Gå til innhold

Apple stopper salg av Galaxy Tab 10.1 i Europa


Anbefalte innlegg

Ellers så blir jeg ikke å mate trollet noe mer. Ignore. Hvordan var det man ignorerte brukere igjen?

 

Si i fra hvis du finner den, jeg begynte nemlig akkurat å lete etter den for å blokke deg nemlig, men finner ingen slik funksjon i farten her.

 

-Det merkes gamske godt hvordan du dro dine egne innlegg i en litt annen mer forsiktig retning etterhvert - spesielt etter det kom frem at Apple har prestert å saksøke Motorola for Xoom også, som forøvrig ikke ligner en dritt på Ipad (med unntak av den er flat, har skjerm og er relativt tynn da.)

 

Apple er, og blir sannsynligvis, like patetiske som før.

http://geekcomforts.com/2010/03/apple-nazis-in-disguise/

 

-TelCon-

 

edit: skriveleif.

Endret av TelCon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er tatt rett ut fra saksdokumentene til apple. 8

(det som er sendt inn til retten/dommeren)

 

Hvorfor apple mener det er en kopi:

(I) et rektangulær produkt med fire jevnt avrundede hjørner

(ii) en flat, klar overflate som dekker fronten av produktet,

(iii) visningen av en metallisk rammen rundt den flate, klare overflate,

(iv) et display som er sentrert på den klare overflaten,

(v) under den klare overflaten er en klar nøytral ramme på alle sider av skjermen, og

(Vi) dersom produktet er slått på, fargede ikoner i displayet.

 

I tillegg kopierer galaxy 10,1 den tynne profil av iPad 2

 

Dette omhandler innpakningen

(a) en hvit, rektangulær boks,

(b) økonomisk grafiske elementer og en sølv skrive på emballasjen,

© et stort bilde av Galaxy Tab 10.1 på toppen av boksen forhåndsinnstilte hvit bakgrunn i en side-visning og

(D) hvis boksen er åpnet, er Galaxy Tab 10.1 umiddelbart synlig for konsumenten, mens alt tilbehør og andre dokumenter knyttet til taben i utgangspunktetet forblir skjult

(e) den mekanismen for løfting, som for Galaxy Tab 10.1 brukes for å få tilgang til tilbehør og bruksanvisningen for å få lignende.

 

(tar forbehold om mulige oversettelses feil)

 

dere kan lese hele dokumentet på

http://www.scribd.com/doc/61993811/10-08-04-Apple-Motion-for-EU-Wide-Prel-Inj-Galaxy-Tab-10-1

Ps det står på tysk.

Endret av Seeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo helt supert for Samsung sånn egentlig, det viser jo bare at Apple skjelver i buksene og ser hvem som er deres hardeste konkurrent med produkter folk vil ha.

Da er det jo litt rart at salgstallene er uenige i din påstand om at folk vil ha andre produkter enn iPad.

 

Han sa jo ikk at Samsung selge bedre en Apple, han sa bare at Samsung selge veldig godt og er en hard konkurrent til Apple. Noe som Apple tydeligvis veit smile.gif

Lenke til kommentar

Auda, sjekk denne photoframen som Samsung ga ut i 2008. Her er det hvertfall tydelig hvor Apple hentet sin ipad design fra. :lol: Mistenkelig nok er oppløsningen faktisk også den samme som på ipad!!

samsung-frame.jpg

 

Håpe Samsung trekke dette frem i rettsaken, det hadde bare vist hvor latterlig det er Apple holde på med

 

 

 

Lenke til kommentar

Han sa jo ikk at Samsung selge bedre en Apple, han sa bare at Samsung selge veldig godt og er en hard konkurrent til Apple. Noe som Apple tydeligvis veit smile.gif

Han sa folk vil ha andre produkter enn de fra Apple. Jeg er absolutt for konkurranse, men salgstall og anmeldelser (på nettbrett, ikke telefoner) viser jo at nettbrett med Android faktisk ikke slår an.

