Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Usikker på å selje ting. Har utruleg mykje junk i bottomless-boksen sjølv, men har endå ikkje funne nokon som vil kjøpe.

 

Du vil treffe en skapning som kjøper ting etter at du har ringt begge bjellene (Blighttown og Undead Parish), den betaler ikke så mye for de mer vanlige tingene, men det er greit å bli kvitt skrapet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste oppdatering.

 

Tok Sif som planlagt - kuleste bossen så langt rent designmessig. Det ble en rimelig intens og kaotisk kamp, for den beste måten å unngå sverdet hans på er å stå helt inntil kroppen og da mister man fort oversikten over hva som skjer mens han hopper rundt foran kameraet. Det ble rett og slett bare å klemme seg inntil ham, fyre av Pyromancy og håpe på det beste. Tok ham på tredje forsøk.

 

Deretter gikk jeg til Darkroot Basin og låste opp tårnet med Havel the Rock i. Som forventet var han svak mot ild og tre Fire Orbs drepte ham. Veldig lett.

 

Tok heisen fra Darkroot Basin til Valley of Drakes. Her drepte jeg minibossen Undead Dragon uten større problemer, men de vanlige Drakes ga meg en del juling. Fikk uansett med meg Spider Shield og det var i grunn derfor jeg var der.

 

Nå er jeg kommet ca. halvveis gjennom Blighttown. Det er poison/toxic som er den store trusselen her og med Spider Shield så blir fiendene nokså middelmådige. Ikke hatt noen problemer med noen av dem så langt. Ganske heftig lag til tider dog.

 

Ellers var det ingen NPC-ar som hjalp meg med han, sjølv om eg har prata med båe folka Spartatus nemnde. What gives?

 

Etterpå tok ein snartur ned i Blighttown, men revurderte det ganske kjapt då eg drap eit eller anna som gav meg ein brutal Toxic DoT-greie. :p

 

Spider Shield. Finner det både på den store brua i Valley of Drakes og i hullet bak den første Butcheren i The Depths.

 

Du kan ikke bruke Summons hvis du er Hollow. Har du snakket med Solaire så finner du Summon-tegnet hans utenfor visse bosser, som Gaping Dragon, og det er umulig å ikke legge merke til hvis det er der.

Lenke til kommentar
Usikker på å selje ting. Har utruleg mykje junk i bottomless-boksen sjølv, men har endå ikkje funne nokon som vil kjøpe.

 

Du vil treffe en skapning som kjøper ting etter at du har ringt begge bjellene (Blighttown og Undead Parish), den betaler ikke så mye for de mer vanlige tingene, men det er greit å bli kvitt skrapet.

 

Uten å måtte spoile for mye, så vil jeg nevne at dersom man snakker med denne "kjøpmannen" når du holder en viss story-relatert item vil du gå glipp av det som etter min mening er spillets viktigste NPC. Noe å ta i betrakning om man bare skal spille gjennom Dark Souls én gang.

Lenke til kommentar

Kom på det med Spider Shield sjølv, men det var i ei openberring like før eg sovna i går, så eg har ikkje fått prøvd det endå. :p Fann Spider Shield i rommet med gigarotta i Depths, men eg hadde det ikkje equippa då eg var nedom Blighttown.

 

Forresten, nokon som veit om ein kan ha to karakterar viss du har ein lokalt og ein i Cloud Storage? (X360)

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Kan man ikke bare opprette new game? Tror det er ganske vanlig å prøve seg frem med flere karakterer, selv om jeg ikke har gjort det i verken Dark Souls eller Demon's Souls.

 

Har så smått begynt å bruke Black Knight Sword. 220 i basisskade er ganske episk og utklasser Drake Sword sine 200, i tillegg til at BKS scaler med STR og DEX mens DS ikke scaler med noe som helst (kjempesvakhet!). Problemet mitt med BKS er at det er så mye tregere; selve angrepsanimasjonen er ikke så verst, men etter at man har svingt bruker karakteren noe sånt som et sekund på å få sverdet opp fra bakken igjen og da er man helt åpen. Det finnes selvfølgelig raske våpen som ikke er DS, men da snakker vi plutselig basisskade helt ned i 70-100.

