Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt telefonen siden onsdag kveld, og må bare si at jeg enda måper hver gang jeg bruker den:-) . Den er så vanvittig digg:-D ! Men er det noen apper eller widgets som er "must have"? Jeg har ikke vært en av de ivrigste personene på android market tidligere, men nå som jeg har fått denne vil jeg jo ta full nytte av den :-)

 

Tenkte jeg skulle til innkjøp av et sd kort på 64 gb.

Noen spesielle dere anbefaler ?

 

Er bare Sandisk som har kommet ut med et microSDXC kort på 64GB.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=968997

 

Forøvrig så er ikke det offisielt støttet av mobilen, men jeg kjøpte det og det fungerer fint. En må bare formatere kortet i mobilen før en kan bruke det.

 

Faktisk ikke bare Sandisk. Noen billigprodusenter har også kommet med denne kapasiteten: link. Småpirk selvsagt.

 

Theo343: GSMArena.com Blog har laget en flott artikkel om batteritiden til Note! Link.

Lenke til kommentar

Personlig så holder jeg meg langt unna såkalte "ukjente" merker som er billige da disse kan plutselig bestemme seg for å pakke sammen sakene og pensjonere seg etter en uke. Har gode erfaringer med SanDisk og Kingston, så jeg holder meg til dem. Hva andre gjør er ikke noe jeg trenger å blande meg opp i, så slå dere løs :p

Lenke til kommentar

Jeg har hatt telefonen siden onsdag kveld, og må bare si at jeg enda måper hver gang jeg bruker den:-) . Den er så vanvittig digg:-D ! Men er det noen apper eller widgets som er "must have"? Jeg har ikke vært en av de ivrigste personene på android market tidligere, men nå som jeg har fått denne vil jeg jo ta full nytte av den :-)

 

Tenkte jeg skulle til innkjøp av et sd kort på 64 gb.

Noen spesielle dere anbefaler ?

 

Er bare Sandisk som har kommet ut med et microSDXC kort på 64GB.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=968997

 

Forøvrig så er ikke det offisielt støttet av mobilen, men jeg kjøpte det og det fungerer fint. En må bare formatere kortet i mobilen før en kan bruke det.

 

Faktisk ikke bare Sandisk. Noen billigprodusenter har også kommet med denne kapasiteten: link. Småpirk selvsagt.

 

Theo343: GSMArena.com Blog har laget en flott artikkel om batteritiden til Note! Link.

 

Jeg beklager så mye, glemt helt å spesifisere at jeg selvsagt tenkte på hva som var til salgs her til lands. Du har muligheten til å kjøpe fra et kinesisk billigmerke til 165 U.S. dollars = 954.62356 NOK, men jeg ville varmt anbefale å kjøpe SanDisk sitt i norge til: 876kr f.eks hos Deal.no (det er inkludert frakt). SanDisk sitt er ihvertfall bekreftet at skal fungere i Galaxy Note.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Har aldri vært et problem før, får ikke kopiert filer større enn 4gb til mobiletelefonen. Det betyr at all filmer som jeg har lagret i 720p, altså under mobilen sin oppløsning som er på 4,5gb stykket ikke kan overføres og spilles av på mobilen.

 

Om jeg formaterer minnekortet til f.eks exFat eller NTFS får jeg bare opp at filsystemet ikke er støttet og må formatere tilbake til standarden fra august 1996.

 

Skal en filme en god stund i 1080p vil den automatisk stoppe å filme når du har kommet til fil-grensen.

 

Slik jeg har forstått det er det pga en må betale lisens til Microsoft for å bruke NTFS/exFAT, noe som ikke er mulig når android er designet for å være gratis.

Lenke til kommentar

Men hvorfor har du da ikke hatt problemet før? Dette høres jo ut som en begrensning man må ha opplevd før på slike kort? Har du verifisert hvilket filformat kortet får, i en PC?

 

:hmm:

 

Kan dette være årsaken?

