Gå til innhold

FM12 - Football Manager 2012 - tråden for lidenskapelige managere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, noen ganger forundrer dette spillet meg. Her er hva jeg har gjort på Chemwitzer-saven min:

 

1. Tippet på 19.plass før sesongen, med reell mulighet for nedrykk iflg. bookmakers.

2. Endret formasjon til 4-5-1 uten å fikse på roller, trykk eller noe som helst.

3. Signerte én førstelagsspiller permanent og en backup på lån, begge forsvarere.

4. Ligger an til opprykk etter 24 runder, og spiller til tider champagnefotball.

 

Noen som aner hvilke faktorer som spiller inn her?

Lenke til kommentar

Er så gøy når ledelsen selger de to beste stjernene dine uten å gi deg midler til å erstatte de pga. presset klubbøkonomi og du blir tvunget til å låne noen spillere som knapt nok er gode som back-up for å klare å stille lag. Og så er det ekstra gøy når de resterende troppmedlemmene bestemmer seg for å få kollektiv synkronisert hjerneblødning. *sukk*

 

post-63678-0-00715800-1344983336_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Cup gull første sesongen med Viking. Ligger an til førsteplass i serien også, med 2 kamper igjen å spille. Bare 3 poeng foran Strømsgodset som ligger på andre, så kan bli spennende dette!

 

Har ikke gjort for mange signeringer heller denne sesongen. Hentet inn Vaagan Moen på free transfer, Tok inn Magnar Ødegaard som hadde liten tid igjen av kontrakten sin og lånte først Alexander Groven, før jeg bestemte meg for å kjøpe han. Usikker på om jeg skal satse på han eller hente Joakim Vaage nilsen istedet og selge Bertelsen for å så rotere på de to..

Lenke til kommentar

Hehe, ja stabilt er det i hvertfall! Det blir vel en game breaker over tid?

 

Ja, jeg kjenner jo at jeg ikke er så higen på å fortsette. Eneste måten jeg kan få skikkelig gode forsterkninger (siden speiderne mine ikke klarer å spore opp noe som helst, uansett hvor mye de har i å bedømme potensiale) er å lage åpning for alvorlig høye lønninger for en eller annen ungfole. Slår han ikke til så blir det surmuling. Problemet er at når en øker lønnsbudsjettet krever de fleste andre også noen sinnsyke lønninger. Noe som ikke er så bra for en klubb som går litt i minus hver måned, men som henter inn på salg av folk som har blomstret...

Lenke til kommentar

Solide forsterkninger. Eneste jeg ville gjort forskjellig er å hente Steffen Hagen for småpenger i starten. Du må holde på de Lanley, han ble knallgod hos meg (når jeg spilte med AaFK).

 

Steffeb Hagen er nå RBK dessverre. Måtte også selge Jarstein til slutt, ettersom han ikke ville signere ny kontrakt og ville dra til en større klubb (dette etter at jeg vant TL og cupen). Fikk en god del penger etter dette og har prøvd å forsterke laget med Björn Sigurðarson fra lillestrøm, som erstatter for Nevland når han legger opp. For å ta over for Jarstein så vil jeg prøve Grytebust en sesong eller to for å se om han holder mål og utvikler seg. Til slutt har jeg fått tak i Jærgen Hammer fra stabæk på fri transfer når han ikke ville signere ny kontrakt. Begynner endelig å få en ok troppstørrelse!

Lenke til kommentar

Hei! Mulig spørsmålet har blitt stilt før men: finnes det en enkel måte å fjerne samtlige a-lagspillere fra å være tilgjengelig for reservelaget, i "én håndvending"?

 

Spiller med argentinske River Plate hvor jeg har en stor stall og roterer mye på laget (blir fort 60-70 obligatoriske kamper i løpet av en sesong).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...