Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk min for fire timer siden, liker den veldig godt. Hadde tenkt å ta innpå noen .avi filer, støttes dette formatet? Hva bør jeg eventuelt gjøre for å konvertere?

 

e: ser ikke ut til at den vil lade til mer enn 62%. Hva er grunnen til dette?

 

Den støtter de fleste formater der ute inkludert MKV.

 

Lader den fortsatt ikke forbi 62%? Lader du den gjennom USB eller veggen?

Ser ut til at det ordnet seg med batterinivået. La inn en .avi-fil, funket perfekt. Har derimot støtt på to nye problemer. Både Market, Samsung Apps og de andre tilsvarende tjenestene er på svensk, dvs, topplister, pris o.l. er svenske. Har Tele2, er dette problemet?

 

Det andre problemet er med kontaktlisten min. Jeg overførte kontaktene fra den gamle telefonen til simkortet, og klarer ikke å knytte sammen kontakter. Det jeg mener er altså at jeg har synkronisert med Facebook, og har for eksempel da "Markus Blablabla" og "Markus/1", hvor den sistnevnte er kontakten fra simkortet. Er det mulig å knytte disse kontaktene sammen?

 

Angående svensk språk så er det pga Tele2 SIM-kort er svenske. Market på Desire HDen min er på svensk, men merkelig nok så er Market på Noten på norsk... Husker ikke om den var på svensk når jeg fikk den, men jeg installerte den nye Marketen manuelt for to uker siden. Mulig den ble norsk da. Samsung Apps er også på norsk. Mystisk mystisk...

 

Ser at deal.no har tysk versjon. Vet at pixmania også har tysk versjon og at den er svart. Noen som vet om den fra deal.no også er svart? Får man norsk tastatur ved å velge norsk under første oppstart?

 

Norsk er innebygget i Android, så det skal nok gå fint å velge norsk tastatur under første oppstart.

 

Vet ikke om dette allerede har blitt spurt om.. Men har noen funnet et overclocking program som funker?

 

No-Frills og SetCPU fungerer men du må ha en kernel som kan overklokkes. Da må du først roote som vanlig og flashe ny kernel etter det.

Lenke til kommentar

Har derimot støtt på to nye problemer. Både Market, Samsung Apps og de andre tilsvarende tjenestene er på svensk, dvs, topplister, pris o.l. er svenske. Har Tele2, er dette problemet?

 

Jeg har også Tele2, og Market er på norsk her (har ikke gjort noe annet mystisk i.f.m. språk annet enn å velge norsk tastatur og norsk språk på telefonen).

 

Det andre problemet er med kontaktlisten min. Jeg overførte kontaktene fra den gamle telefonen til simkortet, og klarer ikke å knytte sammen kontakter. Det jeg mener er altså at jeg har synkronisert med Facebook, og har for eksempel da "Markus Blablabla" og "Markus/1", hvor den sistnevnte er kontakten fra simkortet. Er det mulig å knytte disse kontaktene sammen?

 

Prøv å gå inn på en kontakt (Markus/1 her), trykk på menytasten, og velg "Legg til kontakt". Det skal da komme opp en kortliste over navn fra Facebook som ligner på det (hvis det er flere som ligner), og når du da velger 'Markus Blablabla' vil de to kobles.

 

Det vil si, det funka sånn da telefonen min var ny, men nå etter at jeg tok en gjenoppretting har det blitt noe krøll der. Men du kan jo prøve.

Lenke til kommentar

Har derimot støtt på to nye problemer. Både Market, Samsung Apps og de andre tilsvarende tjenestene er på svensk, dvs, topplister, pris o.l. er svenske. Har Tele2, er dette problemet?

 

Jeg har også Tele2, og Market er på norsk her (har ikke gjort noe annet mystisk i.f.m. språk annet enn å velge norsk tastatur og norsk språk på telefonen).

 

Det andre problemet er med kontaktlisten min. Jeg overførte kontaktene fra den gamle telefonen til simkortet, og klarer ikke å knytte sammen kontakter. Det jeg mener er altså at jeg har synkronisert med Facebook, og har for eksempel da "Markus Blablabla" og "Markus/1", hvor den sistnevnte er kontakten fra simkortet. Er det mulig å knytte disse kontaktene sammen?

 

Prøv å gå inn på en kontakt (Markus/1 her), trykk på menytasten, og velg "Legg til kontakt". Det skal da komme opp en kortliste over navn fra Facebook som ligner på det (hvis det er flere som ligner), og når du da velger 'Markus Blablabla' vil de to kobles.

 

Det vil si, det funka sånn da telefonen min var ny, men nå etter at jeg tok en gjenoppretting har det blitt noe krøll der. Men du kan jo prøve.

