Gå til innhold

Apple vant andre runde i retten mot Samsung


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hva dere klager over. Til slutt kommer dette oss forbrukerne til gode med bedre hardware og bedre design. La de krangle og sett deg i godstolen og velg gode produkter fra øverste hylle :-)

Dette blir jo ikke bedre for oss. Apple nekter Samsung å selge sitt nye nettbrett, som i praksis betyr at Apple har monopol på nettbrett. Dette betyr absolutt ikke at vi vinner noe på dette og får bedre maskinvare, tvert imot.

vanskelig og forstå at samsung kan lage en tablet som er ulik iPad og fortsatt selge den. er ikke monopol bare fordi de stopper et tablet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For oss andre så virker det som om det er salgs nekt Apple prøver å oppnå. Hadde det vært farven på innpakningen, så hadde vel Apple gått til søksmål mot nettopp det? Eller?

Nå er det vel hele «opplevelsen» Apple mener er for lik. Dette inkluderer innpakningen.

 

 

Og, nei, etter min mening er det slettes ikke patetisk å hinte om korrupsjon. Kan du slutte å fortelle meg hva jeg skal mene?

Så tanken om at domstolen faktisk har et poeng er en helt umulig tanke? Det finnes INGEN ANNEN FORKLARING på dette enn at Apple har bestukket en tysk domstol?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

På meg virker Apple mer og mer desperat etter å stoppe Samsung... Samsung har nå så mange produkter som er fult på høyde og i mange tilfeller bedre enn det Apple lager at Apple tyr til alle midler for og prøve å stoppe Samsung.

 

Det er ikke uten grunn Apple stevner Samsung i Tyskland, det er eneste landet som har et rettssystem som man kan vinne fram med slike syke påstander.. Det gikk vel ikke like bra for Apple i Nederland!

Endret av DroidOle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For oss andre så virker det som om det er salgs nekt Apple prøver å oppnå. Hadde det vært farven på innpakningen, så hadde vel Apple gått til søksmål mot nettopp det? Eller?

Nå er det vel hele «opplevelsen» Apple mener er for lik. Dette inkluderer innpakningen.

 

 

Og, nei, etter min mening er det slettes ikke patetisk å hinte om korrupsjon. Kan du slutte å fortelle meg hva jeg skal mene?

Så tanken om at domstolen faktisk har et poeng er en helt umulig tanke? Det finnes INGEN ANNEN FORKLARING på dette enn at Apple har bestukket en tysk domstol?

 

Nei. Apple mener Galaxy er en kopi av ipad, pga avrundede hjørner, og minimalistisk design. Hvor påstår de at det er "totalpakken"? Ingen steder er det nevnt innpakning o.l. Apple har en agneda, og det er å stikke kjepper i hjulene for et bedre produkt, slik at de kan selge sitt dårligere produkt til en høyere pris. Dette synes rimelig klart for oss alle, unntatt de som forsvarer Apple i alt de måtte foreta seg.

 

Hvor i pokker skrev jeg at det finnes ingen annen forklaring? Nå tillegger du meg meninger jeg ikke har, igjen...

 

P.S: Du kan med fordel slutte å rope. Det anses som uhøflig å rope i en diskusjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei. Apple mener Galaxy er en kopi av ipad, pga avrundede hjørner, og minimalistisk design. Hvor påstår de at det er "totalpakken"? Ingen steder er det nevnt innpakning o.l.

http://fosspatents.blogspot.com/2011/04/apple-sues-samsung-over-android-based.html

 

Apple claims to hold "trade dress protection in the design and appearance of the iPhone, the iPod touch, and the iPad, together with their distinctive user interfaces and product packaging." (yes, in Apple's view even Samsung's packaging infringes its rights)

 

 

Hvor i pokker skrev jeg at det finnes ingen annen forklaring? Nå tillegger du meg meninger jeg ikke har, igjen...

Det var et spørsmål, noe du skjønner hvis du legger merke til spørsmålstegnet på slutten av begge setningene.

Lenke til kommentar

Og ja, det er min egen mening, så ingen moderatorer kan be meg om å holde kjeft om hva jeg mener.

Du må snart forstå at med mindre jeg gjør det helt klart i innlegget mitt, uttaler jeg meg som vanlig bruker på lik linje med deg.

 

 

Du må snart forstå at når det står "Moderator" i grønn skrift under avataren din, har du å oppføre deg mer voksent enn det du viser her og utallige andre plasser.

 

Hadde du vært en normal bruker - som du så fint påstår du skal oppfattes som - hadde du vært ignorert for lenge siden. Desverre går det ikke an å ignorere såkalte Moderatorer.

 

 

OT:

Dette er latterlig og lavmål oppførsel av Apple, og slikt tøys burde de holdt seg for gode til.

Det er tydelig at de ikke ønsker utvikling fra andre produsenter, noe som er utrolig synd.

At fanboys/nikkedukker ser seg enig i alt de gjør er jo enda mer hårreisende, spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må snart forstå at når det står "Moderator" i grønn skrift under avataren din, har du å oppføre deg mer voksent enn det du viser her og utallige andre plasser.

Lyst til å sende meg en PM hvor du forteller hvor min oppførsel er «mindre voksen»?

 

 

Dette er latterlig og lavmål oppførsel av Apple, og slikt tøys burde de holdt seg for gode til.

