Gå til innhold

– Battlefield 3 selger PC-deler for milliarder (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bygget ny Spill-PC rett før betaen av BF3 kom på PC. Spec - se i signaturen min. Det ene gtx580 kortet hadde jeg dog fra før, kjøpte et til. Ellers nytt hovedkort, CPU, SSD, kjøling osv... Beholdt tastatur, mus og skjerm. Veldig glad i Dell-skjermen når jeg driver med foto og video, og har også en annen dedikert PC til dette. Men vurderer å kjøpe en spillskjerm med noe mindre oppløsning - 1920x1080. Da slipper jeg switche skjermen mellom de to PC'ene, samt at det blir lettere for maskina å dra grafikken rundt i noe lavere oppløsning på spill PC'n.

 

Noen som vet om en bra spillskjerm - 27 tommer?

 

Vel, BF3 fikk meg til å mekke ny PC i hvert fall.

Lenke til kommentar

Kjønner ikke hvorfor de oppgradere nå? Spillet er jo ikke storkraven på maskin kraft. Ikke alpha og betaen i det minste.

Å nei?

 

 

bf3LOAD.png

 

Dette er med max instillinger i spillet i 1920*1080.

 

6990+6970 + 980x @ 4.2ghz.

 

Skal man ha stabil nok fps til online og 64 spillere, så må man nok ha litt mere enn Amd dualcore og et budgetline skjermkort :)

 

 

Lenke til kommentar

Kjønner ikke hvorfor de oppgradere nå? Spillet er jo ikke storkraven på maskin kraft. Ikke alpha og betaen i det minste.

Å nei?

 

 

bf3LOAD.png

 

Dette er med max instillinger i spillet i 1920*1080.

 

6990+6970 + 980x @ 4.2ghz.

 

Skal man ha stabil nok fps til online og 64 spillere, så må man nok ha litt mere enn Amd dualcore og et budgetline skjermkort :)

 

du vet at HT ofte gir lavere fps :p gjør det i en god del spill hos meg, så har det altid av. 4 ekte kjerner holder jo uannsett :)

Lenke til kommentar

Sorry, men lyden ifra type Realtek komponenter som er lompa inn i et hovedkort, og et helt enkelt Soundblaster kort f.eks, er ganske annerledes. Soundblasterkort har f.eks dedikerte prosessorer til behandling av komprimerte digitale lydfiler, og gjenoppretter mye av det lydbildet som forsvinner i komprimering, samt at det har en del effekter som gjør lyden mye grommere, som f.eks Crystallizer.

 

De fleste vanlige brukere vil nok aldri merke noen forskjell, men for entusiaster, folk som hører musikk på PC'en og gamere, så mener jeg det er verdt å putte ~500kr i et dedikert lydkort.

Jeg er en såkalt "entusiast", og jeg kan fortelle at den såkalte "x-fi crystalizeren" ikke gjør noe annet enn å booste bass og diskant, og legge på ekstra kunstige frekvenser. Det gjør den på all lyd, grunnet at dekoding av feks. mp3 skjer i software, dermed så vet ikke crystalizeren hva som er komprimert og hva som ikke er komprimert. Resultatet er en sterk forringelse av original-lyden.

 

Behovet for dedikert lydprosessering i nyere spill er uansett ikke-eksisterende, siden lyden uansett prosesseres i software. Og for å kjøre creative EAX på gamle spill i Vista/W7 trenger du creative alchemy. Så mitt råd er styre unna creative, og hvis du liker lyden til crystalizeren kan du lett oppnå tilsvarende/bedre resultater ved å justere opp bass og diskant i en equalizer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg er en såkalt "entusiast", og jeg kan fortelle at den såkalte "x-fi crystalizeren" ikke gjør noe annet enn å booste bass og diskant, og legge på ekstra kunstige frekvenser. Det gjør den på all lyd, grunnet at dekoding av feks. mp3 skjer i software, dermed så vet ikke crystalizeren hva som er komprimert og hva som ikke er komprimert. Resultatet er en sterk forringelse av original-lyden.

 

Det spørs hva originallyden er. Jo tyngre komprimert filen er, jo bedre blir resultatet med Crystalizer.

Lenke til kommentar

Nei det vil den neppe, man kan ikke gjøre gull av gråstein. Crystalizeren gjenskaper ikke lyden som forsvinner ved komprimering (som creative påstår), det eneste den gjør er det jeg beskrev i innlegget ovenfor. Og den gjør det med all lyd, ikke bare komprimerte filer. Så hvis jeg spiller av en ukomprimert flac-fil på 24bit/192khz, så vil også den bli "forbedret" på samme måte.

Lenke til kommentar

Bygget ny Spill-PC rett før betaen av BF3 kom på PC. Spec - se i signaturen min. Det ene gtx580 kortet hadde jeg dog fra før, kjøpte et til. Ellers nytt hovedkort, CPU, SSD, kjøling osv... Beholdt tastatur, mus og skjerm. Veldig glad i Dell-skjermen når jeg driver med foto og video, og har også en annen dedikert PC til dette. Men vurderer å kjøpe en spillskjerm med noe mindre oppløsning - 1920x1080. Da slipper jeg switche skjermen mellom de to PC'ene, samt at det blir lettere for maskina å dra grafikken rundt i noe lavere oppløsning på spill PC'n.

 

Noen som vet om en bra spillskjerm - 27 tommer?

 

Vel, BF3 fikk meg til å mekke ny PC i hvert fall.