Lenke til kommentar

Det er helt greit at selskap ønsker å beskytte patentene sine.

Det som derimot ikke er like greit er patentsystemet som lar deg ta patent på alt for generelle ting.

 

Men som jeg har nevnt tidligere. Er du liten nok og ikke-truende for større selskap så kan du omtrent bryte så mange patenter du bare vil uten at de i det hele tatt himler med øynene.

 

Jeg merker meg at Apple kun går etter de produktene de anser som en reel trussel for salget av sine egene produkter.

 

Hvor var Apple når den første Galaxy Tab kom? Den lignet da enda mer.

HTC Flyer ligner da, men den selger kanskje ikke bra nok til at de bryr seg?

 

Jeg kan fortsette å ramse opp nettbrett som ved første øyekast (for det må jo være det de går etter hvis de ikke ser forskjell) kan minne om iPad/iPad2. Creative ZiiO, Fujitsu Stylistic og Toshiba AT100.

 

 

Kunne vært enig i at det hadde vært grov kopiering om de også hadde hatt med Apple sitt varemerke, nemlig den nedsunkede knappen midt på i bunn av iPhone/iPad/iPod.

Svart ramme, skjerm og runda kanter er etter min mening alt for generelle designprinsipp til at en burde få lov til å ta patent på noe slik. For det er jo ganske opplagt at ingen ønsker nettbrett med skarpe kanter, så da er en jo shit out of luck hvis du er nettbrett produsent.

Lenke til kommentar

Svart ramme, skjerm og runda kanter er etter min mening alt for generelle designprinsipp til at en burde få lov til å ta patent på noe slik. For det er jo ganske opplagt at ingen ønsker nettbrett med skarpe kanter, så da er en jo shit out of luck hvis du er nettbrett produsent.

Det har blitt gjentatt en del ganger nå at det er mer enn svart ramme og runde hjørner som ligger bak søksmålet.

Lenke til kommentar

Svart ramme, skjerm og runda kanter er etter min mening alt for generelle designprinsipp til at en burde få lov til å ta patent på noe slik. For det er jo ganske opplagt at ingen ønsker nettbrett med skarpe kanter, så da er en jo shit out of luck hvis du er nettbrett produsent.

Det har blitt gjentatt en del ganger nå at det er mer enn svart ramme og runde hjørner som ligger bak søksmålet.

Så du mener at om nettbrettet hadde kjørt f.eks HTC sin Sense i stedet eller standard Android 3.x interface så hadde dette vært en ikke sak?

 

Forøverig var det et eksempel hva som det IKKE burde kunne tas patent på.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Herre min hatt så fullstendig latterlig. TV produsentene burde jo saksøke hverandre i hytt og gevær hvis det er så vide kriterier som skal gjelde.

Når det i tillegg fokuseres på at det også er et stort bilde av produktet på emballasjen blir det hele fullstendig parodisk. Det er virkelig regelen heller enn unntaket når det gjelder emballasje for forbrukerprodukter. At (hoved)produktet er det første som kommer til syne når emballasjen åpnes er like vanlig. Alle Sony eriksson telefoner og htc telefoner jeg har vært borti har vært pakket slik. Esken som sensation kommer i har vel til og med sølvskrift. Huff og huff...

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Så du mener at om nettbrettet hadde kjørt f.eks HTC sin Sense i stedet eller standard Android 3.x interface så hadde dette vært en ikke sak?

Nei. Les hva søksmålet går ut på, så kanskje du forstår.

 

Utseende, software, innpakning. Hele pakka. Alt sammen.

I og med at jeg ikke har sett disse produktene i noen butikk jeg har vært innom så måtte jeg google for å se unboxing video.

Motivet er av produktet, men fra en helt annen vinkel. Det er masser av tekst på Samsung esken. Dog det finnes 2 likheter. Begge boksene er så små som det lar seg gjøre og begge viser produktet først. At produktet er det første du ser er en pakkemåte som har vært særdeles vanlig i lang, lang tid.

