Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan komme over og ha pult ei som ikke var veldig atraktiv når man husker allt.


Primer4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men trenger du å overdrive sånn da?

 

Ingen menneker veier 1000 kg. Og i alle fall ikke 500.000 kg.

 

Er drittlei mobbinga av overvektige. Sliter med vekta selv, man har ganske så sikkert høyere IQ enn deg. Gift er jeg også, så jeg har dame - bare sånn for å knuse et par dårlige "myter".

Postet av anonym: bec68a63a9704ad6852a78c95954a72e

 

Nei, du sliter ikke med vekta. Ingen gjør det. Overvektige mennesker har en stor tendens til å unnskylde seg med at fedme er en sykdom og rettferdiggjør derfor at man ikke trener for å kvitte seg med fettet. Bare tull alt sammen, alle kan trene det bort enkelt. Min oppfatning er bare den at mange mennesker ikke takler den lille psykiske motgangen man får ved å trene hardt.

 

Jeg har selv vært tjukk, trente meg til 115kg tung med rene muskler. Fikk en skade for et år siden som har gjort at jeg ble feit igjen, men har nå begynt å trene og ser at vekten går ned raskt igjen. Alle har tid til å trene 6 dager i uken, 1,5 time hver gang. Man må simpelten bare prioritere trening fremfor tv titting med popkorn.

 

DERFOR overdriver jeg. Fordi jeg er så lei av at feite mennesker "har det så vondt" og "sliter med vekten" og "har en sykdom" og "har lav forbrenning" men til felles har mange overvektige at de ikke trener og aldri kommer til å gjøre det heller...

 

Just my 2 cents ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

DERFOR overdriver jeg. Fordi jeg er så lei av at feite mennesker "har det så vondt" og "sliter med vekten" og "har en sykdom" og "har lav forbrenning" men til felles har mange overvektige at de ikke trener og aldri kommer til å gjøre det heller...

 

Just my 2 cents ;)

 

Hva med rullestolbrukere? De kan jo ikke akkurat bare ta seg en 1,5 timers løpetur hver dag, og det er kondis som gir best utslag på å gå ned raskt, så da kan de jo ikke gjøre det, og dermed blir det jo at de er store grunnet sykdom til styrketreningen gir resultater?

Lenke til kommentar
Hva med rullestolbrukere? De kan jo ikke akkurat bare ta seg en 1,5 timers løpetur hver dag, og det er kondis som gir best utslag på å gå ned raskt, så da kan de jo ikke gjøre det, og dermed blir det jo at de er store grunnet sykdom til styrketreningen gir resultater?

Hva med de lamme da?

 

Det er selvfølgelig alltid unntak. Og å dra inn en såpass liten gruppe som rullestolbrukere blir bare kverulerende

Lenke til kommentar

DERFOR overdriver jeg. Fordi jeg er så lei av at feite mennesker "har det så vondt" og "sliter med vekten" og "har en sykdom" og "har lav forbrenning" men til felles har mange overvektige at de ikke trener og aldri kommer til å gjøre det heller...

 

Just my 2 cents ;)

 

Hva med rullestolbrukere? De kan jo ikke akkurat bare ta seg en 1,5 timers løpetur hver dag, og det er kondis som gir best utslag på å gå ned raskt, så da kan de jo ikke gjøre det, og dermed blir det jo at de er store grunnet sykdom til styrketreningen gir resultater?

 

Ehh lol!

 

Rullestolbrukere er selvfølgelig et unntak!! Må lese hva jeg skriver og hvilken gruppe mennesker jeg sikter til ;)

 

Det var absolutt ikke rullestolbrukere, men "friske" mennesker med vondt i viljen som jeg siktet til ;)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Jo, det er del overvektige som kunne gått ned uten problemer. Men forteller du en alkoholiker om å skjerpe seg? Hva med en rusmisbruker? Er det bare å gjøre ting med viljen for de også?

 

Hvis du tror det, så synes jeg synd på deg - for da vet du ikke bedre. Kanskje en dag du får nok livsvisdom til å skjønne hva det dreier seg om.