 

Det store spørsmålet for min del blir om jeg skal oppgradere BKS eller ikke. Twinkling Titanite er sjelden vare og jeg har bare fire av den. En strategi jeg har vurdert er å oppgradere BKS, muligens med Lightning, og beholde det som mitt offensive våpen, og ha et raskere, mer defensivt våpen, som f.eks. et spyd, som jeg kan ha ved siden av og oppgradere med Divine.

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe twinkling titanite fra en vendor senere i spillet, så det er bare å bruke dem. Du kan ikke oppgradere BKS eller andre våpen som bruker twinkling titanite til lightning, de kan bare oppgraderes til +5 før de er maxet. Det nærmeste du kommer et lightning BKS er en svær stack med gold pine resin. Det er bare de våpnene som bruker vanlig titanite som kan bli oppgradert til de ulike spesialiseringene.

 

Forresten, nokon som veit om ein kan ha to karakterar viss du har ein lokalt og ein i Cloud Storage? (X360)

Det er null problem å ha flere karakterer, bare å velge new game som sparta sier. Har selv fire og jeg tipper man kan ha en god del flere enn det.

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe twinkling titanite fra en vendor senere i spillet, så det er bare å bruke dem. Du kan ikke oppgradere BKS eller andre våpen som bruker twinkling titanite til lightning, de kan bare oppgraderes til +5 før de er maxet. Det nærmeste du kommer et lightning BKS er en svær stack med gold pine resin. Det er bare de våpnene som bruker vanlig titanite som kan bli oppgradert til de ulike spesialiseringene.

 

Der forsvant mange av mine bekymringer! :yes:

 

Angående Lightning og Divine så ønsker jeg våpen med hver av kvalitetene fordi 1. jeg har ingen lightning-angrep i form av spells og 2. jeg hører det er et must med et divine-våpen mot skjelettene i Catacombs. Jeg har vurdert å bare lene meg på Gold Pine Resin for Lightning-angrep, men er redd for at effekten blir for kort og at jeg må coate på nytt midt under en bosskamp. Jeg er Pyromancer og har sterke ildbaserte angrep, men det finnes bosser hvor det er ganske ubrukelig og de er gjerne svake mot Lightning i stedet.

Lenke til kommentar

Rakk akkurat å verte droppa i Anor Londo (eller kva det no heit) tidlegare i dag. Ser no ut til å vere ein gjennomgåande trend at sjølve bossen er enkel, vegen dit er omstendeleg (Chaos Witch-dama, Iron Golem). Tok forresten òg hydraen tidlegare i dag, og den halvdaude draken som heng på ei kant like i starten av Valley of Drakes (om du kjem frå Ruins of New Londo). Var ikkje så ille når eg først kom inn på kloss hald.

 

Testa òg ut å lage ein annan karakter, og dilla litt rundt med ein Deprived, som eg spelte til Taurus Demon med. Gjekk ganske mykje kjappar denne gongen. :p Trur likevel eg heller skal forsøke å lage noko radikalt annleis enn Knighten min (kjente at eg fell inn i vante angrepsmønstre veldig raskt) - til dømes ein Pyromancer eller noko. No har eg vore tungt pansra og defensiv, på tide å prøve ein glass cannon.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Deilig å være ferdig med Blighttown. Jeg synes ikke fiendene var spesielt vanskelige, eneste er at stedet er kronglete lagt opp, det er mørkt og det er litt lag her og der. Stedet er mer irriterende enn det er vanskelig. Hadde heller ikke spesielt store problemer med Quelaag the Chaos Witch; mulig det er fordi jeg er Pyromancer og har Fire Resistance over det hele, men angrepene hennes gjorde for det meste liten skade. Jeg benyttet meg også av å påkalle Maneater Mildred, som må være en av de kuleste kvinnelige karakterene jeg har sett i et spill. En overvektig dame kun iført en fillete bikini og en sekk på hodet som slåss med en diger kjøttøks og bruker en planke som skjold. :!: Etterpå gikk jeg inn i Chaos Servant Covenant, siden den passer best for meg som Pyro.

