Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Den vil kjøre det på high/ og noen innstillinger på Ultra ville jeg tro :)

Happy gaming!

 

Jeg har aldri hatt en skikkelig god pc, men klarte å fyre opp en pc i april 2011 som sikler etter BF3 beta!

 

Folk kjører jo spillet på ultra med et gtx 580, så to gtx 560 ti sli vil uten tvil greie max grafikk...

De fleste skjermkort kan kjøre ultra, men ikkje alle gjør det like bra. Selv liker jeg å ha minimum 100 fps, og dette går akkurat med 6970 trifire med Ultra. Har dog ikkje testet mine gtx580 enda, men ATI funker det også tydeligvis.

 

 

 

 

Ser ut til at jeg hadde rett, trenger bare ETT GTX580 for å kjøre ultra har jo rundt 100 FPS. Og om ultra vil være litt bedre i fullversjonen vil den nok lett takle det også :)

 

Har du 100 fps ute også? I store områder?

Det har jeg :) Ser ut til jeg trenger bedre kjøling for CPU'n da den blir litt for varm.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i5 2500k 3.4ghz

8GB ram

6870 1GB

 

Kjører på ultra uten store problemer, men må skaffe meg en større/bedre kjøler til CPUen, oppe i 60<grader.

skal også kjøpe ett til skjermkort,(=crossfire) slik at jeg får mer enn 30-50fps (i kamp med mye aktivitet...)

 

Det største problemet nå, er at jeg detter ned i usynlige feller og sliter med å komme opp igjen igjen uten å ta selvmord. :D

Lenke til kommentar

 

A fan asked Matros whether a single Nvidia GeForce GTX 580 1.5GB would be enough to run Battlefield 3 at "ULTRA SETTING". To this Matros replied, if you are aiming to run Battlefield 3 at ULTRA SETTING, then you will need "TWO" GeForce GTX 580s in SLI configuration."

 

Link

Enda en link

Samt en comment:

"As for now, the performance barely fits the quality: Geforce GTX 570 and HD 6970 users "enjoy" the game with ~30 Fps in Full-HD (1.920 x 1.080) "???The 570 is going to run Ultra at 30fps?"

No. As of right now, in the current beta, what people are playing, which is essentially settings on "High" at max, GTX570 users get on average (in their tests) 30fps. On the Ultra settings? Good luck.

Nja spillet vil ikke forandre seg mye grafisk til release. De har ikke tid til å forandre så mye på teksturkvaliteter, polygonnivå og andre grafiske elementer til release. Det som blir forandret er nok små enkle detaljer og slikt kanskje.

Skal ikke si det for sikkert, ifølge overnevnte intervju sier DICE (DICE community Manager Daniel Matros) at spillet ikke blir kjørende på Ultra med kun ett kort, selv om du har det sterkeste. SLI/CF er must. Jeg går utifra at "kravet" DICE mener her er: Ultra + x antall frames. Ett 6990 eller 590 klarer sikkert å spille på Ultra men hva blir frames'n tro? :)

Lenke til kommentar

De måtte utsatt spillet et par mnd om dem skulle gjort store grafiske forandringer i spillet generelt om du har på høy eller ultra. Blir for mye jobb å forandre slikt, så slik spillet ser ut nå vil det også se ut i fulle spillet - med unntak av små kosmetiske ting og slikt som er fixa.

Men disse "små kosmestiske tingene" kan jo kreve akkurat det lille ekstra som gjør at folk sliter uten SLI/CF. Ultra i beta er som nevnt ikke Ultra i retail versjonen. Ja, det er mulig spillet ikke ser så mye annerledes ut med Ultra i retail, men hw kravet står der fortsatt.

Lenke til kommentar

De måtte utsatt spillet et par mnd om dem skulle gjort store grafiske forandringer i spillet generelt om du har på høy eller ultra. Blir for mye jobb å forandre slikt, så slik spillet ser ut nå vil det også se ut i fulle spillet - med unntak av små kosmetiske ting og slikt som er fixa.

Men disse "små kosmestiske tingene" kan jo kreve akkurat det lille ekstra som gjør at folk sliter uten SLI/CF. Ultra i beta er som nevnt ikke Ultra i retail versjonen. Ja, det er mulig spillet ikke ser så mye annerledes ut med Ultra i retail, men hw kravet står der fortsatt.

 

Hvis jeg ikk etar feil så var det en dice-post som sa at de hadde lavere kvalitete og høyere komprimering på textures i betaen enn i spillet (bla.a. for å spare plass)

 

Virker som om Ultra-instillingene i betaen heller ikke "gjør" så mye selv om du får lov å slå de på, siden jeg ikke ser noen forskjell og har stort sett samme fps på high og ultra.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikk etar feil så var det en dice-post som sa at de hadde lavere kvalitete og høyere komprimering på textures i betaen enn i spillet (bla.a. for å spare plass)

 

Virker som om Ultra-instillingene i betaen heller ikke "gjør" så mye selv om du får lov å slå de på, siden jeg ikke ser noen forskjell og har stort sett samme fps på high og ultra.

Ja, det kan ok stemme det, og det stemmer at Ultra er mulig å velge i beta, men det er teknisk sett bare High.
Lenke til kommentar

De måtte utsatt spillet et par mnd om dem skulle gjort store grafiske forandringer i spillet generelt om du har på høy eller ultra. Blir for mye jobb å forandre slikt, så slik spillet ser ut nå vil det også se ut i fulle spillet - med unntak av små kosmetiske ting og slikt som er fixa.

Det du snakker om er små grafikse ting som legges inn, uten at jeg tror de gjør særlige forandringer på det i denne fasen av spillutviklingen. Spørsmålet er vel om de med vilje har deaktivert høyeste grafikknivå.

I BF3 er grafikken såpass viktig (den er jo hypet opp ganske høyt) og lukter at dette er noe de har gjort med vilje. (og noe vi har sett i andre spill før)

De har rett og slett deaktivert det høyeste grafikknivået for at du må kjøpe spillet for å virkelig ønsker å nyte det grafiske. Blandt annet. (eller at de er redd for at det er visse grafiske ting på max som trenger en oppussing/småjustering) I tillegg så er det jo greit å ha det slik i Betaen for at folk med lavere specs på PCen også skal bli litt mer oppmuntret til å kjøpe spillet om de føler at de kjører "ALT PÅ ULTRA!" osv..

 

Dette er nå hva jeg tror i hvertfall. :) De kunne nok sikkert ha lagt ved et høyere grafikknivå om de absolutt ville.

 

 

 

 

MEN, hvor får man lastet ned den åpne Beta'en? Garantert sagt før, men ser det bare ikke ved første øyekast.

 

Edit: nevermind.

 

 

 

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå kjører min bærbare datamaskin spillet på 35-50+ fps på low ( :( ) Kan jeg regne med at fps faller mye i retail?

 

Hørte jo at det går rykter om at normal i beta er som low i retail. Om dette er sant vil det bli tyngre å drive for min pc. Overklokket skjermkortet litt og stilte litt ned oppløsning da fikk jeg 40-60+ men kortet ble egentlig litt for varmt, så blir sikkert uaktuelt i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...