Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Hvis du skal drepe dragen på den måten må du ha en sterk bue (det finnes en bue man plukker opp mye senere i spillet som er laget for denne jobben) og helst en del DEX (siden buens skade scaler med DEX). Den seneste patchen har gjort det så det er umulig å drepe dragen med short bow og vanlige piler i begynnelsen av spillet; selv om du har uendelig med piler vil dragen heale seg selv (når den dekker seg med vingene) fortere enn du kan skade den.

 

Men å bare skyte av halen krever ikke så mye. Jeg gjorde det med short bow, standard arrows og DEX i 15, hvis jeg husker rett. Når du har fått Drake Sword kan du bruke strategien jeg beskrev over til å drepe dragen og få 10,000 souls (det finnes flere Youtube-videoer hvis du vil se hvordan det gjøres).

 

Dragen har i overkant av 2000 HP hvis jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få sverdet så lenge dragen lever.

 

Forsøk å sikte mot brodden på haletuppen. Det var det jeg gjorde og jeg brukte ikke så mange piler.

 

Edit: Du kan også oppgradere styrken på buen din hos en smed. Det er en smed bak et gitter like før New Londo (ruinbyen i vannet hvis du går ned trappen i Firelink Shrine og tar heisen ned). Det er også en i Undead Parish men jeg vet ikke om du er kommet dit ennå.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Kan stadfeste at det går bra å berre skyte på halen for å få Drake Sword. Brukte ein uoppgradert Light Crossbow med vanlege bolts, og traff kanskje 15-ish gonger før halen datt av. Mogleg å akselerere det med å angripe halen når han svinger nedom der du står og skyt, men då er det jo ein viss risiko for å tryne utfor brua (som eg oppdaga på det keisame viset :p). Gjekk og raskare då eg oppdaga at eg berre kunne stå i ro og ikkje endre siktet så snart eg hadde skote meg inn første gongen, han treff deg jo ikkje under brua uansett.

 

Kverka òg min første Black Knight no, i nærkamp og greier. Vanskelegare enn Taurus Demon. :|

Lenke til kommentar

Taurus Demon og Black Knight har ingen prosjektilangrep og er helt hjelpesløse så lenge man løper baklengs og skyter magi. :yes: Tok Taurus Demon på første forsøk (svak mot ild, stakkar) og de gangene jeg har dødd mot black knights er det kun fordi jeg er blitt heftet av andre hindre som lot dem komme nærme. Vanskeligste fienden for meg var faktisk Asylum Demon på begynnelsen, som jeg måtte ha 5-6 forsøk på, deretter Capra Demon som drepte meg to ganger pga. den trange plassen og bikkjene som løper i veien.

 

I likhet med Demon's Souls virker det som om også Dark Souls er vanskeligst i begynnelsen, helt til man får bygd opp karakteren litt, deretter dør man sjeldnere og sjeldnere.

Lenke til kommentar

Fikk kjøpt Limited Edition på Coop Obs i dag! Spilt meg ca. 1 time ut i spillet tenker jeg, kommet meg ut av Undead Asylum og kjempet et stykke utenom helt til jeg kom til en Tauren boss som grisa meg nedenom og hjem! Var veldig kult det lille jeg spilte, men føler kanskje at jeg burde øke litt level og se om jeg finner noe bedre utstyr før jeg utforsker videre. Noen som har tips til en nybegynner i serien?

Lenke til kommentar

Den første bossen er ganske grei, du klatrer opp i tårnet rett ved siden av inngangen når han kommer hoppende ned. Så bruker du samme slaget som i tutorial-biten, altså hoppe ned på han ovenfra. Det tar nesten halve helsa hans. Resten kan du fikse med å springe mellom beina hans og slå, eller prøve å komme deg opp i tårnet en gang til.

Lenke til kommentar

Går fint å klatre opp i tårnet to gonger, berre ikkje stå i ro på toppen - då følg han etter.

 

Vrengtpolvott: Ting eg vil tilrå å gjere før du går vidare etter Taurus Demon er å utforske området rundt Firelink Shrine, finne Merchanten i Undead Burg og kjøpe det du vil ha frå han (han har mellom anna Orange Soapstone, som du må ha for å skrive og rate meldingane frå andre), og ikkje minst farme litt souls så du kan auke nok stats til å bruke Drake Sword. Det kan du nemleg kan få like rundt hjørnet etter Taurus Demon. Er det sverdet vi har prata om på denne sida. :p

 

Er og ein Black Knight i Undead Burg du kan bryne deg på, som alltid droppar ein oppgraderingsdings (Titanite) og moglegvis sverd/skjold.

Lenke til kommentar

Det finst nokre kart i den offisielle guiden til spelet, trur sikkert du kan finna dei i PDF-format der ute. Bjøllene kjem du over ganske automatisk, bare unngå å gå for djupt inn i Catacombs og New Londo Ruins inntil vidare. Det er ganske lett å rota seg burt i farlege stader før ein faktisk skal.

 

edit: du kan kjøpa guiden her.

Endret av mosleth
Lenke til kommentar

Spilt litt mer nå, kommet meg på lvl 8. Prøvde meg også på Dark Knight tror jeg, iallefall han som er ned ei trapp rett ved trappa opp til tårnet Taurent bossen holder til. Fikk grisejuling av han også, men det var imens jeg var på lvl 5 ennå. Er forresten Warrior en god klasse å begynne med? Synes det fungerer greit, men lurer på om en annen klasse kunne ha vært et bedre valg.

Lenke til kommentar

Warrior er grei klasse å starte med siden du får et 100% blokk skjold helt fra starten og starter med nok dexeterity til å bruke shortbow. Dessuten har de nest høyest endurance og trenger færrest levelups før de kan bruke drakesword i 1h. Forskjellen mellom klasser blir dessuten visket ut nesten fullstendig et stykke ut spillet når man får mulighet til å lære seg sorcery og pyromancy.

Lenke til kommentar

Eg har forstått det sånn at det ofte er lettare i starten om du vel Sorcerer eller noko anna som byrjar med magi. Starta som Knight sjølv - trur dei er meir forsvarsorienterte enn Warriors, men det har iallefall funka bra for meg. Trengte ikkje oppgradere Faith særleg mykje for å kunne bruke Heal (som du kan kjøpe av ein kar ved Firelink Shrine). Men det ser jo ut som om du har grei styring, uansett. :p

 

Tar meg kanskje vel god tid, om du er forbi Taurus Demon allereie på level 8. :|

 

Rakk akkurat å finne den bonfire-en ved smeden i Undead Parish før eg avslutta for dagen, og då var eg 17, trur eg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...