Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Siden jeg fikk min tidlig da det ikke var deksel å få tak i til de så lagde jeg et selv.

Jeg tok av bakdekselet og limte på en tynn antiskli matte fra Clas Ohlson.

Dette er den typen som man legger nøkler ,mobiler mm så de ikke skal skli i bilen.

Dette ble så bra at jeg lurte på om noen vet om noe lignende av deksler som dekker sidene og?

Nå er det umulig å glippe den i hånden,jeg kan slenge den hvor jeg vil og den ligger der.

Jeg han henge den nesten loddrett på vasken,armlene mm.

Det fine er at den ikke henger når en tar den opp og ned av lommen,noe den gjorde med en matte jeg prøvde fra en annen butikk.

Vil også nevne da en klagde litt om plassering av power knappen. Det første man bør laste ned er "Screen of and lock.

Dette legger til ikon som lukker skjermen så en ikke trenger å bruke power knappen,og som nevnt juicedefender Er et must,den slår av wifi og 3G når en lukker skjermen samtidig som den kobler opp periodisk for Mail MMS mm.

 

Kunne du legge ut bilde av den installert på Note'n? Foran og bak. Hadde vært interessant da Flip Coveret som Samsung har laget gjør den noe tykkere.

 

Til dere som har Flip Coveret, merker dere noe forskjell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg fikk min tidlig da det ikke var deksel å få tak i til de så lagde jeg et selv.

Jeg tok av bakdekselet og limte på en tynn antiskli matte fra Clas Ohlson.

Dette er den typen som man legger nøkler ,mobiler mm så de ikke skal skli i bilen.

Dette ble så bra at jeg lurte på om noen vet om noe lignende av deksler som dekker sidene og?

Nå er det umulig å glippe den i hånden,jeg kan slenge den hvor jeg vil og den ligger der.

Jeg han henge den nesten loddrett på vasken,armlene mm.

Det fine er at den ikke henger når en tar den opp og ned av lommen,noe den gjorde med en matte jeg prøvde fra en annen butikk.

Vil også nevne da en klagde litt om plassering av power knappen. Det første man bør laste ned er "Screen of and lock.

Dette legger til ikon som lukker skjermen så en ikke trenger å bruke power knappen,og som nevnt juicedefender Er et must,den slår av wifi og 3G når en lukker skjermen samtidig som den kobler opp periodisk for Mail MMS mm.

 

Kunne du legge ut bilde av den installert på Note'n? Foran og bak. Hadde vært interessant da Flip Coveret som Samsung har laget gjør den noe tykkere.

 

Til dere som har Flip Coveret, merker dere noe forskjell?

 

Ikke mye å ta bildet av. Den er jo som orginalt bare at batteridekslet er ca 1/2 mm tykkere. Funker bra da. Trenger ikke mobilholder i bilen. Ligger helt stille på dashbordet selv om det er helt skrått. Legger ved link til matta jeg limte på. I steden for å legge mobilen på matta er matta limt på batteridekselet.

 

http://www.clasohlson.no/Product/LargeImageViewer.aspx?Path=/Archive/Images/Products/Hi/31-4761_1.jpg

Endret av Mobtlf
Lenke til kommentar

Kunne du legge ut bilde av den installert på Note'n? Foran og bak. Hadde vært interessant da Flip Coveret som Samsung har laget gjør den noe tykkere.

 

Til dere som har Flip Coveret, merker dere noe forskjell?

 

Ikke mye å ta bildet av. Den er jo som orginalt bare at batteridekslet er ca 1/2 mm tykkere. Funker bra da. Trenger ikke mobilholder i bilen. Ligger helt stille på dashbordet selv om det er helt skrått. Legger ved link til matta jeg limte på. I steden for å legge mobilen på matta er matta limt på batteridekselet.

 

http://www.clasohlson.no/Product/LargeImageViewer.aspx?Path=/Archive/Images/Products/Hi/31-4761_1.jpg

 

Åja, jeg trodde du hadde laget ditt eget Flip Cover :innocent:

 

Edit: 6'er i Dagbladet/HjemmePC :)Link

Endret av Beyercüst
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri vært et problem før, får ikke kopiert filer større enn 4gb til mobiletelefonen. Det betyr at all filmer som jeg har lagret i 720p, altså under mobilen sin oppløsning som er på 4,5gb stykket ikke kan overføres og spilles av på mobilen.

 

Om jeg formaterer minnekortet til f.eks exFat eller NTFS får jeg bare opp at filsystemet ikke er støttet og må formatere tilbake til standarden fra august 1996.

 

Skal en filme en god stund i 1080p vil den automatisk stoppe å filme når du har kommet til fil-grensen.

 

Slik jeg har forstått det er det pga en må betale lisens til Microsoft for å bruke NTFS/exFAT, noe som ikke er mulig når android er designet for å være gratis.

 

Mener at det nevnes i youtube-videoen nevnt tidligere (som viser 64 gb micro-sdxc + Note) at han får til å spille av videoer over 4 gb uten problemer. Swedroid.com fant ut at bitraten ikke kan overstige 30 Mbit/s link.

Lenke til kommentar

Det er allerede mange andre fyldige kommentarer om mobilen, jeg holder meg derfor i hovedsak til hva jeg 'må' ha:

 

Kan den erstatte en iPad?

Jeg for meg vil den gjøre det. Skjermen er stor, og surfing og bruk av Google Maps er utrolig mye enklere enn på min gamle HTC 3.5". Her dekker den behovet.

 

GPS

GPS'en er veldig mye bedre og følsom enn både min gamle N95 og HTC Touch Pro, virkelig god.

