Gå til innhold

Samsung 7-series tråden


Jakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

I de tilfellene jeg har sett folk klage over dårlig skjerm har det vist seg at det er snakk om en billigmodell som selges på Best Buy. Mulig det er denne det er snakk om?

Det stemmer at det er snakk om utstilte maskiner hos Best buy. Håper virkelig det stemmer.

 

 

Hva var klagene på skjermen? Og sto det hvilken modell?

Var snakk om 15" modellen. Var snakk om farger og kontrast/brightness og dårlig synsvinkel.
Lenke til kommentar

I de tilfellene jeg har sett folk klage over dårlig skjerm har det vist seg at det er snakk om en billigmodell som selges på Best Buy. Mulig det er denne det er snakk om?

Det stemmer at det er snakk om utstilte maskiner hos Best buy. Håper virkelig det stemmer.

Denne modellen er ikke sammenlignbar med de(n) som kommer til Norge. Den har som sagt dårligere skjerm og den har ikke baklyst tastatur. Mulig den har enda flere "mangler" i forhold til de originale modellene.

 

Hva var klagene på skjermen? Og sto det hvilken modell?

Var snakk om 15" modellen. Var snakk om farger og kontrast/brightness og dårlig synsvinkel.

Klikk.no testet en ikke 100% ferdig versjon for en god måned siden:

 

Videre er skjermen lyssterk, med gode farger og skarpt skjermbilde. Innsynsvinklene er ikke mer enn greie, men det holder om man stort sett sitter rett foran maskinen.

Jeg tror vi får en relativt god skjerm. Det er snakk om en Samsungprodusert (?) 300 nits skjerm hvis jeg ikke husker helt feil, og de skal være bra.

 

 

Dessverre sier Samsung Norge at det bare er toppmodellen av 15,6" som kommer til Norge. Denne har 8GB minne, 750GB harddisk med 8GB Express Cache og Radeon HD 6750M.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Jeg tror vi får en relativt god skjerm. Det er snakk om en Samsungprodusert (?) 300 nits skjerm hvis jeg ikke husker helt feil, og de skal være bra.

 

 

Trolig et Samsung SEC314B panel ja. Som nok ligger rett under 300 cd/m på maksimal lysstyrke (rundt 200 cd/m er snittet for billigpanelene), rundt 350:1 på kontrast (billigpanelene ligger under 200:1, de beste panelene over 900:1).

Men dette får vi nok ikke bekreftet før maskiner blir testet rundt om i verden.

 

Ellers syns jeg ikke prisen er avskrekkende i forhold til specs og design, matt skjerm, bakgrunnsbelyst tastatur, 80Whr batteri osv.

 

Har lyst å teste en selv, men tror ikke jeg bytter ut min asus N55SF, er nok redd samsungen har skuffende høyttalere, samt jeg er skeptisk til grafikk-switchingen til AMD HD6750M kortet og problemer det kan gi i spill. Det er et supert skjermkort, men AMD ligger svært langt etter på driversiden når det kommer til automatisk grafikkswitching - som gjør at mange spill kun kjører på det interne intel grafikkortet, som ikke er spesielt morro. Nvidia optimus er langt fra perfekt, men er allikevel et hav bedre.

Lenke til kommentar

Her er en del bilder fra en som allerede har fått tak i en https://picasaweb.google.com/114505572735471364563/Chronos02?authuser=0&authkey=Gv1sRgCI-Bjq-vhqTL3AE&feat=directlink

 

Liker spesielt dette bildet som sammenligner skjermen med en DELL bærbar.

 

https://picasaweb.google.com/114505572735471364563/Chronos02?authuser=0&authkey=Gv1sRgCI-Bjq-vhqTL3AE&feat=directlink#5665218245347271586

 

Føler at bildet på samsungen er mer detaljert, i tillegg til å være lyssterkere (kan ha med instilling å gjøre).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Her er en del bilder fra en som allerede har fått tak i en https://picasaweb.go...feat=directlink

 

Liker spesielt dette bildet som sammenligner skjermen med en DELL bærbar.

 

https://picasaweb.go...218245347271586

 

Føler at bildet på samsungen er mer detaljert, i tillegg til å være lyssterkere (kan ha med instilling å gjøre).

 

Er det 15" som er avbildet der? Og hva er strl på dell-pc'n som er med der?

Lenke til kommentar

Tror den kommer til å bli en bra studie-PC. Den er relativt kompakt, avrundede kanter slik at den glir lett ut og inn av sekken. Og god byggekvalitet, som alltid er greit hvis den skal være mye med rundt.

 

Skal du ha mer mobilitet må du nesten gå for macbook air/ultrabook/zenbook, men da mister du også endel ytelse. Tastaturet på zenbooken fikk jo også litt kjeft, regner med at 7-serien vil være bedre her.

 

Og nå så jeg at du spesifikt ba om størrelsen. Skal du på forelesninger tror jeg absolutt 14" er best egnet. Jeg mistenker at det ikke kommer til å være særlig stor forskjell mellom f.eks en 13" macbook og 14" chronos (sånn uten å ha sett dimensjonene på 14", tykkelsen mener jeg er det samme). Altså, den kommer til å egne seg godt :) Har selv hatt en 14" nå (noe klumpete, gammel en, dog), og syns det er en fin mellomting. Selv vurderer jeg 15" fordi jeg trenger litt mer skjermstørrelse for statistikkpakker, og litt mer oomph for spilla.

Lenke til kommentar

14" ble også meeeget interessant for min del. Eneste er at jeg er litt keen på numpad, men jeg har jo en på usb liggende et så det er ingen krise.

 

Men hvor mye 'multitasking' takler i5 prosessoren? Jeg kan typisk finne på å ha oppe mange programmer samtidig. Eks spotify, itunes, word,excell, bildevisningsprogram og firefox med mange faner. Kanskje en nedlastning i tillegg til et utvalg av disse programmene. Vil alt så smooth da, og vil jeg da kunne switche sømløst mellom de ulike programmene med i5? Eller er det RAM som bestemmer dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...