Good news for anyone that uses an Android (or Linux) cell phone, mobile device or PC. Tuxera has released its long-awaited specification that makes the new SDXC memory cards compatible with Android or other Linux flavors.

 

SDXC includes at its heart Microsoft's exFAT specification, a big win for Microsoft because every device manufacturer that wants to create SDXC cards -- or build technology that taps into them -- has to pay Microsoft royalties.

http://www.networkworld.com/community/blog/android-gains-its-first-sdxc-flash-driver-saf

 

Tuxera is a member of the SD Association where it works together with exFAT host device and card manufacturers to enable a smooth transition from FAT to exFAT file system technology that lifts the device and file size limits for SD cards. For example, with Tuxera exFAT new SDXC compatible devices can record normal-length, full-HD videos.
Men 4GB begrensning på filstørrelse høres ut som FAT32 da FAT hadde 2GB. Hadde uansett vært greit å se hva slags filformat kortet får når det formateres i telefonen.

 

Man skulle jo tro det var "Tuxera exFAT", men det rimer ikke og dermed holder jeg en finger på FAT32.

Tuxera CEO Mikko Välimäki explains: “SDXC lifts the 32GB maximum size limit for SD cards and also the 4GB maximum file size limit.
Samsung burde vel kunne svare på om de har implementert "Tuxera exFAT" eller ei.

 

 

EDIT:

En mulig workaround som brukere har postet ift. SGS2.

Originally Posted by Nirvana388

There's a much easier way as well, though I've only tried this once:

 

If you connect the phone in Kies mode (in the usb settings) and it connects properly you will get a "GT-I9000" Device show up in my computer instead of the standard lettered drive under "Devices with removable storage". It seems that you need to have Kies running in the background (with the icon in your system tray) but not fully open for this to work (not entirely sure on this as Kies is finicky). When you double click on the GT-I900 device in my computer you will get options for the internal or external sd card (assuming you have one installed).

 

If you copy and paste a file onto either of the sd cards using this method, it uses the Kies background service to check the file. If it detects a media file that might not be supported it will give you a warning which you can choose to ignore and copy the file anyways. I've found that if you copy a larger than 4gb mkv it uses the Kies service to split the file and put it on the sd card automatically. This takes a while as it has to split/convert the file and then write a fair amount of data to the sd card over usb.

 

You may be confused when it finishes as it only shows 1 file, it is smart enough to hid the others. The size of the file seems to be the amount that the original one was over 4gb (ex a 4.7gb movie will show as 700mb), however if you check the space avail on the sd card you will see that it contains the full movie. I transfered a 4.7gb 720p rip of "Tropic Thunder" this way to my phone and it played just fine on the samsung video player.

 

Let me know if that works out for you, I havn't seen anyone else try this.

 

Men hvorfor man ikke har implementert "Tuxera exFAT" som kom i mars i fjor er tildels uforståelig :hmm:.

 

Ellers en annen mulig workaround:

for your LG --or any other Android device-- to become sdxc-compatible, you might only need to reformat your SDXC card to ext4 (or other filesystems that Android CAN read, and which are suitable for more than the 32GB (and 4GB filesize) limits of FAT32 (as used on SDHC). ext4 is a Linux filesystem & Android uses the Linux kernel & works well with ext4 (unlike exFAT...). To re-format to ext4 would be simple: just download & burn any recent & popular Linux distro to a live-CD; boot to CD; choose to format you 64GB/128GB card to ext4 (after backing it up of course, but you should already have a backup). I saw a few others suggest that this should work, but didn't keep up with the issue & don't know their results...and NOTE that I haven't tried that to confirm that an sdxc would then have full read/write capabilities -- but what do you have to lose

 

Eller:

Why do we need this?

I use SDXC cards in my Linux devices (Android, OpenPandora) Just reformat them with ext3 and they work fine.

 

What do we need exFAT for?

Ext3 vil vel kanskje være best ift. ytelse/strømbruk uten at jeg har noe tall på det.

