Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har tips til hva jeg burde oppgradere i riggen min for å dra BF3 best mulig.

 

HK: Asus Crosshair IV Formula

CPU: AMD Phenom II x6 1055T, OC til 3.5 GHz, har mer rom for overklokking, cpu er MAX 41 grader under BF3 spilling med Noctua NH-D14..

RAM: 8GB Corsair XMS3

GPU: Asus Radeon HD 6950, unlocka shaders til samme som 6970, og en liten OC

PSU: Corsair AX 850

 

 

Tenkt på å kjøpe et skjermkort til, men blir så sabla varmt med CFX.. Kortet er nå på MAX 84 grader. Og med et til blir det jo noe sabla bråk når viftene øker rpm..

Finner heller ikke samme type ASUS 6950 kort i referanse versjon da det ikke selges lenger..

 

Noen som har noen tips?

 

Vil 1055T overklokket mest mulig, være flaskehals hvis jeg kjøper et 6950 skjermkort til?

i5-2500k og nytt 6950.

1055T vil være en fin flaskehals for 2x 6950. Kjør BF3 nå med GPU-Z i bakgrunnen og overvåk GPU usage. Sjekk average etterpå.

 

Akkurat nå med et skjermkort, så ligger GPU load i 100 eller 99 hele tiden..

 

Men sikker på at 1055T vil være en stor flaskehals, har ikke veldig lyst å kjøpe nytt HK og CPU..

 

Vent til 8-kjerners prosessorene til AMD kommer, så slipper du å betale en formue for nytt HK men får samme ytelse som 2600k.

 

http://lenzfire.com/2011/09/amd-bulldozer-fx-processors-benchmark-results-vs-core-i7-2600k-70406/6/

Endret av RoXx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vent til 8-kjerners prosessorene til AMD kommer, så slipper du å betale en formue for nytt HK men får samme ytelse som 2600k.

Du er sikker på at FX 8120/8150 vil yte betydelig bedre enn Phenom II X6? Jada, små sjanser for noe annet, men jeg er likevel mistenkelig når det har vært så mange forsinkelser.

 

sant nok, men de har sendt ut oem-eksemplarer til testing, release er vel om 10 dager + .

 

Hvor mye økning clock per clock vs x6 er vanskelig å vite.

 

Men den vil gjøre det bra i bf3 som har effektiv multitråd-støtte , andre og eldre spill vil 2600k utvilsomt være hakket vassere eller tilnærmet lik.

 

Men siden akkurat i dette tilfellet har vedkommede crosshair iv formula som støtter de nye cpu`ene og den er forespeilet samme pris som 2600k +- . Da vil det være definitivt det beste valget:)

Endret av RoXx
Lenke til kommentar

sant nok, men de har sendt ut oem-eksemplarer til testing, release er vel om 10 dager + .

Kilde på dette?

Det eneste jeg vet er kjent er release i oktober.

Hvor mye økning clock per clock vs x6 er vanskelig å vite.

 

Men den vil gjøre det bra i bf3 som har effektiv multitråd-støtte , andre og eldre spill vil 2600k utvilsomt være hakket vassere eller tilnærmet lik.

Helt umulig å si noe som helst forsnuftig om ytelsen.

Men siden akkurat i dette tilfellet har vedkommede crosshair iv formula som støtter de nye cpu`ene og den er forespeilet samme pris som 2600k +- . Da vil det være definitivt det beste valget:)

Å vente og se kan være lurt ja, men om BD kommer i butikkene før BF3 er ikke sikkert å vite.

Lenke til kommentar

sant nok, men de har sendt ut oem-eksemplarer til testing, release er vel om 10 dager + .

Kilde på dette?

Det eneste jeg vet er kjent er release i oktober.

Hvor mye økning clock per clock vs x6 er vanskelig å vite.

 

Men den vil gjøre det bra i bf3 som har effektiv multitråd-støtte , andre og eldre spill vil 2600k utvilsomt være hakket vassere eller tilnærmet lik.

Helt umulig å si noe som helst forsnuftig om ytelsen.

Men siden akkurat i dette tilfellet har vedkommede crosshair iv formula som støtter de nye cpu`ene og den er forespeilet samme pris som 2600k +- . Da vil det være definitivt det beste

valget:)

Å vente og se kan være lurt ja, men om BD kommer i butikkene før BF3 er ikke sikkert å vite.

 

http://www.amd.com/us/aboutamd/newsroom/

 

http://lenzfire.com/2011/09/amd-bulldozer-official-price-and-release-date-46209/

 

12-13okt i butikker

 

245$ for 8150.

 

Norske priser vites ikke, men vil tro den vil legge seg litt under 2600k som koster rundt 2500kr.

 

Har man hovedkort som støtter prosessoren er det iallefall galskap å kjøpe intel platform + cpu, hvis man ikke har voldsom overflod av penger som man vil bli kvitt.

Lenke til kommentar

Testa forskjellige settings, bare sånn fort og gæli :p

Ingen merkbar fps mellom Ultra & High såklart. Edit: glemte fps - mellom 30-55 avhenging av scenario.