 

Har hørt at Demon Ruins er harde greier (man møter Taurus og Capra Demons som vanlige fiender) så jeg gikk ikke ned der med det første men beveget meg heller i retning Sen's Fortress. Tenker å gjøre meg ferdig i Anor Londo før jeg går løs på Demon Ruins og eventuelt New Londo Ruins.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stakk hovudet inn i Demon Ruins etter å ha kverka Chaos Witch, endte opp hos ein boss som hette Ceaseless Discharge ... Eg forstod forsåvidt korleis eg skulle ta han, men det krevde ganske så presis timing, og eg hadde ikkje nok helse/gjorde ikkje nok skade til å klare det med den feilmarginen eg hadde. Snudde heller og gjekk opp igjen i Sen's Fortress - som, interessant nok, er mindre irriterande enn Blighttown. Ingen Toxic Sniper-folk, ikkje navigasjon utelukkande gjennom klatring på nesten-usynlege stiger, og ingen poison. Og ikkje minst STABIL FRAMERATE.

 

Anor Londo har utruleg store avstandar, så det blir mykje gåing.

 

På den positive sida, eg fann Black Iron-settet på eit lik. Målet mitt om å vere ein tanks på to bein er stadig meir realistisk.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Hvilken level har du? Jeg husker ikke min eksakt men jeg tror jeg ligger på 63-64 eller noe i nærheten.

 

Det slår meg forøvrig at Blighttown er nærmest en kopi av Valley of Defilement fra Demon's Souls. Der klatret man også ned skrøpelige trestrukturer til man kom ned til en stor, giftig innsjø man måtte vasse rundt i, og fiendene kunne gi deg poison og disease.

Lenke til kommentar

54, per karakterskjermen. Skal tilbake til Anor Londo no, og sjå om eg kan få kverka eit par Sniper Black Knights. ._.

 

Hurra, eg kom forbi! Mirakelet Force er altså særs velegna til å dytte folk av høge plassar. Trur eg skal farme Silver Knights ein stund no, eg fann Havel's Armor (!), og den er betre enn Black Iron - men òg tyngre. Vil ikkje gå over 50% equip load, so no skal Endurance pumpast litt.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Det store spørsmålet for min del blir om jeg skal oppgradere BKS eller ikke. Twinkling Titanite er sjelden vare og jeg har bare fire av den. En strategi jeg har vurdert er å oppgradere BKS, muligens med Lightning, og beholde det som mitt offensive våpen, og ha et raskere, mer defensivt våpen, som f.eks. et spyd, som jeg kan ha ved siden av og oppgradere med Divine.

 

Jeg bruker Lightning Zweihander +2, det fungerer ganske greit: 299 fysisk skade + 299 lightning. Planlegger å få det opp til +5, men trenger flere titanite chunks for det.

 

Stakk hovudet inn i Demon Ruins etter å ha kverka Chaos Witch, endte opp hos ein boss som hette Ceaseless Discharge ... Eg forstod forsåvidt korleis eg skulle ta han, men det krevde ganske så presis timing, og eg hadde ikkje nok helse/gjorde ikkje nok skade til å klare det med den feilmarginen eg hadde.

 

Han er utrolig enkel hvis du har type 20 Estusflasker, jeg sto bare innerst i kroken og fikk inn 1-2 slag og drakk en Estus hver gang han angrep meg. Har om lag 30 i vitality, så det hjalp en del.

 

--

 

Startet å spille igjen i dag etter å ha gått lei i the Crystal Caves for en stund siden på grunn av at jeg slet med å ta Seath. Alt gikk som smurt i dag og jeg hadde noen ganske produktive timer, fikk tatt Seath, Ceaseless Discharge, Demon Firesage, Centipede Demon, og Stray Demon (han som er i Undead Asylum hvis du stikker tilbake dit). Er i cirka level 70 nå og tror at jeg nærmer meg bossen i Lost Izalith.

 

Mangler jeg bare å stikke innom The Tomb of Giants, The Painted World of Ariamis og The Great Hollow/Ash Lake nå så er jeg ferdig med hele sulamitten. Fare for at det blir enten NG+ eller en ny karakter etterpå.

Endret av Totenkopf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...