 

Dog er kanskje dette litt kjedelig i denne sammenheng:

The micro USB port on this device also supports USB On-The-Go (USB OTG) standard which means the Galaxy S II can act as a 'host' device in the same way as a desktop computer in allowing external USB devices to be plugged in and used.[9] These external USB devices typically include USB flash drives and separately powered external hard drives. A video demonstration on YouTube[41] has shown the OTG function to be readily available with an ordinary micro USB (B-type) OTG adaptor. The same YouTube video goes on to mention a successful test completed on a 2 TB USB external hard drive (requiring own power source) but however reports of failure when trying to connecting USB keyboards, tested USB mice and tested USB game pads. Currently the only file-system supported for USB drives within OTG is Fat32.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Siden så mange spør så kan jeg nå si at personlig synes jeg batteritiden er god!

 

Jeg bruker telefonen veldig mye, men den holder likevel glatt gjennom en dag. Da jeg hadde S2, og kom hjem etter en dag hadde jeg type 20% igjen. Da har jeg i tillegg lagt bånd på meg, for å spare på batteriet. På denne har jeg, uten å legge bånd på meg lett 40% igjen etter lang dag. Batteritiden er mao merkbart bedre enn s2, som allerede holdt god standard.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Jupp, denne testen bekrefter at batteritiden på Note er heftig mye bedre enn S2. Nesten opp mot dobbelt så bra i noen situasjoner.

http://blog.gsmarena.com/our-samsung-galaxy-s-ii-battery-life-test-is-complete-check-out-how-it-did-test/

 

Riktignok får S2 1 time bedre på den såkalte "blandet bruk" utholdenhetstesten selv om Note skårer bedre på alle områder og 30min bedre levetid også på video på tross av den økte skjermstørrelsen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fikk dere etui med?! Jeg har fått sånn orginal skinn-etui med! Oppsig!

 

Edit: Den heter "FlipCover".

 

Edit: HOLY FUCK så stor den er! Hahahaha! Sykt tynn da! Fin størrelse!

 

Edit: Kommer ikke over den skjermen. Desire HDen ser ut som noe fra andre verdenskrig :p

Endret av Steffen Moss
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+34151345

Dere som nå har fått deres telefoner, hvordan snakker dere i dem? holder dere apparatet til øret eller bruker dere et hodesett? og i tilfelle hodesett, hva slags? Det som følger med eller har dere kjøpt et annet?

Lenke til kommentar

Siden jeg fikk min tidlig da det ikke var deksel å få tak i til de så lagde jeg et selv.

Jeg tok av bakdekselet og limte på en tynn antiskli matte fra Clas Ohlson.

Dette er den typen som man legger nøkler ,mobiler mm så de ikke skal skli i bilen.

Dette ble så bra at jeg lurte på om noen vet om noe lignende av deksler som dekker sidene og?

Nå er det umulig å glippe den i hånden,jeg kan slenge den hvor jeg vil og den ligger der.

Jeg han henge den nesten loddrett på vasken,armlene mm.

Det fine er at den ikke henger når en tar den opp og ned av lommen,noe den gjorde med en matte jeg prøvde fra en annen butikk.

Vil også nevne da en klagde litt om plassering av power knappen. Det første man bør laste ned er "Screen of and lock.

Dette legger til ikon som lukker skjermen så en ikke trenger å bruke power knappen,og som nevnt juicedefender Er et must,den slår av wifi og 3G når en lukker skjermen samtidig som den kobler opp periodisk for Mail MMS mm.

Endret av Mobtlf
Lenke til kommentar

Her er den jeg fikk med

 

http://www.mobicity.com.au/original-samsung-galaxy-note-flip-case.html

 

Kjekt av Tele2 å ligge den i pakken da! Kudos :)

 

Fikk min fra Komplett.no, også de hadde lagt ved denne flipcasen helt gratis. Jeg hadde liggende klar en lærtaske jeg hadde kjøpt som skulle brukes til den, men denne flipcasen er veldig god - så den andre får vente ... :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...