Gå til innhold

Apple vant andre runde i retten mot Samsung


Anbefalte innlegg

@matslie: Nå er det neppe advokatene Apple leier inn i patentsaker som har ansvaret for å fikse bugs i firmware/OS/software (har selv 17" MBP men aner ikke hvilke bugs du sikter til.. ), så jeg tenker at Apple nok er stand til å allokere utviklerressurser dit det trengs helt uavhengig av hvilke rettstvister selskapet er involvert i. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår at moderatorene banner hver enkelt person som kommer med liknende påstander. "det er ikke lov å lage ett nettbrett med 4 avrundede hjørner", "umulig å lage ett nettbrett ikke ligner iPad". Saken er mer omfattende og slike kommentarer gjør ingenting for diskusjonen, bortsett fra å spore den av. Apple har tydeligvis en sak siden domstolen igjen har gitt Apple med hold, om man ikke skal synke så lavt som enkelte har og tro at dommerene er kjøpt.Det som bør skje er at eu ser på trademark/patentsystemet og om det fungerer som tiltenkt. Samsung forsøker selvfølgelig å spille offeret, men jeg tipper de hadde gjort det samme om situasjonen var omvendt. Tidligere saker hvor Samsung har blitt dømt tilsier i allefall at Samsung ikke skyr så veldig mange midler for å tjene/spare penger.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ikke helt sjokkerende. Forrige helg møtte jeg familien, og noen hadde en Galaxy Tab 10.1. Storebroren min trodde med en gang dette var en iPad, og jeg kan faktisk se hvor han får det fra. Apple har klart å markedsføre at et nettbrettet er iPad.

 

Jeg har EEE Pad Transformer...

50% av de som har sett den har sakt en setning med om det er; eller har du kjøpt en ..... ipad..

Så folk er bra hjernevasket der... å får et år sidne hadde de jo rett, en brødfjøl var en ipad...

 

Jeg hadde lyst på en Tab 10.1, men jeg er litt enig i at den ligner veldig på Apple, jeg finenr det litt merkelig at Samsung kjører en så "parralell" linje med Appleprodukter, både på mobil og pads...

 

Men 10,1 har også sine SONEKLARE forskjeller som gjør at den er langt fra noen kopi......

Jeg har hatet Apple i 2,5år (minst) å slike idiotsaker som dette gjør de bare så mye mer barnslige...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg foreslår at moderatorene banner hver enkelt person som kommer med liknende påstander. "det er ikke lov å lage ett nettbrett med 4 avrundede hjørner", "umulig å lage ett nettbrett ikke ligner iPad". Saken er mer omfattende og slike kommentarer gjør ingenting for diskusjonen, bortsett fra å spore den av. Apple har tydeligvis en sak siden domstolen igjen har gitt Apple med hold, om man ikke skal synke så lavt som enkelte har og tro at dommerene er kjøpt.Det som bør skje er at eu ser på trademark/patentsystemet og om det fungerer som tiltenkt. Samsung forsøker selvfølgelig å spille offeret, men jeg tipper de hadde gjort det samme om situasjonen var omvendt. Tidligere saker hvor Samsung har blitt dømt tilsier i allefall at Samsung ikke skyr så veldig mange midler for å tjene/spare penger.

 

Hvilken sak sa du?

 

Apples patentslag mot Samsung i Nederland hvilte på fire bein: Påstand om brudd mot tre ulike patenter, og påstand om lovstridig kloning av design.

 

Påstanden om lovstridig kloning av design ble avvist.

På dette punktet inneholder kjennelsen formuleringer som er egnet til å svekke tilsvarende påstander fra Apple i andre fora, for eksempel den pågående prosessen i Düsseldorf.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei for all del, den forteller jo bare hvordan folk skal tolke deg i disse diskusjonene. Og jeg tror ikke alle forbrukerne her inne bryr seg om hvordan forhandlerleddet ser på Apple. De kan jo være motivert av ting som inntjening, noe som er totalt uinteressant for meg når jeg kjøper produkter.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Etter min mening burde det ikke vært noe problem for Samsung å lage et nettbrett med f.eks. ramme av børstet aluminium, og dermed ungått hele greia.

Hvis jeg ikke tar helt feil, så har Galaxy Tab 7.7 en bakside i børstet stål. Likevel hevder Apple at dette er en blåkopi av deres iPad. Disse to nettbrettene er jo helt vidt forskjellige, både når det gjelder størrelse og design! Helt UTROLIG at Apple vinner fram med slike dustesøksmål. Skjønner ingenting. Dette er bare trist. :no:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke helt sjokkerende. Forrige helg møtte jeg familien, og noen hadde en Galaxy Tab 10.1. Storebroren min trodde med en gang dette var en iPad, og jeg kan faktisk se hvor han får det fra. Apple har klart å markedsføre at et nettbrettet er iPad.

 

Aner ikke hvor mange som har villet se på iPhonen min, nemlig en HTC Desire. På samme måte som min første mp3-spiller, en Sony-et-eller-annet tydeligvis var en iPod, og jeg vil tro at de fleste ikke vil spørre om å se nettpaden din, men iPaden din, selv om det er en Galaxy Tab. Folk flest vet ikke forskjellen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter min mening burde det ikke vært noe problem for Samsung å lage et nettbrett med f.eks. ramme av børstet aluminium, og dermed ungått hele greia.

Hvis jeg ikke tar helt feil, så har Galaxy Tab 7.7 en bakside i børstet stål. Likevel hevder Apple at dette er en blåkopi av deres iPad. Disse to nettbrettene er jo helt vidt forskjellige, både når det gjelder størrelse og design! Helt UTROLIG at Apple vinner fram med slike dustesøksmål. Skjønner ingenting. Dette er bare trist. :no:

Det er fremsiden jeg snakker om i hvertfall, dvs kanten rundt skjermen. Mitt inntrykk er at det er sakens kjerne, da disse produktene markedføres, f.eks. på en eske, men fremsiden. Saken går jo utpå at samsung drar fordel av Apple sin markedsføring ved å legge seg tett opp til ipad designed.

 

Og forfra kan ingen påstå at disse nettbrettene bruker særlig forskjellig design. Det eneste som er slående forskjellig er forskjellen på høyde/bredde forhold. Den tyske dommeren i denne saken mente tydeligvis at det ikke er en tilstrekkelig forskjell.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...