke BF3 gjøre det? Det høres nå heller ut som om du ikke har peiling på PC-hardware.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

2x GTS 250 holdt ikke litt engang, så her må det oppgraderes.

Sitter på en i7 860 og 8GB 1600Mhz ram som må være med videre.

 

Smertegrensen strekker seg til 2500,- men klarer jeg med noe mindre så hadde det vært hyggelig.

1680x1050 foreløbig, går over til 1920x1080 innen kort tid.

 

Noe poeng i å gå for GTX 570 eller blir cpu flaskehals da?

Endret av dePt
Lenke til kommentar

Du kan selvfølgelig tro at forskjellen mellom beta og retail krever et ekstra 580 og vel så det, men da har du ingen peiling på pc hardware overhode ;)

Tenker vi trapper ned på personhets jeg. ;)

 

Spesielt når påståanden din ikke henger på greip med resten av argumentet ditt. For hva har vel den enkelte person's kunnskaper om PC-maskinvare å gjøre med forskjellen på en Beta-utgave av et spill, og retail-utgaven? [retorisk spørsmål]

Der svaret selvsagt er: ingenting!

 

 

 

Men for å argumentere mot det det du egentlig kritiserer: Det er altså veldig lett å deaktivere en grafikkinstilling i en Beta for spillutviklere om de vil, og det er heller ikke altfor unormalt.

 

Om det stemmer som DICE sier, at dette finnes, så er det uansett umulig for oss å vite hvor mye det krever. Det kan være stor grafiske forskjeller, det kan være små. Det kan være dårlig optimalisert, det kan være bra. Det er virkelig ingen prestasjon å slenge inn noen hyper-høyoppløste teksturer for så å få et GTX 580 til å knele (selv om jeg tviler på at Dice gjør dette).

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hva er det som forhindrer retail-ULTRA fra å kreve 2x 580? Crysis 2 gjør det for akseptabel ytelse i 1920x1080, så hvorfor kan ikke BF3 gjøre det? Det høres nå heller ut som om du ikke har peiling på PC-hardware.
Hva? Jeg kan kjører riktignok på 1650x1200(fordi jeg kjøpte en god ips skjerm istedet for TN-panel med høyere oppløsning), men ikke kom og si at 19xx krever over dobbelt så mye kraft. Det er bullshit.

 

Jeg snakker av erfaring mens enkelte av dere virker som dere snakker på vegne av rykter

 

Det er virkelig ingen prestasjon å slenge inn noen hyper-høyoppløste teksturer for så å få et GTX 580 til å knele (selv om jeg tviler på at Dice gjør dette).
Ser ikke for meg at de gjør det med det første. Om det viser seg at det eneste som ikke ser bra ut med bf3 er lavoppløste textures så kan de selvfølgelig fikse dette med å slippe en hightexture pakke, men det krever vesentlig mengder GPU minne.

 

Vi kan uansett legge denne diskusjonen død frem til 25.10 da det er synsing fra alle sine sider. Jeg vil uansett forbeholde min rett til å si: Hva var det jeg sa? når retail er ute.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

@ M@R7!N: Jeg baserte mitt utsagn på informasjon gitt til oss fra folk som jobber i DICE. Å komme med et rent personangrep i svaret er lavmål.

 

Fact1: zh1nt0 har skrevet at et 580 ikke holder til ultra.

Fact2: repi har skrevet at beta ikke inneholder alt fra retail.

Endret av Atald
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hva er det som forhindrer retail-ULTRA fra å kreve 2x 580? Crysis 2 gjør det for akseptabel ytelse i 1920x1080, så hvorfor kan ikke BF3 gjøre det? Det høres nå heller ut som om du ikke har peiling på PC-hardware.
Hva? Jeg kan kjører riktignok på 1650x1200(fordi jeg kjøpte en god ips skjerm istedet for TN-panel med høyere oppløsning), men ikke kom og si at 19xx krever over dobbelt så mye kraft. Det er bullshit.

 

Jeg snakker av erfaring mens enkelte av dere virker som dere snakker på vegne av rykter

Jeg sier at Crysis 2 krever 2x 580 for å kjøre noenlunde akseptabelt på ultra i dx11 med hires texture packs. Det samme gjør mange andre harde spill. Akseptabelt betyr da at du ikke går under 50fps, selv 580 SLI klarer ikke det. Jeg har ikke sagt at 1920x1080 krever mye mer kraft enn 1650x1200

 

Jeg snakker også av erfaring her om du lurer.