Jeg har ikke det valget på kontaktene fra simkortet. Det rare er det at enkelte av facebookkontaktene har blitt koblet opp mot simkortet på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Tok ett raskt søk på google og samsung sin side og de har orginalt tilbehør til denne :)

 

Tiden kan liksom ikke gå fort nok til at jeg ska få min nye Note!

Min LG synger på siste vers og har vært på dødsleie helt siden den knuste skjermen.

Stadig fler problemer dukker opp.

Mister dekning, 3G dekning og den klikker :p

 

Måtte 7 januar kommer fort!!

Lenke til kommentar

Hvis man flasher telefonen utenfor Kies, vil man da miste garantien?

 

I mitt tilfelle er det snakk om å flashe med stock ROM, den samme som jeg har - jeg har bare lyst til å flashe med en 'ren', nedlastet ROM i et forsøk på å se om det kan være firmwaren på min telefon som ikke er helt patent, og som derfor fører til at telefonen er veldig "funkar - funkar inte" på skjerm-input.

 

Dessverre finnes det ingen måte å re-flashe nyeste ROM i Kies, annet enn å kjøre en full gjenoppretting på telefonen (eller i Kies dersom en tidligere flashing har gått skeis), men full gjenoppretting på telefonen har jeg kjørt, men det hjalp ikke, og 'Nødgjenoppretting' i Kies kunne jeg ikke bruke, for da måtte jeg i så fall taste inn en feilkode som telefonen skulle ha gitt meg, for å komme videre. Tenker at kanskje firmwaren som ligger på telefonen ikke er helt god i.o.m. at det ikke hjalp med gjenoppretting, derfor hadde det vært greit å prøve med en som jeg hadde lastet ned isteden.

 

For det er vel merkelig om dette skulle være et hardware problem eller? Når den kan funke fint kanskje fem seks ganger på rad (slår på skjermen og den tar imot berøring), men så plutselig funker den ikke kanskje et par til fire ganger på rad (slår på skjermen, men den reagerer ikke på berøring)?

Lenke til kommentar

Dette virker som ein innterisang telefon!

Har dei bil holdere som ein kan skru fast i dash til denne tlf?

 

Skjønner at tråden begynner å bli litt lang, men jeg har tidligere linket til Brodit sine holdere som jeg synes er de beste. Skrus riktignok ikke fast, men kiles gjerne inn i sprekker i dashboardet sammen med litt dobbeltsidig tape, så de sitter som et skudd.

Bla litt bakover eller søk på mine innlegg så finner du info og linker.

 

Christopher

Lenke til kommentar

Dette virker som ein innterisang telefon!

Har dei bil holdere som ein kan skru fast i dash til denne tlf?

 

Skjønner at tråden begynner å bli litt lang, men jeg har tidligere linket til Brodit sine holdere som jeg synes er de beste. Skrus riktignok ikke fast, men kiles gjerne inn i sprekker i dashboardet sammen med litt dobbeltsidig tape, så de sitter som et skudd.

Bla litt bakover eller søk på mine innlegg så finner du info og linker.

 

Christopher

 

 

Skal sjekke det ut, takk :)

Lenke til kommentar

Ser at deal.no har tysk versjon. Vet at pixmania også har tysk versjon og at den er svart. Noen som vet om den fra deal.no også er svart? Får man norsk tastatur ved å velge norsk under første oppstart?

 

Norsk er innebygget i Android, så det skal nok gå fint å velge norsk tastatur under første oppstart.

 

 

Takk for svar. Leste i tråden om Nexus at det var en som hadde fått telefon uten norsk ordliste (selv om den hadde norsk språk, og antagelig norsk tastatur). Vet ikke om han hadde norsk eller utenlandsk versjon, men kan man støte på dette problemet med Note også, utenlandsk eller norsk versjon?

Lenke til kommentar

Hvis man flasher telefonen utenfor Kies, vil man da miste garantien?

 

I mitt tilfelle er det snakk om å flashe med stock ROM, den samme som jeg har - jeg har bare lyst til å flashe med en 'ren', nedlastet ROM i et forsøk på å se om det kan være firmwaren på min telefon som ikke er helt patent, og som derfor fører til at telefonen er veldig "funkar - funkar inte" på skjerm-input.

 

Dessverre finnes det ingen måte å re-flashe nyeste ROM i Kies, annet enn å kjøre en full gjenoppretting på telefonen (eller i Kies dersom en tidligere flashing har gått skeis), men full gjenoppretting på telefonen har jeg kjørt, men det hjalp ikke, og 'Nødgjenoppretting' i Kies kunne jeg ikke bruke, for da måtte jeg i så fall taste inn en feilkode som telefonen skulle ha gitt meg, for å komme videre. Tenker at kanskje firmwaren som ligger på telefonen ikke er helt god i.o.m. at det ikke hjalp med gjenoppretting, derfor hadde det vært greit å prøve med en som jeg hadde lastet ned isteden.

