Gå til innhold

Apple vant andre runde i retten mot Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår at moderatorene banner hver enkelt person som kommer med liknende påstander. "det er ikke lov å lage ett nettbrett med 4 avrundede hjørner", "umulig å lage ett nettbrett ikke ligner iPad". Saken er mer omfattende og slike kommentarer gjør ingenting for diskusjonen, bortsett fra å spore den av. Apple har tydeligvis en sak siden domstolen igjen har gitt Apple med hold, om man ikke skal synke så lavt som enkelte har og tro at dommerene er kjøpt.Det som bør skje er at eu ser på trademark/patentsystemet og om det fungerer som tiltenkt. Samsung forsøker selvfølgelig å spille offeret, men jeg tipper de hadde gjort det samme om situasjonen var omvendt. Tidligere saker hvor Samsung har blitt dømt tilsier i allefall at Samsung ikke skyr så veldig mange midler for å tjene/spare penger.

Så du mener altså at alle som du er uenig med bør bannes? Det var jo konstruktivt. Hvorvidt hvem som har rett har da virkelig ingenting å si angående enhvers brukers rettighet på diskusjon.no til å poste innlegg på forumet! Latterlig.

Endret av Occi
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nei, men litt mer originalitet burde Samsung kunne prestere, slik de fleste andre konkurrentene ser ut til å klare - f.eks slik: Klikk her

 

eller slik:

http://www.amobil.no/artikler/naa_skal_sony_ta_rotta_paa_ipad/101551

Du har selvsagt et poeng, men brettene du linker til er både unødvendige store og tykke.

 

Mener du derimot at Apple skal sitte på rettighetene til å lage så små og minimalistiske brett som mulig?

 

Alternativt kan jo Samsung gjøre som med tvene sine og gjøre rammen rundt omtrent ikke-eksisterende. Vil vel tro at den da vil skille seg nok ut i fra iPad. Altså er løsning til Samsung å lage brettet enda mindre, noe de sikkert ikke har noe imot.

Dog kan det skape bakdeler som f.eks hvor en skal holde på brettet uten å dekke skjermen.

 

Regner med at om Samsung gidder så kan de lett vri seg unna dette. F.eks forandre litt på Touchwiz, annen farge på innpakningen for å skape et annet totalinntrykk og på den måte skille seg fra iPad.

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Occi: Å fare med usannheter når andre diskuterer sak er jo mot retningslinjene. Da får disse brukerne komme med kilder på at rettssakene er på grunn av 4 hjørner. Rettsdokumentene som er blitt postet ørten gang og det går jo tydelig fram at det er flere faktorer som det saksøkes for. Slike påstander er rett å slett trolling.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Occi: Å fare med usannheter når andre diskuterer sak er jo mot retningslinjene. Da får disse brukerne komme med kilder på at rettssakene er på grunn av 4 hjørner. Rettsdokumentene som er blitt postet ørten gang og det går jo tydelig fram at det er flere faktorer som det saksøkes for. Slike påstander er rett å slett trolling.

 

Har du lest artikkelen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så flott, men da fungerer jo tydeligvis rettssystemet og alle kan slappe av. Fin signatur forresten, det fremhever objektiviteten din godt :)

 

Hehe... Og din objektivitet skal vi stole på?

Det er helt klart en dustete avgjørelse, og de aller fleste klarer å se dette. At du er frekk nok til å hinte om at folk som ser idiotien i dette, skal bannes fra forumet, viser vel hvor din "objektivitet" ligger. Snakk om å skyte seg selv i foten.

Saken er vel ikke over, og det er en seier for Samsung at kjennelsen kun er gyldig i Tyskland. Da har de faktisk vunnet tilbake langt flere markeder enn de har tapt. Men som noen påpeker her, så er det merksnodig at den tyske domstolen tillater seg å dømme slik, etter at en nederlandsk domstol har sagt det stikk motsatte. Lukter korrupsjon, lang vei. Noen burde dra hjem til dommeren og telle antall i produkter hun eier...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1315586836[/url]' post='18286720']
1315586758[/url]' post='18286715']

Occi: Å fare med usannheter når andre diskuterer sak er jo mot retningslinjene. Da får disse brukerne komme med kilder på at rettssakene er på grunn av 4 hjørner. Rettsdokumentene som er blitt postet ørten gang og det går jo tydelig fram at det er flere faktorer som det saksøkes for. Slike påstander er rett å slett trolling.

