Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer om jeg skal stikke å kjøpe denne på søndagsåpen Lefdal butikk nå. Er det helt uproblematisk å hiver over MKV filer og se film/tv? Noen som kan gi en kjapp "ja du gjør det slik"? Takler den all bitrate både på lyd og bilde?

 

jeg har ikke testet veldig høy bitrate men 1080p mkv på rundt 10 giga funker topp.

 

Hvordan fikk du inn en 10 GB mkv? Vil se om den metoden du brukte er mer lettvint enn å overføre fra linux.

Lenke til kommentar

Så ingen andre opplever det jeg gjør når det gjelder av/på-knappen og respons i skjermen?

 

For å repetere, så er det sånn på min at dersom jeg bare gir et kjapt og lett trykk på knappen, slås skjermen på, men den er totalt "død" for input. Dersom jeg derimot trykker litt mer bestemt og holder den inne litt lenger, da kommer skjermen på, og jeg kan da også dra skjermlåsmønsteret, og alt funker.

 

Jeg har tenkt at det kanskje kunne være en slags 'feature' istedenfor en feil, fordi man jo da kan gi den et lett trykk om man bare vil sjekke klokka f.eks. Hvis det ikke er sånn det skal være, så kan jeg jo ihvertfall bruke det på den måten. Men mrkelig er det ihvertfall hvis det er en feil, for da skulle man tro det var mer enten-eller - funkar/funkar inte.

 

Men men. Ingen andre?

Lenke til kommentar

Så ingen andre opplever det jeg gjør når det gjelder av/på-knappen og respons i skjermen?

 

For å repetere, så er det sånn på min at dersom jeg bare gir et kjapt og lett trykk på knappen, slås skjermen på, men den er totalt "død" for input. Dersom jeg derimot trykker litt mer bestemt og holder den inne litt lenger, da kommer skjermen på, og jeg kan da også dra skjermlåsmønsteret, og alt funker.

 

Jeg har tenkt at det kanskje kunne være en slags 'feature' istedenfor en feil, fordi man jo da kan gi den et lett trykk om man bare vil sjekke klokka f.eks. Hvis det ikke er sånn det skal være, så kan jeg jo ihvertfall bruke det på den måten. Men mrkelig er det ihvertfall hvis det er en feil, for da skulle man tro det var mer enten-eller - funkar/funkar inte.

 

Men men. Ingen andre?

 

Jeg har et par ganger opplevd dårlig respons. Den ene gangen tok den ikke noe respons på det jeg trykket på skjermen, samme hva jeg gjorde når jeg skulle svare på en sms. Litt senere - ingen problemer. Har også opplevd litt lagging, der den henger litt noen sekunder før den reagerer på berøring. Ikke noe stort problem i det store og hele, og det er litt typisk android at den av og til lagger.

 

Derimot synes jeg den av og til ikke er helt topp når det gjelder å reagere på berøring når skjermen skal låses opp og ikke minst ved innkommende samtale som jeg av og til mister fordi den reagerer ikke på mine bevegelser på skjerm. Dette er vel og merke ikke ofte. men likevel irriterende.

Lenke til kommentar

Tror jeg prøver å leve med det en stund, og se hvor stort problem/irritasjonsmoment det blir

 

Har funnet en grei 'workaround' så lenge; det ser ut til at å slå på skjermen med Hjem-knappen istedenfor av/på-knappen funker hver gang (altså at skjerm input 'funker' da hver gang), så jeg får prøve å holde meg til det.

 

Glem det, jeg tok feil - samme problemet der. Det har visst ikke noe med hvor hardt eller lenge jeg trykker heller; det har nok vært tilfeldig og har bare virket sånn.

 

Skal også se om det kan løses ved en omstart eller to. Har jo startet den på nytt en gang da, men kan jo prøve et par ganger til. Står jo tilogmed i bruksanvisningen at dersom enheten blir 'trøblete' så skal man slå den av og på. Så vi får se. Hvis det er en hardware feil på av/på-knappen er det jo litt kjipt da. Og også dumt å levere telefonen til reparasjon dersom det egentlig er en software bug. Me får sjå.

Endret av John P.
Lenke til kommentar

hei, kjøpte meg en note for ca 2 uker siden, og nå i går så sluttet den å lade ordentlig. den lader noen sekunder, så lader den ikke. noen ganger får jeg den ikke til å lade i det hele tatt. bør jeg sende den inn, eller er det en mulighet for at det er en software bug ?

 

Har du sjekket om laderen er problemet?

Du burde sjekke alle muligheter før en evt. tilbakesending. Du kan for eksempel tilbakestille firmwaren.

Lenke til kommentar

Noen som hørte et hyl utenfor Lagunen i Bergen idag? Det var meg når telefonen glapp ut av lommen når jeg gikk ut av bilen cry.gif Den landet på skjermen, men skjermen fikk ikke en ripe. Det gjorde derimot rammen... Så det jeg lærte idag var at jeg er en idiot som ikke bruker flip casen, og at skjermen tåler veldig veldig mye!

 

Update: Da er flip casen på :p

Endret av LordManhattan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...