Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har dette skjermkortet: Radeon 5850 kortet, tviler på at det holder såpass bra til bf3, så har tenkt på å invistere i et nytt skjermkort

Har dette hovedkortet: ASUS M4A79XTD EVO 790X AM3 ATX

 

Noen anbefalinger?

Hvis du klarer å finne ett 5850 kort til en billig penge kan du kjøre CF, da utkonkurerer du GTX 570 (Anandtech) og faktisk 580 også, hvis du får det til å kjøre riktig (Anandtech).

 

Dog, problemer som kan oppstå ved SLI/CF er kjipe og du kan ende opp med at det ene kortet ikke alltid "brukes" rett å slett. Isåfall ville jeg tittet på overnevnte 570/580 avhenging av pris (eller tilsvarende AMD såklart).

 

Å vente på ett nytt skjermkort er bortkastet tid mener nå jeg, siden det kommer nye kort hele tiden og prisene endres. Når 7xxx serien kommer neste vår kan man banne på at det blir annonsert nye kort igjen som kommer i Mai-August.

Lenke til kommentar

hvis jeg går for ett Radeon 6970, da vil det kjøre bf3 på ultra uten noe problem?

 

Da skal du nok være ganske sikker ja. Hvis ikke resten av det du har er totalt utdatert.

 

Jeg kjører på ultra med 2x5830 i CF. Noen småfeil men det virker som driver og BETA problematikk.

6970 vil være litt bedre selv ved fungerende CF.

 

BF3 er såpass nytt og krevende at drivere ikke enda er finpusset.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har følgende specs og lurer på om de kan funke på BF3, eventuelt beta:

 

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 Ghz/1066mhz

8 gb RAM

9800 GTX+ skjermkort

 

 

Ser for meg at skjermkortet kan være litt for dårlig. Jeg kjører BF2 på High borsett fra skygger, som jeg har satt på low.

Noen som kan anbefale ett kort som ikke er alt for dyrt med god kjøling, trenger god kjøling fordi jeg har lite kabinett med dårlig plass til vifter. Medium settings på BF3 er tilstrekkelig.

Er det forresten noen som vet om det blir mulig å bruke joystick i BF3? Jeg har ikke fått den til å funke i BF2.

Lenke til kommentar

Den PCen vil nok slite å kjøre noe annet enn low. Ikke forvent noe spesielt god framerate. (hvis du synes du må skru ned grafikken på skygger i BF2 med de spesifikasjonene der så har du antageligvis noen enorme krav til skyhøy FPS)

 

BF3 vil nok kreve over 10 ganger så mye som BF2.

 

 

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

6800 Ultra dro BF2 sånn nogenlunde bra. Men for alt på maks så var SLI tingen.

 

Så kom 8800GTX og var hakket bedre enn 6800Ultra SLI, og nå snakket vi meget god FPS og max grafikk såklart.

 

9800GTX er da igjen enda bedre (men ikke alt for mye, da det strengt talt kunn er en 8800GTX-kjerne på steroider). BC2 går vel såvidt på max. Dog forvent meget lav FPS til tider. Fyrer du på med GTX 280 som er nesten dobbelt så kraftig så begynner det å gli rimelig bra. Deretter kom GTX 480, og den drar BC2 på max med svært høy FPS, og uten noe problem i alle situasjoner.

 

For BF3 så går vel GTX 480 sånn høvelig greit, men sikkert ganske lav FPS til tider. Med to GTX 480, eller den to forbedrede GTX 580 så vil nok sikkert spillet flyte godt igjen.

 

 

Lenke til kommentar

Hallois, interwebsere!

 

Satt i hele går og spilte battlefield 3. Dvs. fra fire-tiden til seks på morgenen. Har ikke noe super maskin, men sitter med rimelig oppdatert hardware. Har et GTX 570, stilte alt på ultra og spillet fløyt som en drøm. Dette spillet ser bra ut om en spiller på ultra, high og sikkert medium og low også. Tror ikke folk trenger å uroe seg for mye hvis en har en noe lunde grei pc. Spillet er så himla gøy uansett.

Lenke til kommentar

Hallo :)

 

I morgen kommer delene til min første gaming PC, samme dag som det blir "åpen beta".

 

Prosessor - Intel i5 2500K

Skjermkort - ASUS GTX 560Ti SLI

Minne - Corsair Vengeance 8GB

SSD - Intel 320 120GB

HDD - WD Caviar Green 2TB

+++ (resten står "om meg" på profilen min)

 

Håper å kunne spille på High, eller bedre :) Tror dere dette vil funke? Blir uansett mega stor forandring fra min "skole pc" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...