Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ganske sikker på at det kommer optimaliseringer både i spillet seg selv og grafikk drivere til fullversjonen, som gjør spillet mye bedre.

Når jeg kjører alt på ultra, med 4x aa, hbao, og 1920x1200, så er fpsen kun på 30-40 ute på metro, mao uspillbart. Men grafikken er ikke akkurat noe å hoppe i taket for med de instillingene.

BBC2 og andre spill har bedre grafikk og dobbel FPS.

Så er bare å vente, så ordner det seg nok sikkert.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Nå skrudde jeg av SLI med mine 2 GTX 580, og spillet er IKKE noe særlig spillbart til Onlinespilling med ALT på på ultra i 1920*1080. Han ene her som sa at han fikk 100fps ute mener jeg på enten lyver, eller så har ha skrudd av masse grafikk. Kanskje han spiller med 0 AF og 0 AA?

 

Jeg får iallefall ca 45-50 fps mange plasser ute med bare ett GTX 580 kort. Med 2 stk får jeg akkurat dobbelt med fps. Altså ca 100 fps. Skaleringen er tilnærmet perfekt.

 

6990+6970 yter litt bedre enn 2xGTX580 kort 15% tenker jeg i gjennomsnitt, men 2xgtx 580 referansekort er mye stillere :)

 

 

Lenke til kommentar

Hei

Noen som har tips til hva jeg burde oppgradere i riggen min for å dra BF3 best mulig.

 

HK: Asus Crosshair IV Formula

CPU: AMD Phenom II x6 1055T, OC til 3.5 GHz, har mer rom for overklokking, cpu er MAX 41 grader under BF3 spilling med Noctua NH-D14..

RAM: 8GB Corsair XMS3

GPU: Asus Radeon HD 6950, unlocka shaders til samme som 6970, og en liten OC

PSU: Corsair AX 850

 

 

Tenkt på å kjøpe et skjermkort til, men blir så sabla varmt med CFX.. Kortet er nå på MAX 84 grader. Og med et til blir det jo noe sabla bråk når viftene øker rpm..

Finner heller ikke samme type ASUS 6950 kort i referanse versjon da det ikke selges lenger..

Lenke til kommentar

Guide To Building A Gaming Rig For Battlefield 3:

 

Dette er en guide som faktisk stemmer på mange områder, og ikkje bare synsing.

 

http://vr-zone.com/articles/guide-to-building-a-gaming-rig-for-battlefield-3/13633.html

 

I have a huge sausage and must play smoothly in 1080p high:

Processor: Intel 980X with ASUS Rampage III Extreme

Graphics Card: AMD Radeon 6990 or Nvidia GTX590 or 2x Radeon 6970 or 2x GTX580 :thumbup:

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Guide To Building A Gaming Rig For Battlefield 3:

 

Dette er en guide som faktisk stemmer på mange områder, og ikkje bare synsing.

 

http://vr-zone.com/articles/guide-to-building-a-gaming-rig-for-battlefield-3/13633.html

 

I have a huge sausage and must play smoothly in 1080p high:

Processor: Intel 980X with ASUS Rampage III Extreme

Graphics Card: AMD Radeon 6990 or Nvidia GTX590 or 2x Radeon 6970 or 2x GTX580 :thumbup:

:!: i lul'd

Lenke til kommentar


  • Hvor varmt kan et mobilt skjermkort (mobility radeon 5650) bli før det blir farlig varmt? Overklokking er egentlig nødvendig nå, men med loadtemp på ca. 80 grader er jeg litt usikker :ermm:
  • Det lurer jeg også på. :)
  • Jeg sitter med et mobility radeon hd5850 som kjører spillet helt smooth, men tastaturet blir så varmt på venstre side at det svir på fingertuppene! :O
  • Spiller så lenge den holder uansett... :whistle::w00t:

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som opplever noen ganger at de andre spillerne "låser' seg? De beveger ikke på seg, men etter sånn 3 sekunder er de flyttet på seg. De beveger seg når de hos meg låser seg, hvis dere skjønner.

