Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Hva med å formatere det som ext3/4 eller "turox exfat"? Alle disse bør telefonen støtte.

 

Tenkte å prøve det. Windows kan jo ikke bruke det filsystemet, så da antar jeg at hver gang jeg skal overføre filer så må jeg boote opp i linux?

 

Har du tips til en liten linux versjon som jeg kan kjøre fra minnepenn hvor jeg kan formatere til ext3?

Vil anbefale GParted - formaterer så å si til alle filsystemtyper.

 

Edit: Var så lite liv å tråden nå, så sparker inn et smp.: Hvordan føles størrelsen etter noen dager? Tenker ikke dere mer på den?

Endret av Beyercüst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min Note på lørdag, og jeg har brukt mye av helgen til å teste, installere apps og bruke den. Mange av mine inntrykk samsvarer med andres første inntrykk. Jeg kom fra Desire HD, men den ble som en leketelefon i sammenligning på enkelte punkter.

 

Størrelse: Svær ja, nesten en tablet. Utmerket for mitt bruk, sikkert for stor for veldig mange.

Byggekvalitet: Overrasket over det tynne bakcoveret. Smart! Selv om det er plast virker kvaliteten å være meget bra.

Skjerm: Fantastisk! Ovasjoner...

Betjening: For meg krever det litt tilvenning ettersom jeg er vant med sense. Håper Samsung fjerner homeknappen og lar alt styres fra selve skjermen.

Ytelser: Virker mye raskere enn DHD

Batteritid: Vanskelig å si ennå, trenger litt tid på det, men det virker lovende.

Video: Perfekt å se filmer med denne. Nettopp sett Big Bang Theory og kvaliteten er meget bra, tekster kan lett leses. Har bestilt kabelovergang til HDMI...

DLNA: Mye raskere og responsivt i forhold til DHD. Bedre enn forventet.

Lyd: Ikke spesielt bra lyd på en slik tynn dings, men ikke verre enn DHD. Mye bedre å bruke spotify, og lettere for søking.

S-Pen: Elsker den allerede, meget hendig og skriver greit med den.

Nettverk: Wifi er raskere og mer følsom for signaler.

Kamera: Foto var litt skuff så langt, men video var desto overraskende bra! Her er også mitt største ankepunkt, fordi å holde en slik telefon under filming er ikke lett. Telefonen er tynn og må opereres som regel med to hender. Svært lett å komme borti av-knappen og zoom-knappene. Av/på bør være på den øverste delen av mobiler. Zoom knappene bør kunne låses i posisjon under filming.

GPS: Meget raskt og nøyaktig, Google earth viser nøyaktig hvor i mitt hus jeg befinner meg.

 

Telefonen har fungert upåklagelig, dog med en restart som startet av seg selv. Ellers bare positivt å melde så langt. Standard nettleser fungerer også meget bra. Opera mobile også. Trenger nå en bilholder a la brodit. Noen tips?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk min Note på lørdag, og jeg har brukt mye av helgen til å teste, installere apps og bruke den. Mange av mine inntrykk samsvarer med andres første inntrykk. Jeg kom fra Desire HD, men den ble som en leketelefon i sammenligning på enkelte punkter.

 

Størrelse: Svær ja, nesten en tablet. Utmerket for mitt bruk, sikkert for stor for veldig mange.

Byggekvalitet: Overrasket over det tynne bakcoveret. Smart! Selv om det er plast virker kvaliteten å være meget bra.

Skjerm: Fantastisk! Ovasjoner...

Betjening: For meg krever det litt tilvenning ettersom jeg er vant med sense. Håper Samsung fjerner homeknappen og lar alt styres fra selve skjermen.

Ytelser: Virker mye raskere enn DHD

Batteritid: Vanskelig å si ennå, trenger litt tid på det, men det virker lovende.

Video: Perfekt å se filmer med denne. Nettopp sett Big Bang Theory og kvaliteten er meget bra, tekster kan lett leses. Har bestilt kabelovergang til HDMI...

DLNA: Mye raskere og responsivt i forhold til DHD. Bedre enn forventet.

Lyd: Ikke spesielt bra lyd på en slik tynn dings, men ikke verre enn DHD. Mye bedre å bruke spotify, og lettere for søking.

