Gå til innhold

Årets mest populære hodesett


Anbefalte innlegg

Gausland:

Ja HS1 er veldig bra til gamersett å være etter en liten tur i equalizern. Det med vekt er jeg uenig i, du merker knapt at du har noe på hodet.

 

Jo de er ganske så lette og slikt, men tunge i forhold til noen, slik som Razer Megalodon og Steelseries Siberia. Selv om en god del der er plast. Men du kan kjenne at du har dem på hode med at de holder seg på plass. Jeg kan headbange med disse (vet ikke hvorfor jeg gjør det), men hadde ikke klart det med noen andre som "flyter" på hodet. Så må det jo merkes at det er forskjell på hodene til folk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
# 5: Corsair HS1

 

På den øvre halvdel av listen vår finner vi Corsair HS1. Dette hodesettet har klart å klemme inn hele seks høyttalere i hver øreklokke, og lover dermed en meget god surround-lyd. Vi testet hodesettet da det kom ut i fjor, og vi var veldig fornøyd med både lydkvalitet og komfort. Ettersom hodesettet kun kommer med USB-tilkobling og har i tillegg en mikrofon på siden, er det kanskje ikke hodesettet du alltid tar med deg når du går på tur. Hodesettet er imidlertid et svært godt valg, og en god start blant finalistene våre.

 

Dette er for svakt, HW!

 

Corsair har lansert en mini-jack versjon for en god stund siden.

http://www.corsair.com/audio/gaming-headsets/gaming-audio-series-hs1a-gaming-headset.html

Lenke til kommentar
Helt på bunnen av listen vår finner vi AKG K 518 DJ - et hodesett for den aspirerende DJ-en. Det tyskproduserte hodesettet dekker ørene helt
AKG er østerriksk, så med mindre disse klokkene er laget på en fabrikk i Tyskland, så bør dette rettes. Ellers kan jeg anbefale Sennheiser PX-100-2 for de som vil ha noe annet enn porta pro, og som ikke lugger.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hallais

 

Jeg har ikke så mye peiling på lyd og hodesett, men jeg elsker å høre på musikk.

Vil ha meg et skikkelig hodesett, men som ikke er for tungt og stort. Hører for det meste på dance og house, hvis det skulle ha noe å si.

Prisklasse maks: 2000kr

 

Hadde vært flott om dere kunne funnet noen hodesett som passer behovet mitt smile.gif

 

På forhånd takk

daim911

 

Jeg mener AKG K518 SE evt DJ (laaang kabel) funker veldig bra til electronica. Jeg lytter for det meste til Trance (House/Psy) og digger bassen og lydbildet. De er ikke så dyre heller :-)

Lenke til kommentar

Handlet ett Koss PortaPro og svarte, solide greier.

De fleste andre headset sliter med dårlig loddejobb så lyden fallet ut på ett øre over tid, men her holder Porta Pro så det koster etter.

For meg er det helt omvendt, tåler ingenting disse ledningene :(

 

Heldigvis får jeg ny en med engang av Euronics.

 

Men nå finner jeg ikke kvitteringen lenger :(

Lenke til kommentar

Roccat Kave har best mic av alle de jeg har testet personlig, men Siberia skal være minst like bra på dette området. Komforten på Kave kunne vært bedre, da bøyla ikke har nok dempemateriale.

 

Kontrolleren til Kave er kjekk å ha, men jeg synes de kunne hatt en ekstra hodetelefonutgang på den slik at man kunne koblet til Hi-fi headset, for lydkvaliteten på Kave er dårlig til musikk.

Lenke til kommentar

AKG K518 DJ er jo dritvonde å ha på seg hvis man har normalt til stor hode (jeg har normalt). Spesielt hvis man bruker briller. De trykker inn øra såpass mye at man tilslutt mister blodtilførselen. Ikke hadde de noe særlig bass i lyden heller, trommer hørtes ut som blikkbokser og bassgitarer høres ut som en hærpa gitar. :nei:

Men på liker jeg ikke lukkede klokker heller da. Syns det er fint å høre om det kommer en bil eller ikke når man går ute. Og om telefonen ringer når jeg er inne.

 

Sikkert fine for de med bittesmå hoder som bare vil høre diskant :thumbup:

Lenke til kommentar

Porta Pro gir OK lyd for pengene ja, også for de som skulle være i nærheten av brukeren :p.

 

Men stort sett det jeg har testet i fra Koss har vært av helt elendig kvalitet. Være det seg byggekvalitet eller dårlig kontakt over relativt kort til (ved vanlig bruksmønster). The Plug/Porto Pro samme drittet, og jeg såg meg lei av å returnere til butikken for ett stk. søppel produkt i retur.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne artikkelen er helt bananas.

 

Dere brude hatt beste "audio" headset liste, og beste "PC" headset liste.

 

F.eks, jeg sliter som pokker å finne et PC headset som har et bra mic. Som faktisk klarer å dempe ut bakgrunnlyder og gi stemmen et "radio voice".

 

Denne artikkelen hjalp ingenting ettersom de PC headset som nevens blir aldri mic nøye testet.

Lenke til kommentar

Har DT-770Pro til div. men trengte et mer portabelt headsett til andre aktiviteter og har derfor kjøpt meg og nettopp fått AKG K450 som har fått meget gode skussmål og det er helt fabelaktig. Fantastisk godt å ha på seg, nydelig lyd, god byggkvalitet og meget portabelt. Kommer også i en fin liten carrycase med godt av ledninger og adaptere. Tror det også finnes en utgave med påbygd mikrofon.

 

EDIT:

På AKG K450 er ledningen utbyttbar siden den plugges inn i headsettet med noe som ligner 2,5mm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

koss porta-pro er klart dårligst av alle på denne artikkelen da.. ubehagelig å ha de på og ikke bra lyd nok ( men ok med tanke på prisen ) har denon ah-d310 og er kjempefornøyd, skal "opgradere" til enten Beyerdynamic DT 770 Pro eller noen bedre, men går det ann å bytte ut ledningen påå Beyerdynamic DT 770 Pro? har byttet ut mine ah-d310 alderede pga ledningen så det er fint å bare kunne bytte ledning, se beats fra dr. dre pro hvis dere ikke skjønner hva jeg mener

Lenke til kommentar

Det korte svaret er nei, selv om det er relativt lett å fikse slikt selv, har særlig gode erfaringer med AKG selv. Visse Shure-hodetelefoner (SRH440/840/940) har dog muligheten du beskriver, de får generelt mye skryt for lydkvalitet, komfort og byggekvalitet, og helt klart verdt et forsøk. Mener å vite at Ljudia har slike utstilt, gitt at du bor i Oslo-området.

Lenke til kommentar

virker som folk tror dette er hw.no's liste over de beste hodetelefonene, men det er jo faktisk bare liste over hva vi forbrukere søker mest på inne på prisguide.no :whistle:

 

Mine erfaringer på hodetelefonfronten er at Koss har ok lyd, men tåler ikke mye bruk. Creative har bra headset til billig penge. Beyerdynamics har veldig bra lyd til ok pris!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...