Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer veldig på om det er denne eller Nexus jeg skal gi meg selv i julegave. :hmm:

 

Lurte på det samme selv, men har valgt å gå for Note fordi, etter det jeg har hørt, venner du deg til skjermen etter noen timer, så etter noen dager må da den føles helt vanlig? Dessuten kan du koble den til TV'en og vise video i 1080p, og den har fått svært gode tilbakemeldinger. Den skal også føles veldig tynn og lett men ha god byggekvalitet.

Lenke til kommentar

Dere som har Note og SGS2, er skjermen på Note merkbart dårligere? Iom at SGS2 har Super Amoled Plus, mens Note har en "vanlig" Super Amoled.

 

Ser ganske mye film o.l med min Galaxy S2, som er et av hovedgrunnene mine til å gå over til Note.

 

Edit 2: Hører både her og der at Note er bedre enn SGS2, mens andre sier at skjermen på SGS2 er bedre enn Note. Noen som har personlige erfaringer å dele?

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Jeg har ikke personlig eid en SII, men jeg har trykket masse på dem og Note knuser SII til de grader. Det sier seg selv egentlig;

 

480x800 Vs 800x1280 :)

 

Også enig i at skjermen på Note er i en helt annen divisjon enn den på S2. Klarer man seg med litt mindre størrelse er skjermen på Galaxy Nexus enda et hakk bedre, synes jeg.

 

Ja, har man lyst på en høyere PPI så er Galaxy Nexus sånn sett bedre, men hele poenget med Note er jo den gigantiske skjermen.

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig den medfølgende pennen å bruke? Kan man eksempelvis bruke den til å skrive en butikklapp uten kun å få plass til "brød" på skjermen?

 

Jeg har SGSII idag og tviler vel litt på at Note vil gi meg nok forandring, men leser man i denne tråden er det mye som tyder på nettopp det.

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig den medfølgende pennen å bruke? Kan man eksempelvis bruke den til å skrive en butikklapp uten kun å få plass til "brød" på skjermen?

 

Jeg har SGSII idag og tviler vel litt på at Note vil gi meg nok forandring, men leser man i denne tråden er det mye som tyder på nettopp det.

 

Nja, kommer nok an på hvor stødig du er. Du kan skrive ganske så smått om du bruker litt tid.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg hovedsaklig bruke den som et nettbrett og ha en annen telefon.

 

Noen som kan bekrefte at det er uproblematisk å bruke den uten simkort? Dvs. jeg ønsker å bruke alle funksjoner utenom telefonbiten og da Wifi, GPS, Blåtann osv. for komunikasjon.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå skal jeg hovedsaklig bruke den som et nettbrett og ha en annen telefon.

 

Noen som kan bekrefte at det er uproblematisk å bruke den uten simkort? Dvs. jeg ønsker å bruke alle funksjoner utenom telefonbiten og da Wifi, GPS, Blåtann osv. for komunikasjon.

 

Hvorfor ikke sette inn et SIM-kort? Du kunne bestilt tvilling-SIM så får du bruke den uten å måtte bry deg om WiFi. Om du ikke vil den skal motta samtaler eller tekstmeldinger finnes det nok en måte å gjøre dette på om du søker litt :)

Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til å bruke penger på et tvillingabb når jeg ikke vil ha behov for telefondelen. Og som jeg nevnte tidligere i tråden har det hvertfall før vært veldig kronglete med hvilke abb som støtter tvillingkort og jeg bytter definitivt ikke abb for tvilling.

 

Men vil ikke enheten operere som normalt uten simkort? Alt med unntak av telefonbiten burde jo fungere som normalt.

 

Ser heller ikke Wifi dekning som noen bekymring da bruksmønsteret på min 1,5 år gamle smarttelefon viser at jeg omtrentlig i 95% av tilfellene er innenfor Wifi dekning når jeg skulle hatt behov for 3G.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...