Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Starta som Knight, planen var og er framleis å vere ein seig gubbe med mykje skjold, healing og rustning. Det store spørsmålet er om eg skal gå for Faith, og då Miracles pluss eit våpen med Faith-scaling, eller berre la Faith stå på 15, som var det eg trengte for Heal, og heller satse på Strength/Dex (som då gjer det naudsynt med eit anna våpen).

Lenke til kommentar

Kjørt i gang med dette for alvor de siste dagene selv. Har drept Bell Gargoyles, kommet til like før Gaping Dragon i The Depths og utforsket et stykke inn i Darkroot Garden og Darkroot Basin.

 

Spiller Pyromancer med tanke på å hovedsakelig være en middels tung kriger med sverd og skjold som kan kaste flammer, men jeg sysler også med andre typer magi og har ikke tenkt til å nedprioritere noe fullstendig. Det finnes alltid situasjoner der det kunne bare litt om noe gjør alt mye lettere, så jeg er ingen tilhenger av å jobbe mot en veldig spesialisert build. Intelligence er f.eks. ikke noe jeg vektlegger, men i visse situasjoner er det virkelig et must å skyte soul arrows.

Lenke til kommentar

Spiller Pyromancer med tanke på å hovedsakelig være en middels tung kriger med sverd og skjold som kan kaste flammer, men jeg sysler også med andre typer magi og har ikke tenkt til å nedprioritere noe fullstendig. Det finnes alltid situasjoner der det kunne bare litt om noe gjør alt mye lettere, så jeg er ingen tilhenger av å jobbe mot en veldig spesialisert build. Intelligence er f.eks. ikke noe jeg vektlegger, men i visse situasjoner er det virkelig et must å skyte soul arrows.

 

Gjorde det samme som deg, og jeg vil ikke si at det var veldig lurt i det store bildet. Dersom man ikke fortsetter å øke int så vil soul arrows bli ubrukelige etterhvert. Det er et bedre alternativ å øke faith til 20, og bruke lightning spear. Da får du brukt Heal, Homeward og andre mirakler med det samme.

Lenke til kommentar

Nå er jeg først og fremst pyromancer og det er det pluss sverdet jeg stoler på mot de verste fiendene. Soul arrows er bare noe jeg liker å ha som ekstra pga. rekkevidden, man kan f.eks. bruke dem til å lokke fiender, og i tilfelle jeg møter på fiender som tåler ild. Det går også an å kjøpe en ring som forsterker magien, slik at det ikke blir nødvendig å bruke så mye på int. Jeg har både int og faith i 14, slik at jeg kan bruke greater soul arrow og greater heal excerpt - kjekt å ha.

 

Tok Moonlight Butterfly i kveld. Letteste bossen så langt; det hele var over på under et minutt og hun rakk bare treffe meg med ett angrep.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg lyst å spille igjen, har ikke spilt DS på flere mnd etter at jeg konstant satte meg fast på bossfights andre mente var "dritenkle".

Da bestemte jeg meg for at DS ikke var noe spill for en casual gamer som meg.

 

Også irriterer det max at jeg tok det med til lillebror i jula, som ga opp i første trappa opp mot Undead Burgh og sikkert ikke kommer til å spille mere anyway. Han har Demons Soul men har visst ikke spilt det heller.

Lenke til kommentar

Er jo berre å gå inn i det førebudd på at ting kan, og høgst sannsynleg vil, ta tid. Har ikkje vanlegvis den lengste lunta i verda sjølv, særlig når det gjeld dårleg design forkledt som "utfordring" (jamfør skydiving-seksjonen i Wet) - men med spel som Dark Souls og Super Meat Boy (eller Frozen Synapse i multiplayer :p) er det berre å skru av irritasjonsorgana på førehand.

 

Når det er sagt, så høyrest det - no offense mot bror din - litt rart ut å gje opp allereie før du er inne i Undead Burgh. Folka utanfor der kan du jo faktisk berre hack and slash-e deg forbi. Demon's Souls har eg aldri fått spela, diverre, sidan eg ikkje har PS3. Ja takk til Xbox- eller PC-port.