 

Skal uansett ha MW3, og kommer sikkert flere titler etter det som krever bedre skjermkort. Men ja, kan like godt vente.

MW3 kommer ikke til å kreve 6950 Crossfire. Spillet lages for å kjøre på konsoller i 60fps, med andre ord er grafikken laget for å være lite belastende.

Endret av arni90
Lenke til kommentar
Hva er det som forhindrer retail-ULTRA fra å kreve 2x 580? Crysis 2 gjør det for akseptabel ytelse i 1920x1080, så hvorfor kan ikke BF3 gjøre det? Det høres nå heller ut som om du ikke har peiling på PC-hardware.
Hva? Jeg kan kjører riktignok på 1650x1200(fordi jeg kjøpte en god ips skjerm istedet for TN-panel med høyere oppløsning), men ikke kom og si at 19xx krever over dobbelt så mye kraft. Det er bullshit.

 

Jeg snakker av erfaring mens enkelte av dere virker som dere snakker på vegne av rykter

 

Det er virkelig ingen prestasjon å slenge inn noen hyper-høyoppløste teksturer for så å få et GTX 580 til å knele (selv om jeg tviler på at Dice gjør dette).
Ser ikke for meg at de gjør det med det første. Om det viser seg at det eneste som ikke ser bra ut med bf3 er lavoppløste textures så kan de selvfølgelig fikse dette med å slippe en hightexture pakke, men det krever vesentlig mengder GPU minne.

 

Vi kan uansett legge denne diskusjonen død frem til 25.10 da det er synsing fra alle sine sider. Jeg vil uansett forbeholde min rett til å si: Hva var det jeg sa? når retail er ute.

 

Å snakke om erfaring når du (eller noen andre her) har prøvd fullversjonen gir ingen mening. Det er nå du som er brennsikker på at dette er et falskt rykte. (selvsagt uten noen former for bevis).

 

Faktum er at det finnes en god sannsynelighet for at det er mulig at grafikken kan være høyere ved retail-utgaven, og dette er noe som kan være verdt å tenke på. I tillegg så kommer optimalisering av drivere etc.. så det kan da så absolutt slå begge veier.

 

Fra 1650x1200 (som jo er en ekstremt merkelig optimal-oppløsning, selv for IPS-paneler) til 1920x1200 så kreves 17 % kraftigere skjermkort.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg faktisk er imponert over ytelsen i spillet med bare et GF GTS 250. Har ikke enda sett inne i options, men det jeg får presentert på skjerm med standard settings ser pent ut og det kjører smooth.

 

 

HÆ?! Jeg har 2 av disse i SLI og hos meg er det ikke spillbart på annet enn alt på low og 800x600. Nyeste drivere.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg faktisk er imponert over ytelsen i spillet med bare et GF GTS 250. Har ikke enda sett inne i options, men det jeg får presentert på skjerm med standard settings ser pent ut og det kjører smooth.

 

 

HÆ?! Jeg har 2 av disse i SLI og hos meg er det ikke spillbart på annet enn alt på low og 800x600. Nyeste drivere.

 

Kansje det er SLI som ikke fungerer hos deg? Jeg har 285.38 beta drivere. Har også ett 8800GT kort jeg kjører physx på(hvis bf3 støtter physx da).

 

Sjekka settings nå, og mesteparten står på medium og oppløsning er 1080p ser det ut til , frameraten er på 45 +/- 5 fps.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg ikke skal bytte ut min trofaste skjermkort?

 

Har følgende oppsett:

 

C2D e8400 @ 3.0GHZ

Asus 4870HD 512MB

4 GB DDR2

 

Spiller med 1650*, og har egentlig ingen ambisjoner om å kjøre alt på high, medium holder. Men i pr. i dag kjører jeg på low med 15-40 FPS.

 

Hvis jeg kjøper ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP 1GB, regner jeg med at CPU-en min vil holde den litt tilbake. Men skal kunne kjøre BF3 på low/medium med god flyt?

 

Du har helt rett i at CPU'en vil holde deg tilbake. Jeg "overså" dette, og ble dypt skuffet da mitt GT 560TI kom på plass. Men, når jeg bytta til I7-2600 ble det en helt ny verden.

Problemet er ikke først og fremst 560, men at CPU, ikke har sjanse til å fore det med nok data.

Lenke til kommentar

What?

 

Bare jeg som får denne meldingen når jeg skal finne server ved hjelp av quick match?

A generic game error was reported, please try again. ( code: 1 )

 

EDIT: Hvis jeg noen ganger klarer å komme forbi den meldingen over, så står den bare og loader på "Matchmaking..."

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...