Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Man trenger hvertfall ikke tro at man gjør noe feil fordi man dør ofte. Det gjør alle og det ligger i konseptet. Man må bare legge vekk den tanken om at et spill er noe en gjennomsnittlig god gamer kan fullføre nærmest uten å dø en eneste gang, slik det ofte er med nyere titler.

 

Hvilken klasse man begynner med er egentlig av mindre betydning. Det påvirker kun hva slags utstyr man begynner med og man kan fint gjøre hva som helst ut av en hvilken som helst klasse. Selvfølgelig er det greit å begynne med f.eks. en magiker-type hvis det er magi man har tenkt å fokusere på, men spillet vil uansett tvinge deg til å tilpasse deg forskjellige utfordringer og kanskje ender man opp med noe helt annet enn hva man hadde tenkt. Kan forøvrig nevne at Wanderer er en klasse som begynner med nesten ingenting og er for de som ønsker en utfordring.

 

Takk for godt svar! Er det et kart noe sted? Sliter litt med å finne fram, så føler jeg løper rundt på måfå uten egentlig å ha noe mål å gå etter. Skal ringe to bjeller, men hvor de er er ikke godt å si :)

 

http://darksoulswiki.wikispaces.com/Places

 

Man jobber fortsatt med å lage kart over de forskjellige områdene, her kan du hvertfall se hvilke områder som henger sammen med hverandre hvis du ser under "world interconnectivity". Bjellene er i Undead Parish og Blighttown, men jeg ville ikke hatt noe hastverk med sistnevnte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var forsåvidt det sverdet jeg var ute etter. Det går fremdeles ann å få sverdet?

Så på en video en som brukte bortimot 40-50 piler. Får prøve igjen med litt dyrere piler.

Skal være ca 10-15 av de store pilene, kommer annpå hvor mye dex/str du har, husker ikke hvilken.

 

Man kan forresten lett drepe black knights ved å gjøre backstab med drake sword backstab, deretter løp i nærheten av noen trapper hopp fra de, og gjør "luftangrep", et par av de, så dør han :D

 

Noen av dere som har tatt Havel ennå? (fyren i tårnet). Interessert å vite hvordan andre tok han :D

Lenke til kommentar

Gårsdagens bradger; gjorde meg helt ferdig i The Depths og tok Gaping Dragon. Greide den på første forsøk med god margin, eneste skåret i gleden var at Solaire of Astora ble drept helt på slutten av kampen og jeg kunne reddet ham om jeg bare var to sekunder raskere på avtrekkeren. Ellers har jeg gjort rent bord i Darkroot Garden og Basin; tok hydraen uten større problemer, men jeg døde en gang på den da jeg ikke var klar over fallgropa som er rett foran den. Nå gjenstår bare Havel og Sif.

 

I Darkroot Basin kan man forøvrig finne en slags ballkjole med tiara. Det er det eneste kvinnelige plagget jeg er kommet over i spillet så langt og det var morsomt å gå rundt i kjole en stund, men stats-messig er den ikke noe videre (hvertfall ikke nå lenger, men før patch 1.05 var den episk). Tiaeren forsterker magien din med 20% så den er ikke så verst nyttig.

Lenke til kommentar

Da er jeg fullt i gang med NG++. En god del lettere enn jeg forventet, med tanke på at jeg går med det samme utstyret som jeg gjorde i NG (full Smough, Fire Zwei+10, Eagle Shield+10, non-ascended Pyromancy Flame+15, Darkwood Grain Ring og Havel's Ring). Det blir speedrunning fram til Anor Londo, så jeg hopper over Capra Demon og The Depths fullstendig. Føles godt å være konge i Lordran :p

 

Et generelt tips til de som spiller Dark Souls for første gang: Om dere skal bruke wikien, bruk den med måte. Det føles mye bedre å oppdage ting, plasser og strategier på egen hånd. Intensjonen til From Software er jo tross alt at man skal være blind og fullstendig uviten om hva som venter bak neste hjørne. På den andre siden kan det jo også være litt kryptisk hvor man skal gå. Jeg endte opp i Tomb of Giants før Lower Undead Burg, og da krøp jeg til korset.

Endret av Merk.
Lenke til kommentar

Hatt ein produktiv dag. Byrja med å snuble over klokketårnet i Undead Parish, kverka Gargoylene der og ringde bjølla. Oppdaga snarvegen tilbake til Firelink, fann kråkereiret og tok ein tur til Undead Asylum, der eg omsider fekk Black Knight Sword då eg drap ein av dei. Måtte rett nok levle opp litt før eg faktisk kunne bruke det, men du verda så godt det kjentest å få det. Er no i gang med å oppgradere og hu og hei.

 

Etterpå kunne eg låse opp ein dør som tidlegare var låst, og endte opp på nedre nivå av Undead Burg - var igjen veldig nøgd med meg sjølv då eg fann akvedukten du går gjennom for å kome opp i Undead Burg heilt i starten, og kunne låse opp nok ein snarveg. Så snubla eg over Capra Demon, som kanskje var den enklaste bossen så longt. Om han slumpa til å treffe, så stod han liksom i ro og triumferte, så eg hadde god tid til å chugge ned litt estus og angripe.