Ned til medium, fikk jeg en boost å lå sjeldent under 50. Sjekket med Fraps alt sammen.

I5-2005K, 4 GB ram, 1 stk GTX 570 @ 1920*1080. Fullt spillbart :D (er ikke så pirkete på sånt uansett jeg, bare morro å teste innimellom).

Endret av Kenichi-san
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.amd.com/us/aboutamd/newsroom/

 

http://lenzfire.com/2011/09/amd-bulldozer-official-price-and-release-date-46209/

 

12-13okt i butikker

 

245$ for 8150.

 

Norske priser vites ikke, men vil tro den vil legge seg litt under 2600k som koster rundt 2500kr.

 

Har man hovedkort som støtter prosessoren er det iallefall galskap å kjøpe intel platform + cpu, hvis man ikke har voldsom overflod av penger som man vil bli kvitt.

På AMD-siden er det eneste jeg finner om AMD Fx-prosessorer verdensrekorden i klokkefrekvens.

Lenzfire-artikkelen har ingen kilde, altså er den bull.

Prisleggingen er også basert på rykter. 245$ betyr ca 2000 kr.

 

Ikke dumt å vente og se, men jeg forholder meg fortsatt skeptisk til om det er vits i å kjøpe AMD FX-prosessorer eller i det hele tatt vente på dem. Skal man kjøpe noe nå kjøper man i5-2500k og et passende P67/Z68.

 

Forresten:

AMD FX 8100-serien er en åttekjerner i markedsføring, men i praksis er det mer en firekjerner som kan kjøre åtte tråder samtidig. Det er mer åttekjerner enn en i7-2600k, men ikke i nærheten av det samme som å ha 2x firekjernere.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Til dere som spiller på laptop og bekymrer dere for temperaturer, investér i en slik: Zalman ZM-NC2000. Denne betaler seg selv med en gang, siden laptopens ytelse og levetid vil øke, mens temperaturen minker. Jeg bruker min stort sett hele tiden, og kan ikke lengre huske sist laptopen min var varm. Som en bonus får man også litt vinkel på tastaturet.

 

Det er selvsagt flere kjølere på markedet, men det er den jeg har og den jeg kan anbefale.

Lenke til kommentar

Scenarioet hos meg med FPS er alt fra 42 til 110 om jeg er ute eller inne :)

Men snittet er vel rundt 60 fps med fraps på

Jeg skal være fornøyd siden jeg har kun et GTX 580 :p

 

Høres bra ut! Har ett GTX 580 under bestilling :) Bør vel merke overgangen fra mitt 560TI SOC kort.

Lenke til kommentar

Synes det blir litt for dumt å snakke om flaskehalser egentlig. Iallefall når man ikkje har skikkelig grunnlag fo å si om det ene eller andre faktisk ER noe merkbar flaskehals. Uansett med BF3, så er skjermkort flaskehals PUNKTUM.

 

Dette kan jeg med sikkerhet si, da jeg bar testet single gtx 580, sli 580, og 3-way crossfire med 6990+6970. Jo flere gpuer, desto bedre fps. Skaleringen virker å være svært høy! Fra single 580 til SLI 580 får jeg tilnærmet dobbel så høy fps med alt på ultra og 1920*1080. 4xMSAA etc...

 

 

Lenke til kommentar

Til dere som spiller på laptop og bekymrer dere for temperaturer, investér i en slik: Zalman ZM-NC2000. Denne betaler seg selv med en gang, siden laptopens ytelse og levetid vil øke, mens temperaturen minker. Jeg bruker min stort sett hele tiden, og kan ikke lengre huske sist laptopen min var varm. Som en bonus får man også litt vinkel på tastaturet.

 

Det er selvsagt flere kjølere på markedet, men det er den jeg har og den jeg kan anbefale.

 

Jeg har en lignende sak fra Clas Ohlson. Fungerer greit, og den hjelper litt. Med BF2 blir ikke maskinen spesielt varm, med BFBC2 og BF3 er det noe helt annet....

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg er nødt til å gjøre noe med oppsettet mitt.

Windows sier ifra enkelte ganger at det er lite minne. I tillegg bråker CPU-vifta såpass at den må være i strid med både arbeidsmiljøloven og Geneve-konvensjonen.

 

Med et budsjett på ca. 3000 - hva hadde dere brukt de pengene på? Redusert støy har høy pri.

 

Mitt nåværende oppsett:

Gigabyte GA-770TA-UD3

AMD Phenom II X4 955 @3.2GHz

4GB RAM

AMD 6970 2GB

Lenke til kommentar

Scenarioet hos meg med FPS er alt fra 42 til 110 om jeg er ute eller inne :)

Men snittet er vel rundt 60 fps med fraps på

Jeg skal være fornøyd siden jeg har kun et GTX 580 :p

 

Morn , lurer på om det holder med et slikt kort for meg , jeg spiller i 1920X1200 , vil gjerne ha på full grafikk og litt antialiansing :) , alle råd er velkomne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...