Det er tydelig at de ikke ønsker utvikling fra andre produsenter, noe som er utrolig synd.

Som jeg har sagt før syns jeg ikke produktene er så like som Apple skal ha det til. Men når retten er enig to ganger (?), er vel sjansen større for at det faktisk er noe i det Apple sier?

Lenke til kommentar

Men tilfellet der andre sier det ikke er gyldig grunn bør vel også ha noe og si?

 

Uansett, dette vaset mellom Samsung og Apple får seile sin egen sjø. Jeg er en fornøyd kunde av både Android/Samsung og Apple produkter og lar meg egentlig ikke påvirke i særlig stor grad av det som nå skjer. Det skal likevel bli spennende å se hvem som til syvende og sist går ut med hevet hode av denne saken.

Lenke til kommentar

 

Som jeg har sagt før syns jeg ikke produktene er så like som Apple skal ha det til. Men når retten er enig to ganger (?), er vel sjansen større for at det faktisk er noe i det Apple sier?

 

Og som den objektive personen du er, trekker du kun frem de to gangene Apple fikk medhold...

 

Du snakker om søksmålet, jeg diskuterer dommen, som jeg, dum som jeg er, trodde denne tråden handlet om...

 

Og det at du krydrer dine påstander med spørsmålstegn, fritar deg dessverre ikke for innholdet i påstanden. Jeg kunne dratt noen eksempler til deg her, men velger å holde meg for god til det.

 

Men OT igjen: Du synes det er feil med disse patentene, du synes ikke galaxy tab og ipad er kopier av hverandre, men du forsvarer Apples rett til å gå til søksmål på ytterst tynt grunnlag? Og det som verre er, du stiller deg faktisk 100% bak dommen, og forsvarer den med nebb og klør? Det at en annen domstol avfeide søksmålet som tull og tøys, ignorerer du, og når noen av oss ymter, ja vi ymtet, frempå om korrupsjon, så kaller du oss patetiske, og det som verre er. Hva i alle dager får deg til å tro at du ikke vil bli plassert i den berømte xxxboy båsen, av alle som ikke har dedikert livene sine til Steve Jobs? Og når du i tillegg skal modere trådene du fremstå som "super-subjektiv" i, så skal vi fortsatt ta deg seriøst og tro at modereringen foregår etter objektivitet og rettferdige vurderinger?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er av de som synes både Samsung (Android), Apple har interessante produkter, og hater at det alltid skal oppstå diskusjon om hvem som er best eller hva som er best.

 

Det som imidlertid skuffer her, er at rettssystemet virker å være tilbøyelig til å støtte Apple i et dustesøksmål. For det er akkurat det det er, du må være rimelig fanboy av Apple om man ikke ser det. At produktene har likhetstrekk er riktig, men copycat? Aldri i livet. Dersom Apple får endelig gjennomslag i dette, kan jeg være tilbøyelig til å være enig i mistankene om korrupsjon. Latterlig? Kanskje, men man skal være rimelig naiv hvis man ikke tror det foregår noe korrupsjon blant store aktører i dagens samfunn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nei, men litt mer originalitet burde Samsung kunne prestere, slik de fleste andre konkurrentene ser ut til å klare - f.eks slik: Klikk her

 

eller slik:

http://www.amobil.no/artikler/naa_skal_sony_ta_rotta_paa_ipad/101551

Du har selvsagt et poeng, men brettene du linker til er både unødvendige store og tykke.

 

Mener du derimot at Apple skal sitte på rettighetene til å lage så små og minimalistiske brett som mulig?

 

Alternativt kan jo Samsung gjøre som med tvene sine og gjøre rammen rundt omtrent ikke-eksisterende. Vil vel tro at den da vil skille seg nok ut i fra iPad. Altså er løsning til Samsung å lage brettet enda mindre, noe de sikkert ikke har noe imot.

Dog kan det skape bakdeler som f.eks hvor en skal holde på brettet uten å dekke skjermen.

 

Regner med at om Samsung gidder så kan de lett vri seg unna dette. F.eks forandre litt på Touchwiz, annen farge på innpakningen for å skape et annet totalinntrykk og på den måte skille seg fra iPad.

At de er "unødvendige store og tykke" henger i liten grad sammen med designspråket produsentene har valgt. Det vil ikke være noe problem å slanke bort "unødvendig fett" på nettbrettene jeg viste i eksemplene mine, og likevel beholde de grunnleggende designtrekkene, materialkombinasjonene, osv. - og altså beholde et utseende som skiller seg klart fra iPad.

 

Så nei, jeg mener at alle skal få lage sine nettbrett så "små og minimalistiske" som de bare kan, med sine originale design.

 

Som du sier, Samsung kunne lett ha vridd seg unna dette før det i det hele tatt startet, hvis de hadde giddet å lage et mer originalt design/utseende - slik f.eks Sony, Acer, Dell og Lenovo har klart.

Og ja, et annet emballasjedesign hadde også hjulpet, hvis Samsung virkelig hadde ønsket at deres produkt skulle skille seg klart ut fra iPad også i butikkhyllene - noe de tydeligvis ikke har gjort. Ser ikke en gang ut til at Samsung har plassert sin egen logo utenpå esken, noe jeg finner svært merkelig.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...