 

For meg er det like lett å gå ned i vekt som at du får noe til å levitere.

 

De fleste sterkt overvektige har noe mer enn bare maten de sliter med. Jeg jobber med saken, men mat er noe man MÅ ha, i motsetning til en alkoholiker som kan kutte ut alkoholen totalt.

Postet av anonym: bec68a63a9704ad6852a78c95954a72e

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å komme over ei du har hatt sex med som du ikke likte i etterkant, så må du stå opp, ha sot på kinnene, bruke rengjøringskluter som man bruker når en sminker seg, så smører du ansiktet godt og blankt, deretter bytter du sokker, ringer bestemora di og så hyler du i telefonen over at du har tatt i noe så "ekkelt", når det er gjort så ringer du politiet og fortellet at du har blitt voldtatt av ei jente. :!:

 

En udåd har skjedd, du har blitt berørt av ett monster og frykter bakterieangrep.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Jo, det er del overvektige som kunne gått ned uten problemer. Men forteller du en alkoholiker om å skjerpe seg? Hva med en rusmisbruker? Er det bare å gjøre ting med viljen for de også?

 

Hvis du tror det, så synes jeg synd på deg - for da vet du ikke bedre. Kanskje en dag du får nok livsvisdom til å skjønne hva det dreier seg om.

 

For meg er det like lett å gå ned i vekt som at du får noe til å levitere.

 

De fleste sterkt overvektige har noe mer enn bare maten de sliter med. Jeg jobber med saken, men mat er noe man MÅ ha, i motsetning til en alkoholiker som kan kutte ut alkoholen totalt.

Postet av anonym: bec68a63a9704ad6852a78c95954a72e

 

 

Klart er mat noe du må ha. Men trener du? Og trenger du å spise feil mat, for mye osv? Om du spiser riktig mat og riktig mengde i forhold til aktivitet blir du ikke overvektig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klart er mat noe du må ha. Men trener du? Og trenger du å spise feil mat, for mye osv? Om du spiser riktig mat og riktig mengde i forhold til aktivitet blir du ikke overvektig.

 

Svaret ditt viser at du fortsatt ikke har skjønt problemet. Problemet, for mange av de som er svært overvektige, er ikke trening og matvaner. Det er psykisk. Eller er du en av dem som ikke "anerkjenner" psykiske problemer?

Postet av anonym: bec68a63a9704ad6852a78c95954a72e

Lenke til kommentar

Klart er mat noe du må ha. Men trener du? Og trenger du å spise feil mat, for mye osv? Om du spiser riktig mat og riktig mengde i forhold til aktivitet blir du ikke overvektig.

 

Svaret ditt viser at du fortsatt ikke har skjønt problemet. Problemet, for mange av de som er svært overvektige, er ikke trening og matvaner. Det er psykisk. Eller er du en av dem som ikke "anerkjenner" psykiske problemer?

Postet av anonym: bec68a63a9704ad6852a78c95954a72e

 

Psykiske problemer er reelle de, kjenner flere som er til dels rammet. Men _FEDME_ er ingen sykdom, og man er ikke overvektig pga man er rammet av sykdommen "fedme". Er det som er poenget mitt, syns bare det er litt viktig og kalle en spade for en spade.

Lenke til kommentar

Verdens helseorganisasjon ser på sykelig overvekt som en kronisk sykdom. Om du har andre meninger, så får du ha det, men da har du ekspertisen mot deg. Jeg finner dessverre ikke lenke til dette akkurat nå.

 

Fint at du anser psykiske problemer som reelle. Da bør du også skjønne at mat kan være et problem, akkurat som alkohol kan være et problem for en alkoholiker. Og som jeg skrev tidligere, så gjør maten det ekstra vanskelig, da dette er noe man MÅ få i seg. Man kan ikke kutte det ut, slik som alkohol eller andre rusmidler. Man kan ikke ta en "pause" fra maten.

