Gå til innhold

Noen gode grunner til og starte Facebook profil ?


Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg er utrolig kritisk til Facebook og har egentlig hvert det til alle sånne type sider som biip nettby og slik

 

Alle har jo facebook omtrent , Jeg har ikke det jeg holder meg til skype og telefon min

 

Men det er jo umulig og få kontakt med folk nå fortia uten og ha facebook .

 

Jeg hater egentlig og ufrivillig lese sånne dumme meldinger om at `` nettop dusja `` `` FML `` osv .

 

Jeg har jo ikke lyst til og ikke bli venn med de jeg kjenner på facebook det er jo hyggelig det , MEN de er noen år yngere en meg og er gjerne de som skriver mest mulig uinteresangt drit ,

 

Jeg har alltid sagt det siden dag 1 , at det skal nok mye til eller at jeg aldri kommer til og lage en profil der .

 

Men er det noen av dere som kan gi meg noen gode grunner til og starte facebook profil bortsett fra de jeg forsåvidt har nevnt

 

-Jeg kan få tak i folk

-Vite sånn nogenlunde om det skjer noe jeg kan bli med på

-finne og gi beskjeder på om jeg evt skal / skal ikke delta på arangemanger osv

 

Noen flere gode ting ? og evt dårlige ting om facebook , har aldri hatt det så vet ikke helt hva alt det dårlige er heller .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ene og alene med av to grunner:

 

1 - Jeg vil vite hvilke bilder av meg som ligger på nettet. Kall meg paranoid, men det er ikke få ganger jeg har rapportert bilder eller sendt mail til de som har lagt dem ut.

 

2 - Sosiale medier brukes i dag som mail. Jeg får mange mail på facebook som jeg ellers ville fått via Gmail eller lignende. Fordelen her er at Facebook ikke er plaget med spam.

Lenke til kommentar

Jeg er møkklei facebook selv oxo, er oxo selv drittlei av statuser som ''kaldt ute'', ''er og bader'', ''fml'' osv....

 

er vel snart et halvt år siden jeg likte noe elr oppdaterte statusen snart vel, og rett og slett hater facebook, så ser ingen grunn tik at du skal lage deg en.

Lenke til kommentar

jaja, men kommer vel ann på ditt eget behov og bruk, hvis ikke ikke føler noen hull i hverdagen og klarer deg fint uten går det vel fint uten, er oxo mange sånne greier ''joiner 1500 slutter pappa å røyke'' osv. det er jo kun bra for han selv, resten av verden har ikke behov for det, og sånn ''de første 50.000 som joiner får gratis headset'' etc.

 

men et bra tips: ikke legg til folk som skriver uinnterrisante ting fra starten av, så du ikke ender opp med 25 fml statuser daglig :dontgetit:

 

skal ikke hindre deg i å lage en bruker, men for min del er lei, kanskje fint hvis du skal kommunisere via folk på jobben elns

Lenke til kommentar

Bare drit i facebook. Værste skrytesida jeg har sett noen sinne. Jeg synes det er greit at folk skryter i blant. Men når jeg har 100 venner som skryter av ferien sin, skryter av sine barn (som også er verdens beste, ifølge dem), skryter av hva de har gjort og ditt og datt. Da blir jeg sprø!

Hvis du lager en bruker, skader det jo ingen om du ikke en gang har tre venner der. Det er bare idioter som ville dømme deg pga. facebook-profilen.

Lenke til kommentar

Har deaktivert, men åpnet konto uten venneliste.

 

Foretrekker også "in real life", men det må selvsagt ikke være enten-eller.

 

Tror alle disse (ofte overfladiske) elektroniske bekjentskapene kan forsterke ensomhetsfølelsen blant mange. Man har 500 "venner" på FB, men omgås knapt folk i nabolaget.

 

Men tendensen er at man må opprette FB-konto for i det hele tatt å få utvekslet meldinger. Større treghet på privat epost og lavere aktivitet på MSN - har andre erfart det ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...