 

Har du lest artikkelen?

 

Du får være så snill å finne en link til meg hvor jeg får se at søksmålet er basert på f.eks. 4 hjørner. Jeg må tydeligvis ha oversett noe informasjon.

Det aller beste i denne saken hadde jo selvfølgelig vært om Apple aldri saksøkte, men de har jo rett til å få behandlet slike saker for retten. Selv om de er nokså onde. La oss håpe vi snart får en avslutning på denne saken, så får folk bruke pengeboken til å vise hvilken tablet de vil ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lukter korrupsjon, lang vei. Noen burde dra hjem til dommeren og telle antall i produkter hun eier...

Kan du være så snill å droppe korrupsjonsanklagene? Det er ikke annet enn patetisk å ty til slikt når det ikke går «din» vei.

 

Ja, søksmålet er idiotisk. Ja, patentene er idiotiske. Men å påstå at den tyske retten er korrupt og kjøpt og betalt av Apple, det er minst like idiotisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ifølge dommer Johanna Brückner-Hoffmann har domstolen et klart inntrykk av at de to lesebrettene ligner på hverandre. Begge har en minimalistisk og moderne form, med flat skjerm og runde hjørner, fastslår hun.

Avskyelig. Rett og slett avskyelig galskap. Hvordan Samsung kan nektes å bruke et design som de allerede hadde på sine fotorammer FØR Ipad fantes, må bare gudene vite. Denne saken begynner å stinke mer og mer. :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg foreslår at moderatorene banner hver enkelt person som kommer med liknende påstander. "det er ikke lov å lage ett nettbrett med 4 avrundede hjørner", "umulig å lage ett nettbrett ikke ligner iPad". Saken er mer omfattende og slike kommentarer gjør ingenting for diskusjonen, bortsett fra å spore den av. Apple har tydeligvis en sak siden domstolen igjen har gitt Apple med hold, om man ikke skal synke så lavt som enkelte har og tro at dommerene er kjøpt.Det som bør skje er at eu ser på trademark/patentsystemet og om det fungerer som tiltenkt. Samsung forsøker selvfølgelig å spille offeret, men jeg tipper de hadde gjort det samme om situasjonen var omvendt. Tidligere saker hvor Samsung har blitt dømt tilsier i allefall at Samsung ikke skyr så veldig mange midler for å tjene/spare penger.

Så du mener altså at alle som du er uenig med bør bannes? Det var jo konstruktivt. Hvorvidt hvem som har rett har da virkelig ingenting å si angående enhvers bruker på diskusjon.no til å poste innlegg på forumet! Latterlig.

De bør ikke bannes, men kanskje vi kan finne en eller annen lur domstol i Tyskland med en forkjærlighet for sensur, som kan dømme dem til å nekte å uttale seg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Regner med at om Samsung gidder så kan de lett vri seg unna dette. F.eks forandre litt på Touchwiz, annen farge på innpakningen for å skape et annet totalinntrykk og på den måte skille seg fra iPad.

Det er jo akkurat det Apple prøver å oppnå, er det ikke?

For oss andre så virker det som om det er salgs nekt Apple prøver å oppnå. Hadde det vært farven på innpakningen, så hadde vel Apple gått til søksmål mot nettopp det? Eller?

Og, nei, etter min mening er det slettes ikke patetisk å hinte om korrupsjon. Kan du slutte å fortelle meg hva jeg skal mene?

Lenke til kommentar

 

Du får være så snill å finne en link til meg hvor jeg får se at søksmålet er basert på f.eks. 4 hjørner. Jeg må tydeligvis ha oversett noe informasjon.

Det aller beste i denne saken hadde jo selvfølgelig vært om Apple aldri saksøkte, men de har jo rett til å få behandlet slike saker for retten. Selv om de er nokså onde. La oss håpe vi snart får en avslutning på denne saken, så får folk bruke pengeboken til å vise hvilken tablet de vil ha.