S-Pen: Elsker den allerede, meget hendig og skriver greit med den.

Nettverk: Wifi er raskere og mer følsom for signaler.

Kamera: Foto var litt skuff så langt, men video var desto overraskende bra! Her er også mitt største ankepunkt, fordi å holde en slik telefon under filming er ikke lett. Telefonen er tynn og må opereres som regel med to hender. Svært lett å komme borti av-knappen og zoom-knappene. Av/på bør være på den øverste delen av mobiler. Zoom knappene bør kunne låses i posisjon under filming.

GPS: Meget raskt og nøyaktig, Google earth viser nøyaktig hvor i mitt hus jeg befinner meg.

 

Telefonen har fungert upåklagelig, dog med en restart som startet av seg selv. Ellers bare positivt å melde så langt. Standard nettleser fungerer også meget bra. Opera mobile også. Trenger nå en bilholder a la brodit. Noen tips?

 

Enig med alt du skriver her, faktisk. Rar plassering av knapper er det eneste negative jeg har å utsette.

 

Ellers ble jeg utrolig imponert over den trådløse mottakeren i telefonen. Tar mindre ett sekund og få tilkobling, og jeg laster ned 60-70 MB podcaster lynraskt. Ekstremt mye kjappere enn min HTC Desire, og også en del raskere enn iPad.

 

Er heller ikke spesielt stor fan av Touchwiz. Jeg liker en del av funksjonaliteten, men synes widgetene er ganske grelle og stygge. Vet ikke om ICS blir stock android, da custom UI er en vesentlig del av produsentenes forsøk på å skille seg fra hverandre og få oss til å velge Samsung foran HTC f.eks. Men tror kanskje jeg kjører en root og hiver inn stock ICS en gang selv ...

Lenke til kommentar

Jeg fant en utrolig kjekk funksjon idag. Når jeg la til alarm igår så valgte jeg "Smart Alarm" uten å vite hva det var, så når den gikk av idag var det ikke snakk om PIIIIP PIIIIP PIIIIP, men lyder av skog og natur. Så jeg våknet opp på en utrolig fin måte istedenfor å bruke den normale kveppe-metoden :p

 

Utover det så synes jeg også at Wifien er fantastisk kjapp med tanke på tilkobling. Den er også mye mer stabil enn på Desire HDen.

Lenke til kommentar

At den har bedre skjerm enn iPhone 4 og SII er det ingen tvil om, den har både bedre oppløsning, den er større og har mye bedre sortnivå.

 

Bedre oppløsning har den ja, men ikke høyere ppi. Det er ppi'en som bestemmer hvor skarp skjermen er. iPhone 4/4S har 329 ppi mens Galaxy Note har 285. Ville du sagt at et 60 tommers flatskjerm med 1000 x 700 er skarpere enn iPhone 4? Fargegjengivelsene er MYE bedre på Galaxy modellene er sant, men ikke at de er skarpere. Størrelsen gjør den ikke bedre i den forstand, det er helt subjektivt og større jo bedre er ikke en regel. Greit nok, du har ikke direkte sagt det men du antyder deg slik.

Lenke til kommentar
Trenger nå en bilholder a la brodit. Noen tips?

 

á la Brodit, eller Brodit? :-)

Brodit har nemlig sluppet holdere for Note, jeg har ikke sjekket mer hvor man kjøper (siden jeg ikke har kjøpt Note selv ennå, sitter litt på gjerdet) men det bør altså være mulig å få tak i. Husker ikke hvor jeg kjøpte mine forrige Brodit-holdere, men var en norsk nettbutikk som jeg tror kunne levere alt av brodit-stæsj med selvsagt noen dagers leveringstid på det de ikke hadde på eget lager.

Lenke til kommentar

Husker ikke hvor jeg kjøpte mine forrige Brodit-holdere, men var en norsk nettbutikk som jeg tror kunne levere alt av brodit-stæsj med selvsagt noen dagers leveringstid på det de ikke hadde på eget lager.

