Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ingen grunn til å bruke penger på et tvillingabb når jeg ikke vil ha behov for telefondelen. Og som jeg nevnte tidligere i tråden har det hvertfall før vært veldig kronglete med hvilke abb som støtter tvillingkort og jeg bytter definitivt ikke abb for tvilling.

 

Men vil ikke enheten operere som normalt uten simkort? Alt med unntak av telefonbiten burde jo fungere som normalt.

 

Ser heller ikke Wifi dekning som noen bekymring da bruksmønsteret på min 1,5 år gamle smarttelefon viser at jeg omtrentlig i 95% av tilfellene er innenfor Wifi dekning når jeg skulle hatt behov for 3G.

 

Har du vurdert GALAXY S WiFi 5.0? er jo litt bortkastet å kjøpe en telefon når du ikke egentlig trenger ringefunksjonalitet

Lenke til kommentar

Uffa, WiFi 5.0 er en katastrofe. 800x480 fordelt på 5". Det ser helt jævlig ut.

Det høres veldig dårlig ut, men skjermen til sensation XL på 4,7" med samme oppløsning skal jo være grei nok i følge anmeldelser. Wifi 5.0 koster vel under 2000 så kan jo ikke forvente all verdens til den prisen. Syns det er vanskeligere å forsvare oppløsningen på XL så dyr som den er.

Lenke til kommentar

Jeg fikk inn en Galaxy Note på jobb i dag..

Interessant produkt, men alt for stor for meg fant jeg ut..

 

Måtte teste å ha den i lommen, og den fyller virkelig opp lommene mine.

 

Jeg kan dog forstå at folk vil ha den, det er jo en heftig sak ser det ut som.

Jeg har riktignok ikke slått den på, kun sett på størrelsen.

Lenke til kommentar

Haha, jaja det bryr meg ikke nevneverdig, jeg kjøper meg en blåtann handsfree om jeg skal snakke i den.

Samme her, jeg bruker et bluetooth handsfree. Funker fett.

 

For øvrig anbefaler jeg appen Listonic til dere som ønsker å bruke Galaxy Note som handleliste. Man kan synce handlelistene mellom flere mobiler, slik at fruen kan sette opp lista, og når jeg drar innom butikken så ligger alt klart. :)

Lenke til kommentar

Har du vurdert GALAXY S WiFi 5.0? er jo litt bortkastet å kjøpe en telefon når du ikke egentlig trenger ringefunksjonalitet

Tipper ikke telefondele er særlig påkostet og ser ingen nettbrett med tilsvarende specs.

 

For øvrig anbefaler jeg appen Listonic til dere som ønsker å bruke Galaxy Note som handleliste. Man kan synce handlelistene mellom flere mobiler, slik at fruen kan sette opp lista, og når jeg drar innom butikken så ligger alt klart. :)

Cross-plattform også?

 

Ellers avventer jeg kjøpet litt forløpig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen som har funnet en nyttig security-app? Jeg bruker Snuko Anti Theft Security.

 

* Spore telefonen via GPS, WiFi og mobilnettet på Google Maps.

* Ta sikkerhetskopi av tekstmeldinger og anropslogg.

* Slå på alarmlyden selv om telefonen er satt på lydløs.

* Automatisk sende SMS til et angitt mobilnummer dersom SIM-kortet blir byttet (SMS inneholder nytt telefonnummer, SIM-kortnummer, hvilket nett telefonen er oppkoblet mot m.m.). Nyttig info for politiet.

* Fjernlåsing av telefonen. Telefonen blir da ubrukelig for tyven/finneren. På skjermen vises en melding som du selv angir (min sier at telefonen er stjålet eller mistet, og at finneren må ringe mitt backup-nummer eller sende meg en e-post).

* Om noen finner telefonen - og den er låst - får finneren kun frem et skjema hvor de kan skrive inn sitt navn, telefonnummer og e-post adresse. Dette sendes så per SMS til ditt angitte backup nummer.

* Jeg får tilgang til Galaxy Notens kamera, både front og bak, så jeg kan forhåpentligvis ta bilde av tyvens ansikt i det han/hun fikler med mobilen, eller i det minste omgivelsene telefonen befinner seg i. ;)

 

Rett og slett genialt. Noen som har funnet noe bedre?

Lenke til kommentar

Har du vurdert GALAXY S WiFi 5.0? er jo litt bortkastet å kjøpe en telefon når du ikke egentlig trenger ringefunksjonalitet

Tipper ikke telefondele er særlig påkostet og ser ingen nettbrett med tilsvarende specs.

 

Kjøp deg Asus Transformer Prime du. Den er rett rundt hjørnet og har firekjerners cpu, stort batteri og koster i tillegg relativt lite. (Snakker om 4-5000 kroner). Hvis du skal bruke den i bilen er vel det bedre.

 

Men hvis du absolutt må ha en 5" er du jo like langt.

Lenke til kommentar

Har problemer med å få synkronisert kalenderen. Har masse kalendernotater fra andre Android telefoner, men kalenderen her viser ikke notater lengre tilbake enn en måned. Notatene er ikke slettet. Når jeg logger meg på min Google konto via PC, vises alle de gamle notatene, men det er altså håpløst å få notater eldre enn en måned over på Note'n.

 

Hadde samme problem da jeg kjøpte Galaxy S2 tidligere i vår/sommer. Fikk da tips om å slette alle notater fra telefonen og så synkronisere på nytt. Men dette hjalp ikke da, og det hjalp ikke nå. Noen som kan bidra med hjelp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...