 

Fast forward ned i Depths, der eg vimsa rundt ganske lengje. Første gang eg traff Gaping Dragon var det litt på måfå (datt ned i eit hol, og endte opp der då eg prøvde å finne ein utveg :p). Klarte å unngå å verte Cursed, fann ein snarveg som gjorde at eg kunne prøve meg på draken om igjen utan å måtte gjere noko meir enn å springe litt. Trur det kom godt med, for det tok nokre forsøk få has på han. Ellers var det ingen NPC-ar som hjalp meg med han, sjølv om eg har prata med båe folka Spartatus nemnde. What gives?

 

Etterpå tok ein snartur ned i Blighttown, men revurderte det ganske kjapt då eg drap eit eller anna som gav meg ein brutal Toxic DoT-greie. :p Gjekk i staden tilbake til Andrei sitt tårn i Parish, for å kikke nærare på kreaturet nedst i tårnet. Drap den ganske greitt (hadde ein slags blindsone eller noko), og vandra litt rundt i Darkroot Garden. Trudde først at porten som krev seglet frå Andrei (som eg ikkje har endå) var ein blindvei, så eg snudde og endte opp i Darkroot Basin. Drap ein Black Knight på cegen, og fann Hydraen ... Som fleire gonger laga plukkfisk av meg før eg i det heile tatt kom meg fram til kanten av vatnet. Gjekk opp igjen, fekk litt hjelp av eit sign til å finne bonfire-en utanfor segl-døra, og så fann eg stien bakom. Følgde han nedover, vart overraska over kor effektive sverd var mot ting av stein, og endte opp hos Moonlight Butterfly. Drap ho og på første forsøk, men eg reknar med det hadde vore enklare om eg ikkje hadde vore tom for crossbow bolts/hadde hatt angrepsmagi. Lesson learned, I guess.

 

Hadde diverre ikkje så mykje bruk for nøklane eg fekk frå sumarfuglen - Watchtower Basement låste eg opp med Master Key før Taurus Demon. :C

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som om du har hatt en produktiv dag ja Zealuu! Kommet meg litt lenger jeg også, men lurer på om jeg har gått på en diger smell! Var uheldig og traff merchanten i Undead Burg da jeg knuste random ting som står litt overalt, og endte opp med å drepe han da han selvfølgelig sloss tilbake. Noen som vet om han kommer tilbake, eller må jeg rett og slett finne meg en annen å kjøpe fra? Går det forresten an å selge ting noen plass? Har kun fått kjøpt fra han i Undead Burg som jeg har klart å finne ut av iallefall.

Lenke til kommentar

Det er ei undead merchant-dame i akvedukten eg nemnde over, men eg er litt skeptisk til om ho "arvar" tinga til merchanten du drap. :p

 

Så vidt eg har forstått er merchants som bossar og minibossar, dei vil ikkje respawne før du går NG+. Så det er jo litt bummer om du ikkje har kjøpt dei viktige tinga (orange soapstone, bottomless dingseboms, repairbox og residence key).

 

Usikker på å selje ting. Har utruleg mykje junk i bottomless-boksen sjølv, men har endå ikkje funne nokon som vil kjøpe.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Ser ut som om du har hatt en produktiv dag ja Zealuu! Kommet meg litt lenger jeg også, men lurer på om jeg har gått på en diger smell! Var uheldig og traff merchanten i Undead Burg da jeg knuste random ting som står litt overalt, og endte opp med å drepe han da han selvfølgelig sloss tilbake. Noen som vet om han kommer tilbake, eller må jeg rett og slett finne meg en annen å kjøpe fra? Går det forresten an å selge ting noen plass? Har kun fått kjøpt fra han i Undead Burg som jeg har klart å finne ut av iallefall.

ALDRI drep NPC-ar! Iallfall med mindre du er 100% viss på at du ikkje treng tenestene han/ho tilbyd. Ein daud NPC er burte for all tid.

 

I dette tilfellet var det i det minste ikkje eit stort tap, det er mange andre som du kan kjøpa dei same tinga frå. Og dersom du åtek ein NPC ved eit uhell og treng han/henne i live, må du forlata staden (IKKJE drep!!!) og så gå til Oswald.

 

Du kan forresten selja ting indirekte litt seinare, men bare til éin spesifikk NPC.

Lenke til kommentar

Jaja, man lærer som man lever! Skal være litt mer forsiktig fremover, så slipper jeg å måtte gå på en slik smell igjen. Dumt at jeg ikke fikk kjøpt flere residence keys, da det er iallefall én dør jeg ikke har åpnet. Må bruke anledningen til å si at jeg virkelig begynner å like spillet nå, og elsker at det er så vanskelig som det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...