Gå til innhold

Samsung 7-series tråden


Jakke

Anbefalte innlegg

Er selv veldig fornøyd med min Samsung. Er jo ikke noe intensiv bruk den kommer til å få, og har ikke fått spilt noe særlig på den enda. Men kan se for meg at BF3 kan by på litt problemer mtp. det systemet de har satt inn og hybrid GPU'en.

 

Men jeg lurte på om noen av dere andre har funnet sleve og/eller en pc ryggsekk som maskinen passer fint inn i? Har prøvd å finne på nettbutikker, men da formen er litt rar og det er få sider som bruker nøyaktige mål, så har jeg ikke lyst til å bestille noe bare for å sende tilbake.

Blir vel litt mere generelt, men er det evt. noen som vet om butikker med gode utvalg i Oslo området? Skal innom Elkjøp i morgen, men er stort sett så langt min kunnskap går..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er egentlig ikke fornøyd med denne laptopen.

 

Touch paden er crap. Den er ujevn og rar i bevegelse og jeg ender hele tiden opp med å dobbeltklikke og dermed markere tekst eller flytte ikoner rundt omkring uten å mene det.

 

Den er ikke helt stillegående. Selv når den liksom er det, er det litt hørbar susing hele tiden.

 

Har fått blåskjerm ut av det blå (pun intended) 2-3 ganger, uten at jeg har gjort noe spesielt med maskinen.

 

Grafikkortet har kortsluttet flere ganger, mest når jeg ser f.eks. YouTube-videoer. Hele skjermen blir svart for så å skru seg på igjen, med beskjed om at skjermkortet/grafikkortet (?) sluttet å fungere, og ruta hvor YouTube-videoen ble spilt er knallgrønn.

 

Synes ikke den ser ut til å fungere så bra til spilling.

 

BLÆ!

Lenke til kommentar

Hørtes ut som en kjip nedtur. Blir det retur på angrerett?

Vet jammen ikke. En del av meg er drittlei av PCer som ikke fungerer (dette blir i så fall andre laptop-bomkjøp på rad), så jeg vurderer mac. En annen del av meg er lei av å vingle så fælt. Jeg er kanskje litt kravstor på laptoper, men jeg blir så umenneskelig frustrert når ikke elektroniske dupeditter fungerer som de skal.

 

Dilemma!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huff, dette begynner å bli skikkelig kjip. Jeg håpet at DETTE omsider var pc'n jeg kunne kjøpe. Den hadde alt jeg var ute etter, men sannelig er det ikke mye rusk i maskineriet på denne også.

 

Jeg begynner også å helle mot en mac nå. Aldri vært noe tema, men det er skikkelig kvalitet tvers igjennom. Det som stopper meg enda er blank speilskjerm som også mac sliter med.

 

Får vente på litt flere tilbakemeldinger etter hvert som flere kjøper 7-serie maskiner. Kanskje blir den flere positive tilbakemeldinger. Og forhåpentlig vis får Samsung skikk på de begredelige driverne sine. Hjelper ikke med flott hardware om de ikke får den til å virke.

Lenke til kommentar

Huff, dette begynner å bli skikkelig kjip. Jeg håpet at DETTE omsider var pc'n jeg kunne kjøpe. Den hadde alt jeg var ute etter, men sannelig er det ikke mye rusk i maskineriet på denne også.

 

Jeg begynner også å helle mot en mac nå. Aldri vært noe tema, men det er skikkelig kvalitet tvers igjennom. Det som stopper meg enda er blank speilskjerm som også mac sliter med.

 

Får vente på litt flere tilbakemeldinger etter hvert som flere kjøper 7-serie maskiner. Kanskje blir den flere positive tilbakemeldinger. Og forhåpentlig vis får Samsung skikk på de begredelige driverne sine. Hjelper ikke med flott hardware om de ikke får den til å virke.

 

Man kan da få mac med matt skjerm og? Koster bare litt mer, sånn rundt 1 500 kr tror jeg?

Lenke til kommentar

Mac pratet deres kan dere ta i en mac tråd. Uansett, er lett å irritere seg over ting når man ikke kan bruke de ordentlig. Min touchpad funker fint, bare skrudde av "touchklikking". Touch klikking funker uansett jævlig dårlig imo. Iforhold til stillegående: bruk easy settings og sett den på stillemodus: lav. Da snurrer vifta konstant (men uten bråk) og man slipper at den må spinne opp på høyt turtall et par ganger. Jeg bruker til og med min rett på madrass uten viftestøy. Lek deg litt med innstilligene, ikke vær redd for å prøve deg litt fram...

Lenke til kommentar

Mac pratet deres kan dere ta i en mac tråd. Uansett, er lett å irritere seg over ting når man ikke kan bruke de ordentlig. Min touchpad funker fint, bare skrudde av "touchklikking". Touch klikking funker uansett jævlig dårlig imo. Iforhold til stillegående: bruk easy settings og sett den på stillemodus: lav. Da snurrer vifta konstant (men uten bråk) og man slipper at den må spinne opp på høyt turtall et par ganger. Jeg bruker til og med min rett på madrass uten viftestøy. Lek deg litt med innstilligene, ikke vær redd for å prøve deg litt fram...

Jeg har skrudd av funksjonen for at test/ikoner markeres/flyttes ved dobbelt-touchklikking, og det hjelper litt, men touch paden er fremdeles veldig vinglete i bevgelsene. Tror ikke det er noen innstillinger man kan endre på for å fikse dette, men det er et mindre probelm.