 

Exchange/e-mail

Her er ikke Note helt i havn og ikke helt på høyde med Nokia sine business-modeller. Det som er veldig bra, er at det er veldig enkelt å se mail/meldinger uansett hvilken konto den kommer fra. Jeg bruker Exchange, Hotmail og online. Alle meldinger er tilgjengelig enkelt i samme app. Veldig bra.

 

Men Note sin håndtering av tilgangspunkter (APN) er ikke god nok. Min jobbe-mail (Exchange) fungerer kun med et bestemt tilgangspunkt. Når jeg kommer hjem og mobilen automatisk kopler til WiFi, får jeg ikke lenger synkronisert jobbe-mail. Har ikke funnet noen måte å unngå det på.

 

Har heller ikke fått til å synkronisere oppgaver med Exchange ennå. Muligens fingertrøbbel.

 

 

Andre ting.

Mediadeling. Jeg har mediapc på stua hvor bl.a. alle mine bilder ligger. Disse kan jeg browse gjennom og se på mobilen (og også motsatt). Bra!

 

Foreløpig: Godt fornøyd, blir uhyggelig raskt vant til den store skjermen. Men ikke helt fornøyd med Exchange.

Lenke til kommentar

En bekjent reiser til England om et par dager. Vil jeg spare noe på at han kjøper den for meg i UK, og vil den fungere likt som norske modeller (norsk språk, norsk tastatur, etc)? Ser at prisen i Norge ligger på 5200 kroner nå. Noen som vet hva den selges for i UK?

 

Ja den vill funke akkurat som de norske du kjøper her til lands.Men skjer det noe med den så må du jo sende den til england og du mister jo en del rettigheter ved og kjøpe den det.

Hadde heller gitt 4-600 kr mere og kjøpt den i norge:)

Lenke til kommentar

En bekjent reiser til England om et par dager. Vil jeg spare noe på at han kjøper den for meg i UK, og vil den fungere likt som norske modeller (norsk språk, norsk tastatur, etc)? Ser at prisen i Norge ligger på 5200 kroner nå. Noen som vet hva den selges for i UK?

 

Ja den vill funke akkurat som de norske du kjøper her til lands.Men skjer det noe med den så må du jo sende den til england og du mister jo en del rettigheter ved og kjøpe den det.

Hadde heller gitt 4-600 kr mere og kjøpt den i norge:)

Takk for svar. Da blir det nok heller kjøp i Norge.

 

 

Fikk dere etui med?! Jeg har fått sånn orginal skinn-etui med! Oppsig!

 

Edit: Den heter "FlipCover".

Hvor kjøpte du din fra? Følger Flip Cover med uansett hvor man kjøper den? Den så snasen ut!

 

Over til en annen ting: skjermen. Har lest at denne har såkalt PenTile Matrix. Er skjermen ikke så bra som man skal ha den til? Er den bedre enn f.eks Nexus, iPhone 4 og SII?

Lenke til kommentar

[...]

Over til en annen ting: skjermen. Har lest at denne har såkalt PenTile Matrix. Er skjermen ikke så bra som man skal ha den til? Er den bedre enn f.eks Nexus, iPhone 4 og SII?

At den har bedre skjerm enn iPhone 4 og SII er det ingen tvil om, den har både bedre oppløsning, den er større og har mye bedre sortnivå. Når det kommer til Nexusen har jeg lest at Note har mer levende og ekte farger. Men ingen andre mobiler har samme størrelse som Note, så du kan med det si at Note har den beste skjermen på markedet.

Endret av Beyercüst
Lenke til kommentar

Over til en annen ting: skjermen. Har lest at denne har såkalt PenTile Matrix. Er skjermen ikke så bra som man skal ha den til? Er den bedre enn f.eks Nexus, iPhone 4 og SII?

 

PenTile-teknologien har sin svakhet, men kun når oppløsningen er lav som med f.eks Galaxy SII, men når man har såpass høy oppløsning som Note og Galaxy Nexus så elimineres den svakheten. Med mindre du har verdens beste syn, så vil du ikke oppleve noe negativt med skjermen.

Lenke til kommentar

Har aldri vært et problem før, får ikke kopiert filer større enn 4gb til mobiletelefonen. Det betyr at all filmer som jeg har lagret i 720p, altså under mobilen sin oppløsning som er på 4,5gb stykket ikke kan overføres og spilles av på mobilen.

 

Om jeg formaterer minnekortet til f.eks exFat eller NTFS får jeg bare opp at filsystemet ikke er støttet og må formatere tilbake til standarden fra august 1996.

 

Skal en filme en god stund i 1080p vil den automatisk stoppe å filme når du har kommet til fil-grensen.

 

Slik jeg har forstått det er det pga en må betale lisens til Microsoft for å bruke NTFS/exFAT, noe som ikke er mulig når android er designet for å være gratis.

 

Mener at det nevnes i youtube-videoen nevnt tidligere (som viser 64 gb micro-sdxc + Note) at han får til å spille av videoer over 4 gb uten problemer. Swedroid.com fant ut at bitraten ikke kan overstige 30 Mbit/s link.

 

 

Tok minnerkortet ut av mobilen, formaterte det til exFAT i datamaskinen. La innpå en film på 12GB, men da jeg puttet det i mobilen igjen fikk jeg opp at filsystemet ikke var støttet. For å bruke det måtte jeg formatere kortet. Da formaterer mobilen det tilbake til FAT32.... :(

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Hva med å formatere det som ext3/4 eller "turox exfat"? Alle disse bør telefonen støtte.

 

Tenkte å prøve det. Windows kan jo ikke bruke det filsystemet, så da antar jeg at hver gang jeg skal overføre filer så må jeg boote opp i linux?

 

Har du tips til en liten linux versjon som jeg kan kjøre fra minnepenn hvor jeg kan formatere til ext3?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...