Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Du må gå litt inn i spillestilen din også, har du en spillestil der du går ofte inn i harde taklinger(Kan fort skje uhell her)

Evt. Er det ting som skjer på trening? Skjer det i kamper?

 

Høyt tempo = mer skader(Fordi spillerene springer fortere, oftere og sender ballen fortere å oftere)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn, da har jeg endelig startet på mitt prosjekt.

Inspirert av alle som har spillt med mål om å kun ha spillere fra klubbens nasjonalitet i laget. Så skal jeg gjøre det stikk motsatte. Har tatt over Ebbsfleet United (sto mellom den og MK Dons, men fant ut at Ebbsfleet har enda mindre sjel p.g.a myfootballclub).

Må ta det gradvis though, da jeg må bygge opp en stamme som kan gå som "homegrown" og "grown at club". Det kommer til å ta 3 år.

Moderklubb spillere vet jeg ikke om jeg skal bli i klubben, utenom å spille, eller sendes tilbake.

Og jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det med spillere som har flere nasjonaliteter. Om "1.flagget" skal være noe annet enn engelsk, eller hva det skal.

 

Etterhvert så håper jeg på å få en klubb uten spillere fra GB (Irland er altså lov). Men det får gå i del 2. Først ikke england, så ikke GB.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Si hvordan ligadebuten gikk heller:=)

Ligadebuten var borte mot Aston Villa i første seriekamp!

Skåret etter 2 minutter, assist i det 14 minutt med innlegg til Downing!

Kampen endte dessverre 3-3 etter Hattrick av Bent for de. Hadde dessverre skade på Agger, Lucas og Gerrard! Er fornøyd med at vi hadde mest ballbesittelse og flest sjanser da, når det var bortekamp..

 

Han har ellers skåret og hatt flere assist i flere av treningskampene!

Matchvinner i andre seriekamp mot City...

Hadde ikke planlagt noe flere updates ang Navas, men når han ble matchvinner mot City så klarte jeg ikke å dy meg...

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg aldri instruksene, slik jeg har forstått det så vil det å gi instrukser være det samme som å sette opp taktikkene riktig. Når du gir instrukser er det kun en mer "fancy" måte å endre taktikken på, og i et fotballspråk. Nå er jeg ikke 100% sikker så..

Lenke til kommentar

På tide med en update på ManKam saven min:

 

Utganspunkt: aktive ligaer er Norge, Sverige, Italia, Spania, Frankrike, Tyskland og England. Langt ned i systemet på Norge, Sverige og England. Dette for å ikke få noe gratis i starten (aka første jobb som manager, i Viking. Neida børe spøker ;) )

 

Startet uten jobb som tidligere amatørspiller (sunday-leage footballer). Fikk jobb i ManKam (Norsk 2.div). Kortsiktig plan, få et navn innen fotballen, langsiktig, vinne ligaen i alle de store landene.

 

2011: ManKam - 2.div avd 3 - 1.plass - opprykk

2012: ManKam - 1.divisjon - 7.plass -

2013: ManKam - 1.divisjon - 1.plass - opprykk

2014: ManKam - Tippeligaen - 7.plass -

 

 

2015: kjemper om medalje i ligaen, skal spille cupfinale og har fått jobb som trener for Chile. Nå tar det av, tror jeg. Har enda ikke blitt linket til noen utenlandske klubber, og kun norske piss lag. "Nei, jeg vile ikke trene Bryne, som ligger sist i adecco, istedet for å spille cupfinale."

 

 

post-221609-0-38289000-1343582357_thumb.png

 

Fortjent, men veldig kjipt tap. Dette gjør klart for en VELDIG spennende avslutning.

 

 

post-221609-0-25220800-1343582347_thumb.png

 

Som tabellen viser, her blir det en fantastisk spennende sesongavslutning. Verdt å merke seg at Kalenga ble solgt fra nettopp meg. Det er fra sine egne mann får det...

 

 

post-221609-0-58281300-1343582307_thumb.jpg

 

Slik ser laget mitt ut. Det er svært sjeldent jeg kan stille med full benk, slik ståa er nå. Spillere markert med en rød prikk er virkelige spillere. Resten er regens.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen :)

 

Etter mange år uten å ha prøvd FM satt jeg meg ned idag. Og spillet totalslukte meg, elsker det!

 

Jeg er i min første sesong hos Enga, og jeg trenger virkelig et tips angående en ny høyre og venstre ving. For øyeblikket er Zajic skadet i 3 uker og Berre liker jeg bare ikke :p haha

 

Spiller I en 4-1-2-1-2 formasjon.

 

Hirschfeldt

Dos Santos - Moras - Muri - P. Womè

H. Singh

Berre Zajic

M. Fellah

Mos Pal Gunnarsson

 

Sånn ser det foreløpige laget mitt ut. Håper på noen gode innspill :)

Lenke til kommentar

Startet i Chelsea midt i 2012, så kom midt i sesongen, da de enda var med i Ligacupen og Champions League. Jeg vant begge finalene, Champions League kampen var faktisk mot Manchester United, å endte 1-0 etter et herlig mål av selveste King Drogba.

Serien endte da dårlig, på en 5 plass, tapte 4 plassen på målforskjell til Tottenham.

2011-2012: Chelsea - Pl 5.plass, Ligacup, Champions League.

Det er også noen spillere som har kommet inn både i Januar vinduet, å i sommer vinduet, noen har også dessverre måtte dra.

Inn:

Neymar - Santos

Shinji Kagawa - Borussia Dortmund

Oscar - Internacional

Martin Montoya - Fri Transfer

Giuseppe Prestia - Palermo

Ezequiel Munoz - Palermo

 

Ut:

Didier Drogba - Inter

Yossi Benayoun - AC Milan

Nicolas Anelka - Bayern Munchen

Salomon Kalou - PSG

Endret av Fillofanten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...