 

For det er vel merkelig om dette skulle være et hardware problem eller? Når den kan funke fint kanskje fem seks ganger på rad (slår på skjermen og den tar imot berøring), men så plutselig funker den ikke kanskje et par til fire ganger på rad (slår på skjermen, men den reagerer ikke på berøring)?

 

 

Det som er negativt med Samsung er en "binary counter" som er en teller som teller antall ganger man har flashet telefonen (vet ikke om dette kun gjelder flashing av custom ROMs), så er du ikke rootet så er den eneste løsningen å gjenopprette ved å bruke Kies siden dette er det eneste offisielle verktøyet fra Samsung.

 

Er du rootet så kan du flashe orginal-ROMen gjennom Odin Mobile eller CWM uten at det rører telleren, og da kan du også fjerne root etter at dette er gjort. Du kan ta en titt i denne tråden og lese litt rundt. Velger du å roote så velger du root + CWM, flasher orginal ROM og deretter så flasher du orginal kernel igjen (CWM kommer med modifisert kernel) og til slutt så kjører du unroot-script som tar 10 sek.

 

Ser at deal.no har tysk versjon. Vet at pixmania også har tysk versjon og at den er svart. Noen som vet om den fra deal.no også er svart? Får man norsk tastatur ved å velge norsk under første oppstart?

 

Norsk er innebygget i Android, så det skal nok gå fint å velge norsk tastatur under første oppstart.

 

 

Takk for svar. Leste i tråden om Nexus at det var en som hadde fått telefon uten norsk ordliste (selv om den hadde norsk språk, og antagelig norsk tastatur). Vet ikke om han hadde norsk eller utenlandsk versjon, men kan man støte på dette problemet med Note også, utenlandsk eller norsk versjon?

 

Du vil ikke støte på dette problemet om du kjøper en norsk Note, men du kan naturligvis gjøre det når du kjøper fra utlandet. Kjøper du fra utlandet så blir det ren gambling.

 

 

Lenke til kommentar

Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt

23.12.2011 15:28 8200 FAUSKE  

Sendingen er sortert og videresendt

22.12.2011 17:46 0024 OSLO  

Sendingen er innlevert til terminal og videresendt

 

Nå kan jeg bare håpe å krysse fingrene slik at jeg kanskje får mobilen min idag. Posten kjør vel ut post idag også?

Må nok få noen til å hente den siden jeg ikke kommer hjem fra jobb kl 16.00.

 

God jul alle sammen.

Lenke til kommentar

 

Er du rootet så kan du flashe orginal-ROMen gjennom Odin Mobile eller CWM uten at det rører telleren, og da kan du også fjerne root etter at dette er gjort.

 

Takk for hjelpen, og jeg fant ut av noen av disse tingene på forhånd, men tror ikke jeg orker å gjennomføre en sånn uoffisiell operasjon; tror ikke jeg har nerver til det. ;) Skulle det skjære seg på en eller annen måte blir det fort kjipt.

 

Nå skal det vel komme en offisiell oppdatering i løpet av første kvartal, i.f.m. ICS, så jeg kan jo vente på den. Men det kan jo fort bli et par - tre måneder å vente...

 

Så... det blir vel kanskje til at jeg må levere den inn; det KAN jo være hardware feil også.

Lenke til kommentar

Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt

23.12.2011 15:28 8200 FAUSKE  

Sendingen er sortert og videresendt

22.12.2011 17:46 0024 OSLO  

Sendingen er innlevert til terminal og videresendt

 

Nå kan jeg bare håpe å krysse fingrene slik at jeg kanskje får mobilen min idag. Posten kjør vel ut post idag også?

Må nok få noen til å hente den siden jeg ikke kommer hjem fra jobb kl 16.00.

 

God jul alle sammen.

 

Da blir det skikkelig jul siden svigermor hentet telefonen på posten. Gleder meg som en unge til jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Heldige du og gratulerer me ny telefon! :D Jeg må desverre vente helt til 7 januar for å få min Note :(

 

Takk for det. Jeg er imponert over posten som brukte to dager fra komplett med sende dato 22 desember og som leverte den etter kun 2 dager.

 

Dette er forøvrig mitt første innlegg inn tråden fra min hvite Note. Men nå er det full gave oppakkning.

Men til alle dere som venter så er denne telefonen rå.

Lenke til kommentar

Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg spinnvilt! Bestilte min fra min lokale elkjøp forretning her oppe i Hammerfest så ALT tar lang tid å få her oppe desverre.

Og de hadde akkurat levert inn bestillingene på første batch me Nexus og Notè så jeg får på første forsending siden jeg forhånds betalte

 

Håper tida går uber fort så jeg slipper å skjere fingrene hver gang jeg bruker min halvknuste LG :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...