Gå til innhold

Samsung 7-series tråden


Jakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat hentet min 15".

 

Jeg liker godt designet, tastaturet og vekten. Den skal jo også være en kraftig maskin sånn ellers, men jeg har ikke fått testet den på det ennå. Driver og laster ned WoW.

 

Men jeg merker dessverre at skjermen ikke er helt det store. Tenkte at jeg ikke kom til å bry meg ettersom jeg ikke er av de mest kravstore sånn egentlig, men joda, jeg merker det.

 

Og det mest irriterende akkurat nå er at jeg ikke opplever den som stillegående. Når jeg ikke har på "Stillemodus" suser den i ett kjør. Kan det være fordi jeg laster ned WoW..? Har jeg på "Stillemodus" er den derimot ganske stillegående, men er det bra å ha på denne funksjonen hele tiden? Jeg har forresten laptopen på et underlag, og ikke i fanget.

 

EDIT: Den trådløse antennen er dårligere enn på min 5 år gamle HP Pavilion. Med den hadde jeg som regel 4/5 tilkoblingsstreker, mens med Samsungen har jeg ofte 1/5. Men jeg lurer på om dette er vanlig, egentlig? Opplevde det samme med Asus N55SF-en som jeg leverte tilbake. Frustrerende for meg som bor i en kjellerleilighet og får internett fra utleierne...

Endret av Lotielin
Lenke til kommentar

Er vel en stor sjans for at denne også har atheros eller broadcom trådløst nett, som dessverre har dårlig rekkevidde/signalstyrke.

 

Er kun intel og til en viss grad ralink som jeg har greie erfaringer med på signalstyrke.

 

Hvilke datamerker er det som pleier å bruke Intel da? HP?

Lenke til kommentar

Synd at Samsung skyter seg selv så grovt i foten ved å knipe inn på skjermen. Skjermkvalitet er noe av det viktigste, iallfall for min del, så jeg kommer til å avvente med kjøp. Basert på de tidligste rapportene virket det som en av styrkene til maskina skulle være skjermen.

 

Hvilke datamerker er det som pleier å bruke Intel da? HP?

 

Jeg har en Dell bærbar som har Intel nettverkskort. Har ikke vært borti andre nettverkskort med like god rekkevidde.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Hvilke tidlige rapporter da? I alt jeg har lest har den blitt beskrevet som helt middelmådig. Skal som sagt ikke uttale meg så mye om sortnivå, fordi jeg kan for lite om det, men den er ihvertfall mer enn lyssterk nok.

Var et par "hands on" ved lansering i august som sa at skjermen var bra.

Lenke til kommentar

De hadde en high-end utgave av 7-serien utstilt på Elkjøp Megastore Ullevål for de som ønsker å se den før bestilling.

High end? Hva gjør den mer high end enn de som selges i butikkene nå? Er jo bare 2 maskiner i den serien som kommer til norge (regner ikke med 17 tommeren).

 

@Lotielin: hva sier windows experience index om ytelsen til maskinen din? Hvilke scores har du?

Endret av Kimma16
Lenke til kommentar

Prøvde så vidt å stikke snuta innom WoW. Tok to quests i Orgrimmar, med grafikkinnstillinger på Good ble det rundt 20 FPS og en del varme og viftestøy...

 

Hørtes lite ut, på min N55SF ligger jeg rundt 50fps i stormwind på "high" grafikk og fullhd oppløsning.

 

AMD HD6750 skal være omtrent like kraftig som GT555M, så syns dette var rart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...