 

Har òg bestemt meg for å gå sakte fram, ta meg tid til utforsking og heller bruke eit kvarter ekstra på å farme litt souls her og der, om eg trur det kan gjere neste utfordring enklare. Så longt ser det ut til å vere ein god plan.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Hele konseptet bygger på at man skal dø ofte. Man må ikke tenke på det å dø som et nederlag på samme måte som i andre spill, for her ligger det i kortene. Hele poenget er at man skal dø, lære av feilene og prøve igjen, og igjen og igjen.

 

Klarte endelig å drepe dragen på brua i Undead Burg i går. Etter gjentatte forsøk fra avstand med både bue og magi prøvde jeg i stedet en annen strategi der man skyter en pil for å lokke den til å lande på brua, men før den lander må man plassere seg sånn at man står ca. der hodet kommer til å være, og da rekker man å lande ett slag i hodet på den før man løper i dekning igjen. Gjentok dette rundt ti ganger med Drake Sword i tohåndsgrep.

 

Ellers brukt mest tid til å farme souls i Darkroot Garden, det er et fantastisk farme-sted bak den forseglede porten der (som koster 20,000 souls å åpne, men det tjener man inn igjen på 10 min), med fire fiender hvorav tre gir 2000 souls og en 1000. Brukt dette til å kjøpe all magi og alt utstyr jeg har lyst på og oppgradere pyromancy flame til +15, samt levle opp til...54, tror jeg det er nå. Tenker jeg beveger meg i retning av Sif i kveld (den store ulven med sverd i munnen).

 

Nå fikk jeg lyst å spille igjen, har ikke spilt DS på flere mnd etter at jeg konstant satte meg fast på bossfights andre mente var "dritenkle".

 

Det er vel knapt nok noe spill det er mer relativt enn i DaS. Det kommer helt an på om character builden din utnytter bossens svakheter eller ikke, og det er umulig å lage en som passer til alle. Jeg fokuserer på pyromancy og det gjør bosser som er svake mot flammer en god del lettere, men jeg vet det er et par som er immune og der kommer jeg til å slite. Generelt mener jeg allikevel det er vanskeligere å spille en melee-build enn en mage-build, siden du ikke kan angripe fra avstand og er nødt til å mestre blokkering, rulling osv.

 

Et hot tips for absolutt alle er også å ha med deg en bue og en del piler (30-40+) når du går under bruen der dragen er; halen dens henger utfor kanten og hvis du skyter 20-30 piler på haletippen dens vil du få Drake Sword, som har 200 i atk og dermed over dobbelt så sterkt som noe annet våpen i første halvdel av spillet.

Lenke til kommentar

Et hot tips for absolutt alle er også å ha med deg en bue og en del piler (30-40+) når du går under bruen der dragen er; halen dens henger utfor kanten og hvis du skyter 20-30 piler på haletippen dens vil du få Drake Sword, som har 200 i atk og dermed over dobbelt så sterkt som noe annet våpen i første halvdel av spillet.

20-30 piler? Jeg kjøpte med meg over 500 wooden arrows (er knight lvl 15-20 en plass) og ga opp etter noe som følest ut som 50 piler. Gjorde ikke stort mer enn 10 dmg per pil. Hvor mye tåler egentlig dragen?

 

Et annet tips som kanskje hjelper noen:

Få dragen til å spraye broen ved å stå et milisek på broen. Du får over 500 souls av alle som blir grillet på broen. Løp tilbake til resting plassen og deretter repeter.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Kan ta laaaang tid å skyte av dragen sin hale. Bare å være tålmodig. Alle VET at den detter av til slutt og du får Drake Sword. Men det er ingen vits å stå og pepre piler, treff registreres kun når dragen roper og drar opp halen og resetter halen igjen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kan ta laaaang tid å skyte av dragen sin hale. Bare å være tålmodig. Alle VET at den detter av til slutt og du får Drake Sword. Men det er ingen vits å stå og pepre piler, treff registreres kun når dragen roper og drar opp halen og resetter halen igjen.

Fullt klar over det. Det som skjer er at dragen flyr ned og lander på broen i noen sekunder.

Noen som har anelse om hva den tåler? Litt teit å skade den for omkring 10 hp om den tåler mangfoldige tusen.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...