 

De som sliter med 5-10 kg for mye, kan som oftest "ta seg sammen". Men som jeg sier, sykelig overvektige har gjerne annen problematikk i tillegg, f.eks. psykiske problemer. Og da er det altså ikke bare "å skjerpe seg".

 

Selv hadde jeg antakelig slitt med en annen form for misbruk om jeg ikke hadde hatt maten. Om det hadde vært alkohol eller andre rusmidler, vet jeg ikke. Men jeg er en misbruker - og jeg jobber på harde livet for å komme meg ut av det. Hver gang jeg må på butikken.. Hver eneste dag. Hvert eneste måltid.

Postet av anonym: bec68a63a9704ad6852a78c95954a72e

Lenke til kommentar

Selv "ser jeg litt ned på" overvektige personer. Slik jeg ser det er det ikke værre enn å spise mindre og sunnere. Og trening er noe alle burde få til.

 

Samtidig forstår jeg at det mye jeg ikke vet i denne verden, og har derfor repsekt nok til å holde tankene inni meg. Hva vet jeg om situasjonen til en som veier 150 kg? Ikke en dritt.

 

Dessuten; For de som snuser (bla meg), eller røyker, så ER DET VEL BARE Å SLUTTE? Likevel gjør vi det ikke, og kaster flere tusen ut av vinduet hver måned for å ødelegge helsa vår. Selv om folk som ikke snuser eller røyker forteller oss at "det er jo bare å slutte". Dette er i bunn og grunn mye av det samme.

 

Edit: Tok meg en snus :ph34r:

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Big deal. Lukter mere skrytetråd enn noe annet.

Tja, hadde egentlig diskutert temaet dødt med en kompis men tenkte fuck it, om ikke annet så vil jeg sikkert få noen svar og humre over på diskusjon.no fordi jeg kan fortelle deg at der og da, dagen etterpå var dette ikke morsomt.

 

Bare slapp av. Denne dama angret seg nok mer enn hva du gjorde.

har faktisk hatt litt kontakt med hun etterpå og anger er ikke en av følelsene hun har yttret til meg :!: *skryteskryte* og nei har ingen planer om og hit that igjen.

Endret av Mr. Primera
Lenke til kommentar
Dessuten; For de som snuser (bla meg), eller røyker, så ER DET VEL BARE Å SLUTTE? Likevel gjør vi det ikke, og kaster flere tusen ut av vinduet hver måned for å ødelegge helsa vår. Selv om folk som ikke snuser eller røyker forteller oss at "det er jo bare å slutte". Dette er i bunn og grunn mye av det samme.

Det er jo bare å slutte. Jeg røyker og snuser selv, og vet det bare er å slutte. Problemet er at jeg vil ikke slutte og gidder ikke. Har bare meg selv og takke. Går ikke og sipper over at jeg er kronisk nikotinavhengig og at jeg har en såååå stor sykdom fordi jeg begynte å røyke, og lot det gå til jeg var avhangig

Lenke til kommentar

Jeg har masse motivasjon, jeg. Det har stort sett alle, samme hvor mye eller lite man veier. Men man har som oftest bare motivasjon til et visst antall ting store og små ting samtidig. Og spør du en psykolog, er det en del ting man ikke skal drive med samtidig, fordi de ødelegger for hverandre.

 

Så jeg konsentrerer meg ikke om å gå ned i vekt, men å gjøre store og små riktige ting, som jobb, trim, samliv, ikke kjøpe noe jeg ikke bør på butikken når jeg er innom der, gå trappa istedet for å ta heisen m.m. Noe av det mest slitsomme med matmisbruk, er at man kan trimme som en helt, men idet man sprekker, så er kanskje en hel uke med trim ødelagt på et par timer ift vekten.

 

Jeg beklager at denne tråden er blitt ganske off-topic, men jeg håper til gjengjeld at kanskje en eller to personer, gjerne fler, har mer forståelse for overvektige nå, enn før jeg blandet meg inn i debatten her.

Postet av anonym: bec68a63a9704ad6852a78c95954a72e

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...