 

Hva er problemet? Servere som lagger eller? Det vises jo ikke ping noen sted?

Lenke til kommentar

Cpu: Phenom II [email protected]

Gpu: 2xhd6950 @ 6970 clocks.

 

 

Yter mellom 30-40% på hvert kort, cpu ligger på 70-90% .

 

30-100fps , sjelden under 40 ute på operation metro. Litt bedre med de nye 11.10 driverene.

 

1280x720 Ultra.

 

BF3 spiser CPU til frokost:P

 

Kan forøvrig nevne at jeg nesten ikke merker mye forskjell på ULTRA og LOW,

og jeg som er detaljfrik:P

 

 

Det holder i massevis med 1 hd6950 per dags dato hvis du har noenlunde samme cpu,

det er erfaringen sålangt.

 

Fikk ca 10% bedre ytelse ved tvinge høy prioritet på alle cpu cores, mulig det var tilfeldig.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som opplever noen ganger at de andre spillerne "låser' seg? De beveger ikke på seg, men etter sånn 3 sekunder er de flyttet på seg. De beveger seg når de hos meg låser seg, hvis dere skjønner.

 

Hva er problemet? Servere som lagger eller? Det vises jo ikke ping noen sted?

Leste det samme på et annet forum, om du har installert spillet på SSD kan du prøve å kjøre det fra HDD.

Cpu: Phenom II [email protected]

Gpu: 2xhd6950 @ 6970 clocks.

 

 

Yter mellom 30-40% på hvert kort, cpu ligger på 70-90% .

 

30-100fps , sjelden under 40 ute på operation metro. Litt bedre med de nye 11.10 driverene.

 

1280x720 Ultra.

 

BF3 spiser CPU til frokost:P

 

Kan forøvrig nevne at jeg nesten ikke merker mye forskjell på ULTRA og LOW,

og jeg som er detaljfrik:P

 

 

Det holder i massevis med 1 hd6950 per dags dato hvis du har noenlunde samme cpu,

det er erfaringen sålangt.

 

Fikk ca 10% bedre ytelse ved tvinge høy prioritet på alle cpu cores, mulig det var tilfeldig.

Du har en Phenom II, med 2x 6950, som er en solid flaskehals på 1920x1080. Og du kjører 1280x720.

 

Maximum bottleneck

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hei

Noen som har tips til hva jeg burde oppgradere i riggen min for å dra BF3 best mulig.

 

HK: Asus Crosshair IV Formula

CPU: AMD Phenom II x6 1055T, OC til 3.5 GHz, har mer rom for overklokking, cpu er MAX 41 grader under BF3 spilling med Noctua NH-D14..

RAM: 8GB Corsair XMS3

GPU: Asus Radeon HD 6950, unlocka shaders til samme som 6970, og en liten OC

PSU: Corsair AX 850

 

 

Tenkt på å kjøpe et skjermkort til, men blir så sabla varmt med CFX.. Kortet er nå på MAX 84 grader. Og med et til blir det jo noe sabla bråk når viftene øker rpm..

Finner heller ikke samme type ASUS 6950 kort i referanse versjon da det ikke selges lenger..

 

Noen som har noen tips?

 

Vil 1055T overklokket mest mulig, være flaskehals hvis jeg kjøper et 6950 skjermkort til?

Lenke til kommentar

Hei

Noen som har tips til hva jeg burde oppgradere i riggen min for å dra BF3 best mulig.

 

HK: Asus Crosshair IV Formula

CPU: AMD Phenom II x6 1055T, OC til 3.5 GHz, har mer rom for overklokking, cpu er MAX 41 grader under BF3 spilling med Noctua NH-D14..

RAM: 8GB Corsair XMS3

GPU: Asus Radeon HD 6950, unlocka shaders til samme som 6970, og en liten OC

PSU: Corsair AX 850

 

 

Tenkt på å kjøpe et skjermkort til, men blir så sabla varmt med CFX.. Kortet er nå på MAX 84 grader. Og med et til blir det jo noe sabla bråk når viftene øker rpm..