Forøverig har Samsung et pappskille mellom selve nettbrettet og tilbehøret. Det i seg selv er jo en vesentlig forskjell når de først skal begynne å pirke på måten produktet er pakket inne i selve esken. Noe vi kunder overhodet ikke ser før vi faktisk har kjøpt produktet.

 

Men da, sånn rent hypotetisk, hvis dette nettbrettet hadde kjørt f.eks en spesialtilpasset versjon av Windows Phone 7 (f.eks noe så dumt som Windows Pad 7) men hatt samme designet og samme boksen så hadde det vært helt greit fordi da hadde den skilt seg mer ut?

 

Og igjen vil jeg spørre om hvor Apple var når den første Galaxy Tab kom ut? Den var pakket på akkurat samme måte, hvorfor gjorde ikke Apple noe allerede da?

Du skjønner vel at slik inkonsekvent handligsmønster får Apple til å virke som en gjeng med rasshøl og provoserer folk?

 

Hvis rapportene som du nevner sier at ingen vil ha Android nettbrett, så har vel ikke Appel noe å frykte har de vel?

Vel, disse handligene fra Apple sier noe helt annet.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Håper virkelig folk ser hva eplet står for nå og boikotter deres produkter i all fremtid. Ondere selskap skal du lete lenge etter.

Apple er ikke onde. Selskaper er ikke onde, det er det mennesker som er. Så kan man selvsagt tenke seg at Apple ledes av onde mennesker, men det er heller ikke tilfelle. Det er ikke ondskap som driver Apple, det er profitt. Apple er som firmaer flest ute etter å tjene penger. Hvis det er "ondskap" så får du problemer med det meste her i verden: Ikke kan du drikke Cola, ikke kan du kjøpe møbler fra Ikea, bensin fra Shell, klær fra H&M.

 

Når det nå engang finnes et lovverk som lar en mønsterbeskytte utseende og brukergrensesnitt, så benytter Apple det til sin fordel. Mener du det er feil så jobb for å få endret lovverket.

 

Husk også at Samsung har mange ganger flere patenter enn Apple, bare slått av IBM, og har 10 patentsøksmål gående mot Apple, blant annet et hvor Apple skal ha brutt et patent Samsung har på å surfe på internett samtidig som du ringer...

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Han sa jo ikk at Samsung selge bedre en Apple, han sa bare at Samsung selge veldig godt og er en hard konkurrent til Apple. Noe som Apple tydeligvis veit smile.gif

Han sa folk vil ha andre produkter enn de fra Apple. Jeg er absolutt for konkurranse, men salgstall og anmeldelser (på nettbrett, ikke telefoner) viser jo at nettbrett med Android faktisk ikke slår an.

Nettbrett med android har ikke slått skikkelig an ennå, men Galaxy 10.1 kan bli akkurat det første som virkelig slår til. Det vet apple og derfor prøver de å utsette lanseringen så lenge som mulig så folk blir nødt til å kjøpe et konkurrerende produkt. Etter hvert som Ice Cream Sandwich kommer og det blir flere high-end android tabs vil vi nok se en markedsandel som nærmer seg smarttelefonmarkedet innen et par år.

Lenke til kommentar

Håper virkelig folk ser hva eplet står for nå og boikotter deres produkter i all fremtid. Ondere selskap skal du lete lenge etter.

Apple er ikke onde. Selskaper er ikke onde, det er det mennesker som er. Så kan man selvsagt tenke seg at Apple ledes av onde mennesker, men det er heller ikke tilfelle. Det er ikke ondskap som driver Apple, det er profitt. Apple er som firmaer flest ute etter å tjene penger. Hvis det er "ondskap" så får du problemer med det meste her i verden: Ikke kan du drikke Cola, ikke kan du kjøpe møbler fra Ikea, bensin fra Shell, klær fra H&M.

 

Når det nå engang finnes et lovverk som lar en mønsterbeskytte utseende og brukergrensesnitt, så benytter Apple det til sin fordel. Mener du det er feil så jobb for å få endret lovverket.