 

Angående lyd er det sjelden viftebråk, men selv på sitt stilleste er den ikke helt stille. Jeg stiller nok høye krav mtp. dette ettersom konstant lav susing irriterer vettet av meg.

 

Og ALLE produkter har feilproduksjoner, at din PC er det betyr ikke at PCen i seg selv er dårlig, det er bare flaksen din som er borte ;)

 

Og, sist men ikke minst:

Heller BSOD enn kernel panic uten feilmelding!

Kernel_Panic-1p0f.png

Jeg vet ikke om min er feilvare?

 

Aner ikke hva BSOD eller kernel panic er :)

Lenke til kommentar

Mac pratet deres kan dere ta i en mac tråd. Uansett, er lett å irritere seg over ting når man ikke kan bruke de ordentlig. Min touchpad funker fint, bare skrudde av "touchklikking". Touch klikking funker uansett jævlig dårlig imo. Iforhold til stillegående: bruk easy settings og sett den på stillemodus: lav. Da snurrer vifta konstant (men uten bråk) og man slipper at den må spinne opp på høyt turtall et par ganger. Jeg bruker til og med min rett på madrass uten viftestøy. Lek deg litt med innstilligene, ikke vær redd for å prøve deg litt fram...

Jeg har skrudd av funksjonen for at test/ikoner markeres/flyttes ved dobbelt-touchklikking, og det hjelper litt, men touch paden er fremdeles veldig vinglete i bevgelsene. Tror ikke det er noen innstillinger man kan endre på for å fikse dette, men det er et mindre probelm.

 

Angående lyd er det sjelden viftebråk, men selv på sitt stilleste er den ikke helt stille. Jeg stiller nok høye krav mtp. dette ettersom konstant lav susing irriterer vettet av meg.

 

Og ALLE produkter har feilproduksjoner, at din PC er det betyr ikke at PCen i seg selv er dårlig, det er bare flaksen din som er borte ;)

 

Og, sist men ikke minst:

Heller BSOD enn kernel panic uten feilmelding!

Kernel_Panic-1p0f.png

Jeg vet ikke om min er feilvare?

 

Aner ikke hva BSOD eller kernel panic er :)

BSOD er Blue Screen Of Death. Det vet du nok hva er, siden du har fått det. BSOD viser feilmelding, og feilkode.

 

Kernel Panic i Mac OS X sier: Please hold the button to restart your computer. Yay, nyttig info.

Lenke til kommentar

BSOD er Blue Screen Of Death. Det vet du nok hva er, siden du har fått det. BSOD viser feilmelding, og feilkode.

 

Kernel Panic i Mac OS X sier: Please hold the button to restart your computer. Yay, nyttig info.

 

Ah ok, takk :) Jeg leser aldri hva som står på blåskjermen, blir bare irritert og sur :p Og det virker som at macs ikke har problemer med at maskinen kræsjer i samme skala som mange PCer har? Jeg har kun brukt PCer til nå, men er så mektig lei av at ting ikke fungerer som det skal :(

Lenke til kommentar

Vel, jeg har ALDRI hatt BSOD på min stasjonære siden jeg bygde den i 2008, med regelmessige oppgraderinger fram til i fjor.

 

Jeg hadde aldri BSOD på min bærbare som jeg hadde i 5 år.

 

Koden som står på BSOD forteller hva som er feil, og ofte står det hvilken fil som er feil på. Drivere, programmer, hardwarefeil, virus. Mange årsaker, mange brukerfeil også.

 

Mac får også BSOD (Kernel Panic), men uten info i det hele tatt, og det er ikke noe mer ofte eller sjelden enn andre PCer vil jeg tro. Husk at det er mange flere PCer enn Macs, og da blir det til at det virker som PCer er mye verre.

 

Men de PCene som tar kveld og får BSOD, er det ofte trivielle ting som dårlig kodede drivere ol. Oppdater driverne og alt funker.

 

Og husk, i Windows burde du oppdatere drivere regelmessig for å ha full ytelse i alle spill og program til enhver tid.

Lenke til kommentar

Jøss, jeg har hatt BSOD-problemer på alle maskinene jeg har brukt. Og de har alle vært dyre og tilsynelatende flotte. Denne laptopen har etter hva jeg kan se nyeste drivere installert, og virus kan det da ikke være på den etter så kort tid? Likevel har jeg fått BSOD flere ganger. Begynner å lure på om jeg har en forbannelse hengende over meg.

 

Flere jeg kjenner som har hatt både PC og mac sier det er mindre problemer med macen. Men inntil man finner noen statistikker på dette blir det vel vanskelig å finne en ordentlig sannhet.

Lenke til kommentar
Begynner å lure på om jeg har en forbannelse hengende over meg.

Det kalles østrogen! :p

 

Men når det er sagt er det mulig du har fått mandagsutgave eller noe. Mange som er fornøyd med pc'n utenom skjermen. Noen liker heller ikke touchpad'n mens andre elsker den. Oppdatering av alle driverne kunne kanskje hjelpe.

Lenke til kommentar

Har hatt pcn i litt over en uke nå. Er veldig fornøyd så langt. Fungerer godt, ikke hatt noen oppstarts problemer eller krasj. Er rask. Touchpadden fungerer greit. Minner litt om mac touchpad faktisk, har prøvd andre pc'r med bedre tocuh. Uansett ikke noe stort problem ettersom du kan endre det du vil i innstillinger som det er sagt tidligere.

 

Fungerer utmerket som skolepc også. Kunne kanskje vært mere lyssterk, men har ikke vært noe stort problem. Liker at pcn er mindre enn en 15,6 tommer mens skjermen fortsatt er like stor. Beste laptopen jeg har hatt så langt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...