Finner heller ikke samme type ASUS 6950 kort i referanse versjon da det ikke selges lenger..

 

Noen som har noen tips?

 

Vil 1055T overklokket mest mulig, være flaskehals hvis jeg kjøper et 6950 skjermkort til?

i5-2500k og nytt 6950.

1055T vil være en fin flaskehals for 2x 6950. Kjør BF3 nå med GPU-Z i bakgrunnen og overvåk GPU usage. Sjekk average etterpå.

Lenke til kommentar

Hei

Noen som har tips til hva jeg burde oppgradere i riggen min for å dra BF3 best mulig.

 

HK: Asus Crosshair IV Formula

CPU: AMD Phenom II x6 1055T, OC til 3.5 GHz, har mer rom for overklokking, cpu er MAX 41 grader under BF3 spilling med Noctua NH-D14..

RAM: 8GB Corsair XMS3

GPU: Asus Radeon HD 6950, unlocka shaders til samme som 6970, og en liten OC

PSU: Corsair AX 850

 

 

Tenkt på å kjøpe et skjermkort til, men blir så sabla varmt med CFX.. Kortet er nå på MAX 84 grader. Og med et til blir det jo noe sabla bråk når viftene øker rpm..

Finner heller ikke samme type ASUS 6950 kort i referanse versjon da det ikke selges lenger..

 

Noen som har noen tips?

 

Vil 1055T overklokket mest mulig, være flaskehals hvis jeg kjøper et 6950 skjermkort til?

i5-2500k og nytt 6950.

1055T vil være en fin flaskehals for 2x 6950. Kjør BF3 nå med GPU-Z i bakgrunnen og overvåk GPU usage. Sjekk average etterpå.

 

Akkurat nå med et skjermkort, så ligger GPU load i 100 eller 99 hele tiden..

 

Men sikker på at 1055T vil være en stor flaskehals, har ikke veldig lyst å kjøpe nytt HK og CPU..

Lenke til kommentar

 

Hei

Noen som har tips til hva jeg burde oppgradere i riggen min for å dra BF3 best mulig.

 

HK: Asus Crosshair IV Formula

CPU: AMD Phenom II x6 1055T, OC til 3.5 GHz, har mer rom for overklokking, cpu er MAX 41 grader under BF3 spilling med Noctua NH-D14..

RAM: 8GB Corsair XMS3

GPU: Asus Radeon HD 6950, unlocka shaders til samme som 6970, og en liten OC

PSU: Corsair AX 850

 

 

Tenkt på å kjøpe et skjermkort til, men blir så sabla varmt med CFX.. Kortet er nå på MAX 84 grader. Og med et til blir det jo noe sabla bråk når viftene øker rpm..

Finner heller ikke samme type ASUS 6950 kort i referanse versjon da det ikke selges lenger..

 

Noen som har noen tips?

 

Vil 1055T overklokket mest mulig, være flaskehals hvis jeg kjøper et 6950 skjermkort til?

i5-2500k og nytt 6950.

1055T vil være en fin flaskehals for 2x 6950. Kjør BF3 nå med GPU-Z i bakgrunnen og overvåk GPU usage. Sjekk average etterpå.

 

 

Akkurat nå med et skjermkort, så ligger GPU load i 100 eller 99 hele tiden..

 

Men sikker på at 1055T vil være en stor flaskehals, har ikke veldig lyst å kjøpe nytt HK og CPU..

Se etter hvor mye CPU-load ligger på gjennomsnittlig med Task Manager da, om noen av kjernene er ofte over 70% vil du se en flaskehals, hvor stor er vanskelig å si. Regn med 70-80% GPU usage på begge kortene om du kjører 1920x1080 avhengig av overklokken.

 

EDIT:

Dette er hva jeg tipper sånn ca du vil se.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...