 

http://www.mobiservice.no/ds_product_info.php/products_id/2944

 

De har også aktiv holder (altså med ladekabel)

 

Edit: disse virker å ligge litt under i pris, ihvertfall på den aktive holderen: http://www.mytrendyphone.no/shop/brodit-aktiv-holder-63576p.html

Endret av grenness
Lenke til kommentar

At den har bedre skjerm enn iPhone 4 og SII er det ingen tvil om, den har både bedre oppløsning, den er større og har mye bedre sortnivå.

 

Bedre oppløsning har den ja, men ikke høyere ppi. Det er ppi'en som bestemmer hvor skarp skjermen er. iPhone 4/4S har 329 ppi mens Galaxy Note har 285. Ville du sagt at et 60 tommers flatskjerm med 1000 x 700 er skarpere enn iPhone 4? Fargegjengivelsene er MYE bedre på Galaxy modellene er sant, men ikke at de er skarpere. Størrelsen gjør den ikke bedre i den forstand, det er helt subjektivt og større jo bedre er ikke en regel. Greit nok, du har ikke direkte sagt det men du antyder deg slik.

 

Om du plukker opp en Note, ser ikke du store forskjellen på 285 og 329 PPI. Når det er sagt blir det feil å blande inn 60-tommere med skjermer under 6", men jeg skjønner hva du mener. Har du sett Samsung LED TV-er med 1920 x 1080 oppløsning? Det er sylskarpt selv på 46" (krever at du ikke sitter klint inn til TV'n selvsagt). Du kjøper ikke Note for å ha en liten snerten mobil, men fordi du vil ha stor skjerm (gjør i allefall de fleste) så derfor kan du godt si; større jo bedre, siden Note-eiere kjøper også med tanke på skjermstørrelsen, derfor skrev jeg det jeg skrev.

Lenke til kommentar

At den har bedre skjerm enn iPhone 4 og SII er det ingen tvil om, den har både bedre oppløsning, den er større og har mye bedre sortnivå.

 

Bedre oppløsning har den ja, men ikke høyere ppi. Det er ppi'en som bestemmer hvor skarp skjermen er. iPhone 4/4S har 329 ppi mens Galaxy Note har 285. Ville du sagt at et 60 tommers flatskjerm med 1000 x 700 er skarpere enn iPhone 4? Fargegjengivelsene er MYE bedre på Galaxy modellene er sant, men ikke at de er skarpere. Størrelsen gjør den ikke bedre i den forstand, det er helt subjektivt og større jo bedre er ikke en regel. Greit nok, du har ikke direkte sagt det men du antyder deg slik.

 

Om du plukker opp en Note, ser ikke du store forskjellen på 285 og 329 PPI. Når det er sagt blir det feil å blande inn 60-tommere med skjermer under 6", men jeg skjønner hva du mener. Har du sett Samsung LED TV-er med 1920 x 1080 oppløsning? Det er sylskarpt selv på 46" (krever at du ikke sitter klint inn til TV'n selvsagt). Du kjøper ikke Note for å ha en liten snerten mobil, men fordi du vil ha stor skjerm (gjør i allefall de fleste) så derfor kan du godt si; større jo bedre, siden Note-eiere kjøper også med tanke på skjermstørrelsen, derfor skrev jeg det jeg skrev.

 

Det var kanskje ikke helt riktig å sammenligne 60 tommer med en 6 tommer men det var bare for å frem poenget mitt. Jeg har aldri sett en slik tv som du nevner skikkelig, det kan godt hende den er sylskarp men en telefon har man langt nærmere ansiktet enn en tv. Jeg personlig liker ikke telefoner større en 4 og jeg er ikke alene. Vi er alle forskjellig og da er det meget flott at vi har et så stort utvalg av mobiler som vi har idag i alle størrelser :)

 

Jeg har veldig lyst å prøve Note skikkelig, er det noen butikker/kjeder som har den på utstilling ?

Lenke til kommentar

Du vil vel muligens også holde Note litt lenger fra øynene enn en iPhone, vil du ikke? Og da går vel vinningen opp i spinningen for iPhone.

Jeg tror også Note er den perfekte dingsen for en 40 åring som ikke orker å hive på seg lesebrillene hver gang smarttelefonen og websider skal frem. Eller hva synes dere som har den?

 

Huntera:

Personlig synes jeg 4" ville vært optimalt for iPhone. 3.5" blir for lite med den PPIen når man ikke lenger har perfekt syn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...