 

Husk også at Samsung har mange ganger flere patenter enn Apple, bare slått av IBM, og har 10 patentsøksmål gående mot Apple, blant annet et hvor Apple skal ha brutt et patent Samsung har på å surfe på internett samtidig som du ringer...

 

Geir :)

 

Tja, man kan jo kalle det hva man vil, men apple er her kanskje mer opptatt av profitt enn hva andre selskaper hadde vært i samme posisjon.

 

La oss ta et hypotetisk selskap, som hadde benyttet barn i u-land til å produsere produktene og lagt skjul på det slik at dette ikke hadde kommet ut til allmenheten. Antaglig så ville dette hypotetiske selskapet ha gjort dette for å få større profitt.

 

Vi kan kanskje ikke kalle selskapet et ondt selskap, men etter min mening handler selskapet umoraslkt.

I mine øyne er det da OK og kalle selskapet umoralskt eller "ondt".

Endret av Viewety
Lenke til kommentar

Tja, man kan jo kalle det hva man vil, men apple er her kanskje mer opptatt av profitt enn hva andre selskaper hadde vært i samme posisjon.

Eller kanskje ikke. Er det noe som helst som tyder på at Apple er anderledes enn andre teknologiselskaper (borsett fra at det tilsynelatende får flere oppslag i pressen når Apple er involvert)?

 

La oss ta et hypotetisk selskap, som hadde benyttet barn i u-land til å produsere produktene og lagt skjul på det slik at dette ikke hadde kommet ut til allmenheten. Antaglig så ville dette hypotetiske selskapet ha gjort dette for å få større profitt.

 

Vi kan kanskje ikke kalle selskapet et ondt selskap, men etter min mening handler selskapet umoraslkt.

I mine øyne er det da OK og kalle selskapet umoralskt eller "ondt".

Du kan godt kalle selskapet "ondt", Apple også, men det tilslører problemstillingen. Barnearbeid er i strid med lovgivningen i vestlige land. Patenter er det ikke. Om du synes de burde være det - eller at Apple burde holde seg for gode til å utnytte lovene til sin fordel - så er det helt greit, da kan du poste på internett og oppfordre til boikott og hva du måtte ønske.

 

Men erfaringsmessig fungerer slikt bedre om man argumenterer prinsipielt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Tja, man kan jo kalle det hva man vil, men apple er her kanskje mer opptatt av profitt enn hva andre selskaper hadde vært i samme posisjon.

Eller kanskje ikke. Er det noe som helst som tyder på at Apple er anderledes enn andre teknologiselskaper (borsett fra at det tilsynelatende får flere oppslag i pressen når Apple er involvert)?

 

La oss ta et hypotetisk selskap, som hadde benyttet barn i u-land til å produsere produktene og lagt skjul på det slik at dette ikke hadde kommet ut til allmenheten. Antaglig så ville dette hypotetiske selskapet ha gjort dette for å få større profitt.

 

Vi kan kanskje ikke kalle selskapet et ondt selskap, men etter min mening handler selskapet umoraslkt.

I mine øyne er det da OK og kalle selskapet umoralskt eller "ondt".

Du kan godt kalle selskapet "ondt", Apple også, men det tilslører problemstillingen. Barnearbeid er i strid med lovgivningen i vestlige land. Patenter er det ikke. Om du synes de burde være det - eller at Apple burde holde seg for gode til å utnytte lovene til sin fordel - så er det helt greit, da kan du poste på internett og oppfordre til boikott og hva du måtte ønske.

 

Men erfaringsmessig fungerer slikt bedre om man argumenterer prinsipielt.

 

Geir :)

 

Det er forskjell på hva slags samfunnsansvar forskjellige bedrifter forsøker å påta seg, og selv om de kun er opptatt av profitt, så er det forskjell på deres metoder. NOen metoder er bedre enne andre for kunder og resten av befolkningen.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...