 

om du skal ned till 1080p og ha en 27" burde du satse på en 120hz skjerm. har hatt 120hz i 6 måneder nå og kommer aldrig klare å gå tilbake till 60hz.

 

ett spørsmål: har tenkt på dell ultrasharp u2711.

ser du stor forskjell på 1080p og 1440p???

Lenke til kommentar

kjøpte en 27" samsung syncmaster 950a :hmm: whatever med samsung smart tv hub, tv tuner og 3D til sønnen på 9år funker greit den ser litt kul ut med alle hdmi i foten (samme look som min ex c9000 samsung tv)tok å heiv på 2 stk av samsungs ultra lette 3700 briller for mere komfort i samme slengen

Lenke til kommentar

Bygget ny Spill-PC rett før betaen av BF3 kom på PC. Spec - se i signaturen min. Det ene gtx580 kortet hadde jeg dog fra før, kjøpte et til. Ellers nytt hovedkort, CPU, SSD, kjøling osv... Beholdt tastatur, mus og skjerm. Veldig glad i Dell-skjermen når jeg driver med foto og video, og har også en annen dedikert PC til dette. Men vurderer å kjøpe en spillskjerm med noe mindre oppløsning - 1920x1080. Da slipper jeg switche skjermen mellom de to PC'ene, samt at det blir lettere for maskina å dra grafikken rundt i noe lavere oppløsning på spill PC'n.

 

Noen som vet om en bra spillskjerm - 27 tommer?

 

Vel, BF3 fikk meg til å mekke ny PC i hvert fall.

 

om du skal ned till 1080p og ha en 27" burde du satse på en 120hz skjerm. har hatt 120hz i 6 måneder nå og kommer aldrig klare å gå tilbake till 60hz.

 

ett spørsmål: har tenkt på dell ultrasharp u2711.

ser du stor forskjell på 1080p og 1440p???

 

Jeg synes Dell'n er veldig bra til det aller meste, kjøpte den med tanke på foto mest. Men det er tungt å dra rundt så mange flere piksler i spill. Og i og med at jeg trenger en skjerm til, så går jeg alstå ned til 1920x1080 i neste løsning. Dell'n er jo native 2560x1440, og setter jeg skjermkortet til 1920x1080 ut, så skalerer skjermen det opp og fyller panelet. Men det blir litt blurry på den måten når den ikke får sin native oppløsning. Jeg ville ikke valgt Dell'n med hvis man primært tenker spill i hvert fall.

 

Ja, jeg skal ha en 120hz skjerm. Asus kommer med en ny ganske straks nå. Opprinnelig skulle den komme i oktober, men ikke funnet den noe sted i norske butikker ennå, og har også lest et sted at den er litt forsinket til november. Vet ikke om det stemmer.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Hehe, oppgraderte pga BF3 jeg også. Har satt inni en hel haug med ram(selv om det ikke utgjør så mye). Ny kjøler har det også blitt da min Noctua kjøler var skikkelig "ille". Skjermkort er også på vei, men tar litt lengre tid da det er innom Afghanistan en tur :).

 

Så nå håper jeg å kjøre på ganske høye innstillinger etterhvert :)

Lenke til kommentar

Bygget ny Spill-PC rett før betaen av BF3 kom på PC. Spec - se i signaturen min. Det ene gtx580 kortet hadde jeg dog fra før, kjøpte et til. Ellers nytt hovedkort, CPU, SSD, kjøling osv... Beholdt tastatur, mus og skjerm. Veldig glad i Dell-skjermen når jeg driver med foto og video, og har også en annen dedikert PC til dette. Men vurderer å kjøpe en spillskjerm med noe mindre oppløsning - 1920x1080. Da slipper jeg switche skjermen mellom de to PC'ene, samt at det blir lettere for maskina å dra grafikken rundt i noe lavere oppløsning på spill PC'n.

 

Noen som vet om en bra spillskjerm - 27 tommer?

 

Vel, BF3 fikk meg til å mekke ny PC i hvert fall.

 

om du skal ned till 1080p og ha en 27" burde du satse på en 120hz skjerm. har hatt 120hz i 6 måneder nå og kommer aldrig klare å gå tilbake till 60hz.

 

ett spørsmål: har tenkt på dell ultrasharp u2711.

ser du stor forskjell på 1080p og 1440p???

 

Jeg synes Dell'n er veldig bra til det aller meste, kjøpte den med tanke på foto mest. Men det er tungt å dra rundt så mange flere piksler i spill. Og i og med at jeg trenger en skjerm til, så går jeg alstå ned til 1920x1080 i neste løsning. Dell'n er jo native 2560x1440, og setter jeg skjermkortet til 1920x1080 ut, så skalerer skjermen det opp og fyller panelet. Men det blir litt blurry på den måten når den ikke får sin native oppløsning. Jeg ville ikke valgt Dell'n med hvis man primært tenker spill i hvert fall.

 

Ja, jeg skal ha en 120hz skjerm. Asus kommer med en ny ganske straks nå. Opprinnelig skulle den komme i oktober, men ikke funnet den noe sted i norske butikker ennå, og har også lest et sted at den er litt forsinket til november. Vet ikke om det stemmer.

 

jeg har lest om den skjermen og vurderer den selv. har hørt mye bra om den. Asus leverer jo altid kvalitet så det blir spennende og se på den når den sleppes på markedet. digg å se att 120hz skjermene endelig bynner å lages i 27" modeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...