 

"Den tyske dommeren Johanna Brueckner-Hoffmann mener nemlig at Samsungs «glatte, enkle» overflate på Android-nettbrettet deres kopierte utseendet til Apples iPad. Retten sier det er flere måter å designe et nettbrett på enn det Apple har gjort, og Samsung burde ha valgt noe som skilte seg mer fra konkurrenten."

 

"Samsung er åpenbart ikke fornøyde med avgjørelsen, og sier i en presseuttalelse at dette vil påvirke hele nettbrett-industrien: – Ved å holde fast på dette forbudet mot et veldig generisk design-valg, setter denne avgjørelsen en begrensning på både innovasjon og framgang for industrien, forteller Samsung, og informerer om at de vil anke avgjørelsen i Düsseldorfs regionale domsstol."

 

 

 

 

Godt mulig at det er mer enn bare det som er grunnlaget for rettskjennelsen, men før DU kan gå løs på de i diskusjonen og kalle dem troll, bør du vite hva det er de faktisk leste i artikkelen. Og så, etter å ha sett det, har du muligheten til å faktisk rette på fakta.

 

 

 

 

Sånn, håper du er fornøyd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Regner med at om Samsung gidder så kan de lett vri seg unna dette. F.eks forandre litt på Touchwiz, annen farge på innpakningen for å skape et annet totalinntrykk og på den måte skille seg fra iPad.

Det er jo akkurat det Apple prøver å oppnå, er det ikke?

Hadde ikke gjort meg noe om den plutselig fikk en svart innpakning. mye kulere enn hvit spør du meg.

I tillegg liker jeg Sense bedre enn det jeg har sett av Touchwiz på GT10.1, så om de hadde gjort om den også hadde ikke gjort meg en døyt.

 

Men det er vel mer en prinsipp sak. At hvilket som helst selskap ikke skal kunne patentere designelementer som er alt for generelle og til tider så vage at det kan dekke hva som helst med litt godvilje.

Lenke til kommentar

Ikke helt sjokkerende. Forrige helg møtte jeg familien, og noen hadde en Galaxy Tab 10.1. Storebroren min trodde med en gang dette var en iPad, og jeg kan faktisk se hvor han får det fra. Apple har klart å markedsføre at et nettbrettet er iPad.

 

Aner ikke hvor mange som har villet se på iPhonen min, nemlig en HTC Desire. På samme måte som min første mp3-spiller, en Sony-et-eller-annet tydeligvis var en iPod, og jeg vil tro at de fleste ikke vil spørre om å se nettpaden din, men iPaden din, selv om det er en Galaxy Tab. Folk flest vet ikke forskjellen.

Dette er helt riktig. Opplevde det samme senest i dag. En kunde ringte å skulle ha ny mobil. Det var noen på jobben som hadde en iPhone av merket HTC, det var denne kunden også interessert i... Hører også med til historien at egentlig bare ville ha en telefon som hadde god lyd, noe annet var ikke vesentlig, og kamera skulle den i alle fall ikke ha. Tydelig at mange bare har hørt en del begreper og aner ikke hva det er, eller hva de gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pffffft, dette er kun i Tyskland, så hvem bryr seg egentlig?

 

Og som noen andre sier her, det lukter korrupsjon lang vei. Og ja, det er min egen mening, så ingen moderatorer kan be meg om å holde kjeft om hva jeg mener.

 

Men men, det er langt i fra over siden Samsung vil anke denne dommen. Så la oss heller se hva som skjer etter det.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere klager over. Til slutt kommer dette oss forbrukerne til gode med bedre hardware og bedre design. La de krangle og sett deg i godstolen og velg gode produkter fra øverste hylle :-)

Dette blir jo ikke bedre for oss. Apple nekter Samsung å selge sitt nye nettbrett, som i praksis betyr at Apple har monopol på nettbrett. Dette betyr absolutt ikke at vi vinner noe på dette og får bedre maskinvare, tvert imot.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...